חיזוק מבנה קיים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

חיזוק מבנה קייםבמדינת ישראל יש מבנים ישנים רבים. במבנים אלה יש פגעים שונים שהופכים את המבנים למסוכנים ולא בטיחותיים. לכן, על מנת למנוע מהמבנה לקרוס ולסכן את השוהים בו ואת העוברים והשבים יש לחזק אותו ואפילו לבצע חיזוק מבנים. על חיזוק מבנה קיים נרחיב במאמר הבא.

מהו חיזוק מבנה קיים?

חיזוק מבנה קיים הוא תהליך בו מחזקים את המבנה על ידי ביצוע עבודות שונות כמו שיקום בטון, תוספות בנייה, עיבוי העמודים ועוד. מדובר בתחום שלם בענף הבנייה שמאפשר לשמור על המבנה ולהעניק לו יציבות וחוזק. במסגרת התהליך, הקבלן יטפל בכל הרכיבים הרעועים של המבנה כמו חלקי טיח רופפים, סדקים בעמודים המחזיקים את המבנה, מוטות ברזל חשופים וחלודים ועוד. טיפול בתופעות הללו מאפשר לחזק את המבנה, למנוע ממנו לקרוס ולשקם אותו.

מה החשיבות של התהליך?

ציינו קודם כי בישראל יש מבנים ישנים רבים. רבים מהמבנים הללו נמצאים בסכנת קריסה ומסכנים את השוהים בהם ואת העוברים והשבים. בנוסף לכך יש לקחת בחשבון גם את איום רעשי האדמה שקיים בישראל ומתגבר משנה לשנה. בעקבות כך המבנים הללו הופכים למסוכנים אף יותר. לכן, על מנת להוריד את סכנת הקריסה של המבנים ולהפוך אותם ליציבים וחזקים, גם בפני רעידות אדמה, חשוב מאוד לבצע חיזוק מבנה קיים. בתהליך זה ניתן לחזק את המבנה, להפוך אותו ליציב, לטפל בבעיות איטום בו, לטפל בנזקים השונים הקיימים בו, לשפר אותו ואף להפוך אותו לאסתטי יותר.

איך יודעים אם יש צורך בחיזוק מבנה קיים?

כפי שציינו קודם, חיזוק מבנה קיים הוא תהליך בו ניתן לטפל בפגעים שונים במבנה ולשפר את העמידות והיציבות שלו. אבל איך נדע אם יש צורך בחיזוק המבנה?

ובכן, במבנים רבים ניתן לראות זאת בבירור על ידי תסמינים כמו חלקי טיח רופפים, אריחים שמתחילים ליפול או להתרופף, חריצים עמוקים או סדקים על גבי הקירות החיצוניים של הבניין או על העמודים התומכים בו, מוטות ברזל חשופים וחלודים ועוד.

אפשרות נוספת לדעת שיש צורך בחיזוק מבנה היא כאשר המבנה עבר בדיקה והחליטו כי הוא לא עומד בתקנים של רעידת אדמה וכי במקרה שתתרחש רעידת אדמה הוא יימצא בסכנת קריסה. לכן, במידה שאתם גרים במבנה ישן חשוב לבצע בדיקה מקיפה אחת לכמה שנים. הבדיקה מתבצעת על ידי מהנדס מקצועי שבודק את יציבות המבנה והאם יש בו ליקויים שונים שהופכים אותו למסוכן. הבדיקה יכולה להיות יזומה על ידי דיירי הבניין ועל ידי הרשות המקומית. במידה שהמהנדס יזהה ליקויים שונים במעטפת החיצונית של המבנה או בחדר המדרגות הוא עלול להכריז על המבנה כמבנה מסוכן. במצב כזה בעלי הבניין מחויבים לבצע חיזוק מבנה מסוכן ואת כלל התיקונים הנדרשים בהתאם להוראות.

בחרו קבלן מתאים

אחת השאלות הנפוצות היא האם כל קבלן יכול לבצע תהליך של חיזוק מבנה קיים. ובכן התשובה לכך היא לא. כאשר יש צורך בחיזוק המבנה שלכם חשוב לבחור בקבלן מתאים לביצוע התהליך. לשם כך חשוב לוודא שמדובר בקבלן שמתמחה בחיזוק מבנים על מנת שהתהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר שיש. חשוב שהקבלן יוודא מה החוזק של הבניין והאם הוא מסוגל לשאת את העומס של השינויים שצפויים להתרחש בו לפני התחלת התהליך. על מנת לבחור קבלן מתאים מומלץ לקחת בחשבון מספר פרמטרים-

  • ודאו מה תחום ההתמחות של הקבלן
  • בדקו מה הניסיון שלו בתחום זה
  • בדקו האם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים (פנקס ששייך לרשם הקבלנים ומעיד כי מדובר בקבלן שמוכר על ידי הרשויות)
  • בקשו לראות עבודות קודמות של הקבלן
  • בצעו השוואת מחירים על מנת לבחור בקבלן מקצועי ואמין
  • בדקו המלצות וחוות דעת על הקבלן

מה כולל תהליך חיזוק מבנה קיים?

