חיזוק מבנים מחיר

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

חיזוק מבנים מחירחיזוק מבנה קיים הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לחזק מבנים ברחבי המדינה ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידת אדמה. כיום יש מבנים ישנים רבים ברחבי הארץ שעומדים בפני סכנת קריסה ולכן חשוב לחזק אותם. מה כולל התהליך וכמה הוא עולה? המאמר הבא הוא בשבילכם.

חיזוק מבנים מחיר- מה זה אומר?

חיזוק מבנים הוא תהליך חשוב מאוד בו ניתן לחזק את המבנה על ידי ביצוע של מגוון עבודות בניה שונות. בדרך כלל התהליך יכלול עבודות כמו שיקום בטון, עיבוי העמודים המחזיקים את המבנה, איטום סדקים וחריצים, טיפול בברזל חשוף שעובר תהליכי קורוזיה ועוד. במסגרת התהליך, הקבלן שמבצע את העבודה יהיה אחראי לתקן את כל הליקויים הקיימים במבנה על מנת לחזק אותו ולשפר את היציבות שלו.

חיזוק מבנים מחיר- מתי יש צורך בחיזוק מבנים?

הצורך בחיזוק מבנים עולה בשני מקרים מרכזיים-

  • תסמינים הנראים לעין- במבנים ישנים רבים ניתן לראות בבירור כאשר יש ליקויים שפוגעים ביציבות של הבניין. בדרך כלל התסמינים יכללו חלקי טיח רופפים, חלקי בטון רופפים, אריחים שמתחילים ליפול או להתרופף, חריצים עמודים וסדקים על גבי הקירות החיצוניים או על העמודים התומכים של הבניין, מוטות ברזל חשופים ועוד.
  • בניין שלא עבר בדיקת מהנדס- פעמים רבות הצורך בחיזוק מבנים עולה במבנים שלא עברו בדיקת מהנדס. כיום רשויות מקומיות רבות מבצעות בדיקות למבנים ישנים הנמצאים באזור הגאוגרפי שלהן. הבדיקה שמתבצעת על ידי מהנדס מיועדת לבדוק את היציבות של המבנה. מבנים שלא עוברים את הבדיקה הם מבנים שנבנו לפני שנת 1980 ולא עומדים בתקנים המחמירים של רעידות אדמה או מבנים שלא עומדים בתקן 413. תקן 413 הוא תקן שקובע הוראות קונסטרוקטיביות לפיהן יש לבנות על בניין בישראל על מנת שיוכל לעמוד בפני רעידות אדמה.

חיזוק מבנים מחיר- המרכיבים המשפיעים על המחיר

המחיר לחיזוק מבנים הוא אינו חד משמעי מאחר שהוא מושפע ממרכיבים שונים. ריכזנו לכם את המרכיבים הבולטים שישפיעו על המחיר-

  • מה כולל התהליך?

חיזוק מבנים הוא תהליך שכולל שלבים שונים ויכול להתבצע בשיטות שונות. לדוגמא על מנת לחזק את המבנה ניתן לשקם את הבטון, לעבות את עמודי הבניין, להוסיף ממ"ד וכדומה. לכן, המחיר לתהליך ישתנה בהתאם לאופי העבודה ולשיטה בה יבחרו. ישנם מבנים בהם מלבד חיזוק בסיסי של יסודות פגומים ותיקון של ליקויים בוחרים לבצע שיפוץ כללי של המעטפת. כל אלמנט שתוסיפו לתהליך ישפיע על המחיר בהתאם. בשביל להבין מה הצורך לחיזוק המבנה ומה יש להוסיף לתהליך חשוב להתייעץ עם אדריכל או מהנדס שיוכלו לספק לכם חוות דעת אמינה ולקבוע את אופי העבודה.

  • מיקום גאוגרפי

מרכיב נוסף שישפיע על המחיר של חיזוק מבנים הוא המיקום הגאוגרפי של המבנה. ניתן לראות כי בערים מרכזיות, המחיר לחיזוק המבנים יהיה גבוה יותר לעומת המחירים לחיזוק מבנים הממוקמים בפריפריה.

