הרחבת מרפסות בבניין משותף

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הרחבת מרפסות בבניין משותףיש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת בהרחבת מרפסות על מנת שתוכלו לעשות זאת באופן הטוב ביותר. 

מהי הרחבת מרפסות בבניין משותף?

הרחבת מרפסות בבניין משותף הוא תהליך בו מוסיפים שטח נוסף על השטח הקיים של המרפסת בבית. כאשר אתם מרחיבים את המרפסת אתם יכולים להכניס את השמש אליכם הביתה ולהנות מאזור חיצוני בתוך הבית. על ידי הרחבת המרפסת ניתן להנות ממגוון יתרונות שונים. קודם כל, הגדלת שטח המרפסת מאפשרת לכם להגדיל את שטח הבית עצמו ולהשתמש במרפסת לצרכים שונים. לדוגמא, תוכלו לבחור להתקין מנגל ולהפוך את המרפסת לפינת אירוח כיפית. אפשרות נוספת היא להוסיף למרפסת מחסן ולהשתמש בה כמקום אחסון נוסף. יש אנשים שבוחרים לסגור את המרפסת ולהשתמש בה כחדר שינה נוסף. בנוסך, על ידי הרחבת מרפסות בבניין משותף ניתן להעלות את ערכן של הדירות בבניין. יש לשים לב כי הרחבה של מרפסת לא כוללת הוספת שטח עיקרי לדירה. כלומר, אין צורך בזכויות בניה ואך בהיטלים ותשלומים אחרים- עד לגודל מסוים. 

כמה ניתן להרחיב?

הרחבת מרפסות בבניין משותף מאפשרת לכם להגדיל את המרפסת שלכם ולהשתמש בה למגוון צרכים שונים. על פי החוק בישראל, ניתן להרחיב את המרפסת עד לגודל של 12 מטרים רבועים. הרחבת המרפסת לא תלויה בשטחים שאושרו לבנייה ולא מצריכה זכויות בנייה. עם זאת, במידה שיש לכם זכויות בנייה שתוכלו לנצל, תוכלו לבחור להרחיב את המרפסת אפילו יותר ולהגיע לגודל של 14 מטרים רבועים. במקרים חריגים ניתן להרחיב את המרפסת עד ל-20 מטרים רבועים. 

האם צריך לשלם להיטל השבחה וארנונה?

הרחבת מרפסות בבניין משותף הוא פרויקט בנייה שמאפשר לכם להנות ממגוון יתרונות שונים כמו הגדלת שטח הדירה והעלאת הערך שלה. לכן, חשוב לקחת בחשבון גם את עניין היטל ההשבחה והארנונה של הדירה. כאשר ערך הנכס עולה, בדרך כלל יש צורך בתשלום היטל השבחה. אך, בהרחבת מרפסות בבניין משותף היטל ההשבחה תלוי בגודל הדירה לאחר ההרחבה. לכן, במידה שתהליך הרחבת המרפסת לא יגדיל את השטח מעבר ל-140 מטרים רבועים, לא תאלצו לשלם היטל השבחה לעירייה. גם לגבי ארנונה, המחיר יהיה תלוי בגודל המרפסת. למעשה, מרפסת של עד 14 מטרים רבועים לא תכלול גביית ארנונה עליה. 

התאימו את המרפסת לחזית הבניין

בעת הרחבת מרפסות בבניין משותף חשוב מאוד להתאים את המרפסות לחזית הבניין. על פי חוק עזר עירוני חשוב לשמור על חזיתות הבניינים מבחינת חיפוי או צביעה. לכן, כאשר מרחיבים את המרפסת או בונים חדשה חשוב מאוד לוודא שיש התאמת בין החיפוי החיצוני של המרפסת לבין הבניין כולו מבחינת צבע וצורת החיפוי. חשוב לקחת בחשבון גם את המעקה שמתקינים למרפסת. בדרך כלל בהרחבת מרפסות יהיה צורך בהתקנת מעקה חדש. 

שיטות בנייה אפשריות

בהרחבת מרפסות בבניין משותף תוכלו לבחור בין שתי שיטות בנייה עיקריות. 

  • מרפסת עמודים

שיטת הבנייה של מרפסת עמודים היא שיטת הבנייה המסורתית והיא נחשבת למורכבת יותר. בשיטה זו קודחים מוטות ברזל ויוצקים בטון ומלט, כמו שלד של בית חדש. שיטה זו כוללת עבודות הכנה שונות לפני יציקת הבטון. מדובר בשיטת בנייה מסורבלת ומלכלכת שכוללת הקמת פיגומים ועלולה לפגוע בשטח הסמוך לאזור הבנייה, כמו הגינה של הבניין לדוגמא. 

