הרחבת מרפסת שמש

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הרחבת מרפסת שמשמרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את איכות החיים שלכם. על הרחבת מרפסת שמש נרחיב במאמר הבא. 

מהי מרפסת שמש?

מרפסת שמש היא מרפסת חיצונית, לא מקורה (אלא אם כן הדייר בוחר לקרות אותה), אליה ניתן לצאת מתוך הדירה. מבחינת החוק, מרפסות שמש לא נכללות בשטח הבית המחושב לצורך מיסים או לצורך חישוב של שטח הבית. לכן, עד גודל מסוים אין צורך בתשלום ארנונה על מרפסת שמש או אפילו בהיטל השבחה לאחר הרחבת מרפסת שמש. ניתן לנצל את מרפסת השמש למגוון צרכים שונים כמו מקום אירוח, שטח אחסון נוסף, פינת ישיבה כיפית ועוד. 

מה היתרונות?

על ידי הרחבת מרפסת שמש תוכלו להנות ממגוון יתרונות בולטים- 

  • שדרוג איכות החיים- על ידי הרחבת מרפסת שמש תוכלו לשדרג את איכות החיים שלכם. כך למעשה אתם מכניסים את השמש הביתה, יכולים לשאוף אוויר צח גם בלי לצאת מהדירה. 
  • הגדלת שטח הדירה- הרחבת מרפסת שמש מאפשרת לכם להגדיל את שטח הדירה, בלי להשתמש בזכויות בנייה לא מנוצלות. כך אתם יכולים להנות משטח נוסף, לא לשלם עליו מיסים ולהשתמש בו לצרכים שונים כמו להציב פינת ישיבה, שולחן אוכל, מנגל, מחסן ועוד. 
  • העלאת ערך הדירה- על ידי הרחבת מרפסת שמש אתם יכולים להעלות את ערכה של הדירה שלכם בכ-10% ואפילו 20%. 

שיטת בנייה

כאשר מעוניינים בהרחבת מרפסת שמש, ניתן לבחור בין שתי שיטות בנייה שונות על פיהן תיבנה המרפסת. נרחיב על שתי השיטות הללו- 

  • מרפסת עמודים- מרפסת עמודים היא  מרפסת שנבנית בשיטת בנייה מסורתית בה יש צורך במוטות ברזל ויציקת בטון ומלט. בשיטה זו יש צורך שהמרפסות ייבנו אחת על השנייה כך שהן יתמכו אחת בשנייה, או שיהיו עמודי תמיכה. שיטת בנייה זו היא שיטה איטית יותר, מורכבת יותר ומלוכלכת יותר. יש לקחת בחשבון שבשיטה זו יש צורך בהקמת פיגומים ובנטרול האזור הסמוך לבניין, כאשר אזור זה עלול גם להיפגע, כמו הגינה של הבניין. 
  • מרפסת תלויה- מרפסת תלויה היא מרפסת שנבנית בשיטת בנייה חדשה יותר בה מחברים קורות פלדה לקירות החיצוניים של הבניין. בבנייה זו אין צורך בתמיכה של עמודים או של מרפסות תחתונות. מדובר בשיטת בנייה בטוחה ויציבה שמספקת תוצאות מצוינות. כמו כן, התכנון והביצוע מתבצעים במפעל וכך ניתן להנות מקיצור משמעותי של זמן הבנייה בפועל והדיירים כמעט לא חשים בהפרעה לשגרת חייהם. יש לקחת בחשבון ששיטת בנייה זו יקרה יותר.  

כיצד נבחר את השיטה העדיפה?

ניתן לבנות ולבצע הרחבת מרפסת שמש על ידי כל אחת משיטות הבנייה שציינו. על מנת לבחור את שיטת הבנייה העדיפה יש להתייעץ עם קונסטרוקטור או מהנדס. למעשה, שיטת הבנייה שתיבחר להרחבת מרפסת שמש תתבצע על ידי מגוון שיקולים שונים כמו המבנה, החוזק של המשקל, המשקל שניתן להעמיס עליו, הגישה למבנה, מורכבות הסביבה, השטח ההיקפי ועוד. לכן, הבחירה בשיטת הבנייה לא בהכרח תהיה תלויה בהעדפה שלכם אלא במגוון גורמים אחרים. 

בחירת חברת בנייה

על מנת להתחיל בהרחבת מרפסת שמש יש קודם כל לבחור את חברת הבנייה שתהיה אחראית על התהליך. חשוב לבחור בחברת בנייה שמתמחה בתחום הרחבת מרפסות, מכירה את התקנים השונים ויודעת לבצע זאת בצורה הטובה ביותר. אחד הפרמטרים המומלצים שיש לקחת בחשבון הוא לבחור בחברה שרשומה בפנקס הקבלנים. חברות שרשומות בפנקס הקבלנים הן חברות שמוכרות על ידי הרשויות ועובדות בהתאם לתקנים. כך במידה שתהיה לכם בעיה עם התנהלות החברה יהיה לכם למי לפנות. לפני בחירת החברה חשוב לוודא שהיא מעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים הכוללים מהנדס, קונסטרוקטור, מפקח בנייה, צוות עובדים, קבלני שיפוצים ועוד. לאחר שתבחרו את חברת הבנייה היא תבנה לכם את תוכנית הבנייה המתאימה להרחבת מרפסת שמש. לאחר שתוכניות הבנייה יהיו מוכנות יהיה עליכם להגיש אותן לרשות המקומית על מנת לקבל אישורים להרחבת המרפסת. 

כמה זה עולה?

אחת השאלות הנפוצות בנוגע להרחבת מרפסת שמש היא כמה עולה התהליך. למעשה קשה לענות באופן חד משמעי כמה זה יעלה מאחר שיש גורמים שונים שישפיעו על המחיר. בין הגורמים הללו יהיו שיטת הבנייה בה יתבצע התהליך, מורכבות הפרויקט, היקף הפרויקט, אביזרים נלווים ועוד. למעשה, ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר, כך המחיר יעלה. מורכבות הפרויקט מושפעת ממגוון גורמים כמו תנאי שטח, גישה מסובכת למיקום המרפסת, הצורך בהסתייעות בכלים כבדים, הצורך בהזזת תשתיות ועוד. יש לקחת בחשבון שככל שתצליחו לרתום יותר דיירים לפרויקט כך המחיר לכל מרפסת יהיה נמוך יותר. יש לקחת בחשבון גם את האביזרים הנלווים למרפסת כמו הריצוף, המעקה של המרפסת, האם אתם מעוניינים לקרות את המרפסת וכדומה. כל בחירה כזאת תהיה בעלת השפעה על המחיר הסופי של המרפסת. באופן ממוצע המחירים להרחבת מרפסת שמש ינועו סביב 40,000 שקלים ויעלו בהתאם לבחירות שתבצעו.  

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

בניית מרפסות בבית משותף
בניית מרפסות בבית משותף

אם אתם גרים בבניין ושוקלים לבנות מרפסת חשוב להכיר מספר דברים, בראש ובראשונה מה החוק קובע לגבי בניית מרפסות, האם אתם צריכים לשלם ארנונה ועוד.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!