שיקום ושימור מבנים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיקום ושימור מבניםכאשר מדובר בשיפוץ, שיקום ושימור מבנים ובנייני מגורים, יש הרבה (בלשון המעטה) גורמים שצריך לקחת בחשבון. לא מדובר רק במציאת החומרים המתאימים לפרויקט, אלא גם בשמירה על שלמות המבנה, שמירה על תקנות בטיחות, ניהול נכון של קבלני המשנה ועוד.

חשוב להבין את התהליכים השונים הכרוכים בתהליך השיקום והשימור כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת, האם כדאי או לא כדאי להוציא לפועל פרויקט כל כך מורכב. עם זאת, במקרים מסוימים הבחירה הזאת לא תהיה בידיכם. למשל, במקרים בהם ניתן לכם צו בניין מסוכן אשר מצריך שיפוץ, שיקום או שימור מבנים. מתי נצטרך שיקום ושימור מבנים ומה יהיה חשוב לדעת? המשיכו לקרוא במאמר הבא.

מה זה שיקום ושימור מבנים ומי מבצע?

אי אפשר לזלזל בחשיבות השמירה על ערכו הארכיטקטוני, ההיסטורי ואפילו התרבותי של בניין. בתוך כך, שימור ושיקום מבנים הוא תהליך של הגנה על מבנה קיים מפני ריקבון, הרס, התפוררות חומרי גלם, השתחררות והתרופפות של חלקי הבניין ועוד.

בהיבט הזה של הדברים, שימור הוא בעצם פעולה של שמירה או שיקום של אופיו ושלמותו של מבנה ישן על ידי מניעת הידרדרות נוספת באמצעות שינויים או שיפוצים, תהליכי שימור עיצוב מבנה ועוד. מאמצי השימור מבוצעים לרוב על ידי המדינה, אבל בחלק מהמקרים גם יזמים פרטיים וקבלנים לוקחים חלק או מוציאים לפועל תוכניות בנייה אלו.

בסופו של דבר, שיקום מתייחס לכל עבודה בבניין המשחזרת את המראה המקורי שלו או את תפקודו, בעוד תחזוקה ושיפוצים מתייחסים לאותן פעילויות הדרושות כדי לשמור על פונקציונליות של בניין. עם זאת, השימור מצריך גם מאמצי שיקום וגם מאמצי תחזוקה למבנה המדובר. 

מה חשוב לדעת על שימור ושיקום מבנים?

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים בוחרים לשפץ, לשקם או לשמר את הבניין הישן שלהם. למשל, הם עשויים לרצות להפוך אותו לחסכוני יותר באנרגיה ע”י שיקום או התקנת מערכות סולאריות, לרענן את עיצוב הפנים של הבניין, או להגדיל את ערכו של המבנה.

שימור מבנים ישנים שונה משיפוץ ושיקום. משמעות השימור היא, שבניין ישן יותר יישמר במצבו המקורי עם שינויים מינימליים בו. זה יכול גם להיות מצב בו בניין ישן יותר יישמר לדורות הבאים ויישמר כנקודת ציון היסטורית, או אפילו אתר מורשת תרבותית. שימור יכול גם לגרום לכך שבניין ישן יותר ישוחזר, אך מבלי לשנות את מראהו באופן דרסטי.

אנשי המקצוע בתהליך שיקום ושימור מבנים 

כאשר בניין ישן וזקוק לשיפוץ, שיקום או שימור, הופך להיות הכרחי לבעלים לנקוט בצעדים מסוימים. הצעד הראשון הוא לבצע הערכה יסודית של המבנה. זה יעזור לדורשי השיפוץ להבין מה צריך לעשות וממה אפשר להימנע. בתוך כך, אנשי המקצוע הנכונים להסתייע בהם יהיו קבלנים ומהנדסי בניין. 

השלב השני הוא יצירת תכנית לעבודה שתבוצע במבנה. זה כולל קביעה של משך הזמן שהתהליך ייקח וכמה כסף זה יעלה. השלב השלישי הוא לבצע את העבודה לפי התוכנית ולבצע אותה בזמן עם מינימום הפרעות. כדי לפרט קצת יותר, בואו נבין מה התפקידים של קבלן בניין ושל מהנדס בניין בתהליכים אלו.

קראו עוד: שיקום מבנים בגובה

מה התפקיד של קבלן בשיקום ושימור מבנים?

ברור כי קבלנים הם חלק מרכזי בתהליך של שיקום ושימור מבנים מכל הסוגים והגילאים. הם אחראים על כל העבודה השוטפת המתבצעת בפרויקט והם חייבים להיות מיומנים במה שהם עושים, אבל הם גם צריכים להיות מסוגלים לנהל קבלני משנה אחרים. 

