הוספת ממד לבית משותף

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הוספת ממד לבית משותףמעוניינים בהוספת ממד לבית משותף? המאמר הבא הוא בשבילכם. במאמר נרחיב מהו ממד, מה החשיבות של הוספת ממד, מה אפשרויות הבנייה עבור בניית ממד ומה השלבים השונים הכרוכים בתהליך הבנייה. 

מהו ממד?

ממד הוא מרחב מוגן דירתי והוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית. אך לא רק בבית, גם במקומות עבודה, בבתי כנסת, בגני ילדים, בבתי ספר, בספריות, בתיאטראות, בקניונים ועוד. הממד הוא חדר המספק הגנה מפני תקופות לחימה בכלל ומפני מתקפות טילים בפרט. הממד עשוי קירות בטון ממוגנים, חזקים ויציבים. בנוסף מדובר במבנה אטום שמסוגל לספק הגנה גם מפני גזים רעילים. מלבד לחדר מוגן, הממד יכול לשמש אותנו ככל חדר וכך ניתן להפוך אותו לחדר שינה או לחדר עבודה ולהגדיל את שטח הבית. 

מה החוק בנוגע להוספת ממד?

החל משנת 1991, קיים חוק שמחייב הוספת ממד לכל מבנה חדש. אך, במדינה יש מגוון רחב של מבנים ישנים בהם אין ממד בכל דירה. לכן, על מנת לעודד את האזרחים להוסיף ממד בכוחות עצמם המדינה מציעה מגוון הקלות שונות להוספת ממד לבית משותף. למעשה, ניתן לקבל הליך רישוי מקוצר וברוב המקרים לא ניתן למנוע מדייר להוסיף ממד לבית שלו. בנוסף, לעומת הוספת חדר שאינו ממד, על הוספת ממד הדייר לא יהיה מחויב בתשלום היטל השבחה. חשוב לקחת בחשבון שהוספת הממד לא תפגע בדירה, בזרימת האוויר שלה ובאור השמש שלה. בנוסף, חשוב לא לפגוע בעיצוב הפנים של הדירה ולכן אין להציב את הממד בחללים מרכזיים. 

ההבדל בהוספת ממד לבית משותף ולבית פרטי

ניתן להוסיף ממש הן לבתים פרטיים והן לבתים משותפים. אך התהליך בכל אחת מהאפשרויות יהיה  מעט שונה. בבתים פרטיים, שטח הנכס שייך רק לאדם אחד ולכן הדייר יוכל להנות מחופש מוחלט במידה שיהיה מעוניין בהוספת ממד. למעשה, הדייר יוכל להחליט האם לבצע את התהליך והיכן למקם את הממד בהתאם לצרכים ולרצונות שלו. אך לעומת זאת, בבתים משותפים יש מספר בעלי דירות ולכן שטח הנכס שייך למספר אנשים שונים. לכן, במידה שיש דייר שמעוניין בהוספת ממד לבית משותף יהיה עליו לקבל הסכמה של דיירי הבניין. עבור הוספת ממד יש צורך בקבלת אישור של 60% מדיירי הבניין. 

מה החשיבות של הוספת ממד לבית משותף?

הוספת ממד לבית משותף היא בעלת חשיבות רבה מאוד. קודם כל, הממד הוא חדר שמיועד לספק הגנה לדיירי הבית. הממד מסוגל להגן מפני התקפות טילים, מפני גזים רעילים ואף מפני רעידות אדמה. בנוסף, על ידי הוספת ממד לבית משותף ניתן להגדיל את שטח הנכס. כך ניתן לנצל את שטח הממד למגוון שימושים שונים. הגדלת שטח הנכס והוספת חלל ממוגן מאפשרת אף להעלות את ערכו הכלכלי של הנכס. מעל הכל, הממד מספק לנו הגנה. כאשר יש ממד בשטח הדירה, זמן ההגעה לחדר מוגן מצטמצם באופן משמעותי. מהסיבה הזו, כיום בכל המבנים החדשים בונים ממד בכל דירה. 

מה אפשרויות הבנייה של ממד?

כפי שהבנו, הוספת ממד לבית משותף כוללת מגוון יתרונות שונים. על מנת לעשות זאת, עומדות לפנינו מספר אפשרויות בניה שונות- 

  • בניית ממד- אפשרות זו היא הוספה של ממד רגיל. בשיטה זו יש לבנות את הממד ולקבל אישורים של גורמים מקצועיים. 
  • בניית ממד יביל- בבניית ממד יביל ניתן לבנות את הממד במפעל ולאחר מכן להוביל אותו ולהתקין אותו בבית. בשיטה זו ניתן לחסוך את הרעש והלכלוך מאחר שרוב הבניה מתבצעת במפעל. 
  • הסבת חדר לממד- בשיטה זו ניתן להסב את אחד מחדרי הבית לממד. ההסבה מצריכה קבלת אישורים מפיקוד העורף. 
  • מיגון חדר פנימי- אפשרות זו היא למגן את אחד החדרים הפנימיים של הבית על ידי הוספת פלדה או בטון. יש לשים לב שמיגון החדר מספק הגנה פחות איכותית מחדר ממד רגיל. 