  • מורכבות הפרויקט

עוד מרכיב שישפיע על המחיר של חיזוק מבנים יהיה מורכבות הפרויקט וכיצד תשפיע עליו. ישנם מקרים בהם הפרויקט יהיה מורכב יותר מאחרים בעקבות גישה לא פשוטה לבניין או תנאי שטח בעייתיים, מה הליקויים הקיימים במבנה, כמה חדרי ממ"ד יש להוסיף, כמה מרפסות, כמה קומות יש בבניין ועוד. לכן, בדרך כלל ככל שהפרויקט מורכב יותר כך ניתן לצפות לעליה במחיר בהתאם.

מה טווח המחירים בחיזוק מבנים?

כפי שהבנו, קיימים מרכיבים שונים שמשפיעים על המחיר של חיזוק מבנים ומשנים אותו בהתאם. לכן, לא ניתן לענות באופן חד משמעי מה יהיה המחיר של תהליך חיזוק מבנים. עם זאת, קיים טווח מחירים כללי לתהליך. בדרך כלל חיזוק מבנים ינוע בין עשרות אלפי שקלים עבור ביצוע של עבודות בסיסיות בלבד. ככל שהעבודות יהיו יותר נרחבות והחיזוק יהיה יותר כללי ומאסיבי כך המחיר יעלה בהתאם ויכול להגיע למאות אלפי שקלים ויותר.

שימו לב- במידה שחיזוק המבנה הוא יוזמה של דיירי הבניין יהיה עליכם לשלם את עלויות התהליך. אך במקרים רבים, יזמים מחליטים לבצע פרויקט תמא 38 במבנים ישנים ברחבי הארץ. במצב כזה הדיירים לא משלמים כלל והיזם סופג את העלויות, כאשר במסגרת התהליך נוספות 3 קומות והיזם יכול להרוויח ממכירת הדירות החדשות.

בחרו קבלן מתאים חיזוק מבנים

אחד הפרמטרים החשובים לחיזוק מבנים הוא לבחור קבלן מקצועי, מנוסה ומתאים שיבצע את העבודה כהלכה. כפי שהבנו עד עכשיו מדובר בתהליך חשוב מאוד שמאפשר לשפר את העמידות של מבנים ואת היציבות שלהם. מאחר שבמדינה קיים חשש משמעותי לרעידת אדמה חזקה, רוצים להקטין את הסיכוי שהמבנים הישנים יקרסו ויגרמו להרוגים רבים. לכן, חשוב שהתהליך יתבצע על ידי קבלן מקצועי וטוב שמתמחה בחיזוק מבנים. הקבלן יוודא מה החוזק של הבניין והאם הוא מסוגל לשאת את העומס של השינויים שצפויים להתרחש בו לפני התחלת התהליך. לפני בחירת הקבלן וודאו מה תחום ההתמחות שלו, מה הניסיון שלו בתחום, האם הוא רשום בפנקס הקבלנים, בקשו לראות עבודות קודמות שלו ובדקו המלצות וחוות דעת על הקבלן. בנוסף, בצעו השוואת מחירים על מנת לבחור בקבלן מקצועי ואמין.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה

כדי לדעת איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה חשוב להבין מה החוק קובע בהתאם לתקן 413. היום המודעות סביב חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה גבוהה, אבל

שיקום וחיזוק מבנים
שיקום וחיזוק מבנים

שיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך נפוץ בארץ, יש מספר מטרות לשיקום מבנים, מבניהם לשמור על בטיחות וכמו כן, השבחת הנכס. תהליך שיקום וחיזוק מבנים משתנה

תיקון מבנים לרעידות אדמה
תיקון מבנים לרעידות אדמה

לאחר שרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה, ישראלים רבים החלו לשאול את עצמם מה יקרה כאן במקרה של רעידת אדמה. רעידת אדמה עשויה לפקוד את

עמידות מבנים ברעידות אדמה
עמידות מבנים ברעידות אדמה

בדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה היא בדיקה של בעל נכס צריך לבצע. כיום אנחנו רואים יותר מודעות סביב רעידות אדמה, תוך הידיעה שרעידת אדמה עשויה

חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה
חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה

בישראל יש חשש ממשי לרעשי אדמה. ככל שהשנים עוברות כך החשש מתגבר. בנוסף לכך, קיימים מבנים ישנים רבים שהחשש שהם יקרסו בזמן רעידת אדמה הוא

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!