שיקום מבנים לאחר שריפה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיקום מבנים לאחר שריפהשריפה היא אחד הדברים המפחידים והמסוכנים שעלולים לקרות. במידה שהייתה לכם שריפה בבית חשוב מאוד לבצע שיקום מבנים לאחר שריפה. על ידי שיקום מבנים לאחר שריפה ניתן להשיב את הבית למצבו הישן. מה זה אומר וכיצד זה מתבצע? המאמר הבא הוא בשבילכם.

מהו שיקום מבנים לאחר שריפה?

לאחר שהשריפה כובתה על ידי מכבי האש יש לשקם את המבנה מנזקי השריפה. נזקי אש ועשן הנוצרים במבנה בעקבות השריפה עלולים לפגוע במבנה וחשוב מאוד לטפל בהם. במידה שלא מטפלים בנזקים שנגרמו הם עלולים לגרום להתפתחות של נזקים טורדניים כמו ריחות, התפתחות של קורוזיה, פגיעה באיכות האוויר ועוד. על ידי שיקום מבנים לאחר שריפה ניתן לטפל בנזקים שנגרמו ולמנוע התפתחות של נזקים אחרים.

מה השלבים של שיקום מבנים לאחר שריפה?

כאשר יש צורך בשיקום מבנים לאחר שריפה יש מספר שלבים-

  • בדיקה של המבנה

השלב הראשון הוא בדיקה של המבנה. האם המבנה יציב? האם ניתן להיכנס אליו? בשלב זה איש השיקום יבחן את המבנה ויאשר האם הוא בטוח לכניסה או שמא קיים בו נזק מבני שמסכן את יציבות הבית.

  • ניקוי

השלב השני הוא שלב ניקוי פיח והסרת הפסולת. לאחר השריפה עלולים להיות פסולת ופיח רבים על הבית. הפיח עלול לגרום לנזקים רבים והפסולה תפריע לתהליך. כמו כן אלה עלולים לגרום לפגיעה באיכות האוויר. לכן חשוב מאוד לנקות את הפיח והפסולת.

  • שיקום המבנה

לאחר שמנקים את הפיח והפסולת ממקום השריפה ניתן לעבור לשלב השלישי והוא שיקום המבנה ומזעור הנזקים. בשלב זה יש לבצע מספר דברים. קודם כל ניקוי של כתמי הפיח. במקרים מסוימים הפיח ישאיר שינויי צבע. כמו כן הפיח עלול להשפיע על חומרים רגישים כמו מתכות, פלסטיק, שטיחים, טקסטיל ועץ. בנוסף, לאחר שריפה עלולים להתפתח עובד וטחב במבנה. לכן במסגרת שיקום מבנים לאחר שריפה, העובדים יחפשו סימנים לנזקי מים ויסירו את העובש והטחב שנוצרו. במידה שיש מים עומדים יש לשאוב את כל המים במבנה ולייבש את המבנה על ידי מובילי אוויר ומסיירי לחות.

יש לקחת בחשבון שבתהליך כיבוי השריפה המים עלולים לפגוע במוצרי האלקטרוניקה שבבית. במידה שהרכיבים והמוליכים במוצרי האלקטרוניקה פגשו במים לא יהיה ניתן לתקן את המוצרים.

אחד האלמנטים החשובים לטיפול לאחר שריפה הוא איכות האוויר. לאחר שריפה יש לנקות את האוויר על ידי שימוש במטהרי אוויר. כמו כן יש לנקות את העשן מכל המשטחים שספגו אותו. במידה שיש רהיטים שניזוקו מהעשן יש לשקם גם את הרהיטים.

קראו עוד: שיפוץ ושיקום מבנה מסוכן

תיעוד הנזק בעת שיקום מבנים לאחר שריפה

כאשר התרחשה שריפה בבית ויש צורך בשיקום מבנים, חשוב לתעד את הנזק שנגרם למבנה. בדרך כלל חברת הביטוח תשלח בודק שיתעד את הנזק אך חשוב שגם לכם יהיה תיעוד לנזקים.