מהם שלבי התהליך?

הוספת ממד לבית משותף כוללת מספר שלבים שונים-

  • קבלת הסכמה של דיירי הבניין

השלב הראשון בהוספת ממד לבית משותף הוא לקבל את הסכמתם של דיריי הבניין. כפי שציינו קודם, הוספת ממד לבית משותף מצריכה הסכמה של 60% מדיירי הבניין, לעומת תוספות בניה אחרות שמחייבות הסכמה של כלל דיירי הבניין. בניית ממד כוללת יציקת יסודות וקירות בטון מהקרקע עד התקרה. לכן, דייר מהקומות העליונות יהיה צריך לקבל את הסכמתם של הדיירים בקומות מתחתיו בשביל להוסיף ממד. חשוב להחתים את דיירי הבניין על טופס בו הם מצהירים כי אינם מתנגדים או מעוניינים בתהליך ולא להסתפק בהסכמה בעל פה. 

יש לקחת בחשבון כי שלב זה יכול להוות אתגר לא פשוט שיעכב את תהליך הבנייה. פעמים רבות יש דיירים שמסרבים לתהליך מסיבות כמו אי יכולת כלכלית או חשש מתהליך הבנייה ומההשפעות שלו על שגרת החיים שלהם. 

  • פניה לחברת בניה

השלב השני שיתאפשר רק במידה שקיבלתם הסכמה של 60% מדיירי הבניין, יהיה לפנות לחברת בנייה. חשוב לפנות לחברה המתמחה בבניית ממדים ובתוספות בניה, כך היא תוכל לבצע את תהליך הבניה במקצועיות. לאחר שתפנו לחברת הבנייה, היא תבחן את ההיתכנות לביצוע הפרויקט. יש לבחון היתכנות הן מבחינת קבלת היתר בניה והן מבחינת המיקום של הממד. יש למקם את הממד בצורה כזו שיתאפשר חיבור אופטימלי לדירה. 

  • קבלת היתר בנייה

השלב השלישי בהוספת ממד לבית משותף הוא לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובניה על מנת לקבל היתר בנייה. היתר בנייה הוא אישור פורמלי שניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה ומאפשר לכם לבצע שינויים במבנה קיים או לבנות מבנה חדש. על מנת לקבל היתר בנייה יש להגיש בקשה לוועדה המקומית. לשם כך יש למלא את טופס הבקשה ולצרף אליו מגוון מסמכים בנוגע לשטח הנכס. בין המסמכים הללו יש לצרף את זכויות הבנייה בנכס, מפה טופוגרפית, נתונים ומדידות ואגרת בנייה משולמת. לאחר שהבקשה תתקבל, הוועדה תבחן אותה ותחליט האם לאשר אותה או לדחות אותה. ישנם מקרים בהם הוועדה יכולה לאשר את הבקשה תחת תנאים מסוימים. התהליך לוקח בערך חצי שנה. 

  • תהליך הבניה בפועל

השלב הרביעי בתהליך הוספת ממד לבית משותף הוא תהליך הבניה בפועל. בשלב זה יבנו את הממדים. מדובר בשלב שיכול להימשך זמן רב כאשר משך תהליך הבניה ישתנה בהתאם לגורמים שונים כמו מספר הממדים שיש לבנות, דרכי הגישה לבניין, גובה הבניין ועוד. תהליך הבנייה עבור בניין שלם יכול לארוך שנה שלמה. בסיום הבניה יש לקבל אישורים על סיום הבניה מהעירייה לפני שניתן להשתמש בממ"ד. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בניית ממד בהתאם לתקן הישראלי
בניית ממד בהתאם לתקן הישראלי

מתכננים להוסיף חדר ממד בחלל דירתכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הפרטים החשובים ביותר שיעזרו לכם להשלים את כל

הוספת ממד לבניין משותף
הוספת ממד לבניין משותף

כל מה שאתם חייבים להכיר על הליך הוספה של חדר ממד בבניין רב קומות לא מעט אנשים כיום בוחרים לשלב חדר ממד בדירתם. אם גם

בניית ממד על עמודים
בניית ממד על עמודים

הכירו את השיטה שתאפשר לכם להוסיף חדר ממד לדירה גבוהה חושבים להוסיף חדר ממד לדירת המגורים שלכם? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני ביותר

בניית ממד מחיר
בניית ממד מחיר

לא מעט אנשים כיום בוחרים לשלב חדר ממד בחלל דירתם במטרה לשמור על שלומם של כלל המתגוררים בדירה. עד לפני כמה עשרות שנים, הקבלנים לא

הוספת ממד לבית פרטי מחיר
הוספת ממד לבית פרטי מחיר

רוצים להוסיף חדר ממד לבית הפרטי שלכם? חשוב שתכירו את האפשרות לבחור במבנה יביל לא מעט אנשים כיום בוחרים להוסיף ממד לבית פרטי או אף

הוספת ממד
הוספת ממ"ד

כיום, החוק מחייב הוספת ממד לכל מבנה חדש. כל בניין חדש שנבנה צריך להיבנות עם ממד לכל דירה. אך לצערנו, יש מבנים ישנים רבים במדינה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!