מיגונית היתר בניה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מיגונית היא מבנה יביל המשמש כמרחב מוגן במקומות בהם אין ממד או מקלט. המדינה שלנו יודעת מלחמות ובהתאם לתת את הפתרונות המתאימים עבור אזורי הלחימה השונית. לצערנו מתוך ניסיון אנו לומדים את חשיבות ההנה כאשר מלחמת חרבות ברזל הובילה לעדכון בכל הנוגע לתקנות התכנון והבניה בהתייחסות למרחבים המוגנים. במהלך המלחמה עלה גם נושא ההגנה ובעקבותיה עלה נושא מיגונית היתר בניה.

המיגונית היא מרחב מוגן שיכול להיות מוצב בכל מקום פתוח ובתוך כך חצרות הבתים, ברחבי יישובים, לצד גני משחקים ועוד מקומות אחרים שלא נותנים מענה טוב יותר. עד היום אפשר היה לראות את המיגונית רק ביישובים וערים הצמודות לגדר הביטחון כשהמטרה שלה היא לספק הגנה מפני ירי רקטות ופצמ״רים. ירי שכזה מהיר ומאלץ את התושבים להגיע למרחב המוגן תוך זמן קצר ולפעמים פחות מעשר שניות.

הצורך בפתרון זמין הופך את המיגונית לחלק בלתי נפרד מההגנה על האזרחים שנמצאים באזורי הסיכון. ברגע שנשמעת האזעקה על התושבים או המבקרים במקום להיכנס למרחב האופטימלי להגנה ולא פעם זוהי המיגונית. עד היום היא נמצאה כפתרון הגנה מפני פגיעות ישירות ביישובים שנמצאים בטווח של עד 40 ק״מ מגבולות המדינה (ובתוך כך הגבולות בצפון ובדרום). על מנת להבטיח אבטחה גבוהה יש צורך בהוצאת היתר בניה לפני הבאת המיגונית לשטח.

couple-holding-small-model-house

מיגונית היתר בניה לשטחים ציבוריים ופרטיים

עד היום מיגונית פעמון שימשה לשטחים ציבוריים. בתוך כך רשימה גדולה כאשר ביישובים הסמוכים לגדר אפשר לראות לא מעט מבנים אשר מיועדים לתת את ההגנה כשאין חלופה טובה יותר. מלחמת חרבות ברזל מעלה שאלות אצל רבים כשאחת מהן נוגעת למחסור במרחבים מוגנים. היום ישנם כשני מיליון בתים אשר אין בהם ממ״ד ושאינם נמצאים בקרבת מקלט.

בחלק מהמקרים מדובר בבנייני דירות כשרבות עוברות הליך הגנה במסגרת פרויקט תמ״א 38 אבל בחלק מהמקרים מדובר על בתים פרטיים שאין להם מרחב מוגן. עד היום ניתן היה לחשוב שהמיגונית מתאימה רק למרחבים משותפים וציבוריים אך עכשיו אנשים מחפשים פתרון זמין וזול שיאפשר להם לשהות במרחב מוגן וכל זאת בלי להיכנס להליך שיפוץ מורכב, ארוך ויקר.

מיגונית יכולה לתת פתרון כאשר היא דורשת היתר בניה מתאים. כיוון שמדובר במבנה יביל אפשר להביא אותה למקום הרצוי וזאת בתנאי שהדבר נעשה בהתאם לדרישות של פיקוד העורף (דרישות שיכולות להשתנות אחת לתקופה בהתאם למצב הביטחוני וגורמים נוספים). כל מי שחושב להביא מיגונית לביתו צריך לדעת כי ממש כמו הוספת ממ״ד גם מיגונית מחייבת היתר בניה.

קבלת אישור פרטני וייעודי

הצבה של מיגונית מחייבת אותנו בהסדרת הנושא. אי אפשר להציב מבנה בלי לקבל היתר בניה בהתאם לחוק אך יש לציין כי ישנם מקרים בהם ניתן לבקש להוציא היטב בדיעבד (כלומר לאחר מעשה). האישור הפרטני של פיקוד העורך יינתן בהתאם לאזור המדובר ולצרכים העולים. לצד זאת חשוב לדעת כי המיגונית לא באה להחליף מרחב מוגן תקני ולכן אי אפשר להסתמך על מבנה זה כהחלפה של בניית ממ״ד.

