הרחבת מרפסת קיימת

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הרחבת מרפסת קיימתבעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם. על הרחבת מרפסת קיימת והשלבים הכרוכים בתהליך נרחיב במאמר הבא.

חוק הרחבת מרפסות

בעבר, הוספת מרפסת או הרחבת מרפסת קיימת היו תהליכים שהיו כרוכים בבירוקרטיה רבה ואישורים אינסופיים. אך כיום, בזכות רפורמת המרפסות התהליך הפך לפשוט יותר. על פי חוק זה דיירים יוכלו לבחור בהרחבת מרפסת קיימת ולבצע זאת גם בלי הסכמתם של השכנים. החוק למעשה מאפשר לבצע את התהליך במתכונת קצרה יותר ופחות מסובכת על ידי הגשת תוכניות בנייה קלה. ברוב המקרים יהיה ניתן לבנות את המרפסת עד ל-12 מ"ר, אך חשוב לקחת בחשבון שישנם מקרים בהם יהיה ניתן להרחיב את המרפסת עד לגודל של 14 מ"ר. חשוב שהרחבת מרפסת תתבצע תוך תכנון הנדסי נכון, במיוחד במבנים ישנים בהם הוספה של משקל על המבנה עלולה לגרום לנזקים שונים. לכן, בעת הרחבת מרפסת קיימת יש לבחון את כל ההיבטים, לרבות ההיבט הבטיחותי. 

למה זה כדאי?

הרחבת מרפסת קיימת ובניית מרפסת חדשה הם תהליכים שכוללים יתרונות רבים. קודם כל, היתרון הבולט והמרכזי הוא הגדלת שטח הבית. על ידי הרחבת מרפסת ניתן להגדיל את שטח הבית ולהשתמש במרפסת למגוון צרכים שונים כמו לדוגמא אירוח, אחסון ועוד. בנוסף, כאשר בונים מרפסת חדשה וגדולה ניתן להעלות את ערך הדירה באופן משמעותי. יתרון משמעותי נוסף הוא שהרחבת מרפסת לא כוללת הוספת שטח עיקרי לדירה. כך אין צורך בזכויות בניה, בהיטלים ובתשלומים רבים אחרים. כאשר אתם מרחיבים את המרפסת אתם יכולים להכניס את השמש אליכם הביתה ולהנות מאזור חיצוני בתוך הבית. 

כיצד מתבצעת הרחבת מרפסת קיימת?

חוק הרחבת מרפסות הוא חוק שמתייחס למרפסות שנבנות בבנייה קלה ופשוטה. למעשה ניתן לבחור בין 2 שיטות שונות להרחבת מרפסת קיימת או לבניית מרפסת חדשה. 

  • השיטה המסורתית

השיטה המסורתית נחשבת לשיטה המסובכת יותר. בשיטה זו למעשה קודחים מוטות ברזל ויוצקים בטון, כמו שעובדים על שלד לבית חדש. על מנת לבנות בשיטה זו יש לבצע עבודת הכנה. למרות שמדובר בשיטה קצרה יחסית היא נחשבת לשיטה מסורבלת ומלכלכת שעלולה לפגוע באזורים הסמוכים לבנייה, כמו הגינה של הבניין לדוגמא. בשיטה זו בדרך כלל יהיה צורך בהקמת פיגומים. 

  • שיטת בנייה קלה

השיטה השנייה היא שיטת הבנייה הקלה. שיטה זו נחשבת לשיטה פשוטה, מהירה ונקיה. מדובר בשיטת בנייה חדשה יחסית אך רבים בוחרים בה. בשיטה זו, מחברים קורות פלדה מגולוונת לקירות הקיימים. קורות הפלדה מוכנים כבר במפעל ומגיעים מוכנים לחיבור. כך ניתן להרחיב את המרפסת על ידי מנופים או במות הרמה בלבד, בקלות.  

כיצד נבחר את השיטה העדיפה?

כפי שהבנו, שתי שיטות הבנייה מאפשרת לנו לבצע הרחבת מרפסת קיימת, אך איך נבחר מה השיטה העדיפה לביצוע? לשם כך צריך להתייעץ עם קונסטרוקטור או מהנדס. למעשה, הבחירה בשיטת הבנייה תלויה בגורמים רבים, כאשר במרכזם המבנה עצמו, החוזק שלו, המשקל שניתן להעמיס עליו, מורכבות הסביבה, הגישה למבנה, השטח ההיקפי ועוד. לכן, גם אם תעדיפו שיטת בנייה מסוימת, ייתכן מצב בו תנאי השטח לא יאפשרו לבצע אותה. 

איך מתחילים?

הרחבת מרפסת קיימת כוללת שלבים שונים. השלב הראשון הוא קודם כל לפנות לחברת בנייה המתמחה בתחום הרחבת מרפסות ובניית מרפסות. מומלץ לבחור בחברה שרשומה בפנקס הקבלנים. כך תוכלו להיות בטוחים שמדובר בחברה שמוכרת על ידי הרשויות ועובדת בהתאם לתקנים החשובים. יש לוודא שהחברה מעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים הכוללים מהנדסים, קונסטרוקטורים, מפקחי בנייה, צוות עובדים, קבלני שיפוצים ועוד. החברה תבנה לכם את תוכנית הבנייה להרחבת מרפסת קיימת. לאחר שתגישו את תוכניות הבנייה ותקבלו אישורים תוכלו להתחיל בתהליך הבנייה לפי החוק. 

כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי מה העלות של הרחבת מרפסת קיימת מאחר שהעלות נקבעת על פי פרמטרים משתנים. בין הפרמטרים הללו ייכללו שיטת הבנייה, גודל המרפסת, איכות הבנייה, סוגי החומרים בהם יהיה שימוש, מורכבות הפרויקט, האם יש צורך בעבודת הכנה כלשהי ועוד. יש לקחת בחשבון שככל שיותר דיירים יהיו מעוניינים להרחיב את המרפסות שלהם כך המחיר לכל מרפסת בודדת יהיה נמוך יותר. אחד הגורמים המרכזיים שישפיעו על העלות של הרחבת מרפסת קיימת הוא תוספות בניה ואלמנטים שיתווספו לתהליך ההרחבה. לדוגמא הבחירה במעקה אלומיניום או זכוכית ישפיעו על המחיר. כך גם בנוגע לקירוי המרפסת על ידי סוככים, גגות, קונסטרוקציות אלומיניום מעוצבות וכדומה. לכל בחירה כזו תהיה השפעה על המחיר כך שיש לקחת זאת בחשבון. באופן ממוצע, המחיר להרחבת מרפסת קיימת יכול להתחיל מ-40,000 שקלים למרפסת ולעלות בהתאם לבחירות שתבצעו. מומלץ לבצע השוואת מחירים על מנת לבדוק מה כל חברה מציעה בתמורה למחיר שגובה. כך תוכלו לקבל מושג על טווח המחירים בשוק ולבחור מחיר טוב לצד חברה איכותית.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

בניית מרפסות בבית משותף
בניית מרפסות בבית משותף

אם אתם גרים בבניין ושוקלים לבנות מרפסת חשוב להכיר מספר דברים, בראש ובראשונה מה החוק קובע לגבי בניית מרפסות, האם אתם צריכים לשלם ארנונה ועוד.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!