שיקום עמודי בניין

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיקום עמודי בנייןשיקום עמודי בניין הוא תהליך שנדרש כאשר המבנה רעוע וחלש. זה יכול להיות מבנה ישן או מבנה שנחלש בעקבות פגיעה וצריך שיקום. עמודי הבניין מהווים את הבסיס המרכזי והתומך של הבניין ובמידה שהם חלשים הבניין כולו נמצא בסכנת קריסה, לכן חשוב מאוד לבצע שיקום עמודי בניין. על שיקום עמודי בניין נרחיב במאמר הבא. 

מהו שיקום עמודי בניין?

השיקום הוא תהליך בו מחזקים ומשקמים את כל עמודי הבניין. במצב בו עמודי הבניין נחלשים, פגועים, סדוקים הם מהווים סכנה לכל דיירי הבניין ולעוברים ולשבים. במצב כזה הבניין אינו יציב והוא נמצא בסכנת קריסה ולכן יש לבצע שיקום עמודי בניין במהירות האפשרית. 

השיקום מתבצע בשתי שיטות כאשר אחת היא תיקון של העמודים והשנייה היא עיבוי שלהם. בדרך כלל השיטה המשמשת לשיקום עמודי בניין היא על ידי תיקון וחיזוק ללא עיבוי של העמודים.

מתי נבצע שיקום עמודי בניין?

שיקום עמודי בניין נדרש כאשר העמודים המחזיקים את הבניין נחלשים והופכים ללא יציבים. קיימים מספר סימנים המעידים על כך שהעמודים חלשים ושיש צורך בשיקום עמודי בניין. 

  • סימני סדיקה המופיעים על העמוד
  • העמוד מאבד צורה ונראה עקום
  • נפיחויות על גבי העמוד
  • הופעת כתמי חלודה על גבי העמוד
  • ברזלי זיון חשופים הבולטים מהעמוד
  • חלקי טיח מתפוררים
  • חלקי בטון רופפים

ועוד.

במידה שאתם מזהים אחד או יותר מהסימנים הללו, העמודים בבניין שלכם לא יציבים ויש צורך בשיקום עמודי בניין מהר ככל הניתן. 

שיקום עמודי בניין על ידי תיקון 

השיטה הראשונה לשיקום עמודי בניין היא על ידי תיקון. מדובר בשיטה הנפוצה ביותר שבה משתמשים ברוב המקרים. שיקום עמודי בניין על ידי תיקון מתבצע על ידי חומרי שיקום מתאימים. 

על מנת לבצע שיקום על ידי תיקון יש צורך בביצוע עבודת הכנה של השטח. עבודת ההכנה כוללת ניקוי של השטח מהחלקים הפגועים. בעבודה ההכנה יקלפו את חלקי הטיח המתפוררים ויסירו את חלקי הבטון הרופפים. כמו כן במסגרת עבודה ההכנה יחשפו את ברזלי הזיון וינקו אותם על ידי מברשת פלדה. הניקוי נועד להסיר את כל חלקי הברזל שנפגעו על ידי קורוזיה. במידה שהברזל איבד יותר מידי מהקוטר שלו יהיה צורך בהוספת ברזלים חדשים. לאחר שהברזל נמצא במצב תקין, יש צורך במריחת חומרים מונעי קורוזיה על גבי חלקי הברזל השונים. 

השלב הבא הוא יישום של חומרי מילוי מתאימים בסדקים של העמוד ובין הבטון הישן. לאחר מכן עוברים לשלב הגימור בו מורחים שכבה של חומרים המגנים על השטח כמו סילר או צבע. 

שיקום עמודי בניין על ידי עיבוי

השיטה השנייה לשיקום עמודי בניין היא על ידי עיבוי. שיקום עמודי בניין על ידי עיבוי נחשב לשיטה מורכבת יותר ולכן בוחרים בה רק כאשר לא ניתן לבצע את השיטה הראשונה.

לפני שמתחילים בעיבוי העמודים יש צורך בחיזוק המבנה על ידי רגלי מתכת. עמו בשיקום על ידי תיקון, יש צורך להתחיל בעבודה הכנה של השטח בה מקלפים את חלקי הטיח המתפוררים, פותחים סדקים, מסירים חלקי בטון רופפים, חושפים ברזלי זיון חלודים ומנקים אותם מפני קורוזיה. חשוב מאוד למרוח על הברזלים שנוקו חומר מגן קורוזיה. במידה שיש צורך יש להחדיר ולעגן רשתות ברזל חדשות לפני שמטפלים בחומרים הצמנטיים. 

השיקום על ידי עיבוי מצריך לבצע חפירה סביב העמודים. החפירה צריכה להגיע לעומק של מטר או מטר וחצי. עבודת החפירה מיועדת לבדוק האם החלודה התפשטה גם לחלקים התת קרקעיים של העמוד. במידה והחלודה התפשטה יש צורך בביצוע השיקום גם באזורים אלה. 

לאחר מכן יש להגיע לשלב של עיבוי העמוד. על מנת לעבות את העמוד יש לצקת בטון בעובי של בין 15 ל-20 ס"מ סביב בסיס העמוד הקיים. בנוסף מוסיפים קוצים מברזל. לאחר מכן יש לקשור את מוטות הפלדה לאורך עמודי הבניין ולבצע תבניות עץ עבור יציקת הבטון. עם יציקת הבטון המטרה היא לעבות את עמודי הבניין בקוטר של 10-12 ס"מ. 

לאחר שעיבוי העמודים הסתיים, יש למרוח שכבת טיח סביב העמוד ולכסות בשכבת שליכט או שפריץ דק על העמוד. לבסוף יש לצבוע את העמוד בחומר איטום אקרילי במספר שכבות עד שמקבלים את התוצאה הרצויה. 

החשיבות של שיקום עמודי בניין

בישראל קיימים מבנים רבים ישנים, מוזנחים ורעועים שנמצאים בסכנת קריסה. כמו כן, בישראל קיים איום של רעשי אדמה אפשריים שהופך את המבנים הללו למסוכנים אף יותר. רוב המבנים בישראל לא עברו שיפוץ יותר מחמישים שנים והסיכוי שהם יעמדו בפני רעידת אדמה או אפילו בנזקים קטנים יותר כמו חדירה רטיבות למבנה הוא נמוך מאוד. לכן, במידה שהעמודים חלשים חשוב מאוד לבצע שיקום עמודי בניין על מנת להפוך את המבנים הללו ליציבים ובטוחים יותר. 

השיקום נועד להפוך את המבנה לבטוח ויציב ולמנוע סכנות ולכן חשוב לבחור בקבלן שיקום מקצועי. בחרו בקבלן שיקום שיטפל וישקם את העמודים כהלכה על מנת לחזק אותם.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!