לקבלנים יש מגוון רחב של כישורים שהם יכולים להשתמש בהם כדי לסייע בהיבטים שונים של שיקום ושימור מבנים, לרבות ניהול הפרויקט מתחילתו ועד סופו במסגרת התקציב. בסופו של דבר, הקבלן יהיה אחראי על החומרים והציוד, כמו גם על כך שהכול נעשה על פי תוכניתו של מהנדס הבניין.

בסופו של יום, תפקידו של קבלן בניה יכול להשתנות בהתאם לסוג וגודל פרויקט השימור, השיפוץ או השיקום. חלק מהקבלנים הם קבלנים כלליים שעובדים עם סוגים רבים ושונים של פרויקטים, בעוד שאחרים מתמחים בסוג אחד של שיקום או שימור. במקרים מסוימים, הם עשויים להיות מעורבים גם בתהליך העיצוב של המבנה, אבל באופן מינימליסטי אם מדובר בפרויקט שימור.

מה התפקיד של מהנדס בניין בשיקום ושימור מבנים? 

מהנדס בניין הוא מקצוע העוסק, בין היתר, בתהליך שיקום ושימור מבנים. המהנדסים אחראים לתקינות המבנית של הבניין, ודואגים שהוא יוכל לעמוד בפני כוחות חיצוניים שונים (רעידות אדמה, רוחות חזקות, שיטפונות וכולי). 

בתוך כך, תפקידו של מהנדס בניין כרוך באחריות רבה. עליו להיות מסוגל להעריך מבנים קיימים ולקבוע כיצד לשמר אותם על מנת למנוע נזקים או הידרדרות נוספים. כמו כן, על המהנדסים להיות מסוגלים לזהות כל בעיה שעלולה להתעורר במהלך תהליך השיקום והשימור, לרבות וידוא עמידה בתקנות בטיחותיות שונות. למעשה, מהנדסי הבניין הם אלו אשר מכתיבים הוראות ומבנים תוכניות עבודה עבור קבלנים וקבלני משנה. 

בניין המגורים שלכם דרוש שיקום? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני שיעזור לכם בהליך שיקום ושיפוץ מבנים. לא מעט בניינים בישראל עוברים הליך שיקום ושיפוץ מבנים משלל סיבות. אם גם הבניין שלכם דרוש לשירותים אלה, הגעתם למקום הנכון. לפני שאתם ממהרים לבחור חברה המציעה שירותי שיקום ושיפוץ מבנים ללא כל בדיקה אודותיה, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כלל שירותי שיקום ושיפוץ מבנים, לרבות הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים בוחרים בשירותים אלה, השירותים שהחברות השונות יודעות להעניק מעבר לשיפוץ חיצוני ואסתטי, התמודדות נכונה עם מבנים מסוכנים וכן מספר דגשים חשובים אודות חברה מקצועית המציעה שירותי שיקום ושיפוץ מבנים ללקוחות רבים.

אל תתפשרו על מקצועיות החברה שלכם – כך תבחרו נכון חברת שיקום ושימור מבנים

ראשית חשוב לדעת כי שירותי שיקום ושיפוץ מבנים נחשבים לשירותים מבוקשים מאוד בישראל. כיום יש לא מעט מבנים שנבנו לפני עשרות שנים וזקוקים לשלל שירותי שיפוץ ושיקום. שנית, חשוב לדעת שישנן לא מעט חברות שמציעות שירותי שיקום ושיפוץ מבנים לכל דורש. לפני שאתם ממהרים לבחור את החברה הראשונה שמציעה לכם את שירותיה, חשוב לדעת שישנם הבדלים משמעותיים בין החברות השונות. לפני שאתם ממהרים לבחור את החברה הטובה ביותר שתשפץ את הבניין שלכם, חשוב לבחון את מקצועיותה. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לקרוא כמה שיותר חוות דעת מלקוחות ששכרו את שירותי החברה בעבר, לראות כמה שיותר פרוייקטים שונים של חברות שיקום ושיפוץ מבנים ואם ניתן אף להגיע לבניינים השונים ולשאול את המתגוררים בהם מה הם חושבים על שירותי החברה ששיפצה את בניינם.

הכירו את השירותים השכיחים ביותר שחברת שיקום ושיפוץ מבנים מעניקה לכל לקוחותיה

הצלחתם למצוא חברת שיקום ושיפוץ מבנים מקצועית שקיבלה לא מעט חוות דעת חיוביות מלקוחות מרוצים? הגיע הזמן שתכירו את כלל השירותים שהיא מעניקה לכלל לקוחותיה. חברת שיקום ושיפוץ מבנים מקצועית מעניקה מגוון רחב של שירותים שונים על בסיס צורכי הלקוחות. בחרנו עבורכם את השירותים השכיחים ביותר שחשוב שתכירו, והם:

