הוספת מרפסת שמש מחיר

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מרפסת שמש היא מרפסת חיצונית אליה ניתן לצאת מתוך הדירה. הוספת מרפסת שמש מאפשרת לכם לשדרג את איכות החיים שלכם, להכניס את השמש הביתה, להוסיף לשטח הבית ואף להעלות את ערכו. אך כמה זה עולה? על הוספת מרפסת שמש מחיר נרחיב במאמר הבא.

הוספת מרפסת שמש מחיר- מה זה?

מרפסת שמש היא מרפסת חיצונית שניתן לצאת אליה מתוך הדירה. מבחינת החוק, מרפסות שמש לא נכללות בשטח הבית המחושב לצורך מיסים או לצורך חישוב השטח למכירת הבית. כך למעשה אתם מגדילים את שטח הבית אך לא נאלצים לשלם על כך ארנונה או היטל השבחה. את מרפסת השמש תוכלו לנצל למגוון צרכים שונים כמו לדוגמא- גינה, מקום אירוח נוסף, שטח אחסון נוסף, מקום למנגל ועוד.

הוספת מרפסת שמש מחיר- מה היתרונות?

הוספת מרפסת שמש כוללת שני יתרונות מרכזיים. היתרון הראשון הוא היכולת לשדרג את איכות החיים שלכם. על ידי הוספת מרפסתהוספת מרפסת שמש מחיר- מה זה? מרפסת שמש היא מרפסת חיצונית שניתן לצאת אליה מתוך הדירה שמש ניתן להכניס את השמש הביתה ולשאוף אוויר צח גם בלי לצאת מהדירה. כמו כן, על ידי הוספת מרפסת ניתן להגדיל את שטח הדירה ולנצל את המרפסת לצרכים שונים. כך תוכלו לרהט את המרפסת איך שתבחרו ולהתאים אותה לצרכים שלכם- לדוגמא להציב פינת ישיבה, שולחן אוכל, מנגל, מחסן ועוד.

היתרון השני שניתן להשיג על ידי הוספת מרפסת שמש הוא העלאת ערך הדירה. כאשר אתם מוסיפים מרפסת שמש, אתם יכולים להעלות את ערכה של הדירה בכ-10% עד 20%. על מנת שתבינו כמה זה משמעותי נסביר במספרים- אם הדירה שלכם שווה 2 מיליון שקלים, על ידי הוספת מרפסת שמש תוכלו להעלות את ערך הדירה ב-200,000 שקלים לפחות ולעתים אף יותר כך שתוכלו לגבות על הדירה 2.2 מיליון שקלים.

הוספת מרפסת שמש מחיר- שלבים בתהליך

המחיר להוספת מרפסת שמש מתחלק לשני שלבים- המחיר לשלב התכנון והמחיר לשלב הבנייה.

  • שלב התכנון- שלב התכנון הוא שלב ארוך יחסית והמחיר עליו כולל גם את המחיר עבור הוצאת אישורים על התוכניות. בשלב זה יש לקבל גם היתר בנייה להוספת המרפסת. בנוסף, שלב זה כולל תכנון הנדסי ועיצובי של המרפסת ובנייתה.
  • שלב הבניה- שלב הבניה הוא שלב קצר יותר באופן משמעותי. המחיר לשלב זה משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו מורכבות הבניה, היקף הפרויקט, סוג המרפסת, אביזרים שונים ועוד. באופן ממוצע, המחיר לבניית מרפסת ינוע בין 5,000 ל-7,000 שקלים למטר רבוע. כלומר, עבור מרפסת שגודלה 12 מטרים רבועים (הגודל המקסימלי על פי החוק) המחיר ינוע סביב 60,000 שקלים.

הוספת מרפסת שמש מחיר- גורמים המשפיעים על המחיר

כפי שציינו, קיימים מספר גורמים המשפיעים על המחיר. ריכזנו לכם את הגורמים הללו-

  1. שיטת הבנייה

הגורם הראשון שישפיע על המחיר הוא שיטת הבנייה בה תיבנה המרפסת. ניתן לבחור בין שתי שיטות בניה עיקריות- מרפסת עמודים ומרפסת תלויה.

