עלות הרחבת מרפסת 

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

עלות הרחבת מרפסת אם אתם רוצים לבצע שדרוג משמעותי לבית שלכם – תוסיפו מרפסת. בין אם הדירה שלכם רק בקומה השנייה ובין אם היא תשקיף לנוף מדהים ממרומי הקומה ה-11. הנוף מהקומה השנייה אולי פחות מרשים אבל עדיין יתווסף לכם לדירה שטח משמעותי בגודלו ובמגוון השימושים שתוכלו לעשות בו וזה שדרוג משמעותי.

אבל רגע, מה זאת אומרת הרחבת מרפסת? מי בכלל ייתן לי אישור לכך? ובכלל, אם כבר יש לנו מרפסת, קטנה אומנם אבל בכל זאת מרפסת, אני יכולה להרחיב אותה? השכנים בכלל יסכימו ויאפשרו? ומה על העירייה או המועצה המקומית, הם לא ירצו את חלקם ויקרעו לי את הכיס? ומהי עלות הרחבת מרפסת? ובכן שאלות טובות מאוד. הנה התשובות של המומחים שלנו. רוצים לדעת עוד ובהרחבה – דברו עם המומחים שלנו והם יעזרו לכם ברמה האישית.

כעת זה קל יותר

חוק הרחבת מרפסות קבוע כי ברוב המקרים, למעט חריגים (רצוי לבדוק מראש מול הרשות המקומית) ניתן לקבל פטור מקבלת היתר בניה עבור הרחבת מרפסת (וגם בניית חדשה במקרים מסוימים – אבל זה כבר נושא אחר). לפני החוק, מי שרצה להוסיף לדירתו מרפסת או להרחיב אחת היה צריך לעבור את ייסורי הבירוקרטיה המוכרים בדרך לקבלת ההיתר והשגת אישורים שונים ומשונים, בדיקות הנדסיות מורכבות, הגשת תוכניות בלי סוף וכן השגת הסכמה של רוב משמעותי של השכנים, שסירובם יכול היה לתקוע ת כל העסק. זה היה גוזל המון זמן, גורם לעלות הרחבת מרפסת להיות יקרה הרבה יותר ובאופן כללי מוציא את החשק לצאת בכלל לתהליך הארוך. 

כיום, לאחר החוק, ניתן לבצע הרחבת מרפסת בקלות רב יותר ואין צורך יותר באישורי השכנים (אם כי מומלץ תמיד לשמור על יחסי שכנות טובה ואולי אפילו ניתן לשכנע אותם להצטרף לפרויקט – זה יוזיל לכולם את עלות הרחבת מרפסת). מכיוון שמדובר גם בסוג של בניה קלה, יש הקלה בכל הקשור לאישורים ולתוכניות שיש להגיש. יתרה מכך, על פי החוק במקרים מסוימים ניתן להרחיב את המרפסת עד לגודל של 12 מ"ר ולעיתים אף ל-14 מ"ר. אם מרפסת ממוצעת כיום היא בת כ-7 מ"ר, חשבו בעצמכם את המשמעות של הוספת הגודל המשמעותית ואת ההשפעה הניכרת גם על רמת הנוחות והפרקטיות שהמרפסת תספק וגם את עליית הערך בשווי הדירה שתקבלו לאחר ההרחבה.

לא זו בלבד שאין מדובר רק על הקלה בהרחבת המרפסת אלא שתוכלו גם להוסיף עליה אלמנטים נוספים שבעבר דרשו אישורים כמו לבצע סגירות שמש, פרגולות וכד'. אומנם אלו הוצאות נוספות מאשר עלות הרחבת מרפסת רגילה אבל הם יקנו לכם שדרוג רציני נוסף למרפסת המורחבת.

בניה קלה אבל רבת משמעות

הרחבת מרפסת אולי מוגדרת כסוג של בניה קלה בחוק, בשביל כל ההקלות שהוא מביא אבל אין מדובר בבניה שיש להקל בה ראש. הרחבת מרפסת יכולה להיות פשוטה או מסובכת ומלאת צרות. רבות תלוי במי יבצע עבורכם את התהליך. האם זו חברה מקצועית ומנוסה בהרחבת מרפסות? אילו שיטות היא מציעה? מהי רמת המקצועיות שלה? האם היא מבצעת פרויקטים במהירות, בלי כמובן לוותר על האיכות? זה לא מקרה בו נעשה התקשרות עם קבלן שיפוצים. מרפסת זה לא הוספת עוד איזה קיר פנימי. עלות בניית מרפסת חשובה מאוד אבל חשובה יותר היא איכות הבניה ובטיחותה. בסופו של דבר נרצה שהיקרים לנו יהנו במרפסת ולא שיפגעו ממנה או מבניה לקויה חלילה.

חשוב לדעת, כי חוץ מאשר לתהליך הבניה עצמה, יש משמעות עצומה לבדיקה הנדסית מטעם קונסטרוקטור מקצועי בתחום. התכנון ההנדסי של הקונסטרוקטור צריך להביא בחשבון את מידת היציבות של הבניין הקיים ואיך הוא יושפע מן העומס החדש שיוטל עליו עקב הוספת המרפסת או האם ניתן לשלב בין התוספת לחלק הקיים בצורה בטוחה ונכונה והאם הוא מסוגל להחזיק את המרפסת שתתלה עליו וכעת תהיה יותר גדולה.

