הוספת מרפסת פלדה לבית שלכם

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הוספת מרפסת פלדהכולם כבר מבינים את החשיבות של הוספת מרפסת חדשה לדירה קיימת. על ידי עבודת בינוי שאינה מורכבת בצורה יוצאת דופן, אינה פוגעת בניהול החיים התקין בתוך הדירה, בעלת עלות שאינה גבוהה במיוחד, ובעיקר מרחיבה עד מאוד את השימושים ואת שטח הדירה – ניתן להעלות את ערך השווי הכספי של הדירה בצורה משמעותית. אז הוספת מרפסת תעלה גם את רמת איכות החיים שלכם וגם את חשבון הבנק שלכם, במידה ותממשו את הנכס. אבל רגע לפני היציאה לדרך עולות כמה שאלות:

צריך יסודות למרפסת או שניתן רק לתלות אותה על הקיר? לבנות מרפסת מבטון על עמודים או לבצע הוספת מרפסת פלדה תלויה שרק מעגנים לקיר החיצוני? מאיזה חומר לבנות ובמה לחפות? והאם יש משמעויות כספיות? עיצוביות? בטיחותיות? על שאלות אלו ואחרות, המומחים שלנו עונים במאמר הבא.

שני סוגי בניה

בגדול, ישנם שני סוגי בניה של מרפסות, הנבדלים מהם בשיטת הבניה ובסוג החומר. ישנה שיטת 'הבניה הרטובה', בה נעשה שימוש בבטון ובברזל. מרפסות בטון אלו יהיו לרוב נתמכות בעמודים. שיטה זו מיושמת בעלות נמוכה יותר אך היא מלאה באתגרים ובעיות והיא גם אינה מתאימה לכל סוגי הבניינים, בוודאי לא ישנים יותר שאנו רוצים רק להוסיף להם מרפסת חדשה. השיטה השנייה המתקדמת והפופולארית יותר, המתאימה מאוד לבניה שהיא הוספה, היא הוספת מרפסת מפלדה.

מכנים זאת הוספת מרפסת תלויה או בנית מרפסת "יבשה" שכן היא אינה כוללת עבודות שדורשות ייבוש כמו עבודות בטון ומלט. מרפסת הפלדה היא למעשה קונסטרוקציית פלדה חזקה, אשר מתוכננת על שולחן השרטוטים באמצעות שיטות בניה מתקדמות ותכנון אדריכלי, הנדסי ובטיחותי מוקפד ומיושמת ומיוצרת לא בשטח עצמו אלא במפעל. בסוף הבניה, היא מורכבת ומעוגנת בצורה חזקה לקיר החיצוני של הבניין ומכאן יתרונותיה הגדולים.

יתרונות הוספת מרפסת מפלדה

כאמור, החלקים השונים של מרפסת הפלדה אינם נבנים, מרותכים ומעוצבים בשטח אלא במפעל הייצור. בסיום שלב הייצור הם מגיעים לאתר הבניה ואז הם מוכנים להרכבה. המשמעות של כל התהליך היא פשוטה: הוא הרבה יותר מהיר ופחות מפריע לחיי היום יום בשטח. אחד מהגורמים המרתיעים ביותר עבור כל מי שחשב להוסיף מרפסת היה התארכות הפרויקט ובעיקר הפגיעה באורח החיים בבניין ובסביבתו.

לשם ההמחשה, מרפסת בטון דורשת זמן עבודה רב, לרוב גם פיגומים, הגינה מעליה עובדים נהרסת, קשה להיכנס ולצאת מהבניין בצורה בטוחה ולכן יש גם כעס מצד הדיירים והשכנים האחרים (על חשיבותה החוקית של  קבלת הסכמת השכנים לביצוע עבודת הוספת מרפסת מפלדה – קראו במאמרים הנוספים). כל זה נחסך בעת הוספת מרפסת מפלדה. זמן ההתקנה מוערך בימים בודדים וכמעט שאין הפרעה למצב השגרה של הבניין וגם כמעט ואין רעש שמפריע גם הוא.

