תוספת מרפסת לבניין קיים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

רוצים להוסיף לדירה שלכם בבניין מרפסת? לשם כך עליכם לקחת בחשבון מספר אלמנטים שונים כמו הסכמתם של דיירי הבניין, סוגי המרפסות האפשרויות והמחיר של כל סוג. על תוספת מרפסת לבניין קיים נרחיב במאמר הבא.

מה היתרונות של תוספת מרפסת לבניין קיים?

אם החלטתם שאתם רוצים תוספת מרפסת לבניין קיים, אתם יכולים להנות ממגוון יתרונות. קודם כל על ידי הוספה של מרפסת אתםאם החלטתם שאתם רוצים תוספת מרפסת לבניין קיים, אתם יכולים להנות ממגוון יתרונות. יכולים להעלות את ערך הדירה בכ-10% ואפילו 20%. בנוסף אתם משדרגים באופן משמעותי את איכות החיים שלכם. על ידי הוספה של מרפסת פתוחה אתם מוסיפים לדירה שטח שניתן לנצל כגינה, מקום אירוח, שטח אחסון ועוד. כך אתם יכולים להכניס את השמש אליכם הביתה וכך לחסוך בחשמל ותאורה כי הבית שלכם הופך לשטוף שמש. כמו כן על ידי הוספת מרפסת אתם יכולים להנות מאוויר צח בלי לצאת מהבית. אנשים רבים מנצלים את המרפסת לעשיית על האש, כך שניתן להנות ממנגל גם בלי לצאת מהדירה ולחפש פארק שמותר להדליק בו אש.

קבלה של הסכמת הדיירים

על פי חוק המרפסות, על מנת לבצע פרויקט של תוספת מרפסת לבניין קיים יש צורך בקבלת הסכמתם של 75% מדיירי הבניין. בבניינים משותפים אין את האפשרות להוסיף מרפסות בודדות כך שאם אחד הדיירים רוצה להוסיף מרפסת לדירה שלו יצטרך לרתום את שאר דיירי הבניין ולגרום להם להסכים לפרויקט. מאחר שתוספת מרפסת לבניין קיים כוללת יתרונות רבים, פעמים רבות דיירי הבניין יסכימו. אך ישנם מקרים רבים בהם דיירים יחליטו לסרב להוספת המרפסת בגלל סיבות שונות כמו אי יכולת כלכלית, חשש מתהליך הבנייה והשפעותיו ועוד. על מנת להגדיל את הסיכוי שהדיירים יסכימו לתהליך מומלץ לכנס ישיבת דיירים ולהגיע מוכנים עם כל הפרטים החשובים כולל העלויות הצפויות לביצוע הפרויקט. במידה שהדיירים הסכימו מומלץ להקים ועד מרפסות שיהיה אחראי על גביית התשלומים ועל ייצוג הדיירים מול אנשי המקצוע.

במידה שיש דיירים סרבנים, שאר הדיירים יצטרכו לשאת בעלות של הבניה החלקית. העלויות משתנות על פי סוג הבנייה. חשוב לעדכן את הדיירים הסרבנים שבמידה שירצו להשתמש במרפסת מאוחר יותר העלויות לכך יהיו גבוהות יותר וקבלת היתר הבנייה יהיה מורכב יותר.

קבלת היתר בנייה

כאשר מתכננים תוספת מרפסת לבניין קיים, אחד השלבים החשובים והעיקריים בתהליך הוא לקבל היתר בנייה. היתר בנייה הוא רישיון לבניית מבנים חדשים או לשינוי חיצוני במבנים קיימים. מאחר שתוספת מרפסת לבניין קיים מהווה שינוי חיצוני היא מצריכה קבלת היתר בנייה. על מנת לקבל היתר בנייה, יש לקבל קודם את תוכניות הבנייה הצפויות מפורטות ולהגיש אותן לוועדה המקומית לתכנון ובניה ברשות העירונית. על ידי היתר הבנייה ניתן לוודא שכל תהליך הבנייה שנעשה על שטח העירייה מתבצע בהתאם לתקני הבנייה של העירייה. קבלת היתר בנייה הוא תהליך שיכול לקחת מספר חודשים ולעתים מספר שנים.

