עלות חיזוק מבנה תמא 38

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

עלות חיזוק מבנה תמא 38בישראל יש מבנים רבים שיש בהם ליקויים שונים שפוגעים ביציבות שלהם. נוסיף לכך את החשש הקיים מפני רעידות אדמה ונקבל מצב די מלחיץ בו אנשים רבים חיים במבנים שנמצאים בסכנת קריסה. מהסיבה הזו החלה תוכנית התחדשות עירונית בה מחזקים מבנים ומונעים מהם לקרוס. על כך נרחיב במאמר הבא.

מה זה תמא 38?

תכנית תמא 38 היא תוכנית הדגל שהתחילה את פרויקט התחדשות עירונית. בתוכנית זו המטרה היא לחזק מבנים ישנים על ידי ביצוע פעולות שונות כמו עיבוי היסודות, איתור של כשלי הבנייה הקיימים במבנה, תיקון ליקויים, התאמת המבנה לתקנים המחמירים ועוד. מהרגע שהתחילה התוכנית אלפי מבנים חוזקו ושוקמו. במסגרת תוכנית זו המבנים הישנים בארץ מקבלים חיזוק מבנים על הבסיס הקיים. כלומר, המבנה עצמו נשאר ומחזקים אותו בשיטות שונות. כל עבודות החיזוק מתבצעות על ידי אנשי מקצוע שמוודאים כי הכל נעשה בהתאם לתקנים הקיימים. לאחר שעבודת הבנייה מסתיימת המבנה יעבור בדיקה מקיפה בה יבדקו כי הכל בוצע כהלכה וכי כעת המבנה עומד בכל התקנים. מעבר לחיזוק החיצוני של המבנה, ישפצו את הבניין, יוסיפו מעלית, ממ"ד ומרפסת לכל דירה. כך הדיירים נהנים גם מביטחון וגם מדירות גדולות יותר ומפנקות יותר.

עלות חיזוק מבנה תמא 38- רעידת אדמה

אחת הסיבות המרכזיות שהובילו להתחלת התוכניות של התחדשות עירונית בארץ הוא החשש הקיים מפני רעידות אדמה. מומחים רבים סבורים כי בישראל תתרחש רעידת אדמה חזקה בשנים הקרובות. מאחר שבארץ יש מבנים ישנים רבים שנבנו לפני עשרות שונים ולא עומדים בתקנים המחמירים של רעידות אדמה חשוב לחזק אותם. לכן, מהסיבה הזו המדינה החלה בתוכניות של התחדשות עירונית בהן מחזקים מבנים ישנים שאינם עומדים בתקנים הללו. המטרה המרכזית של תוכניות אלה היא לחזק מבנים ישנים על מנת להתמודד באופן הטוב ביותר עם רעידות אדמה. עם זאת, לא כל בניין יכול לעבור תוכנית התחדשות עירונית ולשם כך יש לעמוד במספר תנאים.

עלות חיזוק מבנה תמא 38- התנאים להיתכנות הפרויקט

מאחר שהמטרה של תמא 38 היא לחזק את המבנים ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידות אדמה, היה צורך בקביעת תנאים מסוימים לביצוע הפרויקט בשביל שלא תהיה כמות מבנים גדולה מידי. התנאים הללו מיועדים לסנן את כל המבנים הקיימים בישראל על מנת להגיע למבנים שנמצאים בסכנה הגבוהה ביותר לקריסה.

  • אי עמידה בתקן 413- תקן 413 הוא תקן עמידות מבנים ברעידות אדמה. התקן קובע הוראות קונסטרוקטיביות לפיהן יש לבנות על בניין בישראל על מנת שיוכל לעמוד בפני רעידות אדמה. כל בניין שלא עומד בתקן זה צריך לעבור חיזוק.
  • מבנים שנבנו לפני שנת 1980- הבניינים שנבנו לפני שנת 1980 לא עומדים בתקן העמידות המחמיר של רעידות אדמה ולכן יש לחזק אותם.

