הוספת מרפסת לדירה: כך תעשו זאת נכון

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הוספת מרפסת לדירהכיום, רבים מהאנשים הגרים בבניינים משותפים, נמוכים יחסית או אפילו בעלי מספר רב של קומות, מעוניינים להוסיף מרפסת לבית שלהם. ומנם, כיום, סטנדרט הבניה כבר כולל לרוב מרפסת אבל עדיין ישנם לא מעט בניינים ואפילו חדשים, שלדירות השוכנות בהם אין מרפסת. הוספת מרפסת לדירה היא דבר שכדאי לשקול, גם מבחינתכם, בגלל כמה סיבות טובות מאוד, המקנות לכם ערך מוסף כלכלי וערך מוסף נכבד גם לאיכות החיים.

נתחיל באיכות החיים. עם הוספת מרפסת לדירה, שטח הדירה שלכם ושטח הפעילות בה גדלים. יש הרבה יותר מרווח ויש יותר יכולת ליהנות מהבית. בישראל, מדינה שמשית, יש מקום מיוחד לפעילות במרפסת: מסיבות, אירועים, ארוחות או סתם ישיבה והתבוננות מרגיעה בנוף ועוד לא דברנו על שטחי האחסון שניתן להוסיף על המרפסת.

הסיבה הכלכלית היא העובדה שהוספת המרפסת מעלה את ערך הדירה. המומחים חלוקים מעט עד כמה הוספת מרפסת לדירה מגדילה את שוויה. יש הטוענים שהמספר עומד על 10 אחוזים ויש טוענים שעשרים. כמובן שהדבר תלוי בגודל המרפסת, אזור הדירה וכד' אך בכל מקרה, לאור מחירי הדירות היום, גם 10% בלבד משמעותיים מאוד, בטח נוכח העלות הנמוכה לעומתה של בנית המרפסת עצמה.

חוק בנית המרפסות

הוספת מרפסת לדירה יכולה להיעשות כפרויקט בודד אבל גם כחלק מתהליך הכולל שיפוץ והוספת מרפסות לכלל הדירות לבניין. למעשה, ברגע שכלל או רוב דיירי הבניין מעוניין להשתתף בפרויקט, הריהו מתהדר בשני יתרונות משמעותיים. הראשון הוא כאמור כלכלי גרידא. בתהליך הוספת מרפסת לדירה יש הוצאות כלליות, שיכולות להתחלק כעת עם כלל דירי הבניין, דבר שיהפוך את העלות למשפחה להרבה יותר נמוך. שנית, על פי חוק המרפסות, הרי שלצורך ביצוע תהליך הבניה יש צורך לקבל את הסכמתם של 75 אחוז מהדיירים. אומנם יש דרך להתחיל בבניה גם ללא הסכמה שכזו אבל ההמלצה היא להשיג רוב זה. גם כדי למנוע התדיינויות ועיכובים משפטיים וגם כדי לגייס את כלל הבניין לפרויקט.

עוד על פי חוק המרפסות, ניתן לבצע הוספת מרפסת לדירה בשטח של כ-10% משטח הדירה שלכם אך מקסימום בשטח של 14 מ"ר. רוב העיריות או ועדות הבניה מתירות לרוב בניה של 12 מ"ר ורבים מהם גם אינם מבקשים על שטח שכזה תשלום של ארנונה או היטל השבחה (כדאי לברר נקודה זו מראש מול העיריה או המועצה המקומית, כדי לא להיות מופתעים לרעה). במקרים חריגים, למשל כאשר שטח הדירה גדול מאוד ו-10 אחוזים ממנו גדולים מ-12 או 14 מ"ר, הרי שניתן לקבל אישור מיוחד, בתנאי שעומדים בתנאים נוספים כמו מידת הבליטה של המרפסת מחוץ לבניין וכד'.

