הוספת מרפסת שמש

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להוסיף מרפסות לבניינים שלהם, יש לכך שתי סיבות מרכזיות- שדרוג איכות החיים והעלאת ערך הדירה. רוצים להוסיף מרפסת לבניין? זה הזמן לבדוק על איזה חברה הכי טובה לבניית מרפסות לפניכם מדריך על הוספת מרפסת שמש ומה זה כולל.

מהי מרפסת שמש?

הוספת מרפסת שמש היא אחת האפשרויות הטובות ביותר לשדרג את הדירה שלכם, אך מהי מרפסת שמש? מרפסת שמש היא מרפסתהוספת מרפסת שמש היא אחת האפשרויות הטובות ביותר לשדרג את הדירה שלכם, אך מהי מרפסת שמש? מרפסת שמש היא מרפסת חיצונית ופתוחה חיצונית ופתוחה אליה ניתן לצאת מתוך הדירה. בדרך כלל מרפסות אלה הן לא מקורות והן לא נכללות בשטח הבית אלא בולטות מחוץ לקיר הבניין. עם זאת, מבחינת החוק, המרפסת לא נכללת בשטח הבית המחושב לצורך תשלום מיסים או לצורך חישוב השטח למכירת הבית.

מרפסת שמש נקראת כך מאחר שהיא פתוחה והיא מאפשרת לכם להיחשף לשמש ולהכניס את השמש הביתה. כמובן שמי שבוחר יכול להוסיף למרפסת צלון או כל דבר אחר שיגן מפני השמש. מרפסת שמש מאפשרת לכם להוסיף שטח לדירה שלכם ולנצל אותו לצרכים שונים כמו הפיכת המרפסת לגינה, מקום אירוח נוסף, שטח אחסון, מקום למנגל ועוד. על ידי הוספת מרפסת שמש אתם יכולים לשבת בשמש ולשאוף אוויר צח בלי לצאת מהדירה.

למה כדאי להוסיף מרפסת שמש?

כפי שציינו קודם, הוספת מרפסת שמש כוללת שני יתרונות מרכזיים- שדרוג איכות החיים והעלאת ערך הדירה. נתחיל מהיתרון הראשון. על ידי הוספת מרפסת שמש אתם משדרגים את איכות החיים שלכם באופן משמעותי. כפי שציינו קודם אתם יכולים להכניס את השמש הביתה, לשאוף אוויר צח, להגדיל את שטח הדירה ולנצל את המרפסת לצרכים שונים. כמו כן, אין הגבלה על האפשרויות. תוכלו להשתמש במרפסת לכל מה שתרצו ולשים שם כסאות נוח, ריהוט, שולחנות, מנגל, מחסן ועוד. מצד אחד, כפי שציינו, המרפסת אינה רשומה כחלק משטח הבית ומהצד השני מהווה תוספת מצוינת. היתרון השני הוא העלאת ערך הדירה. למעשה על ידי הוספת מרפסת שמש ניתן להעלות את ערך הדירה בכ-10%-20%. כלומר, אם הדירה שלכם שווה 2 מיליון, על ידי הוספת מרפסת תוכלו להעלות את ערך הדירה ב200,000 שקלים לפחות!

גודל המרפסת החוקי

בהוספת מרפסת שמש יש לקחת בחשבון מספר חוקים כאשר אחד מהם נוגע לגודל המרפסת. גודל המרפסת לא נתון לשיקול לדעתכם והוא מוגבל על ידי החוק כך שהגודל המקסימלי שתהיו רשאים לבנות הוא עד 12 מטרים רבועים. מרפסת בגודל כזה לא תחויב בארנונה ולא בהיטל השבחה. יש רשויות מקומיות בהן ניתן לבנות את המרפסת עד גודל של 14 מטרים רבועים או בגודל של עשרה אחוזים משטח הדירה, הגדול מבין האפשרויות.

שיטות בניה למרפסת

בישראל, הוספת מרפסת שמש לבניין יכולה להתבצע בשתי שיטות בניה- בניה יבשה שהיא למעשה מרפסת תלויה או בניה רטובה שהיא מרפסת עמודים. לבחירה בשיטת הבנייה תהיה השלכה על הזמן שיימשך תהליך הבנייה ועל המחיר שלו.

