שיקום מבנים לאחר הצפה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיקום מבנים לאחר הצפההצפה בבית יכולה להיגרם בעקבות סיבות שונות כמו איטום לקוי או פיצוץ בצנרת. כאשר יש הצפה, המים עלולים לגרום לנזקים שונים למבנה בהם גם נזקים פיזיים למבנה וגם נזקים שעלולים לפגוע בבריאותם של דיירי הבית. לאחר הצפה חשוב מאוד לבצע שיקום מבנים. על שיקום מבנים לאחר הצפה נרחיב במאמר הבא.

מהו שיקום מבנים לאחר הצפה?

הצפה בבית עלולה לגרום לנזקים כבדים למבנה ולרכוש. הצפה יכולה להיגרם מסיבות שונות כמו פיצוץ בצנרת, נזילה, מי גשמים ואיטום לקוי של הגג, שיטפונות ועוד. לדוגמא צנרת ישנה עם חלודה, סדקים או חורים שעלולה לגרום לרטיבות על הקירות. זו יכולה להיות סתימה שגרמה לנזילה, שבר שגורם לכך שהמים יזרמו מחוץ לצינורות, שורש של עץ שחדר לתוך הצנרת ועוד.

מים עלולים לגרום לנזק כבד למבנה ולפגוע בתשתיות שלו. בעקבות הצפה עלולים להיגרם נזקים פיזיים שונים למבנה כמו התפוררות הקירות, שינוי צבע בתקרה, נזקים לתשתיות המבנה כמו הבטון או הברזל, התפתחות של קורוזיה, פגיעה בתשתיות החשמל ועוד. כמו כן הרטיבות גורמת להתפתחות של עובש וטחב במבנה. העובש הוא פטריה שמתפתחת במקומות לחים וחמים והיא מסוכנת לבריאות שלנו. העובש עלול לגרום לנזקים חמורים למערכת הנשימה של השוהים בסביבתו כמו נזלת אלרגנית, סינוסיטיס, קשיי נשימה, דלקת ריאות ובמקרים חמורים אף למוות.

במידה שהייתה הצפה בבית חשוב מאוד לתקן את מקור התקלה ולאחר מכן לבצע שיקום מבנים לאחר הצפה.

כיצד מתבצע שיקום מבנים לאחר הצפה?

במידה שהייתה הצפה במבנה חשוב לפעול במהירות האפשרית על מנת למזער את נזקי המים ככל הניתן. השלב הראשון של שיקום מבנים לאחר הצפה הוא בדיקה של המקום. בבדיקה יעריכו את הנזקים שנגרמו למבנה ויאתרו את מקור ההצפה. חשוב מאוד לאתר את מקור ההצפה ולטפל בו על מנת שלא תהיה הצפה חוזרת ושהבעיה תטופל מהיסוד. איתור נזקי מים הוא לא תמיד דבר פשוט מאחר שלא תמיד רואים רטיבות גלויה לעין. נזקי מים עלולים להופיע בתור עובש הגדל על הקירות, על הרצפות או על התקרה, שינויי צבע בתקרה או בקיר ועוד.

לאחר שהמבנה נבדק ואובחנו כל הנזקים שבו יש להתחיל בשיקום המבנה. תהליך השיקום כולל קודם כל שאיבת מים מהמבנה. חשוב מאוד לשאוב את המים באופן יסודי כך שלא יישארו מים כלל במבנה. כמו כן יש לבצע ייבוש של המבנה כהלכה. חשוב מאוד לאסוף את כל הפסולת מהמבנה על מנת שלא תפריע לתהליך ושלא תגרום לנזקים נוספים. יש לקחת בחשבון שככל שהמים גרמו לנזקים חמורים יותר כך תהליך השיקום יהיה ארוך ומורכב יותר. לעתים בעקבות ההצפה יהיה צורך בשחזור או החלפת של הרצפה, החלונות, הברזים, הארונות ועוד.