תהליך ארוך

הוספת מרפסת לדירה לא אמורה לקחת זמן רב מבחינת הבניה. ישנם שיטות של הוספת מרפסות תלויות מפלדה בהן העבודות לוקחות ימים בודדים ויש גם בניה של מרפסת מבטון, בה העבודה יותר מסיבית, יותר מלוכלכת ויותר ארוכה. יחד עם זאת, גם סוג זה של בניה יכול להיעשות בתוך שבוע וקצת. ועדיין, מדובר בתהליך ארוך, משום שהוא כולל את כל החלק של לפני הבניה: הוצאת ההיתר לבנית המרפסת. הוצאה של היתר עבור בניית מרפסת, תלוי כמובן בעירייה, בהשגת הסכמתם של שאר הדיירים, בצורת התכנון, ביכולות של חברת מרפסות הבניה מול הועדות ובעוד גורמים נוספים אבל ברמת העקרון, הוא יכול להיות בן 3 חודשים לבין שנה וחצי.

כמובן שגם הבניה עצמה תתארך יותר אם מדובר בבניה של מספר רב של מרפסות על גבי בנים משותף. יחד עם זאת, העלות הכוללת תהיה נמוכה יותר. בכל אופן, עליכם להיעזר בתהליך זה בסבלנות רבה מול הבירוקרטיה הארצישראלית המצויה ולזכור כי בסופו של תהליך הוספת מרפסת לדירה, החיים שלכם וערך הדירה שלכם ישתפרו מאוד. כדי לנסות ולקצר את התהליך כמה שיותר (כמובן בלי לפגוע באיכות הבניה ובלי לעשות קיצורי דרך מסוכנים ובטיחותיים) עליכם להתקשר עם חברה מנוסה ומובילה בפרויקטי הוספת מרפסת לדירה.

מחיר הוספת מרפסת לדירה

כפי שציינו יש חשיבות רבה לבחירה בחברה המתמחה, מנוסה ומיומנת בהוספת מרפסות. זו כמובן אינה עבודה לקבלן שיפוצים. מדובר פה, בכל שיטה שתבחרו על בניה מאוד מורכבת, שחייבת להיעשות על פי כללי הנדסה נוקשים ובטיחות מרבית. בסופו של דבר, בני משפחה שלכם יסתובבו על המרפסת ולא עלינו כבר קרו אסונות עקב בניה פרטיזנית ולקויה. ישנם בלנים רשומים באיגוד הקבלנים תחת הסיווג המתיר להם לבנות מרפסות. אמת, חברות מנוסות ומקצועיות ייקחו מעט יותר כסף על בניה שכזו אבל כאמור, אתם תזכו לאיכות בניה גבוהה יותר ולהרבה שקט ובטחון בחוזק המרפסת שלכם.

בנקודה זו חשוב לציין כי חברות המובילות פרויקטים של הוספת מרפסת לדירה עדיפות לרוב על קבלני בניה. הסיבה היא שהם מהווים מעין תחנה אחת שלמה לכל התהליך. החל משלבי האישורים, אדריכלים ומהנדסים שהם מספקים, העיצוב וכמובן הבניה עצמה. ועוד לא דיברנו על העובדה שהחברות גם יכולות לסייע לכם בקבלת ההסכמה של הדיירים.

לגבי סוגית מחיר הוספת מרפסת לדירה, הרי שכאמור, הדבר תלוי בשיקולים רבים כמו גודל המרפסת, סוג החומרים שישולבו בה ובאלמנטים שעליה (פרגולות, מעקות, ריצוף וכד'), מורכבות הפרויקט (כמה גבוה הבניה נעשית)  ועוד ועוד פרמטרים. כזכור, ישנה אופציה של בנית מרפסות תלויות מפלדה. שיטה זו נחשבת חדשנית ומתקדמת בהרבה ובעיקר נעשית בזריזות ובלי להעיב על חיי הבניין, להפריע או ללכלכך. יחד עם זאת, היא מעט יותר יקרה מבניה באמצעות בטון, בשיטה הישנה. לרוב, בנית מרפסת בשטח של כ-14 מ"ר תעלה בין 6- ל-100 אלף שח. זהו אינו סכום מבוטל כמובן אבל נוכח רק עלית שווי הדירה (נניח 10 אחו מדירה בשווי 2 מיליון = 200,000 אלף ₪) הרי שזה עסק משתלם מאוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!