בטיחות וגמישות

פלדה היא חומר קשיח, חזק ועמיד במיוחד. היא גם בטוחה יותר מאשר מרפסת בטון, ביחוד כשבאים ליישם ולהרכיב אותה על בניינים שאינם חדשים. כאשר בונים מראש בניין עם מרפסת בטון, הרי שלוקחים את העומסים שיהיו על הבניין עוד בשלב התכנון. כאשר בונים מרפסת חדשה על בניין ישן, מרפסת הבטון שמשקלה עצום, עלולה להיות מעמסה על קיר הבניין הישן, דבר היכול לסכן את יציבות הבניין כולו. באופן טבעי נדרש לבדיקה יסודית של מהנדס קונסטרוקטור שיבדוק את חוזק הבניין, כמה תומכות נצטרך ואיזה גודל או משקל נוכל לעשות. הוספת מרפסת פלדה, בגלל מבנה החומר – מקלה את כל הסוגיה הזו, בשל היות הפלדה קלה יותר.

עיצוב יפה ופרקטי

מלבד חוזקה, הפלדה גם מתכת גמישה יחסית ולכן ניתן לעצב את שלדת המתכת כרצוננו ולהגיע לעיצובים שווי עיין. הוספת מרפסת פלדה גם אפשרית במקרים שבהם הנגישות למקום קשה יותר או שנדרשת צורה מיוחדת יותר עבור המרפסת, בשל מגבלות מקום כאלו ואחרות. לצד זאת, חשוב לציין כי אין הכרח שקורות הפלדה יהיו חשופות. ישנן שלל חיפויים ועיצובים המיושמים על הקורות על הרצפה וניתן להוסיף אלמנטים רבים שיהפכו את המרפסת התלויה ליפה במיוחד.

בטיחות וסטנדרט גבוה

כבר עמדנו על כך שהפלדה החזקה היא בטיחותית יותר אבל הדבר כמובן תלוי כי החברה אשר בונה עבורכם את המרפסות עושה זאת באמצעות חומרים בעלי תו תקן ובסטנדרט גבוה מאוד. חשיבות זו נכונה הן לתהליך הייצור במפעל והם לעבודות בשטח. תמיד מומלץ לבחור בחברות מקצועיות, מיומנות ומנוסות בבניית מרפסות ולא בקבלן רגיל, שאומר שהוא יכול לבנות גם מרפסת. בסופו של דבר זו התמחות בפני עצמה ונדרשים הקפדות על דברים ספציפיים ורמת איכות גבוהה. ככלל, כדאי להתרשם מעבודות נוספות של החברה המבצעת ולהתעניין אצל מי שכבר בנו על התהליך אל מול החברה, בפרט ותהליך הוספת מרפסת פלדה, בכלל.

לבחור נכון בחברה איכותית

נחדד רגע את נושא בחירת החברה בעת הוספת מרפסת פלדה. כאמור, חברה המתעסקת בפרוייקטי הוספת מרפסות, בדגש על פרויקטים גדולים, למשל בבניינים משותפים, עדיפות גדולה על פני קבלן קטן ובטח מול קבלן שיפוצים. מעבר לנושא האיכות, רמת הביצוע, היכולות והבטיחות, הרי שישנה גם הסוגיה של הפרוצדורה והבירוקרטיה. אומנם הוספת מרפסת פלדה אינה אורכת זמן רב בפן הביצועי אבל תהליך התכנון ותהליך האישור – יכול לקחת זמן רב.

לצורך קבלת אישור לבניה יש לקבל את הסכמתם של לפחות 75% מהשכנים וכן לקבל היתר לבניה מוועדת התכנון והבניה במועצה המקומית. כיאה לוועדות אלו מדובר בהליך בירוקרטי מורכב. חברות המתמחות בפרוייקטי הוספת מרפסות, מטפלות בהכל. החל מהשלב התכנוני ההנדסי והעיצובי, עבור בקבלת אישורים מהועדות השונות וטיפול בכל התהליך, המשך בקבלת ההסכמה של הדיירים האחרים, כולל הסבר על הרווח שיכול לנבוע לכולם אם יצטרפו גם הם לפרויקט וכמובן בתחום הביצוע והגימור.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!