קראו עוד: מרפסת על עמודים מחיר

 

  • מרפסת תלויה

שיטת הבנייה של מרפסת תלויה היא שיטת בנייה חדשה יותר והיא נחשבת לשיטה פשוטה, מהירה ונקיה. שיטה זו היא שיטת בנייה קלה בה מחברים קורות פלדה מגולוונות לקירות הקיימים של הבניין. קורות הפלדה מוכנים כבר במפעל והם מגיעים מוכנים לחיבור. כך רוב הבלגן מתבצע במפעל וניתן להנות מבנייה קצרה יחסית וכמעט לא מלכלכת. שיטת בנייה זו נחשבת לשיטה יקרה יותר. 

קראו עוד: מרפסת תלויה מחיר ויתרונות

 

חתימה על החוזה

כאשר אתם חותמים על חוזה עם קבלן לקראת הרחבות מרפסות בבניין משותף יש לשים לב למספר דברים. חשוב לבדוק שהחוזה ומפרט העבודה כוללים פירוק של הריצוף ושל האיטום הישנים וביצוע שלהם מחדש. בנוסף, חשוב לוודא שהחוזה כולל אחריות של הקבלן על העבודה. האחריות צריכה לכלול את החלק הישן של המרפסת ואת החלק החדש שלה. שימו לב, במידה שבמרפסת יש מעקה זכוכית מומלץ להחליף אותו לגמרי. 

 

תדאגו לביטוח מתאים

לפני שמתחילים בפרויקט של הרחבת מרפסות בבניין משותף חשוב לדאוג לביטוח מתאים. כל תהליך בנייה מצריך ביטוח מתאים. הביטוח נועד לכיסוי נזקים אפשריים שעלולים להיגרם בתהליך הבנייה, הן לרכוש והן לחיי אדם. בתהליך הבנייה עלולים להיפגע עובדים, דיירים או הולכי רגל שעוברים סמוך לאזור הבנייה ולכן חשוב לדאוג שיהיה לכם ביטוח מתאים ושתהליך הבנייה יתבצע בהתאם לתקני הבטיחות הנדרשים. חשוב לבצע את הביטוח בעצמכם ולא להסתמך רק על הביטוח של הקבלן, על מנת להיות בטוחים שהביטוח כולל את כל הצרכים שלכם. 

הרחבת מרפסות בבניין ישנם מקרים רבים בהם השכנים מתאגדים ומחליטים להרחיב את המרפסות שלהם. כאשר מעוניינים בהרחבת מרפסות בבניין יש צורך לקחת בחשבון מספר פרמטרים כמו מה הגודל המקסימלי להרחבת המרפסת, האם יש צורך בתשלום היטלים מסוימים וכיצד לבחור חברת בנייה. על הרחבת מרפסת בבניין נרחיב במאמר הבא. 

מהי הרחבת מרפסות בבניין?

הרחבת מרפסות בבניין הוא פרויקט בנייה בו ניתן להוסיף שטח נוסף על השטח הקיים של המרפסת בבית. על ידי הרחבת מרפסות בבניין תוכלו להכניס את השמש אליכם הביתה ולפתוח את הבית שלכם החוצה. כך אתם מגדילים את שטח הבית בלי לנצל זכויות בנייה מאחר שלא מדובר בשטח עיקרי לדירה. כך אתם יכולים להעלות את ערך הדירה ולהשתמש במרפסת למגוון צרכים שונים- מגורים, אחסון, אירוח ועוד.  

בחירת חברת בנייה

השלב הראשון בהרחבת מרפסות בבניין הוא לבחור את חברת הבנייה. כאשר אתם בוחרים חברת בנייה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים-

  • רישום- וודאו שמדובר בחברה שרשומה בפנקס הקבלנים ומוכרת על ידי הרשויות.
  • ניסיון- חשוב לבחור בחברה בעלת ניסיון בתחום לכן בררו מה הניסיון של החברה ומה תחום ההתמחות הספציפי שלה. 
  • תחום התמחות- חשוב לבחור בחברת שמתמחה בבניית מרפסות ובהרחבת מרפסות. 
  • מחיר- מומלץ לבצע השוואת מחירים ולבדוק מה המחיר שגובה כל חברה ומה היא מציעה בתמורה. על תתפתו לבחור בחברה שמציעה את המחיר הזול ביותר אל שכללו פרמטרים שונים בשביל לבצע בחירה מושכלת. 
  • המלצות- אחד הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור חברת בנייה הוא המלצות. תוכלו למצוא חוות דעת והמלצות באינטרנט במגוון פלטפורמות שונות. 

מהן שיטות הבנייה האפשריות?

