חיפוי חיצוני לבניין

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

חיפוי חיצוני לבנייןברבים מהמבנים החדשים בוחרים ליישם חיפוי חיצוני לבניין במקום רק לצבוע אותו. חיפוי חיצוני לבניין הוא בעל יתרונות רבים שכן הוא תורם לאיטום של המבנה, מבודד אותו מבחינה אקוסטית ותרמית ואף שומר עליו לשנים רבות יותר. מהו חיפוי חיצוני ואילו סוגי חיפויים קיימים? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

מהו חיפוי חיצוני לבניין?

חיפוי חיצוני לבניין הוא למעשה ציפוי לקירות החיצוניים של המבנה. החיפוי החיצוני מספק הגנה על המבנה ושומר עליו לאורך זמן רב. כמו כן מדובר באלמנט דקורטיבי ואסתטי במיוחד. בעקבות כך, בשנים האחרונות רבים בוחרים ליישם חיפוי לבניין. 

החיפוי ניתן ליישום על מבנה קיים או על מבנה חדש. לעתים יש צורך בחידוש או שינוי של החיפוי הקיים מסיבות שונות ואז ניישם חיפוי חיצוני לבניין קיים. כמו כן, כאשר מתכננים בניין חדש לוקחים בחשבון גם את החיפוי החיצוני לבניין. 

קיימים סוגים שונים של חיפויים חיצוניים לבניין והבחירה בסוג החיפוי תושפע מגורמים שונים בהם מיקום המבנה מבחינה גאוגרפית. כלומר, אם המבנה נמצא בסמוך לרצועת החוף הבחירה תהיה בחיפוי חיצוני שעמיד בפני לחות ורטיבות. לעומת זאת מבנה שנמצא באזור מדברי מצריך חיפוי שעמיד בפני שמש וחום. 

סוגים של חיפוי חיצוני לבניין

קיימים סוגים שונים של חיפוי חיצוני לבניין העשויים מחומרים שונים ומספקים יתרונות שונים-

  • חיפוי שיש- חיפוי שיש הוא חיפוי שעשוי מאבן טבעית. שיש הוא חומר גלם עמיד וחזק במיוחד שנשמר לשנים רבות ומגיע במגוון עיצובים. בירושלים ניתן לראות שימוש רב בחיפוי חיצוני מאבן ירושלמית. כמו כן, חיפוי שיש משמש במטבחים. יש לקחת בחשבון שחיפוי שיש נחשב לחיקוי יקר יותר משאר החיפויים. 
  • חיפוי אלומיניום אלומיניום הוא חומר גלם עמיד וחזק במיוחד ואף נחשב לידידותי לסביבה. האלומיניום עמיד בפני תנאי מזג האוויר השונים כמו גשם או שמש חזקה. כמו כן מדובר בחומר גמיש ולכן ניתן לעצב אותו במגוון צורות וצבעים. חיפוי חיצוני לבניין עשוי אלומיניום הוא חיפוי קל להרכבה והסרה. 
  • חיפוי עץ- השימוש בחיפוי עץ נפוץ בעיקר בבתים כפריים או בצימרים באווירה חמימה וכפרית. העץ הוא חומר גלם חזק אך הוא מצריך תחזוקה שוטפת על מנת להישמר לשנים רבות. בדרך כלל ההמלצה תהיה לא להשתמש בחיפוי עץ כחיפוי חיצוני לבניין מאחר שלא עמיד בתנאי מזג האוויר הקשים. 
  • חיפוי זכוכית- זכוכית נחשבת לחומר גלם נוח לתחזוקה ולניקיון. חיפוי זכוכית נחשב לחיפוי יוקרתי במיוחד. בדרך כלל משתמשים בחיפוי זכוכית לשימושים פנימיים כמו לקיר המטבח או האמבטיה. זאת מאחר שהזכוכית עמידה בפני לכלוך הנוצר מרטיבות או עשן. 

קראו עוד: חיפוי שיש בבניית בית פרטי

מה היתרונות של חיפוי חיצוני לבניין?