מרפסת עמודים היא מרפסת שנבנית בשיטת בנייה המכונה בנייה רטובה. בשיטה זו משתמשים ביציקות בטון, מלט ובברזל. מרפסתהוספת מרפסת שמש מחיר- שלבים בתהליך המחיר להוספת מרפסת שמש מתחלק לשני שלבים- המחיר לשלב התכנון והמחיר לשלב הבנייה עמודים נבנית כך שכל מרפסת נתמכת על ידי המרפסת שמתחתיה (וכמובן כל מרפסת תומכת במרפסת שמעליה). בשיטה זו ניתן לבנות מרפסות גדולות יחסית בצורה אחידה. עם זאת יש לקחת בחשבון שמדובר בשיטה איטית ומלוכלכת מאוד. שיטת בניית זו לא ניתנת ליישום על בניינים ישנים מהחשש ליציבותם.

מרפסת תלויה היא מרפסת שנבנית בשיטת בנייה המכונה בנייה יבשה. שיטת בנייה זו היא שיטה מתקדמת יותר בה משתמשים בקורות פלדה שנתלים על גבי הקורות החיצוניים של הבניין. מרפסת תלויה היא מרפסת בטוחה ויציבה. בשיטה זו ניתן להנות ממגוון יתרונות בולטים. אחד היתרונות המרכזיים של בניית מרפסת בשיטה זו הוא שהתכנון והביצוע לא מתבצעים בשטח אלא במפעל. בצורה כזו ניתן לקצר באופן משמעותי את משך הבנייה וכך הדיירים כמעט לא מרגישים פגיעה בשגרת החיים שלהם. עם זאת, מדובר בשיטת בנייה יקרה יותר.

  1. מורכבות הפרויקט

גורם נוסף שיש לו השלכה על המחיר הוא מורכבות הפרויקט. ככל שיהיה מדובר בפרויקט מורכב יותר, כך המחיר יעלה בהתאם. באופן כללי, תהליך הבנייה של הוספת מרפסת לא נחשב למורכב או מסובך מידי, אך ישנם מקרים בהם הפרויקט מסתבך בעקבות תנאי השטח. לדוגמא, במקרים בהם הגישה למיקום המרפסת מסובכת ואז יש צורך בבדיקות הנדסיות מורכבות, הסתייעות בכלים כבדים, הזזת תשתיות ועוד. במצב כזה ניתן לצפות שהמחיר יעלה.

  1. היקף הפרויקט

גורם חשוב נוסף שמשפיע על המחיר הוא היקף הפרויקט. כמובן שככל שתוסיפו יותר מרפסות כך המחיר של הפרויקט יעלה. אך ככל שמוסיפים יותר מרפסות המחיר של כל מרפסת בפני עצמה יורד. כלומר, במידה שתרתמו את כל דיירי הבניין לפרויקט, כל דייר ישלם פחות על המרפסת שלו. חשוב לקחת בחשבון שבדרך כלל לא ניתן להוסיף מרפסת בודדת בבניין משותף מאחר שמשפיע על האחידות בחזית הבניין ועיריות רבות מתנגדות לכך. לכן, קודם כל בבניינים משותפים יש לקבל את ההסכמה של 75% מדיירי הבניין בשביל בכלל להתחיל לקבל אישורים לתהליך.

  1. אביזרים נלווים

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון במחיר של הוספת מרפסות הוא אביזרים נלווים לבנייה. לדוגמא, בחירת הריצוף של המרפסת- האם אתם רוצים להתאים את הריצוף לשאר הבית? האם אתם מעדיפים דק? האם אתם רוצים דשא סינטטי? לכל בחירה כזו תהיה השלכה על המחיר. כך גם לגבי המעקה של המרפסת. יש אנשים שבוחרים מעקה עשוי זכוכית מחוסמת ויש כאלה שמעדיפים מעקה אלומיניום. כל סוג מעקה ישפיע על המחיר הסופי. בנוסף יש אנשים שבוחרים באביזרים נוספים כמו מנגל, ג'קוזי, תאורה, ברזי מים, גז וכדומה. כל תוספת כזו תעלה את המחיר בהתאם.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!