שיפוץ חיצוני לבניין משותף

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיפוץ חיצוני לבניין משותףביתנו הוא מבצרנו. אך מעבר לרצון שהוא יהיה בטוח, תמיד נרצה שהוא יהיה גם יפה ונעים ושיהיה לנו נחמד לשהות בו. בדירה הפרטית, חלקת האלוהים הקטנה שלנו, אנחנו משקיעים רבות בעיצוב וטיפוח הבית. מציעה מיוחדת, חיפויים, אלמנטים מעוצבים כמו פרזולים, נברשות, ריהוט יפה ועוד ועוד. לעומת זאת, מחוץ ל-4 קירות הדירה אנחנו לא משרקיעים כלל.

"מחוץ ל-4 קירות הדירה" יכול להיות מה שמעבר לדלת – חדר המדרגות, המסדרונות שלפני הדירות, הלובי המשותף, המרחב המוגן בבניין ועוד. אבל זה יכול להיות גם כל החלק החיצוני של הבניין. כל מה שרואים מבחוץ עוד לפני שנכנסים אל הבניין. שיפוץ חיצוני לבניין משותף, לרוב לא יהיה משהו קריטי שקיימת חובה לעשות. כאשר יש מצב קריטי של הבניין או נזק גדול לחלק החיצוני שלו – נדרש לבצע שיפוץ חיצוני לבניין משותף אבל הוא יהיה כולל ומקיף הרבה יותר (למשל חיזוק של עמודי הבניין). לרוב, שיפוץ חיצוני לבניין משותף יהיה בשל רצון לשפר את הרמה האסתטית שלו. זה לא משהו דחוף אבל כן משהו שראוי לעשות מידי מספר שנים. הנה כמה סיבות טובות.

יופי עם ערכים מוספים

בניין, כל בניין, בין אם הוא מכיל עשרות רבות של דירות ובין אם מדובר על בניין קטן עם מספר חד ספרתי של דיירים הוא מקום המשכן הקבוע של כולם. הם מושפעים ממצב הבניין ואם הבניין לא נראה טוב, גם אם הדירה הפרטית שלנו נראית מצוין – זה משפיע. הרי בסופו של דבר, אם אנחנו עובדים, יוצאים לטייל בחוץ, יורדים לקניות, הולכים לחימודים, נראה לפחות פעמיים ביום את הבניין מבחוץ ונכנס ונצא ממנו. אם הבניין נראה רע, מוזנח, מטונף, שבור, מתקלף או כל דבר שמקנה לא מראה שאינו נאה – מצב הרוח שלנו יורע. אין סיבה שנגור במקום לא מכובד.

אך מעבר לכך, לרושם הלא טוב של הבנין השפעה לא רק עלינו אלא גם על אנשים מבחוץ. השפעה כזו יכולה להיות סתמית, הרי לא יירד או יתווסף כלום עם סתם עובר אורח שחולף מול הבניין יגיד לעצמו שהבניין נראה מוזנח ומסכנים דייריו. אבל לעיתים, כן חשוב עבורנו דעתם ותפיסתם של אחרים. אלו יכולים להיות קרובי משפחה, חברים, עמיתים בעבודה, בקהילה או כל אחד אחר שעלול לפתח תדמית שלילית עלינו עקב מראה הבניין.

ורגע, לעיתים זה יכול לעלות לנו הרבה כסף. לא תמיד נגור באותו הבניין. לעיתים נרצה לעבור. למכור את הבית. תשאלו את עצמכם האם אתם הייתם קונים דירה בחורבה? ואיך יראה לרוכש פוטנציאלי הבית לאחר שיפוץ חיצוני לבניין משותף. זו לא רק התחושה- זה כאמור גם עניין של כסף. אין ספק שבניין עלוב מוריד את ערך הדירות בו. אבל יתרה מכך, גם אם המצב של הבניין לא כזה נורא, ברגע שנעשה שיפוץ חיצוני לבניין משותף, ערך הדירות יקפוץ, על פי מומחי נדל"ן בעד 10 אחוז. 

מה כולל שיפוץ חיצוני לבניין משותף?