היום כל בית שנבנה חייב לכלול מרחב מוגן ובמציאות שלנו רבים יכולים לבקש להציב מיגונית באזורי בניה לפתרון ביניים אך זהו לא פתרון תמידי. רק במקרה שאי אפשר לבנות ממ״ד (מכל סיבה שהיא) יתכן שיהיה אישור למיגונית. יש להבין כי הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להבטיח לאזרחי המדינה מרחבים מוגנים מפני מתקפה וברור כי כל מי שמתגורר במרחק 40 ק״מ מהגבול עשוי למצוא את עצמו בסיכון, עכשיו או בעתיד.

במקומות בהם ניתן לבנות ממ״ד או מקלט שיהיה זמין להגעה תוך זמן קצר, יש לפעול ליישום זה אך כולנו יודעים כל לא תמיד הדבר אפשרי. יכולות להיות מגבלות שונות כולל מגבלת האזור, התקציב והזמן הנדרשים ליישום האופטימלי. מתוך כך ישנם מקרים בהם ניתן לקבל חריגה ופטור מהוצאת היתר בניה בטרם הצבת מיגונית.

מקרים בהם ישנו פטור מהיתר

ישנם מקרים ספציפיים בהם אין צורך להוציא מיגונית היתר בניה. רגע לפני שנפרט על המקרים השונים חשוב לדעת שהאחריות לבצע את הבדיקות היא על בעלי השטח או האחראיים על האזור. אלו הם מקרים בהם ניתן להציב מיגונית גם ללא היתר בניה:

  • הצבה על ידי המדינה – במידה ומי שמציבים את המיגונית הם המדינה או הרשות המקומית לה שייך השטח לא יהיה צורך בהוצאת היתר בניה מבעוד מועד.
  • אישור רשות – ישנם מקרים בהם ניתן להוציא אישור מהרשות המוסמכת במקום וכן אישור של מהנדס העיר או של ראש הרשות ואז אין צורך להוציא היתר בניה.
  • נכס ללא חכירה – במקרה שישנה הסכמה של בעל הזכות לנכס וזאת כשאין הסכם חכירה יכול להיות שאפשר יהיה להציב מיגונית גם ללא היתר.
  • מיקום – בירור פרטים על מיגונית היתר בניה מתייחס גם לכל המיקום כאשר המטרה הראשונה היא להגן על האזרחים ואם ניתן לעשות זאת על ידי הצבתה לא תמיד יהיה צורך בהיתר.
  • הצבה זמנית – המדינה או הרשות המקומית רשאיות להציב את המיגונית באופן זמני וזאת בלי היתר בניה ובתנאי שבסיום תקופת השימוש המקום יוחזר לשימוש המקורי שלו.

חשוב לדעת כי מיגונית היא אמצעי מיגון תקין בפני רסיסי רקטות ופצמ״רים. המיגונית מתאימה ליישובים הנמצאים במרחק שלא עולה על 40 ק״מ מהגדר ובמקומות בהם אין פתרון אחר. בכל פרויקט בניה חדש יש לשלב בניית ממ״ד תקני על פי פיקוד העורף. אלו מאיתנו שרוצים בכך יכולים לבדוק את האפשרות לשפץ את הבית או לבנות תוספת ממ״ד כשחלק מהתהליך יהיה הוצאת היתר בניה לכך.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
כמה עולה מיגונית לחצר 

שאלה שעולה לאחרונה לצערנו היא כמה עולה מיגונית לחצר. יותר מדי בעלי בתים מתגוררים במקומות שאין בהם מרחב מוגן והם צריכים לחפש אחר הפתרון המתאים

small-white-house-human-hand
מיגונית פעמון

מערכת מיגונית פעמון מתאימה לשמירה על עד חמישה אנשים בוגרים כשהמשקל של המבנה היביל הוא 10 טון. המבנה ניתן להעברה ולהצבה במקום הרצוי וכיוון שהוא

silver-shield-house-symbols-isolated-white-background
מיגונית פיקוד העורף

מיגונית היא מבנה חיצוני אשר מיועד להגנה בשעת חירום. את המבנה אפשר לשים בחצרות הבתים, בשטחים ציבוריים של יישובים ובכל מקום אחר שיש צורך במרחב

man-hands-protecting-house-models-finance-real-estate-business
מה ההבדל בין מיגונית לממד

המציאות הביטחונית של מדינת ישראל איה פשוטה. בכל רחבי הארץ אין כמעט מקום שמעולם לא נפלו בו טילים ולכן השאלה מה ההבדל בין מיגונית לממד

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!