שיקום מבנים מסוכנים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיקום מבנים מסוכניםבישראל קיימים הרבה מבנים ישנים ומוזנחים. במבנים אלה יש מפגעים שונים כמו חלקי בטון וטיח רופפים, ברזל בתהליך קורוזיה, סדקים בקירות ובעמודים של הבניין ועוד. בעקבות כך המבנים הללו נמצאים בסכנת קריסה מה שהופך אותם למבנים מסוכנים. על שיקום מבנים מסוכנים נרחיב במאמר הבא.

מהו מבנה מסוכן?

מבנה מסוכן הוא מבנה שהוכרז כמבנה מסוכן על ידי הרשות המקומית. הרשות המקומית מכריזה על מבנה כמסוכן כאשר המצב בו הוא נמצא מסכן את הדיירים ואת העוברים והשבים. קיימים מספר מפגעים שיעידו על מבנה כמבנה מסוכן-

  • הטיח מתקלף וסדוק
  • חלקי בטון רופפים
  • מרפסות לא יציבות מספיק
  • הברזל חשוף ונמצא בתהליך קורוזיה

ועוד.

במידה שהעירייה הכריזה על מבנה כמבנה מסכן היא תודיע לבעלי הנכס על כך באמצעות מכתב בו היא תדרוש לתקן את הליקויים באופן מידי. יש לקחת בחשבון שלמכתב זה מצורף צו משפטי ובמידה שייגרם נזק או פגיעה על הסובבים האחריות תוטל על בעלי הנכס. יש לקחת בחשבון שכאשר מבנה מוגדר כמבנה מסוכן חשוב לטפל בכך באופן המהיר ביותר מאחר שמדובר בדיני נפשות.

מהו שיקום מבנים מסוכנים?

השיקום הוא תהליך בו משקמים מבנה מסוכן ומטפלים ברכיבים העיקריים בו שהם ברזל ובטון. כאשר יש מפגעים שונים שמעידים על מבנה מסוכן כמו חלקי בטון וטיח רופפים, עמודי בניין שבורים או סדוקים, קירות חיצוניים סדוקים, מעקות וחומות שבורים או בסכנת קריסה, מרפסות רעועות, ברזלים בתהליך קורוזיה ועוד, חשוב לבצע שיקום מבנים ישנים במהירות.

הסיבות לביצוע שיקום מבנים מסוכנים

שיקום מבנים מסוכנים הוא תהליך שמתבצע בגין סיבות שונות-

  • מבנה לא פעיל- ישנם מבנים שלא פעילים לתקופה. כאשר המבנים אינם פעילים הם נחשבים לנטושים ואף למסוכנים. במידה שרוצים להחזיר את המבנה לשימוש חשוב מאוד לבצע קודם כל שיקום מבנים מסוכנים על מנת להעלות את הבטיחות של המבנה.
  • הזנחה- ישנם מבנים מוזנחים שיש בהם פגעים שונים. מבנים אלה הופכים למפגע תברואתי וחשוב מאוד לבצע בהם שיקום מבנים מסוכנים על מנת לשמור על חיי הדיירים והעוברים והשבים.
  • השבחה- ישנם מקרים בהם אנשים רוכשים נכסים ישנים ואף מסוכנים שצריכים לעבור שיקום על מנת להפוך לראויים למגורים. לאחר השיקום הערך של הנכס הופך לגבוה יותר. לכן רבים מבצעים את השיקום על מנת להשביח את הנכס.

מה כולל שיקום מבנים מסוכנים?

שיקום ושימור מבנים מסוכנים הוא תהליך ששם דגש על החלקים החיצוניים של המבנה. כמו כן בתהליך יבצעו הקמה של תשתיות חדשות שיהפכו את המבנה לבטוח ויציב. בשיקום מבנים מסוכנים מתבצעות פעולות כמו בניית קירות, החלפת רצפות, שיפוץ יסודות, הקמת תשתיות ועוד.

