מה ההבדל בין מיגונית לממד

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

המציאות הביטחונית של מדינת ישראל איה פשוטה. בכל רחבי הארץ אין כמעט מקום שמעולם לא נפלו בו טילים ולכן השאלה מה ההבדל בין מיגונית לממד היא שאלה רלוונטית. רגע לפני שנוכל לענות על שאלת ההבדלים בין שני הפתרונות חשוב לדעת כי על פי פיקוד העורף היום כל בית צריך להיבנות עם ממד אך במקומות בהם אין מרחב מוגן השאלה על ההבדלים בין חדר זה לבין מיגונית רלוונטית יותר מתמיד.

בישראל, גם כשישנם חודשים שקטים ברור כי מדובר בעניין של זמן ואי אפשר להישאר אדישים לאפשרות שתתחיל התקפה. סיבה עצובה זו מובילה לכך שכולם רוצים לברר פרטים על מיגון הבית ולהבטיח כי הם יהיה להם מרחב מתאים לשהות בשעת חירום. יש לציין כי בעלי בתים הם לא היחידים הדואגים אלא גם בעלי תפקידים בעיריות, אחראיים על מוסדות ציבוריים ופרטיים, בעלי מפעלים ועובדי חקלאות, כולם חושבים על התרחיש המסוכן וכולם צריכים לבחור את האופציה הנכונה ביותר להגנה.

מה ההבדל בין מיגונית לממד מבחינת המבנה עצמו

ישנן אפשרויות שונות מבחינת אופן המיגון כאשר לכל אחת יתרונות וחסרונות. כל פתרון גם דורש עלויות שונות ומורכבות העבודה והיישום שונים. כדי שנוכל להשוות בין האפשרויות חשוב שנבין קודם כל מהי מיגונית ומהו ממד מבחינת המבנה עצמו.

real-estate-ideas-house-trading-businessman-holding-house-icon-house-hand-insurance-safety-concept-symbol-housexa

מיגונית

מיגונית היא מבנה בטון מזוין אשר בדרך כלל לא גדולה ומתאימה לשהות של שני אנשים או יותר, בהתאם לגודל. ניתן לשהות במיגונית בשעת חירום והיא לא מיועדת לשימוש בעתות שלום ורוגע. המיגונית נחשבת לאופציה זולה בהשוואה לבניית ממד והיא מתאימה להצבה בחצרות בתים פרטיים, מחוץ למוסדות בציבוריים, בגנים, פארקים, אזורי תעשייה, רפתות ומרחבים חקלאיים אחרים.

את המיגונית משנעים על גבי משאית ומניחים אותה ביעד הרצוי באמצעות מנוף. העובדה שהיא נמצאת במרחב הפתוח מביאה יתרונות וחסרונות כשהיתרון הבולט הוא היכולת לשים אותה במקומות בהם אין פתרון אחר. החיסרון יכול להיות המרחק מהבית או המבנה שעלול להפוך אותה ללא שימושית (תלוי באזור ובזמן שישנו כדי להגיע למרחב המוגן).

ממד

ממד הוא המבנה האופטימלי להגנה בשעת חירום. הוא נבנה כחלק מהבית או בצמוד לו במסגרת שיפוץ והוא מבנה קבוע שאי אפשר לשנע אותו. מבחינת פיקוד העורף אם אפשר לבנות ממד זהו הפתרון הטוב ביותר מבחינה ביטחונית. המעבר לממד פשוט, ניתן להגיע אליו תוך שניות ספורות ואפשר גם להשתמש בו בכל יום שאינו שעת חירום.

הממד יכול להיות בבתים פרטיים, דירות, מוסדות ציבוריים ואחרים וזאת בתנאי שהוא נבנה בהתאם לתקנות. ברור כי ישנם יתרונות רבים ליצירת חדר מוגן שאפשר לא רק להשתמש בו בצורה רגילה בשגרה אלא גם להכין אותו בצורה המיטבית עם מיטה, מחשב, נקודות חשמל ועוד. הממד הוא לא חדר רגיל, הבטון הנדרש הוא בטון עבה כשהחלון והדלת מיועדים ספציפית לשימוש בו ולעתים הוא יכלול גם מפוח. כל אלה הופכים אותו לאחד החדרים היקרים ביותר שאפשר לבנות בבית וכאן החיסרון הגדול ביותר שלו.

