הוספת ממד בדירה קיימת

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הוספת ממד בדירה קיימתמדינת ישראל היא מדינה עם איומים שונים. אחד מהם הוא איום הטילים. מהצפון ועד הדרום מדינת ישראל חשופה לירי טילים שעלול לפגוע באזרחים שלה. מהסיבה הזו, כיום בכל הבניינים החדשים מוסיפים ממד לכל דירה. אך מה בנוגע לבניינים ישנים? אז יש צורך בהוספת ממד בדירה קיימת. על כך נרחיב במאמר הבא. 

מהו ממד?

ממד, מרחב מוגן דירתי, הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית. מלבד לחדר מוגן הממד יכול לשמש אותנו ככל חדר כך שנוכל להשתמש בו כחדר שינה או חדר עבודה, בהתאם לצרכים שלנו. מטרתו העיקרית של הממד הוא לספק הגנה לדיירי הבית. הממד מסוגל לספק הגנה בפני מתקפות טילים, בפני גזים רעילים ואפילו בפני רעידות אדמה. על ידי הוספת ממד בדירה קיימת דיירי הבית יכולים להנות מהגנה ואף מחדר נוסף בחלל הבית. 

מה החשיבות של הוספת ממד בדירה קיימת?

כפי שציינו, מדינת ישראל חשופה לאיומים רבים כאשר אחד מהם הוא איום הטילים. מצפון ועד דרום יכולים לירות על ישראל ולהתקיף אותה על ידי טילים. לכן, על מנת להגן על אזרחי המדינה יש להוסיף ממדים במבנים רבים. למעשה, חשיבות הוספת ממד באה לידי ביטוי במבנים עם מטרות שונות כמו מבני מגורים, מבני עבודה, מבני לימודים, מבני תרבות, מבני תפילות ועוד. על ידי הוספת ממד בדירה קיימת זמן ההגעה למרחב מוגן מתקצר באופן משמעותי ודיירי הבית יכולים להנות מהגנה יעילה יותר. מהסיבה הזו, כיום בכל המבנים החדשים, הן מבני מגורים והן מבנים שמספקים צרכים אחרים, יש מרחבים מוגנים. 

מה אומר החוק על הוספת ממ"ד לדירה?

המדינה מעודדת את האזרחים להוסיף ממד לבתים שלהם. לכן, קיימים חוקים שמיועדים לכך. קודם כל, החל משנת 1991 קיים חוק על פיו חלה חובה בהוספת ממד לכל מבנה חדש. אך מה בנוגע למבנים הישנים? על מנת לעודד את האזרחים בהוספת ממד בדירה קיימת, המדינה מציעה מגוון הקלות בנוגע לתהליך בנייה של ממד. בין ההקלות השונות ניתן להנות מהליך רישוי מזורז עבור בניית ממד. למעשה, ברוב המקרים לא ניתן למנוע מדייר להוסיף ממד לדירה שלו. עוד הקלה משמעותית באה לידי ביטוי בהסכמת הדיירים לתהליך. למעשה, לעומת תוספות בנייה אחרות כמו הוספת חדר או הוספת מרפסת, בהוספת ממד ניתן להסתפק בהסכמה של 60% מדיירי הבניין בלבד. הקלה נוספת ממנה ניתן להנות בהוספת ממד בדירה קיימת היא שהדיירים לא יהיו מחויבים בתשלום היטל השבחה. חשוב לקחת בחשבון שבהוספת הממד לא תהיה פגיעה בדירה, בזרימת האוויר שלה, באור השמש שלה ואף בעיצוב הפנים שלה. לכן אין להציב את הממד בחללים מרכזיים. 

מהם שלבי התהליך?

הוספת ממד בדירה קיימת הוא תהליך ארוך יחסית שעלול לכלול מספר אתגרים שונים. על מנת לבצע את התהליך עליכם לעבור מספר שלבים שונים-

  • שלב ראשון- הסכמה של דיירי הבניין

השלב הראשון בתהליך הוספת ממד בדירה קיימת הוא לקבל את הסמכתם של דיריי הבניין. על מנת להוסיף ממד לדירה יש צורך בהסכמה של 60% מדיירי הבניין. חשוב לקחת בחשבון שבמצב בו דייר מהקומות העליונות מעוניינים בהוספת ממד לדירה שלו, יהיה עליו לקבל את ההסכמה של הדיירים בדירות מתחתיו. הסיבה לכך היא שהממד נבנה על גבי יסודות חדשים ומצריך קדיחה ויציקה של יסודות מהקרקע ועד התקרה. במידה שדיירי הדירות התחתונות לא ירצו להוסיף ממד בעצמם, יהיה צורך בבניה של הממד על גבי עמודים שעלולים להפריע לחלונות של הדיירים בקומות התחתונות. כאשר אתם מקבלים את הסכמתם של דיירי הבניין אל תסתפקו בהסכמה בעל פה. החתימו את הדיירים על טופס בו הם מצהירים כי אינם מתנגדים לתהליך או כי הם מעוניינים בו. 

יש לקחת בחשבון שבמקרים רבים יכול להיות קשה לקבל את הסכמתם של הדיירים ומדובר בשלב שעלול לעכב את תהליך הבנייה. 

