מרפסת על עמודים מחיר

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מרפסת על עמודים מחיראם יש באפשרותכם להוסיף מרפסת לבית או לדירה שלכם – כדאי ללכת על זה. אומנם עדיין לא ברור לכם איזו מרפסת להוסיף, באיזו שיטת בניה ומה המחיר אבל כבר ברור לכולם כי הוספת מרפסת לדירה משנה לא רק את הפונקציונליות של הבית, מעלה את ערכו ומוסיפה לו חדר אלא גם משפרת את ערך הבית, כך שהוא שווה כעת הרבה יותר.

תהליך בניית מרפסת יכול להיות קצר או ארוך. זה תלוי כמובן בהשגת הסכמת השכנים או לחלופין ההתנגדויות שלהם, זה קשור לסוג המרפסת שתרצו לבנות ולשיטת הבניה. לפני שתתחילו בתהליך, עליכם לברר עם עצמכם, עדיף באמצעות אדריכל, איזו בדיוק מרפסת תרצו להוסיף? מה יהי גודלה? אילו אלמנטים יתווספו בה ועוד שאלות שיש להם השפעה על המחיר. כאשר מדובר על בניה בבטון, מרפסת על עמודים מחיר תהיה למשל נמוכה יותר מאשר עלות מרפסת תלויה אבל מנגד תהיה מורכבת, ארוכה ומאתגרת יותר. הנה מדריך קצר על מרפסות, חומרים ומחירים.

למה להוסיף מרפסת לבית?

מרפסת היא בעצם הוספה של שטח מחיה ופעילות מחוץ למסגרת הבית. משכך, היא משפרת את אורך החיים של יושבי הבית שכעת יכולים למצל אותה לפעילויות נוספות. בטח כאשר מדובר על ארץ שמשית כמו ישראל – למרפסת יש משמעות גדולה יותר ברוב ימי השנה. על פי חוק המרפסות מותר לבנות מרפסת בגודל של 10 אחוז מגודל הדירה ולעיתי, במקרים חריגים אף יותר. ך למשל דירה בת 100 מטר יכולה להוסיף מרפסת בשטח 10 מ"ר וכן הלאה, אם כי במרבית העיריות והמועצות המקומיות ישנה הגבלה מקסימלית של 14 מ"ר.

מרפסת על עמודים מחיר נעה לרוב סביב עלות של 5000 ₪ למ"ר. מרפסת תלויה העשויה מקורות פלדה תעלה מעט יותר. המשמעות היא שמרפסת בגודל ממוצע של 12 מ"ר תעלה כ-60 אלף ₪. זהו כמובן אינו סכום של מה בכך אבל שימו לב לנתון זה: הוספת הערך לדירה, כתוצאה מהוספת המרפסת עומדת על 10 עד 20 אחוזים. משמע בהערכה הנמוכה ביותר תוסיפו לדירה ממוצעת של 120 מ"ר, כ-120,000 ₪, פי 2 מרמת ההשקעה.

באיזו שיטת בניה לבחור?

ישנם כיום 2 שיטות בניה עיקריות של מרפסות. בנית מרפסות בטון, לרוב על עמודים, שיטה שנקראת גם בניה רטובה – על שם הבטון הנוזלי שעושים בו שימוש והשיטה השנייה היא של מרפסות תלויות – בניה יבשה, בה משתמשים בקונסטרוקציות פלדה חזקות ומתקדמות, הנבנות במפעל ומעוגנות לקיר החיצוני בשטח.

כיום השיטה הנחשבת למודרנית ומבוקשת יותר היא שיטת המרפסות התלויות. למרות שעבור מרפסת על עמודים מחיר תשלמו פחות, מרפסת תלויה נחשבת פופולרית יותר בגלל חוזקה ויציבותה אבל גם בשל העובדה כי תהליך בנייתה הרבה יותר מהיר, אינו מלכלך את הסביבה, מאפשר גמישות הנדסית ועיצובית טובים יותר ועוד יתרונות אחרים. המרפסת מקובעת לקיר החיצוני של הבית בקלות, כמו מדף וניתן ליישם עליה כל סוג של אלמנט.

