בחירת קבלנים לבניית מרפסות

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

בחירת קבלנים לבניית מרפסותאם קראתם את המאמרים הרבים והמגוונים באתר שלנו ולמדתם אודות היתרונות העצומים, פרקטיים וכלכליים הנובעים מתהליך בנייה, הוספה או הרחבה של מרפסת בדירה שלכם, גם אתם אצים רצים להתחיל בתהליך. חלק נכבד וחשוב בתהליך הוא נושא בחירת קבלנים לבניית מרפסות. 

רגע לפי כן, כדאי להכיר נקודה חשובה. כאשר אנחנו מדברים על בניית מרפסת אנחנו מדברים על שלל גורמים שחוברים יחדיו כדי להביא לתוצאה הטובה ביותר. יש קבלנים לבניית מרפסת שיצקו את הבטון או יתלו את קורות הפלדה בפועל ויש את הקונסטרוקטור והאדריכל ואנשי הגמר וגם את אלו שיסייעו לכם בכל הקשור להתנהלות בדרך להשגת האישורים וההיתרים מול כל הרשויות השונות.

לכן כאשר מדברים על בחירת קבלנים לבניית מרפסת אנחנו צריכים לשאוף למצוא חברה או קבוצה המתמחה בכל הנודות שציינו ושאנשיה, המיומנים כל אחד בתחומו, פועלים בסינרגיה מושלמת כדי שהמרפסת החדשה שלכם תהיה הכי איכותית, בטוחה ונאה. לא קל למצוא קבלנים לבניית מרפסות שמספקים את כל היכולות ועוד הרבה יותר קשה לנווט בין שלל קבלני השיפוצים (שלרוב לא יתאימו לבניה מורכבת כזו) או לקבלנים חאפרים שרק יגרמו לסיכון שלכם. ולבניה לא נכונה של המרפסת. ננסה רגע קט לעשות לכם סדר בכל התחום, כדי שיהיו לכם יותר מידע וכלים כדי להצליח במשימה. נשמח להרחיב עוד גם בשיחות ייעוץ חינם.

השלב הראשוני

עוד קודם בחירת קלנים לבניית מרפסות שיבצעו את העבודה בפועל, חוק המרפסות מחייב השגת אישורים והיתרים מהרשות המקומית. החוק עצמו כבר כולל הקלות ברישוי והבירוקרטיה הרבה פחות נוקשה מבעבר אבל עדיין יש צורך לנווט בסבך העבות הזה וכדאי תמיד לבחור בחברה שיכולה לסייע לכם במילוי הבקשות, הגשת התוכניות, ההתנהלות הכללית ועוד. לאחר מכן יש לפנות את הקונסטרוקטור. הקונסטרוקטור אחראי לתכנון השלד של המרפסות ברמה ההנדסית והוא מוודא שהמרפסות שבונים הן יציבות, בטוחות ועומדות בתקנים השונים. יש מורך בקונסטרוקטור מומחה משום שבתים רבים, ישנים ברובם, נחלשים ומתערערים עם השנים. ללא התערבות בנעשה בהם – זו לא בעיה גדולה אבל כעת, עם הוספת מרפסת, מוטל עליהם עומס כבד מאוד וחובה לדאוג ולברר כי הם מסוגלים לכך וכיצד אפשר לסייע בחיזוק הבניין. 

לאחר מכן מועברים הממצאים לאדריכל וזה בונה את התוכנית שמוגשת לאישור. כדאי לדעת שבינתיים (או אפילו לפני) עליכם לקבל ת הסכמתם של מרבית השכנים שלכם לביצוע המהלך, שם לא כן יתכן והם יוכלו לעקב אתכם בהמשך. רק בתום קלת האישורים תוכלו לצאת להתחלת הבניה ואז תוכלו לעשות זאת באמצעות 2 שיטות עיקריות.