בהרחבת מרפסות בבניין תוכלו לבחור בין שתי שיטות בנייה עיקריות- 

  • מרפסת עמודים

מרפסת עמודים היא מרפסת שנבנית בשיטת הבנייה המסורתית. שיטת בנייה זו נחשבת למורכבת יותר וארוכה יותר. למעשה, כמו שבונים שלד של בניין אז כך גם בשיטה זו קודחים מוטות ברזל ויוצקים בטון. על מנת לבצע את שיטת בנייה זו יש להקים פיגומים ולנטרל את האזור הסמוך לבנייה. יש לקחת בחשבון שהבנייה עלולה להפריע מעט לשגרת החיים של הדיירים ואף לפגוע באזורים הסמוכים כמו הגינה של הבניין וכדומה. 

  • מרפסת תלויה

מרפסת תלויה היא מרפסת שנבנית בשיטת בנייה חדשה יותר. שיטת בנייה זו נחשבת לשיטה פשוטה, מהירה ונקיה. בשיטה זו מחברים קורות פלדה מגולוונות לקירות של הבניין. שיטה זו כוללת הפרעה מינימלית לדיירים מאחר שקורות הפלדה מוכנים כבר במפעל ומגיעים מוכנים לחיבור. יש לקחת בחשבון כי המחיר של שיטה זו יקר יותר. 

מה הגודל המקסימלי המותר להרחבת מרפסת בבניין?

כאשר מעוניינים בהרחבת מרפסות בבניין חשוב לקחת בחשבון את הגודל המקסימלי המותר על פי חוק להרחבה. ברוב המקרים יהיה ניתן להרחיב את המרפסת עד לגודל של 12 מטרים רבועים. עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להרחיב את המרפסת עד לגודל של 14 מטרים רבועים. שימו לב כי במקרים בהם יש לכם זכויות בנייה שאתם יכולים לנצל, ייתכן שתוכלו להרחיב את המרפסת אפילו לגודל של 20 מטרים רבועים, אך יש לבדוק כל מקרה בפני עצמו. 

האם צריך לשלם היטל השבחה וארנונה?

כפי שציינו קודם, על ידי הרחבת מרפסות בבניין ניתן להעלות את ערכה של הדירה. בדרך כלל כאשר ערך הדירה עולה יש צורך בתשלום היטל השבחה. אך עם מרפסת המצב מעט שונה. למעשה, כל עוד גודל הבית לא עולה על 140 מטרים רבועים לאחר הרחבת המרפסת לא תאלצו לשלם היטל השבחה על הרחבת המרפסת. כך גם לגבי תשלום ארנונה. כל תוספת בנייה מחייבת תשלום ארנונה נוסף, אך כל עוד גודל המרפסת לא יעלה על 14 מטרים רבועים לא תאלצו לשלם על המרפסת ארנונה. 

חשוב להתאים את המרפסת לחזית הבניין

כאשר מעוניינים בהרחבת מרפסות בבניין יש לקחת בחשבון שיש להתאים את נראות המרפסת לחזית הבניין. לכן יש צורך להתייחס לחיפוי של המרפסת, לצורת החיפוי ולצבע. גם אם אין צורך בחיפוי יש לקחת בחשבון את צבע המרפסת ולהתאים אותו לחזית הבניין. שימו לב שחשוב לקחת בחשבון גם את המעקה של המרפסת בהתחשבות בחזית הבניין.  

דגשים חשובים לחתימה על החוזה

בעת חתימה על החוזה עם חברת הבנייה שתבצע את פרויקט הרחבת מרפסות בבניין, עליכם לקחת בחשבון מספר דגשים חשובים במיוחד-

  • בדקו שהחוזה ומפרט העבודה כוללים פירוק של הריצוף והאיטום וביצוע שלהם מחדש. 
  • וודאו שהחוזה כולל אחריות של הקבלו על העבודה. האחריות צריכה לכלול גם את החלק הישן של המרפסת וגם את החלק החדש לאחר ההרחבה. 
  • במידה שיש במרפסת מעקה זכוכית מומלץ להחליף אותו ולכן כדאי לוודא זאת בחוזה. 

חשוב לדאוג לביטוח מתאים

אמנם כל חברת בנייה וכל קבלן מגיעים עם ביטוח משל עצמם ההמלצה היא לא להסתמך רק על הביטוח שלכם ולדאוג לביטוח שיכלול את כל הצרכים שלכם. חשוב לוודא שהביטוח יכסה את כל הנזקים האפשריים שעלולים להיגרם הן לרכוש והן לחיי אדם- עובדים, דיירים ועוברים ושבים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

בניית מרפסות בבית משותף
בניית מרפסות בבית משותף

אם אתם גרים בבניין ושוקלים לבנות מרפסת חשוב להכיר מספר דברים, בראש ובראשונה מה החוק קובע לגבי בניית מרפסות, האם אתם צריכים לשלם ארנונה ועוד.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!