נעים להכיר: חוק בניית מרפסות

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

חוק בניית מרפסותמרפסת לבית שלנו היא דבר שכל אחד היה רוצה. לחלקנו, כבר יש מרפסת בבית, יתכן קטנה, ייתכן וגדולה. אבל מה שברור הוא שגם אם יש לנו מרפסת, היינו שמחים להגדיל אותה, בשל שלל הדברים הטובים שנרוויח מכך.

עד לפני לא הרבה זמן, הרחבת מרפסות נחשבה לאחת מתוספות הבניה המורכבות ביותר. לא מבחינת הבניה עצמה אלא מבחינת כל הפרוצדורות והבירוקרטיות המסובכות שהיה צריך לעבור מול הרשויות השונות (ולא פחות מול השכנים שלכם). כל זה השתנה עם קביעת חוק בניית מרפסות החדש שעשה מהפכה בתחום. לא הרבה יודעים אבל חוק הרחבת מרפסות אינו עוסק רק בבניה חדשה של מרפסות אלא גם מאפשר להגדיל משמעותית מרפסת קיימת. כיום עם שיטות הבניה המתקדמות (שלא לאט מחליפות את המסוריתיות) הכל נעשה מהיר יותר ואיכותי יותר.

חוק בנית מרפסות- העיקרים

כבר לא צריך להרים ידיים מראש. חוק בניית מרפסות מאפשר לנו לבנות מרפסת חדשה או להרחיב מרפסת קיימת בלי להסתבך בבירוקרטי, להשיג או לחכות לאישורים בלתי סופיים מרשויות ממשל שונות או להילחם מול השכנים כדי לקבל את הסכמתם למהלך הבניה.

חוק בניית מרפסות או בשמו המוכר יותר 'רפורמת המרפסות' מאפשר  לבצע תוספות בניה  שונות (לא רק מרפסות, אלא למשל גם פרגולות ועוד),  ללא קבלת אישור מוקדם של השכנים או לחכות ולהתחשב באישור מטעם הרשויות. כל זה לא אומר שאין צורך בהשגת אישורים או הצגת תוכניות אבל למעשה קיים צורך בהגשת תוכנית כאילו התוספת היא לבניה קלה ואין זה משנה האם מדובר בבניה חדשה או רק הוספות או שיפוצים. ההיגיון העומד מאחורי החלטה זו היא שסוג בניה קלה, פשוטה יחסית ואומנם עדיין דורשת עיון מקצועי ברמה ההנדסית אבל הוא אינו מורכב מאוד כמו בניית בית מן היסוד. בנוסף, זוהי בניה מהירה יחסית, עם סיכון בטיחותי קיים אך נמוך יותר ועם הרבה פחות יצירת רעש ובלאגן כחלק מתהליך הבניה. כך שבהחלט ניתן להקל וזה בדיוק מה שעושה חוק בניית מרפסות.

 להתחדש במרפסת

חוק בניית מרפסות מביא את הרצון להתחדש במרפסת או להרחיב אחת להיות מאוד כדאי. הסיבה מדוע נרצה להגדיל מרפסת די ברורה. מדובר בהוספת שטח משמעותי שיהיה לנו זמין לשימושים רבים. בנוסף נוכל לעשות בו דברים פרטיים אבל כאלו שלא ניתן לעשות בתוך הבית עצמו, סוג של גינה על הגובה. דברים כמו 'על האש', בריכה, ג'קוזי, אחסון, ריהוט גן עם מבט ישיר לנוף ועוד. חוק בניית מרפסות מאפשר לנו לא רק הנאה ברמה הפרקטית אלא גם הנאה ברמה הכספית.  כאשר אנחנו מוסיפים מרפסת או מרחיבים אחת, אנחנו למעשה מעלים את ערך הדירה שלנו ואת השווי שלה באופן משמעותי, גם כעת ובטח כאשר נרצה לממש את הנכס בעתיד. ואת כל זה ניתן לעשות  לפי החוק, בלי הרבה היטלים, תשלומים, היתרים וכד'.