  • שלב שני- פניה לחברת בניה

השלב השני הוא פניה לחברת הבנייה. במידה שלא קיבלתם הסכמה של 60% מדיירי הבניין אין לכם מה לפנות לחברה הבנייה ולכן יש לקחת זאת בחשבון. כאשר אתם פונים לחברת בניה חשוב לוודא שמדובר בחברה מקצועית שמתמחה בבניית ממדים ובתוספות בניה. מומלץ לבחור בחברה שרשומה אצל רשם הקבלנים ושמורשית לבצע עבודות בנייה בהיקף הנדרש. לאחר שתפנו לחברת הבנייה, היא תבחן את ההיתכנות של הפרויקט מבחינת קבלת היתר בניה ומבחינת המיקום האידיאלי להצבת הממד. מיקום הממד צריך להתבצע כך שיאפשר חיבור אופטימלי לדירה. 

  • שלב שלישי- היתר בנייה

השלב השלישי בהוספת ממד בדירה קיימת הוא לקבל היתר בנייה. היתר בנייה הוא אישור לבצע שינויים חיצוניים במבנה קיים או לבנות מבנה חדש. על מנת לקבל היתר בנייה יש לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולהגיש בקשה להיתר בנייה. בהגשת בקשה להיתר בנייה עליכם להגיש טופס בקשה כולל תוכניות הבנייה העתידיות. בנוסף, לבקשה להיתר בנייה יש לצרף מסמכים שונים בהם זכויות הבנייה בנכס, מפה טופוגרפית, נתונים ומדידות ואגרת בנייה משולמת. לאחר שתגישו את הבקשה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תבחן אותה ותדון בה. בסופו של דבר הוועדה תחליט האם לאשר את הבקשה, לדחות אותה או לאשר אותה תחת תנאים מסוימים. מדובר בתהליך שלוקח בערך חצי שנה. 

  • שלב שלישי- הבניה בפועל

השלב הרביעי בתהליך הוספת ממד בדירה קיימת הוא שלב הבניה בפועל. בשלב זה חברת הבנייה שבחרתם תתחיל בתהליך הבנייה בשטח. שלב זה עלול לקחת זמן רב. משך זמן הבניה ישתנה בהתאם לגורמים שונים בהם מספר הממדים שיש לבנות, דרכי הגישה לבניין, גובה הבניין ועוד.

בנייה של ממד בודד עלולה לקחת חודש אך בנייה של ממדים לבניין שלם צפויה לקחת לפחות שנה שלמה. לאחר שתהליך הבניה בפועל יסתיים, לפני שניתן להשתמש בממד יש לקבל מהעירייה אישורים על סיום הבניה. רק לאחר מכן יהיה ניתן להשתמש בממד.  

כמה זה עולה?

המחיר של הוספת ממד בדירה קיימת הוא אינו חד משמעי. הסיבה לכך היא שהמחיר תלוי במגוון גורמים שונים בהם גודל הממד הנבנה, גודל החלונות, סוג הדלתות, מערכת הסינון שתותקן, קבלת היתר בניה, תכנון אדריכלי ותכנון קונסטרוקטיבי. חשוב לקחת בחשבון שהמחיר יכלול גם עלויות של התכנון, עלויות מודד, עלויות פרסום בעיתונות, עלויות של קבלת היתר הבנייה, עלות מפת מדידה ועלות תוכנית קונסטרוקציה. באופן ממוצע, המחיר של הוספת ממד בדירה קיימת עבור קבוצת דיירים נרחבת ינוע בין 100,000 לבין 120,000 שקלים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בניית ממד בהתאם לתקן הישראלי
בניית ממד בהתאם לתקן הישראלי

מתכננים להוסיף חדר ממד בחלל דירתכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הפרטים החשובים ביותר שיעזרו לכם להשלים את כל

הוספת ממד לבניין משותף
הוספת ממד לבניין משותף

כל מה שאתם חייבים להכיר על הליך הוספה של חדר ממד בבניין רב קומות לא מעט אנשים כיום בוחרים לשלב חדר ממד בדירתם. אם גם

בניית ממד על עמודים
בניית ממד על עמודים

הכירו את השיטה שתאפשר לכם להוסיף חדר ממד לדירה גבוהה חושבים להוסיף חדר ממד לדירת המגורים שלכם? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני ביותר

בניית ממד מחיר
בניית ממד מחיר

לא מעט אנשים כיום בוחרים לשלב חדר ממד בחלל דירתם במטרה לשמור על שלומם של כלל המתגוררים בדירה. עד לפני כמה עשרות שנים, הקבלנים לא

הוספת ממד לבית פרטי מחיר
הוספת ממד לבית פרטי מחיר

רוצים להוסיף חדר ממד לבית הפרטי שלכם? חשוב שתכירו את האפשרות לבחור במבנה יביל לא מעט אנשים כיום בוחרים להוסיף ממד לבית פרטי או אף

הוספת ממד לבית משותף
הוספת ממד לבית משותף

מעוניינים בהוספת ממד לבית משותף? המאמר הבא הוא בשבילכם. במאמר נרחיב מהו ממד, מה החשיבות של הוספת ממד, מה אפשרויות הבנייה עבור בניית ממד ומה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!