מרפסת תלויה מחיר ויתרונות

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מרפסת תלויה מחירכולנו כבר יודעים כי שיפוץ או שדרוג הבית שלנו תורמים לנו בהרבה מובנים. ראשית, הם מעניקים לנו תחושה של התחדשות ורעננות, הן ברמה הפונקציונאלית והן ברמה העיצובית. שנית, הן מסייעים לנו לשפר את איכות החיים שלנו ושלישית, הם מעלים את ערך הנכס או הדירה. כל האמור לגבי שיפוצים נכון גם לגבי הוספת מרפסת לדירה. במרבית הבתים החדשים הנבנים היום המרפסת מגיעה כחלק בסיסי במפרט אבל בבתים רבים, עדיין אין ולכן הוספת מרפסת לבתים אלו תורמת רבות באספקטים שציינו.

כמו בכל עולם השיפוצים, בסופו של דבר מדובר על עלויות מול תקציב. המפתיע הוא, שבניגוד לעלויות השיפוצים שיכולים להיות גבוהות, מרפסת תלויה מחיר לא מאוד גבוה ובוודאי משתלם יותר כאשר משווים אותו לערך הכספי הרב שהוא מעניק לדירה.

יתרונות הוספת מרפסת תלויה

להוספת מרפסת לבית או לדירה יש כמה יתרונות בולטים, ההופכים את מרפסת תלויה מחיר שיש לשלם למשתלם במיוחד. ראשית, ניגע במחיר עצמו. מרפסת תלויה מחיר ממוצע הוא כ-5000-6000 ₪ למ"ר. ישנם כמובן מחירים יותר גבוהים, ביחוד כאשר מוסיפים אלמנטים שונים, אבל הדבר נתון בשליטתנו וכאמור, מדובר בממוצע, המחשיב גם את הדברים היקרים וגם את המרפסות הפשוטות יותר. אם ניקח מרפסת בגודל ממוצע של 12 מ"ר, הרי שעבור מרפסת תלויה מחיר שתצטרכו לשלם יהיה סביב 60- 70 אלף ₪. בהחלט סכום לא מבוטל, אבל כאן מגיע האבל הגדול והמשתלם.

אבל, אל מול מרפסת תלויה מחיר צריך לראות מה מקבלים בתמורה. יש מחלוקת בקרב השמאים ואנשי המקצוע בתחום המרפסות לגבי שווי הערך המתקבל כהוספה לדירה עם בניית מרפסת. יש הנוטים לחשוב כי מדובר על 10%, יש המציינים 15% ויש הגורסים 20%. זה כמובן תלוי מקום, זמן, אזורי ביקוש ועוד פרמטרים שונים. אבל התמונה ברורה, השווי קופץ בלמעלה מ-10%. לשם ההמחשה, דירה בשווי של 2.5 מיליון ₪, תוסיף לערכה (במקרה "הרע" ביותר של 10% תוספת ערך) כ-250,000 אלף ₪. כעת נשווה את זה מול מרפסת תלויה מחיר ונבין עד כמה משתלם כלכלית לבנות מרפסת תלויה.

יתרונות נוספים

אחרי שהבהרנו את הנושא הכלכלי ראוי לדון ביתרונות הקשורים לאיכות החיים. את הבית או הדירה עצמה לרוב לא נוכל להרחיב ושטח המחיה בתוך הקירות יהיה קבוע. לעיתים צפוף ולעיתים לא. אבל בנית מרפסת מאפשרת למעשה להגדיל את שטח הדירה בנוסף למה שקיים, בצורה פשוטה יחסית ועל פי היתר וחוק. עבור מרפסת תלויה מחיר שיש לשלם אבל התרומה בתחום המגורים ובפן העיצובי, תביא לשיפור ניכר באיכות החיים שלנו ובהנאה ובשימושים הנוספים שנעשה בדירה. יש לזכור, שמרפסת תלויה המכונה גם 'מרפסת שמש' נועדה כמובן ליהנות מהשמש הישראלית אך היא ניתנת גם לקירוי או לסגירה בבניה קלה או בשיטות אחרות ולאפשר הנאה ממנה גם בימי גשמים.