נשים לב רגע למספרים. חוק הרחבת מרפסות מאפשר למעשה בניית מרפסת חדשה ללא אישורים עד לגודל ש 12 מ"ר (ישנם כמובן חריגים). אם נרצה להרחיב מרפסת קיימת – נוכל לעיתים לעשות זאת גם עד 14 מ"ר. אם נבין כי גודל ממוצע של מרפסת קיימת בבניינים בישראל (בייחוד בנינים משותפים) או כ-7 מ"ר, הרי שמדובר פה בהכפלה של שטח המרפסת. 

איך מרחיבים מרפסת בצורה חכמה?

חוק הרחבת מרפסות אומנם פטר אותנו מדברים רבים אך אין זה אומר שהסכר נפרץ ואין צורך להרחיב או להוסיף מרפסת בחכמה. קודם כל נתחיל באחריות אישית ונסביר על המשמעות של הוספת מרפסת לבניין. אומנם קיימות כיום שיטות מתקדמות של בניה קלה באמצעות קורות פלדה אבל גם בשיטה זו, אנו מוספים על הבניין ועל הקירות החיצוניים שלו עומסים נוספים. חלק מהבניינים ישנים, חלק סתם לא יציבים, חלק עם קונסטרוקציה בעייתית. כל זה אומר שאם נוסיף משקל רב מידי על שלד שלא אמור או יכול לשאת בכך – נגרום לבעיות במקרה הטוב או לאסון חלילה- במקרה הרע.

כדי להימנע מכך, חלק חשוב, עוד טרם התחלת הבניה הוא בדיקת הנושא עם קונסטרוקטור מקצועי. הקונסטרוקטור יבדוק את יציבות המסנה ואת כל הנדרש מבחינה הנדסית וייתן את חוות דעתו. לעיתים לא נדרש לשום התערבות. לעיתים נדרש לחיזוקים ולעיתים נדרש לוותר על החלום. רק לאחר ייעוץ הקונסטרקטור נעבור לחלק האדריכלי ולבניה עצמה.

חוק הרחבת מרפסות ובנית מרפסת תלויה

חוק בניית מרפסות מאפשר הוספה של מרפסת או הרחבתה. ניתן לעשות זאת בשני דרכים עיקריות. הראשונה היא המסורתית באמצעות בניית שלד בטון (במקרה של הוספה, שימוש בקוצים הנקדחים לתוך המרפסת הקיימת ועליהם נוצק הבטון. רוב האנשים כיום נמנעים משיטה זו שכן היא יותר מורכבת, ארוכה וגם מבחינה הנדסית מעמיסה משקל רב יותר על המבנה הקיים. 

האופציה השנייה והמועדפת מאוד היא בניה של מרפסות פלדה תלויות. עבור עיין חיצונית – המרפסות יראו אותו דבר אולי להפך – ברמת גימור גבוהה יותר מזו העשויה בטון. אך היתרון הגדול שלה, גם בהתייחס לכל חוק בניית מרפסות, היא היותה בניה קלה יותר. וזה אומר מהירות בניה גדולה יותר, פשטות, פחות לכלוך ורמת בטיחות גבוהה.

בכל שיטה שתבחרו, חשוב לא פחות לעשות את העבודות על ידי חברת בניית מרפסות מקצועית. חוק בניית מרפסות אומנם מעניק הקלות רבות עבור כל מי שרוה לבנות אבל כל זה לא אומר שעלינו להקל בתהליך עצמו של בניית המרפסת. רק חברה שמעניקה לך גם ייעוץ של קונסטרוקטור ואדריכל והיא גם בעלת ניסיון מקצועי רב בתחום הרחבת והוספת מרפסות, תקנה לך ראש שקט בדרך למרפסת חלומותיך.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!