חברת הוספת מרפסות מקצועית יכולה לתת לך שירות מלא תחת קורת גג אחת. היא יכולה לסייע לך בכל התכנון ההנדסי, כמו גם בנושא האדריכלי והעיצובי. היא יכולה לסייע לך בכל הנוגע לבקשות האישורים והגשת הטפסים (אומנם הנפח הבירוקרטי ירד אבל הוא עדיין קיים ויכול לתסכל את רובנו) עד לקבלת כל האישורים המיוחלים והיא יכולה להעניק לך את שיטות בניית המרפסות הקלות מפלדה המתקדמות בעולם, כדי שכל התהליך יהיה קצר ביותר וגם עלות הרחבת מרפסת תהיה משתלמת

עלות הרחבת מרפסת מופחתת

ישנם 2 שיטות בניה הנפוצות בעת בניית מרפסת והן נכונות גם לגבי הרחבת מרפסת. הראשונה היא הבניה באמצעות בטון. זוהי שיטה מסורתית ואמינה מאוד אך גם מורכבת יותר. היא גוזלת המון זמן, יוצרת אווירה של אתר בניה (פיגומים, גזילת שטח ציבורי ועוד) לאורך זמן ומכבידה מאוד (על הכיס ועל שלד הבניין).  לעומתה קיימת שיטה קלה ופשוטה יותר וגם כזו המקנה עלות הרחבת מרפסת נוחה יותר.

מדובר על הרחבת מרפסת באמצעות קורות פלדה מגולוונות, שהם חזקות מאוד אך יחד עם זאת גמישות ומאפשרות בניה מעוצבת ונעימה. הפלדה לא רק חזקה אלא גם אמידה בפני פגעי מזג האוויר ויוצרת בידוד הרבה יותר טוב. אך היתרון העיקרי שלה שגם משפיע על עלות הרחבת מרפסת בשיטה זו, היא הפשטות שלה. אין צורך ביציקות בשטח הבניין. המרפסת מגיעה מוכנה מהמפעל (בהתאם לתכנון האישי שלכם) ורק מורכבת בשטח. זה חוסך זמן, לכלוך, הקמת תשתית בניה ועוד ובסופה, מתקבלת מרפסת מדהימה, בטיחותית וחזקה שכעת היא גם הרבה יותר גדולה.

עלות הרחבת מרפסת בשיטה זו, נקבעת גם היא על פי פרמטרים של גודל הבניה, מיקום המרפסת הסופית (והחיזוקים שידרשו), התוכנית ההנדסית, הנגישות לשטח ועוד, כמו גם אלמנטים שונים שנרצה להוסיף (סגירות אלומיניום, מעקות וכד'). עלות הרחבת מרפסת ממוצעת תעמוד על החל מ-40,000 ₪ אבל כאמור, נוכל להציע לכל אחד מכם חבילה משתלמת מותאמת במיוחד עבורכם.

הרחבת מרפסת היא תהליך בו מוסיפים שטח נוסף על השטח הקיים של המרפסת בבית. המחיר של הרחבת מרפסת הוא לא חד משמעי והוא תלוי בגורמים שונים כמו גודל המרפסת, שיטת הבנייה, מורכבות הפרויקט ועוד. על המחיר של הרחבת מרפסת והגורמים בהם תלוי נרחיב במאמר הבא. 

הרחבת מרפסת מחיר- למה כדאי?

לפני שנרחיב על המחיר של הרחבת מרפסת ועל הגורמים בהם תלוי כדאי להבין למה כדאי בכלל להרחיב את מרפסת הבית. הרחבת מרפסת מאפשרת לכם קודם כל להגדיל את שטח הבית. כאשר אתם מרחיבים את המרפסת אתם יכולים לנצל את השטח שלה למגוון שימושים שונים כמו פינת אירוח מקסימה, התקנת מנגל ומקום לעל האש, התקנת מחסן והוספת מקום אחסון, סגירת המרפסת ושימוש בה כחדר שינה נוסף ועוד. בנוסף, על ידי הרחבת מרפסת אתם יכולים להעלות את ערך הדירה באופן משמעותי. מרפסת משדרגת את איכות החיים ומאפשרת לכם להכניס את השמש הביתה ולכן כאשר יש מרפסת גדולה ומפנקת ערך הדירה עולה. בנוסף יש לקחת בחשבון כי על מנת להרחיב את המרפסת אין צורך בהוספת שטח עיקרי לדירה. כך לא תאלצו להשתמש בזכויות בנייה לא מנוצלות או לשלם היטלים ותשלומים אחרים (עד לגודל מסוים של המרפסת ושל הדירה). כך למעשה תוכלו להגדיל את שטח הבית בלי השלכות של תשלומים וניצול של זכויות בנייה. 

כמה עולה הרחבת מרפסת?

