מיגונית פיקוד העורף

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מיגונית היא מבנה חיצוני אשר מיועד להגנה בשעת חירום. את המבנה אפשר לשים בחצרות הבתים, בשטחים ציבוריים של יישובים ובכל מקום אחר שיש צורך במרחב מוגן. מיגונית פיקוד העורף היא מבנה העשוי חומרים קשיחים איכותיים כשהיא מעניקה הגנה קרובה ככל האפשר לממ״ד במקומות בהם אין פתרון אחר. היישום יכול להיות מידי כשהמבנה מגיע לכל מקום על משאית ומונח בעזרת מנוף. 

שאלה שיכולה לעלות היא האם מיגונית פיקוד העורף מתאימה להגנה בשעת מלחמה. התשובה לכך היא כן, מדובר במבנה יביל שהייעוד היחיד שלו הוא להגן מפני הדף ורסיסים שיכולים כמובן להיות בשעת חירום. המיגונית תהיה בנויה לרוב מבטון ואם לא אז מחומר חזק דומה. מדובר במבנה שאפשר לשהות בו לזמן קצר כשהמטרה היא לצמצם ככל האפשר את הנזקים האישיים שיכולים להיות.

יש לציין כי במקומות בהם ניתן לשים ממ״ד או שישנו מקלט, ההעדפה המוחלטת צריכה להיות להיכנס אליהם. הבעיה היא שבישראל ישנם יותר מדי מבנים ומרחבי ציבור שאין בהם פתרון מתאים. המיגונית מתאימה גם לשטחים עירוניים כמו בקרבת גני שעשועים ואפילו באזורי חקלאות שאין בהם אפשרות להצבת מבנה טובה יותר. בכל מקרה כדי לבחון את היעילות של המבנה חשוב לוודא כי הכניסה אליו תוכל להתבצע תוך שניות ספורות, בהם לדרישות הביטחוניות במקום.

house-metal-chain

המקומות המתאימים להצבת מיגונית פיקוד העורף

מיגונית יכולה להתאים לאזורים שונים. ניתן להציב אותה בשלל מקומות ולפתור בעיה נפוצה מדי של מחסור במרחב מוגן. המבנה היביל מתאים לכל מקום ובמיוחד לבנייה הקרובה לקרקע ובתוך כך בתים פרטיים, מרחבי עבודה נמוכים ונוספים. יתרון משמעותי של המיגונית הוא היכולת לשים מבנה מוגן תוך זמן קצר וזאת לאחר התאמה של המקום וקבלת היתר בנייה התואם את דרישות החוק.

ישנם מספר מבני מיגונית אשר יכולים כולם להיות שימושיים. ישנו מרחב מוגן דירתי אשר מיועד לבתים פרטיים בהם אין ממ״ד או מקלט המחובר להם. ישנו מרחב מוגן למוסדות חינוך אשר יכול להיות מוצב בצמוד לגני ילדים וכיתות קטנות ובמיוחד היום כשבתי הספר גדלים על ידי הוספת מבנים בחצרות כך שלא כולם יכולים לגשת למקלט עם האזעקה. עוד מרחב הוא למוסדות כאשר ישנם רבים כאלה שאינם מכילים אזור מוגן כשהמיגונית יכולה לשמש הן את העובדים במקום והן את המבקרים בו.

נקודה שיש להתייחס אליה בעת הצבת מיגונית ובחירה של מרחב מוגן מועדף יש לשים לב להבדלים בסכנות בין יישובים עורפיים לבין ישובים שנמצאים בקרבה לגבול. ברור כי ככל שהיישוב קרוב יותר לגבול כך הסכנות גדולות יותר ותכופות יותר. באזורים הקרובים לגבול תכיפות האזעקות גבוהה ובמקרים מסוימים עליהם לשהות במרחב מוגן לזמן רב. לכן יש לבחון את הפתרון המתאים ביותר עם חברה המתמחה בתחום ולבחור בזה הנכון ביותר בהתחשב בסביבה, בצרכים, במרחק מהגבול ושיקולים נוספים שיכולים להיות קשורים באופן ספציפי בדרישות האישיות.

האם המרחב המוגן באמת מגן עלינו

כשאנחנו מחפשים אחר מיגונית פיקוד העורף אנחנו צריכים לשאול קודם כל האם המרחב ייתן את המענה הנדרש בשעת חירום. דגמי המיגוניות השונים יכולים להימסר באופן פרטני כאשר ישנו הליך אישור מסודר המתבצע מול פיקוד העורף. בתהליך זה פיקוד העורף דואג לבחון כי המרחב המוגן אכן עומד בדרישות המתאימות לצורך הגנה מפני כל איום באזור המדובר.