לפני שמשקמים יש לנקות. לכן, בשלב הראשון קבלן השיקום ישטוף את המבנה עם מכונת לחץ מים שתשטוף מהמבנה את שאריות הפיח, הלכלוך והטיח הרופף. לאחר מכן יש לטפל בחלקי הברזל החשופים שעוברים תהליך קורוזיה. את חלקי הברזל יש לנקות עם מברשת פלדה מחלקי הקורוזיה עד שמגיעים לברזל בריא. לאחר מכן יש למרוח על הברזל הבריא חומר שעוצר את תהליך הקורוזיה ושומר על הברזל מהתפוררות והיחלשות. בשלב הבא יש לטפל בסדקים בבניין ובבעיות ההתפוררות. לבסוף יש לבצע טיוח ושיוף מחדש ואז לצבוע מחדש את כל המבנה. במקרים בהם הדיירים משלמים על השיקום והם רוצים לחסוך בעלויות הם בוחרים לוותר על הצביעה המחודשת, אך יש לקחת בחשבון שמדובר בתוצאה לא אסתטית במיוחד. שיקום מבנים מסוכנים הוא תהליך לא פשוט כלל שמצריך מיומנות ודיוק על מנת שיתבצע כהלכה.

מי מבצע שיקום מבנים מסוכנים?

שיקום מבנים מסוכנים הוא פעולה שמתאימה הן למבנים ציבוריים והן למבנים פרטיים ולכן יכול להיות יזום על ידי מגוון גורמים כמו עיריות, מועצות או יזמים. כמו כן גם בעלי המבנה יכולים לבחור לבצע שיקום מבנים מסוכנים. מי שמבצע בפועל את שיקום המבנים הוא קבלן שיקום. שיקום מבנים מסוכנים נועד להפוך את המבנה לבטוח ויציב ולמנוע סכנות ולכן חשוב לבחור בקבלן שיקום מקצועי. בחרו בקבלן שיקום שיטפל וישקם את כל חלקי הבטון והטיח של המבנה.

במידה שהמבנה שלכם מוזנח ורעוע חשוב מאוד להזמין קבלן שיקום מבנים מסוכנים ואף להתייעץ עם מהנדס בניין בנוגע לחוזק של הבניין והאם הוא מסוגל לשאת את העומס של השינויים שצפויים להתרחש בו. במידה שהמבנה חזק מספיק לשאת בעומסים הצפויים יש להתחיל בתהליך השיקום.

החשיבות של שיקום מבנים מסוכנים

בישראל קיימים מבנים רבים ישנים, מוזנחים ורעועים שנמצאים בסכנת קריסה. כמו כן, בישראל קיים איום של רעשי אדמה אפשריים שהופך את המבנים הללו למסוכנים אף יותר. רוב המבנים בישראל לא עברו שיפוץ יותר מחמישים שנים והסיכוי שהם יעמדו בפני רעידת אדמה או אפילו בנזקים קטנים יותר כמו חדירה רטיבות למבנה הוא נמוך מאוד. לכן, חשוב מאוד לבצע שיקום מבנים מסוכנים על מנת להפוך את המבנים הללו ליציבים ובטוחים יותר ולמנוע פגיעות אפשריות לדיירי המבנה ולעוברים ולשבים.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
שיפוץ ושיקום מבנים
שיפוץ ושיקום מבנים

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שנועד כדי לתת מענה למי שרוצה להשביח את הנכס שלו, למי שרוצה ליצור אווירה יותר נעימה בחללי הבניין המשותפים או

מחירון שיקום מבנים
מחירון שיקום מבנים

מבנה המגורים שלכם דרוש לשיפוץ? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות מחירון שיקום מבנים. מעבר למחירון, נגע

שיקום חזיתות מבנים
שיקום חזיתות מבנים

שיקום חזיתות מבנים הוא תהליך מורכב הדורש מיומנויות של מומחים רבים ושונים, לרבות קבלנים, מהנדסי בנייה, קבלני משנה מתחומים שונים, אנשי מקצוע עצמאיים ועוד. אם

שיקום ושימור מבנים
שיקום ושימור מבנים

כאשר מדובר בשיפוץ, שיקום ושימור מבנים ובנייני מגורים, יש הרבה (בלשון המעטה) גורמים שצריך לקחת בחשבון. לא מדובר רק במציאת החומרים המתאימים לפרויקט, אלא גם

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!