כפי שהבנו עד עתה תהליך חיזוק מבנה קיים הוא תהליך בניה בו מחזקים את המבנה כאשר שמים דגש על המעטפת החיצונית שלו ועל חדר המדרגות. תהליך זה כולל מגוון שלבים שונים-

  • עבודת הכנה

לפני שמתחילים בתהליך החיזוק עצמו יש לבצע עבודת הכנה. במסגרת עבודת ההכנה יש לנקות את המבנה על מנת להסיר שאריות פיח, לכלוך, חלקי טיח רופפים, חלקי בטון רופפים ועוד. בנוסף יש לנקות את חלקי הברזל החשופים והחלודים על ידי מברשת פלדה עד שמגיעים לברזל הבריא.

  • טיפול בליקויים

לאחר שסיימנו את עבודת ההכנה יש לטפל בליקויים הקיימים בבניין. קודם כל יש לטפל בחלקי הברזל החשופים. לאחר עבודת הניקוי וחשיפת הברזל הבריא חשוב למרוח על הברזל הבריא חומר שיעצור את תהליך הקורוזיה וישמור עליו מהתפוררות והיחלשות. בנוסף בשלב זה יש לטפל בכל הליקויים השונים כמו סדקים, בעיות התפוררות, איטום חריצים ועוד.

  • חיזוק המבנה

במסגרת חיזוק מבנה קיים ניתן להשתמש במגוון שיטות שונות. לדוגמא שיטת אחת לחיזוק מבנה היא על ידי תוספות בניה שמייצבות את המבנה ומחזקות אותו. אפשרות נוספת היא עיבוי העמודים התומכים של המבנה. עוד אפשרות היא על ידי שילוב יריעות סיבי פחמן בקירות הבניין ובעמודים שלו.

  • צביעה

לבסוף, לאחר שטיפלו בנזקים ובליקויים השונים יש לצבוע את המבנה. הצביעה מאפשרת לנו לקבל תוצאה אסתטית וגם לאטום את המבנה כמו שצריך.

חיזוק למבנה קייםמאשר רעידת האדמה בטורקיה, אנחנו שומעים על יותר ויותר דעות על כך שרעידת אדמה עשויה לפקוד את ישראל, והיא תהיה עוצמתית. סביר להניח שרעידת אדמה כן תקרה פה בהיקף כזה או אחר, וכדי להיות בטוחים חשוב לבדוק שהמבנה שלנו עמיד בפני רעידות אדמה. אם המבנה שלכם נבנה לפני שנת 1980, סביר להניח שאתם לא עומדים בתקני הבטיחות בפני רעידת אדמה. אם המבנה שלכם נבנה לאחר שנת 1980, עדיין מומלץ לבדוק שהוא עומד בתקן 413. ריכזנו עבורכם את המידע על חיזוק למבנה קיים, וכמה זה עולה.

מהו חיזוק למבנה קיים?

חיזוק למבנה קיים יכול לנבוע מרצון של בעלי הדירות להשביח את הנכס, לחזק את המבנה או מצד שני, לאחר שהוצא צו מבנה מסוכן יחויבו לבצע חיזוק למבנה קיים. כיום יש יותר מודעות סביב חיזוק למבנה קיים עקב רעידות אדמה ותרחישים שכבר התרחשו בעבר הלא רחוק. יש היום לא מעט מבנים ישנים שנחשבים למבנים מסוכנים, אמנם הם לא בדקו זו מול מהנדס, אבל אם קיים החשש יש לפנות במיידי לבדיקת מהנדס. מלבד לכך, יש היום לא מעט מבנים שלא עומדים בתקנות הכתובות בחוק ביחס לרעידות אדמה, זאת אומרת שאם תתרחש רעידת אדמה בישראל בעוצמה חזקה יחסית, המבנים עלולים לקרוס.

כל זה מוביל אותנו אל חיזוק למבנה קיים. בשונה מפינוי בינוי, בתהליך זה אנחנו לא הורסים מבנה קיים, אלא מחזקים אותו במגוון רחב של דרכים. אם המבנה שלכם מתפורר, יש בו סדקים וברזלי זיון חשופים, כנראה שאתם צריכים לבצע בדיקה של המבנה. בדרך כלל, מבנים נוטים להישחק עקב מגע במים, הקורוזיה פוגעת בעמודי זיון כתוצאה מחשיפה ועומס יתר. מה שקורה בפועל הוא שברזלי בטון מתנפחים ודוחקים את בטון לצדדים. כאשר הבטון לא נמצא היכן שהוא אמור להיות, היציבה של המבנה נפגעת.

יש מצבים חמורים יותר בהם הפלדה חשופה לחלוטין והבטון מתפורר, זה יכול לנבוע מהזנחה או בלאי טבעי בהתחשב במבנים ישנים. הרשות המקומית היא זו שיכולה להגדיר מבנה בתור מבנה מסוכן, וזאת לאחר בדיקה מקיפה של בעל מקצוע שלאחריה, אם המבנה נחשב למסוכן יאלץ להוציא צו מבנה מסוכן.