ההשפעות על מרפסת תלויה מחיר

הוספת מרפסת יכולה להיות בבית פרטי, כמרפסת בודדת בבניין משותף או כחלק מפרויקט שלם בו נבנים מרפסות רבות עבור שכנים רבים. ככלל, לכמות המרפסות השפעה מכרעת על מרפסת תלויה מחיר. רגע לפני ההתעסקות בסוגיה זו נבהיר: על פי חוק המרפסות, כדי להתחיל בתהליך בניה של מרפסת בבית משותף, נדרש לקבל את הסכמתם של 75% מהשכנים. זוהי אינה משימה פשוטה. רבים יתנגדו מסיבות עקרוניות, או פחות… לאחרים יהיו חששות מתהליך הבניה ועוד. דווקא חברות המתמחות בבניית מרפסות, כמו החברה שלנו, מתמחות בגיוס השכנים. לא רק בקבלת הסכמתם אלא ברצונם להצטרף לפרויקט. באמצעות הסברה וניתוח המצב, ניתן להראות לשכנים כי אומנם לבנית מרפסת תלויה מחיר כספי ומחיר קצר מועד של אי נוחות רגעית אבל הבוסט הכלכלי והשיפור באיכות החיים שהם יקבלו יהיה משמעותי יותר.

יתרה מכך, לפי כל חוקי הכלכלה, כאשר קבוצה בונה או כאשר היקף הפרויקט גדול יותר – המחיר פר יחידה מוזל. במקרה שלנו מחיר מרפסת תלויה מחיר ירד משמעותית כאשר יצטרפו לפרויקט דיירים רבים יותר. הדבר ישפיע גם על עלויות משותפות, שיקטנו גם הם כגון שכירת מנוף, אם צריך, ניקוי הגינה וכד'.

מרפסת תלויה לפי גודל

על פי חוק ועוד יותר חשוב על פי הפרקטיקה הנהוגה בעיריות ובמועצות השונות ובזרוע הרלוונטית שלהם- ועדות הבניה, ניתן לבנות מרפסת בגודל של 10 אחוז משטח הדירה. במקרים שונים, ישנן עיריות ומועצות החורגות ומאפשרות בניה של עד 14 מ"ר ולעיתים אף יותר. כמובן שלגודל המרפסת השפעה על המחיר. כאמור, לרוב מטר רבוע של מרפסת יעלה בין 5000 ל-6000 ₪.

מרפסת תלויה מחיר מול מחיר מרפסת בטון

אחת השיטות לבניית מרפסת היא באמצעות בטון. למעשה, זו השיטה שהייתה פופולארית בשנים עברו וכעת היא מאבדת את מקומה לשיטת בנית המרפסות התלויות. בבניית מרפסת בטון,  נדרשת בניה של המרפסת על עמודים מבטון ויציקת שכבה עבה מבטון. שיטה זו אומנם זולה יותר מאשר מרפסת תלויה מחיר אבל יש לה לא מעט חסרונות.  זוהי שיטת בנייה שמלכלכת את הסביבה והעבודה באמצעותה ארוכה משמעותית מזו התלויה. בנוסף, בשל המשקל הרב של הבטון, היא אינה מתאימה או גמישה דיה להוספה בכל בית, מבחינה הנדסית ובטיחותית.

לעומת זו, מרפסת תלויה בנויה מפלדה. זוהי שיטה חדשנית, מתקדמת ואיכותית, הטומנת בחובה מספר רב של יתרונות. מדובר בתהליך בניה מהיר מאוד, לעיתים גם יומיים בלבד בשטח (המרפסת עצמה נבנית כמעט בשלמותה במפעל ולכן אין כמעט הפרעה לאורך החיים בבניין עצמו). מדובר במרפסת בטוחה ויציבה מאוד והיא מאפשרת גם גמישות הנדסית ובניה גם במקומות מאתגרים. בנוסף, היא נחשבת לכזו שניתן לעצב אותה בצורות מגוונות יותר, על פי דרישת הלקוח. עבור מרפסת תלויה גבוה יותר שיש לשלם אך היא בהחלט יותר מומלצת.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!