החשיבות של שיקום מבנים לאחר הצפה

כפי שציינו לאחר הצפה עלולים להיגרם למבנה נזקים שונים. הנזקים הללו מהווים סכנה למתגוררים במבנה ואף למי שנמצא סמוך אליו. בעקבות ההצפה המבנה עלול להיות בסכנת קריסה ואז להיחשב כמבנה מסוכן. מבנה מסוכן הוא מבנה שנמצא בסכנת קריסה ומסכן את מי שנמצא בסמוך אליו. במידה שהעירייה תכריז על המבנה כמבנה מסוכן הדיירים יהיו מחויבים לטפל בליקויים שנמצאו תוך פרק זמן מסוים שיינתן להם על ידי העירייה. במידה שמבנה הוגדר כמבנה מסוכן האחריות על פגיעה שתגרם בעקבות המבנה מוטלת על הדיירים ולכן חשוב מאוד לטפל בליקויים במהירות האפשרית.

שיקום ושיפוץ מבנים לאחר הצפה מתבצע על ידי חברה עם התמחות בשיקום מבנים. החברה תברר את הבעיות, את הנזקים שנגרמו ותבצע את השיקום בהתאם.

שיקום מבנים לאחר הצפה והחלפת חשמל ואינסטלציה

ישנם מקרים בהם במסגרת שיקום מבנים לאחר הצפה יש צורך בהחלפה של מערכות שלמות של אינסטלציה או של חשמל. לעתים יש צורך בבניה מחודשת של המבנה מאחר שלא ניתן לשקם את המבנה כי הוא מסוכן. אם בעקבות ההצפה המבנה רעוע והיסודות שלו לא חזקים ומוצקים, לעתים יהיה צורך בהריסה של המבנה ובבנייה חדשה.

בחירת חברה לשיקום מבנים לאחר הצפה

כפי שציינו, שיקום מבנים לאחר שריפה או הצפה מתבצע על ידי חברה המתמחה למתן שירותים בתחום. חשוב מאוד לפנות לחברה ולא לנסות לבצע את השיקום לבד מאחר שיש צורך בבדיקות מקיפות על מנת לגלות אל כל נזקי המים שנגרמו למבנה. חשוב מאוד לפנות לחברה מנוסה בתחום שתוכל לספק מענה מהיר ויעיל במיוחד.

כמו כן, וודאו שהחברה מסוגלת לתת מענה על פעולות כמו ייבוש הרצפה, חיטוי המקום ממזהמים ועוד. ככל שהרטיבות תטופל מהר יותר כך הנזקים יהיו קלים יותר לטיפול ויהיה ניתן להציל את המפגע מפני מפגעים עתידיים שונים. אל תדחו את שיקום המבנה לאחר ההצפה אם אתם רוצים שהמבנה יישמר לאורך זמן ושלא יהיה צורך בהריסה שלו. כל עוד השיקום נדחה, הליקויים יתגברו והמבנה עלול אפילו לקרוס ולסכן את מי שנמצא בסמוך אליו.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
שיפוץ ושיקום מבנים
שיפוץ ושיקום מבנים

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שנועד כדי לתת מענה למי שרוצה להשביח את הנכס שלו, למי שרוצה ליצור אווירה יותר נעימה בחללי הבניין המשותפים או

מחירון שיקום מבנים
מחירון שיקום מבנים

מבנה המגורים שלכם דרוש לשיפוץ? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות מחירון שיקום מבנים. מעבר למחירון, נגע

שיקום חזיתות מבנים
שיקום חזיתות מבנים

שיקום חזיתות מבנים הוא תהליך מורכב הדורש מיומנויות של מומחים רבים ושונים, לרבות קבלנים, מהנדסי בנייה, קבלני משנה מתחומים שונים, אנשי מקצוע עצמאיים ועוד. אם

שיקום ושימור מבנים
שיקום ושימור מבנים

כאשר מדובר בשיפוץ, שיקום ושימור מבנים ובנייני מגורים, יש הרבה (בלשון המעטה) גורמים שצריך לקחת בחשבון. לא מדובר רק במציאת החומרים המתאימים לפרויקט, אלא גם

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!