שיפוץ בית משותף

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיפוץ בית משותףבישראל בניינים רבים לא עברו שיפוץ כבר יותר מ-50 שנים. בעקבות כך הבניינים נראים מוזנחים, הצבע מתקלף, חזית הבניין מוזנחת ולעתים המבנה אף נמצא בסכנת קריסה. במצב כזה חשוב לבצע שיפוץ בית משותף. מה זה אומר וכיצד זה מתבצע? על כך במאמר הבא. 

מדע לבצע שיפוץ בית משותף?

שיפוץ בית משותף מתבצע בשל מספר סיבות שונות- 

  • שיפוץ אסתטי- שיפוץ בית משותף מאפשר לכם להנות משיפוץ חיסוני יסודי שבסופו תקבלו מבנה אסתטי, שנראה טוב לעין. 
  • מבנה מסוכן- ישנם מבנים מוזנחים אשר יש בהם פגעים שונים. מבנים אלה הופכים למפגע תברואתי וחשוב מאוד לבצע בהם שיפוץ בית משותף בו ישקמו את המבנה על מנת לשמור על חיי הדיירים והעוברים והשבים. 
  • השבחה- ישנם מקרים בהם אנשים רוכשים נכסים ישנים שצריכים לעבור שיפוץ על מנת להשביח את ערך הנכס. לאחר השיפוץ הערך של הנכס הופך לגבוה יותר. 

הסכמת הדיירים לשיפוץ בית משותף

במידה שאתם מעוניינים לבצע שיתוף בית משותף יש לקבל את הסכמתם של כלל דיירי הבניין. בבניין משותף יש דיירים רבים שצריכים להגיע להחלטה משותפת בנוגע לאלמנטים משותפים בבניין. הסיבה לכך היא שהשיפוץ עלול לגרום לאי נוחות בבניין במשך תקופה מסוימת. כמו כן כלל הדיירים משתתפים בעלות השיפוץ ולכן רשאים להחליט האם הם בעד או נגד. יש לקחת בחשבון שבמקרים רבים יהיו דיירים סרבנים. אם לא מתקבלת הסכמה על הדיירים ניתן לערב גורם חיצוני ומקצועי. 

היתר בניה לשיתוף בית משופץ

לאחר קבלת הסכמה משותפת על הדיירים יש להוציא היתר בנייה. היתר בנייה, הוא למעשה רישיון הניתן לכם על ידי הועדה המקומית לתכנון ובנייה, או על ידי רשות הרישוי. היתר הבנייה הוא מסמך פורמלי, שאליו מצורפות תוכנית הבנייה, מפות מדידה ואישורים שונים מכלל הגופים. היתר הבנייה כולל את הפרטים השונים של האחראים לתכנון, לבנייה ולפיקוח על הבנייה. 

על מנת לקבל היתר בנייה יש לפנות לוועדה המקומית עם תוכנית בנייה שעברה אישור על ידי אדריכל. היתר הבנייה יינתן בהתאם לחוקים ולזכויות שנקבעו בתוכנית. ישנם דברים שונים שעלולים להשפיע על קבלת היתר הבנייה, ביניהם אזור המגורים ומתנגדים לבנייה.

במידה שאתם מעוניינים בשיפוץ פנימי ללובי, למדרגות וכדומה אין צורך בהוצאת היתר בנייה. אך שינויים חיצוניים בדרך כלל מצריכים היתר בנייה. במידה שאתם מעוניינים לצבוע מחדש את הבניין לא תצטרכו היתר אך תאלצו להיצמד להוראות של הרשות בהתאם לחזית הבניין. 

יש לקחת בחשבון שיש  צורך בהסכמה של 66% מכלל הדיירים לקבלת היתר בנייה, אך ישנם מקרים בהם ההיתר לא יינתן אלא בהסכמה של 100%. 

מה האפשרויות לשיפוץ בית משותף?