תהליך האישור מאפשר לאלו המתגוררים במקומות בעלי סיכון ושאין להם מרחב מוגן אחר לדעת כי הם מקבלים את המענה המתאים. המיגוניות הן מבנים יבילים שאושרו על ידי פיקוד העורך כמרחבים מוגנים וכאלה שיכולים להיות שווי ערך לכל מרחב מוגן אחר שאפשר אולי להקים במקום. המטרה שלנו היא לבחור בפתרון אשר נכון לנו והכי חשוב, שנמצא כנותן מענה מתאים בשעת חירום וזאת על פי החלטת פיקוד העורף.

היום ישנם פתרונות שונים לאמצעי מיגון אך לא כולם נכנסים תחת הגדרת מיגון תקני על פי פיקוד העורף. האחריות שלנו היא לוודא שאנחנו בוחרים במרחב יביל אשר אושר למתן מענה בשעת חירום וזאת על ידי פניה לחברה היצרנית או לחברה המשווקת ולבקש לראות את האישורים שניתנו לדגמים השונים שברשותה. האישורים יהיו מפיקוד העורף עצמו ועל החברה להציג אותם לפני הזמנת המיגונית. מרחב מוגן שלא קיבל אישור כתקני עשוי אולי להיראות יעיל אך בפועל לא יוכל לספק הגנה בשעת אמת.

היתרונות של מיגונית פיקוד העורף

היתרון המשמעותי ביותר של מיגונית הוא היכולת של המבנה להגן עלינו בשעת חירום. במקום בו אין מבנים טובים יותר כמו ממ״ד או מקלט אליהם ניתן להיכנס תוך זמן קצר, מיגונית תהיה הפתרון הטוב ביותר וזאת בתנאי שהמבנה עבר את המבדקים הנדרשים ונמצא מתאים למשימה זו. מעבר לכך מדובר במבנה שמגיע ״מוכן״ כך שאין צורך בבניה מורכבת, מלוכלכת וארוכה בשטח עצמו.

השימוש במיגונית מיועד לשעות חירום בלבד ואלו משתנים בהתאם למצב הביטחוני ולקרבה לגבול. ההתקנה של המיגונית דורשת אישור בניה וציוד אשר אושר לשימוש עבור משימה זו מפיקוד העורף. מבחינת ההתקנה, מדובר בפעולה פשוטה יחסית ולכן היא יכולה להתאים למרחבים שונים כולל בתים פרטיים, שטחים ציבוריים, אזורים חקלאיים ונוספים. לאחר ההצבה של המיגונית אפשר להשתמש בה (אם כי המטרה של כולם היא שהיא תישאר ריקה ללא שימוש כמובן). 

המיגונית היא מרחב שניתן להתאמה על פי הצרכים האישיים ובהתאם לצורך ולבחירה ניתן לחבר אותה למקור מים וחשמל וזאת כדי שהיא תתאים לשהייה ארוכה יחסית. בהתאם למיקום ולבחירה ניתן לבצע התאמות עיצוביות שונות כולל צביעה והוספת תאורה בחוץ כך שהדרך אליה תהיה פשוטה ובטוחה לא פחות מהשהות בתוכה. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
כמה עולה מיגונית לחצר 

שאלה שעולה לאחרונה לצערנו היא כמה עולה מיגונית לחצר. יותר מדי בעלי בתים מתגוררים במקומות שאין בהם מרחב מוגן והם צריכים לחפש אחר הפתרון המתאים

small-white-house-human-hand
מיגונית פעמון

מערכת מיגונית פעמון מתאימה לשמירה על עד חמישה אנשים בוגרים כשהמשקל של המבנה היביל הוא 10 טון. המבנה ניתן להעברה ולהצבה במקום הרצוי וכיוון שהוא

man-hands-protecting-house-models-finance-real-estate-business
מה ההבדל בין מיגונית לממד

המציאות הביטחונית של מדינת ישראל איה פשוטה. בכל רחבי הארץ אין כמעט מקום שמעולם לא נפלו בו טילים ולכן השאלה מה ההבדל בין מיגונית לממד

מיגונית היתר בניה

מיגונית היא מבנה יביל המשמש כמרחב מוגן במקומות בהם אין ממד או מקלט. המדינה שלנו יודעת מלחמות ובהתאם לתת את הפתרונות המתאימים עבור אזורי הלחימה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!