שיקום ואיטום מבנים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיקום ואיטום מבניםעם השנים, מבנים רבים ניזוקים בצורה שונה. בעקבות כך עלולים להיות חלקי טיח ובטון רופפים, חלקי ברזל חשופים, סדקים בקירות התומכים ועוד. במצב כזה יש צורך לבצע שיקום ואיטום מבנים. על כך נרחיב במאמר הבא.

מהו שיקום ואיטום מבנים?

שיקום ואיטום מבנים הוא תהליך בו משקמים מבנה ומטפלים ברכיבים העיקריים בו שהם ברזל ובטון. מבנים ישנים או מבנים ששוכנים בסמוך לרצועות חוף בהם רמת הלחות גבוהה או מבנים שניזוקו כתוצאה מבלאי והתיישנות טבעית צריכים לעבור שיקום ואיטום. עם השנים יופיעו מפגעים אסתטיים ובטיחותיים של חלקי טיח ובטון סדוקים בעמודי הבניין או בקירות המבנה. במצב כזה יש צורך בשיקום ואיטום מבנים שיובילו למבנה עמיד, בטוח ואסתטי.

מתי צריך לבצע שיקום ואיטום מבנים?

קיימים מספר מפגעים שיעידו על מבנה כמבנה מסוכן. בין המפגעים הללו יהיו טיח מתקלף וסדוק, חלקי בטון רופפים, מרפסות לא יציבות מספיק, הברזל חשוף ונמצא בתהליך קורוזיה ועוד.

ישנם גורמים שונים שמובילים לפגיעה במבנה-

  • בלאי טבעי- כל חומר בו משתמשים לבנייה כמו בטון, ברזל או טיח אינו עמיד לנצח. תנאי מזג האוויר השונים, תנועת האדמה, השפעות הטבע ועוד משפיעים על החומרים ועם השנים נוצר בלאי טבעי שהופך את המבנים מסוכנים.
  • רטיבות- מבנים ישנים, איטום לקוי או סדוק בגג, בניה לא מספיק מקצועית, הצפה או מבנים שנמצאים בסמוך לרצועת חוף וחשופים ללחות גבוהה עלולים לסבול מנזקי רטיבות. כתוצאה מכך תהיה התרופפות של חיפויים, חלודה ברכיבי הברזל, התנפחות של חלקי עץ ועוד.
  • בניה לא תקנית- ישנם מקרים בהם המבנה נבנה לא לפי התקן. בנייה לא לפי התקן נגרמת על ידי שימוש בחומרים לא מתאימים, ליקויים בתוכנית הבנייה, עבודה רשלנית ועוד. אלה עלולים להוביל למבנה מסוכן.

שיקום ואיטום מבנים בעקבות צו מבנה מסוכן

צו מבנה מסוכן הוא צו שניתן על ידי הרשות המקומית. כאשר עולה חשש שהמבנה הוא מסוכן, הרשות המקומית תשלח מהנדס בניין מטעמה על מנת לבצע בדיקה יסודית במבנה. במידה שהמהנדס הגיע למסקנה שהמבנה הוא מסוכן לדיירים ולעוברים ולשבים הוא יגדיר אותו כמבנה מסוכן.

הגדרת מבנה בתור מבנה מסוכן מתבצעת על ידי צו מבנה מסוכן. צו מבנה מסוכן קובע שבמידה שייגרם נזק או פגיעה על הסובבים האחריות תוטל על בעלי הנכס. כמו כן ישנם מקרים בהם המהנדס בניין מחליט כי מדובר בסכנה ברורה ומיידית ואז המבנה יהיה חייב להתפנות ויגדרו אותו על מנת למנוע גישה ולמנוע פגיעות בחיי אדם.

לא בכל המקרים צו מבנה מסוכן יוביל לפינוי של הדיירים אך יש לקחת בחשבון שכאשר מבנה מוגדר כמבנה מסוכן חשוב לטפל בכך באופן המהיר ביותר מאחר שמדובר בדיני נפשות. כאשר הוצא צו מבנה מסוכן הדיירים מחויבים לטפל בליקויים תוך פרק זמן שניתן לנציגות הדיירים ולבצע שיקום ואיטום מבנים.

מה הסיבות לביצוע שיקום ואיטום מבנים?