נתחיל בשיטת הבנייה הוותיקה יותר, מרפסת על עמודים. מרפסת על עמודים היא מרפסת שנבנית כך שכל מרפסת נתמכת במרפסת שמתחתיה ותומכת במרפסת שמעליה. במרפסת מסוג זה עושים שימוש ביציקות בטון, ברזל, מלט וכדומה. מדובר בשיטת בנייה שמאפשרת לבנות מרפסות גדולות יחסית בצורה אחידה. עם זאת, שיטה זו נמשכת זמן רב יחסית והיא מלכלכת מאוד מאחר שכוללת הוספת פיגומים והריסה של הסביבה הקרובה לבניין, לרבות הגינה שלו.

שיטת הבנייה המתקדמת יותר והעדיפה היא מרפסת תלויה. מרפסת תלויה היא מרפסת פלדה שמחוברת ונתלית על גבי הקירות החיצוניים של הבניין. במרפסת זו עושים שימוש בקורות פלדה. שיטה זו היא השיטה העדיפה, במיוחד על בניינים ישנים, אך חשוב לקחת בחשבון שמדובר בשיטה יקרה יותר. עם זאת, שיטה זו כוללת יתרונות רבים כאשר אחד המרכזיים בהם הוא שהתכנון והביצוע מתבצעים במפעל ולא בשטח. כך ניתן לקצר את זמן הבנייה באופן משמעותי והדיירים לא מרגישים פגיעה בשגרת החיים שלהם כמעט כלל.

הסכמת הדיירים להוספת מרפסת שמש

במידה שאתם גרים בבניין משותף, הוספת מרפסת שמש מחייבת אתכם לקבל הסכמה של לפחות 75% מדיירי הבניין. הסיבה לכך היאעל ידי הוספת מרפסת שמש ניתן להעלות את ערך הדירה בכ-10%-20% שברוב הרשויות המקומיות לא ניתן להוסיף מרפסת בודדת רק לדירה שלכם, מאחר שיש לשמור על אחידות בחזית הבניין. לכן, אם תרצו להוסיף מרפסת, יהיה עליכם לרתום את שאר דיירי הבניין ולשכנע אותם להוסיף מרפסת גם לדירה שלהם. אמנם הוספת מרפסת שמש כוללת יתרונות רבים, אך חשוב להבין שלא תמיד כל הדיירים מוכנים לתהליך. ישנם מקרים בהם הדיירים לא מסכימים בגלל סיבות כלכליות, שכן אין להם את האמצעים לשלם על הפרויקט. ישנם מקרים בהם יש דיירים שחוששים מתהליך הבנייה ומההשפעות שלו על שגרת היום יום שלהם. לכן, על מנת לרתום את הדיירים לתהליך, כנסו ישיבת דיירים והגיעו מוכנים עם כל הפרטים החשובים- משך התהליך, העלויות הצפויות והסבירות לקבל היתר בנייה. כך אתם מגדילים את הסיכוי לקבל את הסכמתם של הדיירים ולא ליצור התנגדות מידית.

כמה עולה מרפסת שמש?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה תעלה הוספת מרפסת שמש מאחר שהמחיר מושפע מגורמים שונים כמו סוג המרפסת שתבחרו להוסיף, גודל המרפסת, מורכבות הפרויקט, היקף הפרויקט, עיצוב המרפסת ואביזרים נלווים. לדוגמא, אם תבחרו להוסיף מרפסת תלויה המחיר יהיה יקר יותר לעומת מרפסת עמודים. כך גם לגבי מורכבות הפרויקט, ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר ויציב אתגרים קשים יותר כך המחיר יעלה בהתאם. גם לעיצוב תהיה השפעה על המחיר. העיצוב כולל אלמנטים כמו רמת גימור, סוג ריצוף, כמות נקודות חשמל, בחירת המעקה ועוד. לכל אחד מהאלמנטים הללו תהיה השפעה על המחיר שעליכם לקחת בחשבון. לכן על מנת לקבל הצעת מחיר רלוונטית חשוב לקחת בחשבון את כל הגורמים הללו.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!