כפי שציינו, קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של הרחבת מרפסת מאחר שהוא נקבע על פי פרמטרים משתנים. בין הפרמטרים הללו ייכללו שיטת הבנייה, גודל המרפסת, איכות הבנייה, סוגי החומרים בהם יהיה שימוש, מורכבות הפרויקט, האם יש צורך בעבודת הכנה כלשהי, מספר הדיירים שלוקחים חלק בפרויקט ועוד. ככל שיותר דיירים ייקחו חלק בפרויקט ויבחרו להרחיב את המרפסת שלהם כך המחיר לכל מרפסת בודדת יהיה נמוך יותר. באופן ממוצע, המחיר להרחבת מרפסת יכול להתחיל מ-40,000 שקלים למרפסת ולעלות בהתאם לבחירות שתבצעו.

הרחבת מרפסת מחיר- שיטת הבנייה

אחד הפרמטרים שישפיעו על המחיר של הרחבת מרפסת הוא שיטת הבנייה. למעשה ניתן לבחור בין 2 שיטות בנייה עיקריות- 

  • השיטה המסורתית

השיטה המסורתית היא שיטת בנייה בה קודחים מוטות ברזל ויוצקים בטון. למעשה בשיטת בנייה זו בונים את המרפסת כמו שבונים שלד חדש של בניין. שיטה זו נחשבת לשיטה מסובכת יותר, ארוכה יותר ומלכלכת. יש לקחת בחשבון שבשיטת בנייה זו יש צורך בהקמת פיגומים. בדרך כלל שיטה זו תנטרל את האזורים הסמוכים לאזור הבנייה ולעתים עלולה לפגוע בהם, כמו בגינה של הבניין לדוגמא. 

  • שיטת בנייה קלה

השיטה השנייה היא שיטת הבנייה הקלה בה מחברים קורות פלדה מגולוונות לקירות של הבניין או של המרפסת הקיימת. שיטה זו נחשבת לשיטה פשוטה יותר, מהירה יותר ונקיה יותר אך המחיר שלה הוא גבוה יותר. למעשה, קורות הפלדה מוכנים כבר במפעל ומגיעים מוכנים לחיבור כך שתהליך הבנייה מתבצע בעיקרו במפעל והדיירים כמעט לא מרגישים בו. בשיטה זו ניתן להרחיב את המרפסת על ידי מנופים או במות הרמה בלבד.  

הרחבת מרפסת מחיר- תוספות בנייה

פרמטר נוסף שישפיע על המחיר של הרחבת מרפסת הוא תוספות בנייה ואלמנטים שיתווספו לתהליך ההרחבה. לדוגמא, אם תבחרו להוסיף מעקה שקוף מזכוכית עבה או מעקה אלומיניום תהיה לכך השפעה על המחיר. דוגמא נוספת היא במצב בו תבחרו לקרות את המרפסת על ידי סוככים, גגות, קונסטרוקציות אלומיניום מעוצבות או כל אופציה אחרת- תהיה לכך השפעה על המחיר. לכן, חשוב לקחת זאת בחשבון. 

הרחבת מרפסת מחיר- בחירת חברה

עוד פרמטר שישפיע על המחיר של הרחבת מרפסת הוא החברה שתבצע את העבודה. חשוב לפנות לחברה המתמחה בתחום הרחבת מרפסות ולוודא שהיא רשומה בפנקס הקבלנים. כך תוכלו להיות בטוחים שהחברה מוכרת על ידי הרשויות. יש לבדוק שהחברה מעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים בהם מהנדס, קונסטרוקטור, מפקח בנייה, צוות עובדים ועוד. חברת הבנייה שתבחרו תהיה אחראית על תוכניות הבנייה של הרחבת המרפסת לרבות שיטת הבנייה בה תשתמשו. יש לקחת בחשבון ששיטת הבנייה תיבחר בין היתר על פי סוג הבניין, החוזק שלו והמשקל שניתן להעמיס עליו. בבחירת החברה חשוב לא להתפשר רק על המחיר אלא לקחת בחשבון גם את איכות החברה. ההמלצה היא לבצע השוואת מחירים ולבדוק מה כל חברה מציעה בתמורה למחיר שגובה. 

הרחבת מרפסת מחיר- היטל השבחה וארנונה

לבסוף, יש לקחת בחשבון גם את היטל ההשבחה והארנונה והאם יהיה עליכם לשלם אותם. הרחבת מרפסת מאפשרת להעלות את ערך הדירה. בדרך כלל העלאת ערך הדירה כוללת תשלום היטל השבחה. אך למעשה, במקרים רבים לאחר הרחבת מרפסת אין צורך בתשלום היטל זה. השאלה אם תשלמו או לא תהיה תלויה בגודל הדירה לאחר ההרחבה. במידה שגודל הדירה לא יהיה מעל 140 מטרים רבועים, לאחר ההרחבה, לא יהיה צורך בתשלום היטל השבחה. גם תשלום הארנונה יהיה תלוי בגודל המרפסת. במידה שגודל המרפסת לא יעלה על 14 מטרים רבועים לא תאלצו לשלם עליה ארנונה. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!