יש מספר סיבות שמצריכות ביצוע של שיקום ואיטום מבנים.

  • מבנה לא פעיל- ישנם מבנים שלא פעילים לתקופה. כאשר המבנים אינם פעילים הם נחשבים לנטושים ואף למסוכנים. במידה שרוצים להחזיר את המבנה לשימוש חשוב מאוד לבצע קודם כל שיקום מבנים על מנת להעלות את הבטיחות של המבנה.
  • הזנחה- ישנם מבנים מוזנחים שיש בהם פגעים שונים. מבנים אלה הופכים למפגע תברואתי וחשוב מאוד לבצע בהם שיקום מבנים על מנת לשמור על חיי הדיירים והעוברים והשבים. כפי שציינו, לעתים המבנים הללו מוגדרים כמסוכנים ואז הדיירים מחויבים לטפל בליקויים תוך פרק זמן מסוים.
  • השבחה- ישנם מקרים בהם אנשים רוכשים נכסים ישנים שצריכים לעבור שיקום על מנת להפוך לראויים למגורים. לאחר השיקום הערך של הנכס הופך לגבוה יותר. לכן רבים מבצעים את השיקום על מנת להשביח את הנכס.

מה כולל שיקום ואיטום מבנים?

תהליך שיקום ואיטום מבנים הוא תהליך ששם דגש על החלקים החיצוניים של המבנה. כמו כן בתהליך יבצעו הקמה של תשתיות חדשות שיהפכו את המבנה לבטוח ויציב. בתהליך שיקום ואיטום מבנים מתבצעות פעולות כמו בניית קירות, החלפת רצפות, שיפוץ יסודות, הקמת תשתיות ועוד.

לפני שמשקמים יש לנקות. לכן, בשלב הראשון קבלן השיקום ישטוף את המבנה עם מכונת לחץ מים שתשטוף מהמבנה את שאריות הפיח, הלכלוך והטיח הרופף. לאחר מכן יש לטפל בחלקי הברזל החשופים שעוברים תהליך קורוזיה. את חלקי הברזל יש לנקות עם מברשת פלדה מחלקי הקורוזיה עד שמגיעים לברזל בריא. לאחר מכן יש למרוח על הברזל הבריא חומר שעוצר את תהליך הקורוזיה ושומר על הברזל מהתפוררות והיחלשות. בשלב הבא יש לטפל בסדקים בבניין, לאטום את החורים ולטפל בכל בעיות ההתפוררות. לבסוף יש לבצע טיוח ושיוף מחדש ואז לצבוע מחדש את כל המבנה. במקרים בהם הדיירים משלמים על השיקום והם רוצים לחסוך בעלויות הם בוחרים לוותר על הצביעה המחודשת, אך יש לקחת בחשבון שמדובר בתוצאה לא אסתטית במיוחד.

שיקום ואיטום מבנים הוא תהליך לא פשוט כלל שמצריך מיומנות ודיוק על מנת שיתבצע כהלכה. במקרים בהם לא ניתן לשקם את הבניין מסיבות שונות האופציה היחידה היא להרוס את המבנה ולבנות מבנה חדש ובטוח.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
שיפוץ ושיקום מבנים
שיפוץ ושיקום מבנים

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שנועד כדי לתת מענה למי שרוצה להשביח את הנכס שלו, למי שרוצה ליצור אווירה יותר נעימה בחללי הבניין המשותפים או

מחירון שיקום מבנים
מחירון שיקום מבנים

מבנה המגורים שלכם דרוש לשיפוץ? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות מחירון שיקום מבנים. מעבר למחירון, נגע

שיקום חזיתות מבנים
שיקום חזיתות מבנים

שיקום חזיתות מבנים הוא תהליך מורכב הדורש מיומנויות של מומחים רבים ושונים, לרבות קבלנים, מהנדסי בנייה, קבלני משנה מתחומים שונים, אנשי מקצוע עצמאיים ועוד. אם

שיקום ושימור מבנים
שיקום ושימור מבנים

כאשר מדובר בשיפוץ, שיקום ושימור מבנים ובנייני מגורים, יש הרבה (בלשון המעטה) גורמים שצריך לקחת בחשבון. לא מדובר רק במציאת החומרים המתאימים לפרויקט, אלא גם

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!