במידה שהמבנה שלכם לא עומד בתקנים הללו, תוכלו לבחור לבצע את עבודות החיזוק באופן עצמאי על ידי קבלן. אמנם תאלצו לשלם על זה, אך הביטחון שלכם חשוב הרבה יותר.

כמה זה עולה חיזוק מבנה תמא 38?

קודם כל, לפני שנפרט את העלויות הכרוכות בפרויקט תמא 38 חשוב לציין כי הדיירים הם לא אלה שמשלמים. יכולים להיות מממנים אפשריים שונים בהם יזמים שונים וקבלנים. אך חשוב לקחת בחשבון שלא המדינה מממנת את הפרויקט ולא הדיירים. אחרי שהבנו את זה ניגש למחירים.

קשה לענות באופן חד משמעי מה העלות לחיזוק מבנה קיים בפרויקט תמא 38 מאחר שהוא עלול להשתנות בהתאם לגורמים שונים כמו מורכבות הפרויקט, היקף הפרויקט, הליקויים הקיימים במבנה, כמה חדרי ממ"ד יש להוסיף, כמה מרפסות, כמה קומות יש בבניין ועוד. חשוב לקחת בחשבון שהתהליך הוא לא תהליך זול כלל והעלות שלו יכולה לנוע בין 3,000,000 שקלים לבין 10,000,000 שקלים, בהתאם לגורמים השונים. היזם או הקבלן שמימנו את התהליך יוכלו להחזיר את המימון ואף להרוויח על ידי מכירת דירות חדשות שנבנו כתוספת. בדרך כלל בפרויקט תמא 38 מוסיפים 2 או 3 קומות בנוסף לקומות שהיו בבניין והקבלן או היזם יוכלו למכור אותן ולהרוויח מהעסק.

תפעלו לשם כך

המבנה שלכם ישן? אתם רוצים שהוא יעבור חיזוק ושיפוץ? תפעלו לשם כך. אל תשבו ותחכו שהיזמים והקבלנים יפנו אליכם אלא תפנו אליהם. לשם כך יש לפנות ליזמים מקצועיים ומנוסים שמיומנים בביצוע תמא 38 ומכירים את השלבים הכרוכים בתהליך. יש יזמים רבים שמבצעים פרויקטים כאלה ויודעים כיצד לקדם אותם בצורה נכונה וכיצד לקבל את האישורים הנדרשים במהירות. יזם מקצועי יבחן את ההיתכנות לביצוע הפרויקט בבניין שלכם בשביל להבין האם כדאי לו להשקיע או לא. בנוסף הוא יכיר את כל שלבי הבירוקרטיה הכרוכים בתהליך ויידע כיצד לקדם אותם במהירות. לכן, בשביל לקדם את הפרויקט חפשו יזם מתאים ופנו אליו.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה

כדי לדעת איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה חשוב להבין מה החוק קובע בהתאם לתקן 413. היום המודעות סביב חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה גבוהה, אבל

שיקום וחיזוק מבנים
שיקום וחיזוק מבנים

שיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך נפוץ בארץ, יש מספר מטרות לשיקום מבנים, מבניהם לשמור על בטיחות וכמו כן, השבחת הנכס. תהליך שיקום וחיזוק מבנים משתנה

תיקון מבנים לרעידות אדמה
תיקון מבנים לרעידות אדמה

לאחר שרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה, ישראלים רבים החלו לשאול את עצמם מה יקרה כאן במקרה של רעידת אדמה. רעידת אדמה עשויה לפקוד את

עמידות מבנים ברעידות אדמה
עמידות מבנים ברעידות אדמה

בדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה היא בדיקה של בעל נכס צריך לבצע. כיום אנחנו רואים יותר מודעות סביב רעידות אדמה, תוך הידיעה שרעידת אדמה עשויה

חיזוק מבנים מחיר
חיזוק מבנים מחיר

חיזוק מבנה קיים הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לחזק מבנים ברחבי המדינה ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידת אדמה. כיום יש מבנים ישנים רבים ברחבי

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!