הרחבת מרפסות בניה קלה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הרחבת מרפסות בניה קלהכיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות להרחיב מרפסות האחת היא שיטת הבנייה המסורתית יותר והשנייה היא שיטת בניה קלה. על הרחבת מרפסות בבניה קלה נרחיב במאמר הבא. 

הרחבת מרפסות בניה קלה– מה זה אומר?

הרחבת מרפסות מתבצעת על מנת להוסיף שטח נוסף על השטח הקיים של המרפסת בבית. אחת הדרכים לבצע זאת היא על ידי בניה קלה. בשיטת בניה קלה משתמשים בקורות פלדה מגולוונת ומחברים אותם לקירות החיצוניים של הבניין. מדובר בשיטת בניה חדשה יותר, מתקדמת יותר וככל שהשנים עוברות גם פופולרית יותר. הרחבת מרפסות בבניה קלה לא מצריכה ייבוש של עבודות בטון או מלט. למעשה, אחד היתרונות המרכזיים של שיטת בנייה זו היא שהתכנון והביצוע שלה מתבצעים במפעל ולא בשטח. כך כל תהליך הבנייה בשטח מתקצר באופן משמעותי והדיירים כמעט לא מרגישים פגיעה בשגרת החיים שלהם. בנוסף, בשיטת בניה זו אין צורך בהקמת פיגומים וכמעט לא מלכלכים את הסביבה, לרבות הגינה הסמוכה לבניין שעלולה להיפגע בתהליכי בניה רבים. 

יתרונות רבים

תהליך הרחבת מרפסות בבניה קלה הוא תהליך שנחשב לקצר ופשוט וכולל יתרונות רבים. קודם כל, כפי שציינו קודם, שיטת הבניה הקלה היא שיטת בניה מהירה ופשוטה בה כל החלקים השונים נבנים ומיוצרים במפעל. כך רק בשלב ההרכבה הם מגיעים לשטח ותהליך הבניה מתקצר באופן משמעותי. למעשה, הרכבת קורות הפלדה אורכת מספר ימים בודדים בלבד וכמעט לא כוללת רעש שעלול להפריע לדיירי הבניין. בנוסף, על ידי הרחבת מרפסות בבניה קלה תוכלו לשדרג את איכות החיים שלכם באופן משמעותי. כך למעשה אתם מגדילים את שטח המרפסת ויכולים להשתמש בה למגוון צרכים שונים כמו אירוח, אחסון, הוספת חדר שינה ועוד. כמו כן, הרחבת המרפסת מאפשרת לכם להעלות את ערך הדירה באופן משמעותי. שימו לב שהרחבת המרפסת עד 14 מ"ר לא מצריכה תשלום של ארנונה עליה. בנוסף, במידה שלאחר ההרחבה גודל הבית לא יעלה על 140 מ"ר לא תאלצו לשלם היטל השבחה. 

בטיחות 

אנשים רבים חושבים שמאחר שמדובר בשיטת בניה קלה בה מחברים קורות פלדה לקירות הבניין מדובר במרפסות פחות יציבות ופחות בטיחותיות. אך למעשה, הרחבת מרפסות בבניה קלה נחשבת לשיטה בטיחותית ויציבה מאוד. הפלדה היא חומר חזק ועמיד במיוחד ולכן הופכת לעדיפה, במיוחד עבור בניינים ישנים בהם יש חשש ליציבות הבניין ולחוזק שלו. לכן, לפני שמרחיבים את המרפסת ומחליטים באיזה שיטת בניה להשתמש חשוב מאוד לבדוק את חוזק הבניין, מה ההרחבה המקסימלית שניתן לבצע ומה המשקל המקסימלי שניתן להוסיף על הבניין. מאחר שמבנה החומר של פלדה הוא קל יותר מבטון, פעמים רבות בבניינים ישנים יבחרו להרחיב מרפסות בשיטה זו. 

הרחבת מרפסות בניה קלה– עיצוב

יתרון נוסף שניתן להנות ממנו בהרחבת מרפסות בבניה קלה הוא עיצוב המרפסת. למעשה, פלדה נחשבת לחומר גמיש יחסית שניתן לעצב במגוון דרכים. כך תוכלו לקבל עיצובים יפים ופרקטיים במיוחד, לעומת בטון שקשה מאוד לעצב ולשלוט בו. כך בשימוש בפלדה תוכלו להרחיב את המרפסת גם אם יש גישה מורכבת למיקום שלה או במצבים בהם יש מורכבות מסוימת בבניה. בנוסף, תוכלו לעצב את המרפסת במגוון דרכים ולהוסיף שלל חיפויים ואלמנטים שיהפכו את המרפסת לייחודית. 

הרחבת מרפסות בניה קלה- האם תמיד משתמשים בשיטה זו?

התשובה היא לא. למעשה, הבחירה בשיטת הבניה העדיפה תתבצע על ידי קונסטרוקטור או מהנדס בהתאם לגורמים שונים. בין הגורמים שישפיעו על בחירת שיטת הבניה העדיפה יהיו גורמים כמו המבנה, החוזק של המשקל, המשקל שניתן להעמיס עליו, הגישה למבנה, מורכבות הסביבה, השטח ההיקפי ועוד. לכן, גם במקרים בהם הדיירים יעדיפו שהרחבת המרפסות תתבצע בשיטת הבניה הקלה, יהיו מקרים בהם תנאי השטח לא יאפשרו זאת. 

במצב בו לא יהיה ניתן להרחיב מרפסות בבניה קלה יהיה צורך לבצע זאת בשיטת הבניה המסורתית. שיטת הבניה המסורתית היא שיטה בה קודחים מוטות ברזל ויוצקים בטון, כמו שעובדים על שלד לבית חדש. שיטת בניה זו נחשבת לארוכה יותר, מסורבלת יותר ומלכלכת יותר. בשיטת בניה זו יש צורך בעבודת הכנה מקדימה, בייבוש של עבודת הבטון והמלט ועוד. בנוסף, בדרך כלל שיטת בניה זו תכלול הקמת פיגומים ובמקרים רבים גם פגיעה של האזורים הסמוכים לבנייה, כמו הגינה של הבניין.

הרחבת מרפסות בניה קלה– אז כמה זה עולה?

המחיר להרחבת מרפסות בשיטת הבניה הקלה הוא יקר יותר מהשיטה המסורתית. עם זאת, קשה לענות באופן חד משמעי מה יהיה המחיר מאחר שתלוי בגורמים שונים כמו מורכבות הפרויקט, היקף הפרויקט, אביזרים נלווים ועוד. כמו כן יש לקחת בחשבון שיש לשלם עבור שלב התכנון ועבור שלב הבנייה. באופן ממוצע, המחיר להרחבת מרפסת ינוע בין 5,000 לבין 7,000 שקלים למטר רבוע. על פי החוק, ניתן לבנות מרפסות בגודל של עד 12 מטרים רבועים. לכן, המחיר ישתנה בהתאם לגודל המרפסת שיה לכם לפני ולהרחבה שתבצעו. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

בניית מרפסות בבית משותף
בניית מרפסות בבית משותף

אם אתם גרים בבניין ושוקלים לבנות מרפסת חשוב להכיר מספר דברים, בראש ובראשונה מה החוק קובע לגבי בניית מרפסות, האם אתם צריכים לשלם ארנונה ועוד.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!