לחיפוי חיצוני לבניין יש מספר יתרונות שהופכים אותו לעדיף על פני בניין צבוע- 

  • אסתטיקה- החיפוי  מספק לבניינים מראה אסתטי במיוחד. החיפוי החיצוני מעצב את הבניין באופן ייחודי. חיפוי חיצוני לבניין מגיע במגוון סוגים ומגוון צבעים כך שניתן לבחור את החיפוי המתאים לנו ביותר מבחינת עיצוב. 
  • בידוד- החיפוי משפר את הבידוד של הבניין הן מבחינה אקוסטית והן מבחינה תרמית. החיפוי מצויד בחומר בידוד, אפילו בפשוט ביותר, ויכול לבודד את הבניין באופן יעיל במיוחד ולחסוך לכם כסף על מיזוג או חימום. 
  • הגנה- החיפוי משמש כשכבת הגנה לבניין ושומר עליו למשך שנים רבות מפני בלאי והתפתחות של קורוזיה.

כיצד מיישמים חיפוי חיצוני לבניין?

יישום של חיפוי חיצוני לבניין מתבצע על ידי חברה מקצועית, מנוסה ואמינה שיודעת כיצד ליישם חיפויי חוץ. בחרו בחברה או באיש מקצוע שמחזיק רישיון בתוקף ומוסמך לביצוע העבודה. 

על מנת ליישם חיפוי חיצוני לבניין יש קודם כל לבחור את החיפוי המתאים למבנה בהתאם לגורמים כמו מיקום גאוגרפי, עיצוב ועוד. 

במידה שאתם מעוניינים ליישם חיפוי חיצוני על בניין משותף יש לקבל את הסכמתם של דיירי הבניין. בבניין משותף יש דיירים רבים שצריכים להגיע להחלטה משותפת בנוגע לאלמנטים משותפים בבניין. יש לקחת בחשבון שבמקרים רבים יהיו דיירים סרבנים. אם לא מתקבלת הסכמה על הדיירים ניתן לערב גורם חיצוני ומקצועי. 

לאחר קבלת הסכמה משותפת על הדיירים יש להוציא היתר בנייה. היתר בנייה הוא רישיון שניתן מהרשות המקומית לביצוע שינויים חיצוניים במבנה קיים. במצב של חיפוי חיצוני לבניין יש לקבל אישור לשינוי חזית הבניין. 

השלב הבא הוא ביצוע עבודת הכנה של השטח. בעבודת ההכנה יש לנקות את הקירות, להסיר שכבות קודמות, מסמרים, לקלף טיח מתפורר ולתקן נזקים שונים. רק לאחר שתהיה שכבה נקייה ויציבה יהיה ניתן להתקין חיפוי חיצוני לבניין. שימו לב כי תמיד מתחילים מלמטה. 

כמה עולה חיפוי חיצוני לבניין?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה זה עולה כיוון שהמחיר של חיפוי מבנים תלוי בגורמים שונים. הגורמים המשפיעים על המחיר הסופי הם גורמים כמו סוג החיפוי, גודל המבנה ומה כוללת עבודת ההכנה. באופן ממוצע המחיר לחיפוי חיצוני לבניין ינוע בין 7,000 ל-15,000 שקלים למ"ר.  

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בנייה קלה מעץ

בנייה קלה מעץ הוא פתרון אקולוגי בר קיימא. ייתכן שכאשר יזכירו בפניכם את הביטוי "בנייה מעץ", הדברים הראשונים שתחשבו עליהם יהיו דקים למרפסות או פרגולות,

קצף פוליאוריטן

בתחום הבניה והשיפוצים יש כוכב עולה שהופך לפופולרי יותר ויותר בזכות הרבגוניות והיעילות שלו – קצף פוליאוריטן. אם עוד לא הכרתם, ואינכם יודעים כיצד קצף

wooden-figurine-house-female-hands-white
מיגונית לבית פרטי מחיר

הגיע הזמן לגונן על עצמנו ולהבין מה הפתרון המתאים לנו ביותר. לשאול מה יאפשר לנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר כשאנחנו מביאים בחשבון את הביטחון

ריהוט לבית

רענון וחידוש מראה הבית לא מוכרח להיות תהליך מורכב מדי, כיוון שניתן לשדרג את חללי הפנים בקלות באמצעות ריהוט לבית מעניין ואיכותי. לכן אם אתם

איך עובדת מערכת פנאומטית?

מהי מערכת פנאומטית? איך היא עובדת ומי צריך אותה? בהמשך המאמר תוכלו לקבל את כל המידע!   עניין של אשפה כולנו מייצרים המון אשפה ופסולת.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!