עבור מרפסת על עמודים מחיר נמוך יותר שמשלמים אבל התהליך עצמו גם ארוך יותר. ככלל, מרפסות בטון על עמודים זוכים להתנגדות נחרצת יותר של שכנים, משום שהם נרתעים מעבודות הבטון המסיביות שמשיתות חלק מאורח החיים התקין בבית. וכידוע, לא תוכלו להתחיל בבניית מרפסת ללא קבלת הסכמתם של לפחות 75% מהשכנים. מרפסת בטון על עמודים תהיה כנראה פופולארית יותר כאשר איננו בונים מרפסת יחידה או רק אצל מספר מועט מדיירי הבית המשותף. במקרה שמדובר בפרויקט גדול בו משתתפים כל דיירי הבניין, הרי שניתן לבנות מרפסת עמודים לכל אורך הבניין כאשר כל מרפסת נתמכת על ידי זו התחתונה הימנה. במקרה כזה, גם מרפסת על עמודים מחיר תהיה נמוכה עוד יותר משום שהוצאות רבות יתחלקו על פני כמות גבוהה יותר של משלמים.

מרפסת על עמודים מחיר ופרמטרים נוספים המשפיעים עליו

מלבד העובדה כי מרפסת על מודים מחיר נוח יותר בשל הבניה בבטון, הרי שישנם עוד אלמנטים ופרמטרים נוספים מהם נגזר המחיר הסופי של המרפסת. מורכבות הפרויקט הינה אחד מפרמטרים אלו. לא מיד קל לבנות מרפסת ולעיתים צריכים להתבצע פעולות הנדסיות לשם כך. אגב, מרפסת על עמודים מחיר משתלם יותר אבל במידה ובשל כובד המשקל הרב של הבטון, תצטרכו לבצע חיזוקים רבים אחרים, המחיר יכול להשתנות לרעה משמעותית. ככלל, גם לאלמנטים המשולבים במרפסת, מעבר לרמת השלד שלה, השפעה על המחיר. כך למשל סוגי המעקות והגדרות שנשים על המרפסת. ישנם מרפסות בטון על בלוקים כגדר. אחרות מתהדרות בגידור מברזל או זכוכית מחוסמת הפופולארית מאוד בימינו ועוד. לכולם, השפעה שונה על המחיר.

דבר דומה מתרחש לגבי אלמנטים מאלומיניום שנרצה לשלב, כמו חלונות, פרגולות, דלת ויטרינה המהווה הפרדה בין הבית למרפסת ועוד. אם נרצה להפוך את המרפסת לחדר שמש, יש משמעות תמחירית גם לזה (מנגד, סגירת מרפסת שמש מאפשרת להשתמש במרפסת כמקום אירוח רגיל גם בימות החורף והגשמים). גם לסוג החיפוי משמעות. דשא סינטטי, אולי דק או ריצוף מיוחד המנוגד או ממשיך את הריצוף בבית וכן אלמנטים נוספים של תאורה, תשתיות מים, ביוב וגז ועוד.

כדי לקבל תמונה מלאה של מרפסת על עמודים מחיר אמיתי, כדאי להתייעץ עם אדריכל או חברות המתמחות בבניית מרפסות והם יוכלו לסייע לכם לשקלל את כל האלמנטים ולהתאים עבורכם מרפסת ייחודית לתקציב שלכם. חברות אלו גם יוכלו לסייע לכם במחירים מופחתים בכל הקשור להשגת האישורים המתאימים, תכנון אדריכלי והנדסי, וכן אפילו בסוגיית שכנוע דיירים אחרים להסכים לבנית המרפסת שלכם ומי יודע – אולי אפילו להצטרף אליכם במסע לשיפור איכות החיים.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!