עלות הוספת מרפסת

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הוספת מרפסת היא אחת האפשרויות הטובות ביותר לשדרג את הדירה שלכם, להעלות את הערך שלה ולשפר את איכות החיים שלכם. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהוספת מרפסת כוללת עלויות שונות שעליכם לקחת בחשבון כמו היתר בנייה וסוג המרפסת שתבחרו להוסיף. על עלות הוספת מרפסת נרחיב במאמר הבא.

הרווח יותר גדול

לפני שנתחיל להסביר מה כוללת עלות הוספת מרפסת, חשוב להבין שהרווח יותר גדול מההפסד. כאשר אתם מוסיפים מרפסת, ערךלפני שנתחיל להסביר מה כוללת עלות הוספת מרפסת, חשוב להבין שהרווח יותר גדול מההפסד הדירה שלכם עולה בין 10% לבין 20%. מדובר בעלייה משמעותית שתאפשר לכם להנות מרווח גדול יותר מאשר הסכום שהשקעתם על המרפסת. לדוגמא, אם הדירה שלכם שווה 2 מיליון, על ידי הוספת מרפסת תוכלו להעלות את ערך הדירה ל-2.2 מיליון שקלים, כלומר להעלות את ערכה של הדירה ב-200,000 שקלים. אמנם מדובר בתהליך שכולל עלויות שונות אך הרווח יותר גדול מההשקעה, במיוחד אם מדובר בבנייה משותפת שמאפשרת הפחתת עלויות וחלוקה של ההוצאות על מספר דיירים. כמובן שחשוב לזכור שעל ידי הוספת מרפסת אתם משפרים את איכות החיים שלכם, מגדילים את הדירה ויכולים להנות מהאוויר הפתוח.

מה כוללת עלות הוספת מרפסת?

עלות הוספת מרפסת מתחלקת לשני חלקים. העלות עבור של התכנון והעלות עבור שלב הבניה.

  • שלב התכנון- שלב התכנון שכולל בתוכו גם קבלת אישורים על התוכניות הוא שלב ארוך יחסית שעלול לקחת זמן רב. בשלב התכנון יש צורך להשיג אישורים הכוללים גם היתר בניה עבור התהליך. היתר הבנייה ניתן על ידי משרד הרישוי או על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה ומאפשר לכם לבצע שינויים חיצוניים במבנה קיים, הכוללים גם הוספת מרפסת. מלבד לקבלת האישורים הנדרשים שלב זה כולל תכנון הנדסי ועיצובי.
  • שלב הבניה- שלב הבניה הוא שלב קצר יותר באופן משמעותי. עלות הוספת מרפסת לשלב הבנייה תשתנה בהתאם לגורמים שונים כמו מורכבות הבניה, סוג המרפסת שתוסיפו ואביזרים שונים שתוסיפו. באופן ממוצע עלות הוספת מרפסת בשלב הבנייה תנוע בין 5,000 ל-7,000 שקלים למטר. לדוגמא, אם נבנה מרפסת של 12 מ"ר, המחיר שלה ינוע סביב 60,000 שקלים או יותר.

סוג המרפסת

אחד הגורמים הבולטים והמשמעותיים שישפיעו על עלות הוספת מרפסת יהיה סוג המרפסת שתבחרו להוסיף. קיימים שני סוגי עיקריים שניתן לבחור מתוכם.