כיצד לבצע את התיעוד בצורה נכונה- 

  • צלמו תמונות של המבנה ושל הנזקים שנגרמו לו
  • הכינו רשימה של כל מה שנפגע או הושמד בשריפה- מומלץ לא לזרוק שום דבר
  • צלמו סרטוני וידאו של המבנה ושל הסביבה שלו
  • התייחסו לפריטים שנפגעו בגלל חום או עשן
  • העריכו את תאריך הרכישה של פריטים שנהרסו ואת עלות ההחלפה של הפריט
  • מומלץ לשמור את כל החשבוניות או הקבלות של כל התיקונים והבדיקות שבוצעו במבנה לאחר השריפה

שיקום מבנים לאחר שריפה בעקבות נזקי מים

כאשר מכבים את השריפה נעזרים באמצעי כיבוי אש ובמים. כאשר מבצעים שיקום מבנים לאחר שריפה חשוב מאוד לחפש סימני לנזקי מים שנגרמו בעקבות כיבוי השריפה. חשוב מאוד לחפש את נזקי המים ואף להוסיף אותם לתיעוד של הנזק שנגרם מהשריפה.

איתור נזקי מים הוא לא תמיד דבר פשוט מאחר שלא תמיד רואים רטיבות גלויה לעין. נזקי מים עלולים להופיע בתור עובש הגדל על הקירות, על הרצפות או על התקרה, שינויי צבע בתקרה או בקיר ועוד.

שיקום מבנים לאחר שריפה על ידי אנשי מקצוע

חשוב מאוד לבצע שיקום מבנים לאחר שריפה על ידי אנשי מקצוע. אל תנסו לעשות זאת לבד. שריפה גורמת נזקים חמורים למבנה וחשוב מאוד לבדוק שהמבנה ראוי למגורים ולשקם אותו באופן ראוי. במהלך השיקום יתבצעו בדיקות למבנה על מנת לוודא שהוא מתאים למגורים ושניתן להיכנס אליו. כמו כן ייבדקו הנזקים השונים שנגרמו למבנה.

במסגרת הבדיקות שמתבצעות לאחר שריפה יש שתי בדיקות מרכזיות- בדיקה בשטח ובדיקת מעבדה. בדיקה בשטח מיועדת לבדוק האם יש חלקיקים מסוכנים באוויר כמו פחמן, אפר ופיח. כמו כן בדיקה בשטח מיועדת לבדוק האם יש כימיקלים באוויר בעקבות השריפה והאם האוויר בבית בטוח לנשימה. בדיקת המעבדה מיועדת לבדוק האם יש פיח, פחמים, עשן או מזהמים נוספים הן באוויר והן במשטחים בבית. בדיקת המעבדה יכולה למצוא סימנים לסכנה כימית, ביולוגית או פיזית במבנה. חשוב מאוד שהבדיקה תתבצע על ידי מעבדה בעלת ניסיון בהתמודדות עם מדורות ואפר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
שיפוץ ושיקום מבנים
שיפוץ ושיקום מבנים

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שנועד כדי לתת מענה למי שרוצה להשביח את הנכס שלו, למי שרוצה ליצור אווירה יותר נעימה בחללי הבניין המשותפים או

מחירון שיקום מבנים
מחירון שיקום מבנים

מבנה המגורים שלכם דרוש לשיפוץ? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות מחירון שיקום מבנים. מעבר למחירון, נגע

שיקום חזיתות מבנים
שיקום חזיתות מבנים

שיקום חזיתות מבנים הוא תהליך מורכב הדורש מיומנויות של מומחים רבים ושונים, לרבות קבלנים, מהנדסי בנייה, קבלני משנה מתחומים שונים, אנשי מקצוע עצמאיים ועוד. אם

שיקום ושימור מבנים
שיקום ושימור מבנים

כאשר מדובר בשיפוץ, שיקום ושימור מבנים ובנייני מגורים, יש הרבה (בלשון המעטה) גורמים שצריך לקחת בחשבון. לא מדובר רק במציאת החומרים המתאימים לפרויקט, אלא גם

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!