  • שיקום חזית המבנה

האפשרות הראשונה היא שיקום חזית המבנה. חזית המבנה מתבלא בעקבות חשיפה ישירה לכל תנאי מזג האוויר, לרבות מי הגשמים בעונת החורף או השמש היוקדת בעונת הקיץ. שיקום חזית המבנה מאפשרת לרבים לשקם את המצב האסתטי והבטיחותי של כל מבנה. חשוב להדגיש כי בניגוד למקובל לחשוב, שיקום חזית מבנה אינה עוסקת רק בפן האסתטי, אלא מציעה שיקום מלא גם בפן הבטיחותי. חברה מקצועית המציעה שירותי שיקום ושיפוץ מבנים מאתרת מגוון רחב של ליקויים בטיחותיים בכל מבנה ועומלת רבות על שיקום חזית המבנה גם בפן הבטיחותי. חשוב להדגיש ולומר שלא מעט אנשים בוחרים להסתייע בשירות זה לטובת חידוש מראה הבניין והתמודדות עם מגוון רחב של ליקויים.

  • ביטול צו מבנה מסוכן

שירות נוסף ושכיח במיוחד הוא שירות ביטול צו מבנה מסוכן. לא מעט מבנים בישראל מוגדרים מבנים מסוכנים לאחר בדיקות עומק של טובי המהנדסים. חשוב להדגיש ולומר כי הגדרת מבנה מסוכן נעשית אך ורק על בסיס החלטה של מהנדס מקצועי. לא מעט אנשים טועים לחשוב שכל מבנה מיושן עם בלאי משמעותי מוגדר מבנה מסוכן, ולכן חשוב להדגיש כי ישנם מבנים רבים שמראיהם החיצוני בלוי אך הם אינם מבנים מסוכנים. מהנדס מוכשר ומקצועי קבע שהמבנה שלכם מסוכן? חשוב לדעת שאתם ממש לא חייבים לפרק אותו. אנשים רבים טועים לחשוב שהדרך היחידה להתמודד עם מבנה מסוכן היא לפרק אותו ולכן חשוב שתכירו את שירותי ביטול צו מבנה מסוכן.

חברה מקצועית העוסקת בשיקום ושיפוץ מבנים יודעת לאתר את כל המוקדים לפגיעה בבטיחות המבנה בצורה יסודית ומקצועית. שלב האיתור נעשה בעזרת מהנדס מקצועי ומוכשר שיודע לאתר את כל הליקויים בכל מבנה. לאחר שלב איתור הליקויים חברת שיקום ושיפוץ מבנים תעמול רבות על תיקון כלל הליקויים במטרה להשיב את בטיחות המבנה. חשוב להדגיש ולומר כי לאורך כל שלבי הבנייה מהנדס מקצועי מפקח על העבודות במטרה לוודא כי המבנה אכן חוזר לרמת בטיחות נדרשת. בתום כל שלבי השיפוץ, מהנדסים מקצועיים יבחנו את עמידות המבנה, מה שיאפשר לכלל הדיירים להיות סמוכים ובטוחים שהמבנה שלהם חזר לרמת בטיחות נדרשת למגורים.

  • שיפוץ מבנים

חברה מקצועית ומיומנת יודעת להעניק לכלל לקוחותיה שירותי שיפוץ מקצועיים לכל חלקי הבניין. שירותים אלה מתאימים גם לחלקים החיצוניים של הבניין וגם לחלקיו הפנימיים. חשוב להדגיש ולומר כי שיפוץ מבנים כולל גם שירותי איטום מקצועיים, לרבות איטום גגות או איטום קירות חיצוניים של הבניין. אנשים רבים לא מודעים לעובדה שגם הקירות החיצוניים חייבים לעבור עבודות איטום, מה שגורם להם להזניח ולהתמודד עם פגיעות רבות של מזג האוויר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
שיפוץ ושיקום מבנים
שיפוץ ושיקום מבנים

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שנועד כדי לתת מענה למי שרוצה להשביח את הנכס שלו, למי שרוצה ליצור אווירה יותר נעימה בחללי הבניין המשותפים או

מחירון שיקום מבנים
מחירון שיקום מבנים

מבנה המגורים שלכם דרוש לשיפוץ? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות מחירון שיקום מבנים. מעבר למחירון, נגע

שיקום חזיתות מבנים
שיקום חזיתות מבנים

שיקום חזיתות מבנים הוא תהליך מורכב הדורש מיומנויות של מומחים רבים ושונים, לרבות קבלנים, מהנדסי בנייה, קבלני משנה מתחומים שונים, אנשי מקצוע עצמאיים ועוד. אם

שיקום ואיטום מבנים
שיקום ואיטום מבנים

עם השנים, מבנים רבים ניזוקים בצורה שונה. בעקבות כך עלולים להיות חלקי טיח ובטון רופפים, חלקי ברזל חשופים, סדקים בקירות התומכים ועוד. במצב כזה יש

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!