מה עושים בפועל?

עכשיו אחרי שאנחנו מבינים מהו מבנה מסוכן, מתי יש צורך בחיזוק מבנה ומה בפועל גורם למבנה להיות מסוכן, נבין מהו חיזוק למבנה קיים. השם די מכתיב את מה שאנחנו נגיד, המבנה הוא מבנה קיים, בין אם הוא מבנה ישן או חדש. החיזוק נעשה על ידי ביצוע של עבודות שונות הכוללות שיקום בטון, עיבוי עמודי בטון, עבודות איטום, טיפול בברזל חשוף, טיפול בברזל עם קורוזיה. מי שמעורב בתהליך הוא הקבלן הראשי ותחתיו עובדים קבלני משנה שונים, כמו קבלן ניסור בטון, קבלן איטום, קבלן שיפוצים ועוד. הקבלן הוא האחראי לתקן את כל הליקויים הקיימים במבנה ולפקח על העבודה של קבלני משנה.

כמה עולה חיזוק למבנה קיים?

המחיר של חיזוק למבנה קיים נובע ממספר גורמים. בראש ובראשונה, על בעל המקצוע לאמוד את תוכנית העבודה ולפיה לתת הצעת מחיר, זאת לאחר שכבר קיבל הצעת מחיר מקבלני משנה. התהליך כולל טכניקות שונות, ולכן לאחר בחינת המבנה ניתן לבחור את הטכניקה היעילה והמתאימה ביותר בשל מיקום גיאוגרפי, גישה ועוד. בעל המקצוע בוחן מה בדיוק נדרש כדי לחזק את המבנה, האם מדובר על חיזוק יסודות, האם מדובר על ליקויים נוספים ולעיתים גם דיירי המבנה יחליטו לבצע שיפוץ חיצוני כללי. כל טכניקת עבודה, וכל תוספת לעבודה מתגלמת במחיר בסופו של דבר.

דבר נוסף שמשפיע על המחיר הוא המיקום של הנכס. אם מדובר על מבנה שנמצא בעיר מרכזית סביר להניח שהמחיר יהיה גבוה יותר בשל חוסר גישה, הצורך בפיגומים ניידים ברוב המקרים. אם מדובר על מבנה פרטי במקום שאינו בערי המרכז המחיר צפוי להיות נמוך יותר, אך חשוב לציין שהפערים אינם גדולים. ולבסוף, המשפיע האחרון היא המורכבות שיש בחיזוק המבנה.

אז מה המחיר אותו נשלם עבור חיזוק למבנה קיים? טווח המחירים משתנה, המחיר עבור חיזוק עמודי בטון לצורך הדוגמא יכול לנוע בין 1,500 ש"ח ועד 2,100 ש"ח לעמוד. אם אנחנו מדברים עם חיזוק מבנה בטכניקה אחרת או נוספת כמו סיבי פחם (רצועות המולבשות על מבנה במקומות בהם נדרש חיזוק) המחיר משתנה בהתאם להיקף העבודה. כאשר לא מדובר על עמודי בטון, אלא על עבודות נקודתיות המחיר ברוב המקרים יהיה לפי מ"ר, אך לעיתים גם לפי פרויקט.

בחירת חברה מקצועית

אחרי שאתם כבר מבינים איך עובד תהליך של חיזוק מבנים, חשוב לדעת לבחור בחברה עם ניסיון רחב, עם מוניטין חיובי ועם נכונות לקהל הלקוחות. אנחנו לא ממליצים לחפש את המחיר הנמוך ביותר, אלא את החברה המקצועית ביותר. מיותר לציין שהדבר הראשון שאתם בוחנים הוא ההסמכה של הקבלן הממונה על הפרויקט.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה

כדי לדעת איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה חשוב להבין מה החוק קובע בהתאם לתקן 413. היום המודעות סביב חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה גבוהה, אבל

שיקום וחיזוק מבנים
שיקום וחיזוק מבנים

שיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך נפוץ בארץ, יש מספר מטרות לשיקום מבנים, מבניהם לשמור על בטיחות וכמו כן, השבחת הנכס. תהליך שיקום וחיזוק מבנים משתנה

תיקון מבנים לרעידות אדמה
תיקון מבנים לרעידות אדמה

לאחר שרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה, ישראלים רבים החלו לשאול את עצמם מה יקרה כאן במקרה של רעידת אדמה. רעידת אדמה עשויה לפקוד את

עמידות מבנים ברעידות אדמה
עמידות מבנים ברעידות אדמה

בדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה היא בדיקה של בעל נכס צריך לבצע. כיום אנחנו רואים יותר מודעות סביב רעידות אדמה, תוך הידיעה שרעידת אדמה עשויה

חיזוק מבנים מחיר
חיזוק מבנים מחיר

חיזוק מבנה קיים הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לחזק מבנים ברחבי המדינה ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידת אדמה. כיום יש מבנים ישנים רבים ברחבי

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!