כמו בכל תחום בעולם הבניה אין סוף לרמת ההשקעה וככה זה גם בתהליך שיפוץ חיצוני לבניין משותף. ניתן לעשות שיפוץ ברמה מאוד גובהה וניתן גם להשתגע פחות ולייפות אותו בצורה צנועה יותר. ניתן לבצע שיפוץ אסתטי בלבד או שיפוץ שגם מטפל בבעיות כמו סדקים בבניין, איטום, החלפת אלמנטים כמו מעקות, החלפת מערכות תאורה, חשמל ותקשורת ועוד. ניתן לשפץ רק את חזית הבניין– במידה ורואים רק אותה ושאר הצדדים נסתרים יחסית או לבצע שיפוץ חיצוני לבניין משותף בצורה היקפית.

העיקרון הבסיסי הוא לגרום לחלקים החיצוניים של הבניין להיות מתוחזקים בצורה טובה ונאים. לעיתים, נדרש לבצע פעילות אקטיבית גם אם לא בחרנו, בעיקר סביב חיפויים ואריחים שמתחילים ליפול מהקירות החיצוניות או סדקים ושברים בעמודי הבניין – שכן מדובר בחלק שהוא גם בטיחותי. אבל אם לא, לרוב מדובר על תיקוני טיח, שליכט, צביעה, איטום, חידוש אזור הכניסה ללובי (כולל החלפת וטרינות כניסה, האינטרקום, הלובי עצמו וכד' ועוד אלמנטים חיצוניים אחרים. יש המהדרים ומנצלים את תנופת השיפוץ גם לשדורג התאורה בכניסה, שדרוג הגינה, ריצוף שבילי הגישה והחניות.

תהליך שיפוץ חיצוני לבניין משותף 

אם בבניין יש רק 6 דירות, יהיו בו 6 דעות שונות. אם הוא מכיל 15 קומות עם 4 דירות בכל קומה – יהיו בו 60 דעות. ככה זה אצל המין האנושי. וברצינות, בניינים מורכבים מהרבה משפחות שלכל אחד האינטרסים שלו, מצב כלכלי משלו ורצונות משלו. לא תמיד ניתן להגיע להסכמה או להחלטה פה אחד. אבל מאוד רצוי שנגיע כמה שיותר קרוב לכך. משום שתהליך שיפוץ חיצוני לבניין משותף הוא נושא מורכב וככל שיותר דיירים יהיו מסורים אליו – כך התהליך יהיה קל יותר.

כעקרון, אין חוק המחייב שיפוץ חיצוני לבניין משותף. יש רצון לעודד ובחלק מהמקרים ניתן לקבל גם מימון מעמותות כמו האגודה לתרבות הדיור וכיוב' אבל אין חוק שחייבים לעשות זאת. בהעדר חוק, שמחייב יש חוק שקובע כי נדרש רוב של  שני שליש מהדיירים כדי לצאת לתהליך של שיפוץ חיצוני לבניין משותף. המשמעות היא ש-66 אחוז מהדיירים יכולים לקבל החלטה על השיפוץ ושאר הדיירים יצטרכו להתיישר עם החלטה זו. אם הם ינסו לעכב, החוק יהיה נגדם. יתרה מכך, מכיוון שבסופו של דבר לא ניתן להפריד את שיפוץ חיצוני לבניין משותף בין הדיירים שרצו או כאלו שלא. כולם הולכים ליהנות מזה. ואין זה הגון שחלק ישלמו וחלק שסירבו- לא יטלו חלק בעלות. לכן במידה והוחלט ברוב הדיירים לצאת לתהליך של שיפוץ חיצוני לבניין משותף, ניתן לכפות בהליך משפטי את הדיירים הסרבנים להשתתף, גם אם התהליך כבר החל.

חברתנו מתמחה בפרוצדורות השונות של שיפוץ חיצוני לבניין משותף. אין בחלק התכנוני, הן בחלק העיצובי, הן בתחום השיפוץ עצמו והן בחלק המשפטי. נשמח לסייע לכם בתהליך מראשיתו ועד סופו, ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ובסטנדרט שאין שני לו.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!