השיטות של קבלנים לבניית מרפסות

אחרי שלב התכנון והאישורים, מגיע שלב הבניה בפועל. בחרנו בקבלנים מנוסים, עם ידע ויכולות וגם וידאנו כי הם מחזיקים ברישיון מתאים למשימה.  ככלל, כדאי להיעזר תמיד בקבלנים שיש להם ניסיון והתמקדות בבניית מרפסות ולא בקבלני בניה רגילים. הסיבה לכך היא שבניית מרפסות היא תחום מיוחד, גם בגלל סוג הבניה וגם בשל העובדה שקבלנים לבניית מרפסות משלבים בין בניה חדשה שמתווספת לבניה קיימת ישנה יותר ונקודת המגש הזו בין הישן לחדש יכולה להיות נקודה מוצלחת או נקודת תורפה. 

כפי שציינו יש שתי שיטות מרכזיות בהם משתמשים קבלנים לבניית מרפסות. הראשונה היא בניה באמצעות בטון והשנייה היא באמצעות מרפסות העשויות מקורות פלדה.  הבניה עם בטון, קוצי ברזל, בלוקים וכד' מכונה גם בניה רטובה, שכן היא מלכלכת מאוד והסביבה מרגישה ונראית כמו אתר בניה. היא שיטה שאומנם מסורתית אמינה מאוד אך היא גם איטית ויקרה הרבה יותר. לא תמיד נוכל ליישם אותה על בניינים ישנים יחסית משום שבניה בבטון משמעותה תוספת משקל עצומה על הקירות החיצוניים, היסודות והמבנה עצמו וכלל לא בטוח כי הבית יוכל לשאת אותה. 

סוג הבניה השנייה, המכונה גם בניה יבשה, הוא בניה באמצעות קורות פלדה המחוברות יחדיו לכדי קונסטרוקציה מוכנה, הנבנית במקום מרוחק מאתר הנחת המרפסת. כאשר היא מוכנה, היא מובלת לאתר ושם מותקנת בצורה מקצועית ובטוחה תוך עיגונה לקיר. זוהי קונסטרוקציה הרבה יותר קלה מבטון (אבל לא פחות חזקה) וההתקנה שלה מהירה הרבה יותר ואינה מלכלכת. גם המחיר של הבניה בשיטה זו נוח יותר.  כיום שיטת קורות הפלדה נחשב לשיטת הבניה המתקדמת, היציבה והטובה יותר וקבלנים לבניית מרפסות רבים עוברים לעשות בה שימוש. 

מחיר קבלנים לבניית מרפסות

כמו בכל הענף, אין מחירון אחד לקבלנים שונים. יש קבלנים שמנסים ללכוד לקוחות במחירים נמוכים מאוד ומנגד יש קבלנים הבטוחים בעצמם ובאיכות שהם מעניקים ודורשים כסף בהתאם. מרבית הבלנים נמצאים היכן שהוא באמצע. פרמטרים אחרים יקבעו בסופו של דבר את עלות הפרויקט. למשל מורכבות הפרויקט והאתגרים שהוא מציב לקבלן, הן בתחום הבניה עצמה והן בתחום ההנדסי. גם להיקף הפרויקט משמעות רבה, כמו גם לכלים הנדרשים לצורך הבניה, מיקום הבניה, דרכי הגישה לנקודת הבניה, סוג החומר ממנו תעשה המרפסת, גודלה ועוד ועוד. מקובל להחשיב מחיר ממועל מ"ר בבניה קלה מפלדה בכ-6000 ₪ למטר.

צריך להכיר בעובדה כי עלות הבניה אינה כוללת רק את עבודתם של קבלנים לבניית מרפסות בתחום הבינוי עצמו. יש שלל אלמנטים ומשתנים נוספים שיתכן ונרצה ויעלו את המחיר. דוגמאות לכך יכולים להיות מעקות מיוחדים, חיפויים וריצופים, התקנת ריהוט וציוד פנאי, שקעים, נקודות גז, ביוב מים ותקשורת, יצירת מפתחים יש מאין (אופייני להוספת מרפסת חדשה שם צריך להרוס קיר בביל היציאה למרפסת), סוגי החלונות והדלתות במפתחים אלו, אלמנטים של סגירות חורף, פרגולות וסוככים, שילוב תאורה וצמחיה ועוד ועוד.

בכל מקרה, זכרו תמיד, בחירת קבלנים לבניית מרפסת היא לא רק שאלה של עלות אלא גם איכות. מרפסת איכותית בסטנדרט גבוה- שווה את משקלה בזהב.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!