  • מרפסת עמודים- מרפסת עמודים היא מרפסת שנבנה בשיטת בנייה המכונה "בניה רטובה". בשיטת בנייה זו, נעשה שימוש ביציקות בטון, מלט, ברזל וכדומה. במידה שתבחרו במרפסת עמודים, המרפסות למעשה ייבנו כך שכל מרפסת נתמכת על ידי המרפסת שמתחתיה. כך ניתן לבנות מרפסות גדולות יחסית בצורה אחידה. עם זאת, יש לקחת בחשבון ששיטה זו היא איטית והיא מלוכלכת מאוד. בדרך כלל על מנת לבנות מרפסת עמודים יהיה צורך בהוספת פיגומים ולעתים הרס של הסביבה הקרובה לבניין, כמו הגינה של הבניין. מרפסת עמודים לא ניתן ליישם על בניינים ישנים יותר שיש חשש ליציבותם.
  • מרפסת תלויה- מפרסת תלויה היא מרפסת פלדה שנבנית בשיטת בניה מתקדמת המכונה "בניה יבשה". בשיטת בנייה זו משתמשים בקורות פלדה שנתלים על גבי הקירות החיצוניים של הבניין. מרפסת תלויה היא שיטת בניה שכוללת מגוון יתרונות שונים. לדוגמא, התכנון והבניה של המרפסת לא נעשים בשטח אלא במפעל. על ידי כך ניתן לקצר את תהליך הבנייה באופן משמעותי ודיירי הבניין כמעט לא מרגישים פגיעה באיכות חייהם. יתרון נוסף הוא שניתן לתכנן, לעצב ולהנדס את המרפסת בגמישות כך ולהתאים אותה לבניין. בנוסף מדובר בבניה בטוחה ויציבה. עם זאת, החיסרון המשמעותי של שיטה זו בא לידי ביטוי בעלות מאחר שמדובר בשיטה יקרה יותר.

ההמלצה של רוב המומחים היא להשקיע מעט יותר כסף ולבחור בשיטת הבנייה של מרפסת תלויה, מאחר שנחשבת למתקדמת, בטוחה ויציבה יותר.

מורכבות הפרויקט

עוד גורם שישפיע על עלות הוספת מרפסת הוא מורכבת הפרויקט. כמו בכל פרויקט בניה, האתגרים והמורכבות שיכלול הפרויקט ישפיעו על המחיר שלו. ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר כך המחיר יעלה בהתאם. הוספת מרפסת לא נחשבת לפרויקט מסובך במיוחד, אך ישנם מקרים בהם הפרויקט הופך למורכב יותר בגלל תנאי השטח. לדוגמא, אם אין גישה למיקום המרפסת יהיה צורך בבדיקות הנדסיות מורכבות, להסתייע בכלים כבדים, להזיז תשתיות ועוד- כך שהמחיר יעלה.

היקף הפרויקט

עלות הוספת מרפסת תושפע גם מהיקף הפרויקט. במידה שתבנו מרפסת בודדת, עלות המרפסת תהיה קבועה. לעומת זאת, ככל שתבנו יותר מרפסות, כך המחיר לבניית מרפסת אחת ירד. כלומר, אם כל הדיירים יתגייסו להוספת מרפסת, כל אחד יוכל לשלם פחות על המרפסת שלו. חשוב לקחת בחשבון, שאם אתם רוצים להוסיף מרפסת בבניין משותף, ברוב המקרים לא תוכלו להוסיף מרפסת בודדת ויהיה עליכם לקבל אישור של 75% מכלל דיירי הבניין לשם כך. לכן, גם אם לא יהיה אכפת לכם מהמחיר יהיה עליכם לקבל את הסכמתם של רוב דיירי הבניין. חשוב לקחת בחשבון שגם גודל המרפסת תשפיע על העלות שלה.

אביזרים נלווים

האביזרים הנלווים למרפסת והאלמנטים השונים שישובצו בה ישפיעו על עלות הוספת מרפסת. לדוגמא, בחירת המעקה של המרפסתעלות הוספת מרפסת לשלב הבנייה תשתנה בהתאם לגורמים שונים כמו מורכבות הבניה, סוג המרפסת שתוסיפו ואביזרים שונים תשפיע על המחיר. אם תבחרו במעקה עשוי זכוכית מחוסמת או במעקה עשוי אלומיניום, המחיר ישתנה בהתאם. תוכלו לבחור במעקה פשוט או במעקב מעוצב. כך גם בנוגע לחלונות היציאה למרפסת. יש חלונות יקרים יותר ויקרים פחות, תוכלו לבחור לשים תריס חשמלי או תריס גלילה רגיל וכל אופציה כזו תשפיע על המחיר. בנוסף יש לקחת בחשבון גם את הריצוף של המרפסת. תוכלו לבחור בריצוף כמו בבית, בדק, בדשא סינטטי או באופציות מגוונות שכמובן גם להן תהיה השפעה על המחיר. בנוסף יש אנשים שבוחרים להוסיף ג'קוזי, תאורה, ברזי מים, גז, מנגל וכן הלאה- שגם להם תהיה השפעה על המחיר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!