מה הגודל המותר של תוספת מרפסת לבניין קיים?

במידה שאתם מתכננים להוסיף מרפסות לבניין שלכם, יש מספר חוקים שעליכם לקחת בחשבון. אחד מהם הוא הגודל המותר להוספת המרפסת. באופן כללי, כל בעלי הדירות בישראל רשאים לבנות מרפסות שגודלן מגיע עד 12 מטרים רבועים, בלי קשר לשטחים שאושרו לבניה ונוצלו לשם כך. יש רשויות בארץ, המאפשרות לבנות מרפסות גדולות יותר. בחלק מהרשויות ניתן לבנות מרפסת בגודל של עשרה אחוזים משטח הדירה או עד 14 מטרים רבועים, הגדול מהם. שימו לב כי במידה שלבניין יש שטחים מאושרים לבניה שלא נוצלו, יכול להיות שהעירייה תאפשר להרחיב את המרפסת מעבר לכך. חשוב לקחת בחשבון שגודל המרפסת ישפיע על המחיר שלה.

סוגי מרפסות

תוספת מרפסת לבניין קיים מתאפשרת עם שני סוגים עיקריים של מרפסות-

  • מרפסת עמודים- הסוג הראשון הוא מרפסת עמודים והוא נחשב לשיטת הבנייה הוותיקה יותר שמכונה "בניה רטובה". במרפסת זו עושים שימוש ביציקות בטון, מלט, ברזל וכדומה. מרפסות עמודים הן מרפסות שנבנות כך שכל מרפסת נתמכת על ידי המרפסת שמתחתיה וכל מרפסת תומכת במרפסת שמעליה. מדובר בשיטה איטית יחסית שכוללת לכלוך רב שכן היא מצריכה בניית פיגומים והרס של הסביבה הקרובה לבניין.
  • מרפסת תלויה- הסוג השני הוא מרפסת תלויה שנחשבת לשיטת בנייה מתקדמת שמכונה "בניה יבשה". במרפסת תלויה עושים שימוש בקורות פלדה שניתן לחבר ולתלות על גבי הקירות החיצוניים של הבניין. למרפסת תלויה יש מספר יתרונות. קודם כל התכנון והביצוע מתבצעים במפעל ולא בשטח וכך זמן הבנייה מתקצר באופן משמעותי והדיירים כמעט לא מרגישים פגיעה בשגרת החיים שלהם. בנוסף, מדובר בשיטת בנייה יציבה ובטיחותית במיוחד. כמו כן, עם שיטה זו קיימת גמישות בתכנון, בעיצוב ובהנדסת המרפסת. החיסרון המרכזי של מרפסת זו הוא המחיר, שכן מדובר במרפסת יקרה יותר.

בחירת חברה איכותית

תוספת מרפסת לבניין קיים מצריכה מכם לבחור חברת בנייה איכותית שתפקד על התהליך ותבצע אותו כהלכה. על מנת להקל עליכםכאשר מתכננים תוספת מרפסת לבניין קיים, אחד השלבים החשובים והעיקריים בתהליך הוא לקבל היתר בנייה בבחירת החברה, חשוב לדעת שכל חברות הבנייה המוכרות רשומות במשרד השיכון. כך תוכלו להיות בטוחים שמדובר בחברה איכותית ומקצועית שמוכרת על ידי הרשויות. חשוב מאוד לברר מראש מה הניסיון של החברה בהוספת מרפסות. חשוב לבחור בחברה שיש לה את הניסיון הדרוש והמתאים לביצוע פרויקט מסוג זה. לשם כך בדקו פרויקטים נוספים שבוצעו על ידי החברה על מנת לקבל מושג על אופן העבודה שלה. תהליך הבניה כולל בירוקרטיות ופרוצדורות שונות שעשויות לקחת זמן רב. במידה שתבחרו חברה מתאימה היא תטפל בכל השלבים של התהליך כולל קבלת ההסכמה של דיירי הבניין, הוצאת היתר בנייה וכמובן התכנון ההנדסי והעיצובי של המרפסות. חשוב לבחור בחברה שתספק לכם מרפסות איכותיות ובטיחותיות ברמת ביצוע מעולה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!