ההבדלים בין מיגונית וממד

מיגונית ממד
קביעות המיגונית היא מרחב מוגן הניתן להעברה ולהצבה במקומות שונים. ניתן להעבירה באמצעות משאית מתאימה ומנוף. הממד הוא מבנה קבוע אשר נבנה כחלק מהבית או כהרחבה של הבית.
אזורי התקנה לרוב מיגונית תהיה מוצבת באזורים כפריים כולל יישובים קהילתיים, קיבוצים, מושבים וכן במרחבי חקלאות שונים. את הממד אפשר לבנות בכל בית כולל בתים פרטיים ומשותפים. המרחב המוגן יכול להיות חלק מהבניה, השיפוץ וכתוספת של חדר נוסף לבית שכבר קיים.
עלויות עלות מיגונית יכולה להתחיל מ-25,000 שקלים והיא יכולה להגיע ל-40,000 ומעלה. עלות בניית ממד יכולה להגיע לסכום של 100,000 שקלים ויותר מכך.
הגורמים המשפיעים על העלות העלות משתנה בהתאם לגודל המיגונית ויכולת ההעברה וההצבה שלה. ככל שהמיגונית גדולה יותר כך הכנת השטח יכולה להיות מורכבת יותר והשינוע יקר יותר. הגודל של הממד הוא הגורם הראשון שמשפיע על העלות ולכך מתווסף הבדל בין בנייתו בבית חדש ובניה בתהליך שיפוץ או הוספה.
מורכבות היישום בדרך כלל קל להציב את המיגונית ותוך ימים ספורים ניתן להכין את השטח ולהוביל אותה אל המקום כך שמדובר בפתרון מידי. שיפוץ הבית או תוספת ממד דורשים תהליך ארוך אשר יכול לקחת חודשים רבים כשבתוך כך תהליך האישורים והבניה.
גודל  המיגונית תהיה בדרך כלל קטנה והיא יכולה להתאים לשני אנשים ומעלה לפי הצורך ובהתאם למקום בו מציבים אותה. חדר הממד משמש לחדר לכל דבר ועניין והוא לרוב יהיה לפחות בגודל של 8 מ״ר כך שכל המשפחה יכולה לשהות בו בנוחות בשעת חירום ולהשתמש בו בכל יום אחר כמו כל חדר אחר בבית.
גימור המיגונית יכולה לקבל את המראה המבוקש כשניתן להוסיף נקודות מים וחשמל במידה ועולה הבקשה לכך. כמו כן היא יכולה להגיע בצבעים שונים ועם תאורה וזאת בתנאי שהדבר לא בא על חשבון כללי הבטיחות. הממד יכול להיות בכל גימור כשהמגבלות היחידות הן הבטון בו משתמשים, חלון ודלת הדף. מעבר לכך ניתן לשים נקודות חשמל לפי הצורך, תאורה, רצפות או גימור למינציה. יש לעצב את הממד כמו כל חדר אחר בבית.

הבחירה המועדפת

כל מי שמתכנן מרחב מוגן צריך לבדוק מהן האפשרויות ולבצע את הבחירה הנכונה ביותר. אין בחירה שהיא נכונה לכולם וזאת כיוון שכל מקום בארץ שונה מבחינת רמת הסיכון, לכל אחד יש תקציב שונה וכל פתרון מתאים לאנשים ומרחבים שונים. אם אפשר לבנות ממד כדאי להעדיף אותו וזאת בשל העובדה שהוא מציע את הפתרון הבטוח ביותר. במקומות בהם אי אפשר לבנות ממד אין כל ספק כי יש לדאוג למיגונית ובכך להבטיח מרחב מתאים לשהות בשעת חירום.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
כמה עולה מיגונית לחצר 

שאלה שעולה לאחרונה לצערנו היא כמה עולה מיגונית לחצר. יותר מדי בעלי בתים מתגוררים במקומות שאין בהם מרחב מוגן והם צריכים לחפש אחר הפתרון המתאים

small-white-house-human-hand
מיגונית פעמון

מערכת מיגונית פעמון מתאימה לשמירה על עד חמישה אנשים בוגרים כשהמשקל של המבנה היביל הוא 10 טון. המבנה ניתן להעברה ולהצבה במקום הרצוי וכיוון שהוא

silver-shield-house-symbols-isolated-white-background
מיגונית פיקוד העורף

מיגונית היא מבנה חיצוני אשר מיועד להגנה בשעת חירום. את המבנה אפשר לשים בחצרות הבתים, בשטחים ציבוריים של יישובים ובכל מקום אחר שיש צורך במרחב

מיגונית היתר בניה

מיגונית היא מבנה יביל המשמש כמרחב מוגן במקומות בהם אין ממד או מקלט. המדינה שלנו יודעת מלחמות ובהתאם לתת את הפתרונות המתאימים עבור אזורי הלחימה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!