אז אתם רוצים לבצע שיפוץ בית משותף? במסגרת שיפוץ בית משותף עומדות לפניכם מספר אפשרויות מרכזיות לשיפור המבנה ואיכות החיים בו (יש לקחת בחשבון שקיימות אפשרויות נוספות כמו הוספת מרפסת וממ"ד שנחשבות לשיפוץ נרחב ולכן לא הרחבנו עליהן במאמר)- 

  • שיפוץ החזית

חזית הבניין היא הדבר הראשון שרואים ולכן כדאי שהיא תהיה אסתטית ויפה. על מנת לשפץ את חזית הבניין יש להוריד את שכבת החיפוי הקיימת ולמרוח שכבת חיפוי חדשה. במסגרת השיפוץ יש לגדר את הבניין על מנת למנוע מעוברים ושבים להיפגע מהשיפוץ. כמו כן חשוב להוסיף שילוט ומכולת אשפה לניקוי הפסולת. 

  • הוספת מעלית

בבתים ישנים בהם אין מעליות אחת האפשרויות היא להוסיף מעלית. מעלית יכולה לשפר את איכות החיים בבית המשותף באופן משמעותי. על מנת להוסיף מעלית יש לפנות לאדריכל ולקבלן שיפוצים שיתכננו את הוספת המעלית באופן היעיל ביותר. כמו כן יש להניח תשתיות חשמל מתאימות למעלית. 

  • שיקום עמודים

שיקום עמודי בניין הוא תהליך בו מחזקים ומשקמים את כל עמודי הבניין. במצב בו עמודי הבניין נחלשים, פגועים, סדוקים הם מהווים סכנה לכל דיירי הבניין ולעוברים ולשבים. במצב כזה הבניין אינו יציב והוא נמצא בסכנת קריסה ולכן יש לבצע שיקום עמודי בניין במהירות האפשרית. שיקום עמודי בניין מתבצע בשתי שיטות כאשר אחת היא תיקון של העמודים והשנייה היא עיבוי שלהם. בדרך כלל השיטה המשמשת לשיקום עמודי בניין היא על ידי תיקון וחיזוק ללא עיבוי של העמודים. 

שיקום עמודים מצריך עבודת הכנה בה יקלפו את חלקי הטיח המתפוררים, יסירו את חלקי הבטון הרופפים, יחשפו את ברזלי הזיון וינקו אותם על ידי מברשת פלדה עד להסרה של החלקים החלודים. לאח מכן יש צורך ביישום של חומרי מילוי מתאימים בסדקים של העמוד ובין הבטון הישן. 

  • שיפוץ הלובי וחדר המדרגות

בין החלקים המשותפים של הבניין יהיו גם הלובי וחדר המדרגות. על מנת לשפץ את הלובי ואת חדר המדרגות ניתן להחליף את הריצוף. לשם כך יש לעקור את הריצוף הישן במלואו וליישם ריצוף חדש במקומי. דרך נוספת היא להדביק ריצוף חדש על גבי הריצוף הישן. השיטה השנייה נחשבת לשיטה זולה יותר אך לא תמיד ניתן לבצע אותה. במידה שיש אריחים רופפים, הבדלי גבהים בין המרצפות או נזקי רטיבות לא יהיה ניתן  להדביק את הריצוף החדש על גבי הישן ויהיה צורך בהסרת הריצוף הישן. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בנייה קלה מעץ

בנייה קלה מעץ הוא פתרון אקולוגי בר קיימא. ייתכן שכאשר יזכירו בפניכם את הביטוי "בנייה מעץ", הדברים הראשונים שתחשבו עליהם יהיו דקים למרפסות או פרגולות,

קצף פוליאוריטן

בתחום הבניה והשיפוצים יש כוכב עולה שהופך לפופולרי יותר ויותר בזכות הרבגוניות והיעילות שלו – קצף פוליאוריטן. אם עוד לא הכרתם, ואינכם יודעים כיצד קצף

wooden-figurine-house-female-hands-white
מיגונית לבית פרטי מחיר

הגיע הזמן לגונן על עצמנו ולהבין מה הפתרון המתאים לנו ביותר. לשאול מה יאפשר לנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר כשאנחנו מביאים בחשבון את הביטחון

ריהוט לבית

רענון וחידוש מראה הבית לא מוכרח להיות תהליך מורכב מדי, כיוון שניתן לשדרג את חללי הפנים בקלות באמצעות ריהוט לבית מעניין ואיכותי. לכן אם אתם

איך עובדת מערכת פנאומטית?

מהי מערכת פנאומטית? איך היא עובדת ומי צריך אותה? בהמשך המאמר תוכלו לקבל את כל המידע!   עניין של אשפה כולנו מייצרים המון אשפה ופסולת.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!