שיפוץ בניין משותף

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיפוץ בניין משותףשיפוץ בניין משותף הוא תהליך אשר כולל שלבים רבים, בעוד כי כל שלב ושלב אמור להיות מוחלט על ידי דיירי הבניין. לאחר שריכזתם אספת דיירים וקבעתם את תחילת תהליך השיפוץ של המבנה, ביצעתם את השלב הראשון, מה שמלווה בהחלטות רבות ונוספות. הנה המידע על כך.

לרכז את כל הדיירים באספת הדיירים זה מספיק מורכב בד"כ, ככה שלקבל את האור הירוק מכל הדיירים עבור שיפוץ זה תהליך אפילו יותר קשה. לכן, כדאי לדעת כי על פי החוק בישראל, לא כל סוג של שיפוץ בניין משותף מצריך את האישור והחתימה של 100% מהדיירים. בחלק מסוגי השיפוצים, יהיה צורך לקבל אישור רק מרוב דיירי הבניין. כדי להבין לעומק יותר אילו סוגי שיפוצים מצריכים מה בדיוק, המשיכו לקרוא על חוק שיפוץ בניין משותף.

מהו חוק שיפוץ בניין משותף

במילים פשוטות, חוק שיפוץ בניין משותף הוא חוק אשר חוקק על מנת שאנחנו, הדיירים במבנה, נהיה מסוגלים לקבל החלטה משותפת בעבור שיפוץ בנייני מגורים משותפים. על פי החוק בארץ, על מנת לבצע את השיפוץ המיוחל, יש צורך בהצבעה מתואמת אשר מתנהלת באספת הדיירים הנועדת לכך.

במהלך אספת הדיירים, יש להסביר לדיירים כי שיפור והשבחה של בניין משותף, הינו תהליך אשר דורש את הסכמת כל דיירי הבניין. כלומר ההצבעה צריכה להיות פה אחד. אם אתם מעוניינים לשמור על המצב הקיים בבניין או לבצע שיפוצים קלים כמו צביעת קירות או טיוח, בד"כ יהיה צורך לקבל בהצבעה רק את רוב דיירי הבניין. 

מה ההבדלים בין השבחה לשימור בניין משותף

כאשר מדובר על שיפוץ בניין משותף, חשוב להבחין בין תהליכי הבנייה השונים הכוללים שימור, השבחה, חיזוקים מבניים שונים, שיפוצי עיצוב ועוד. ההבדל בעיקרי בין שימור לבין שיפוץ או השבחה הוא, ששיפור ושדרוג הבניין הם תהליכים אשר מוגדרים בגדר "מותרות". תהליכי שיפוצים אלו למעשה נועד להעלות את ערך הבניין, כמו גם לשפר את איכות החיים של הדיירים. 

אם מדברים על פעולות ועבודות כמו שיפוצי בטון, למשל, מדובר בשיפוצים מורכבים אשר מצריכים את הסכמת כל הדיירים בבניין. אם מדובר על משהו כמו פוליש ווקס ומרצפות הלובי של הבניין, בד"כ יהיה צורך לקבל את הסכמת רוב הדיירים. 

למה חשוב לבצע שיפוץ בניין משותף?

שיפוץ בניין הכרחי כל פרק זמן מסוים, מכיוון ששיפוץ בניין מגורים הוא לא רק תהליך שנועד לגרום למבנה להיראות טוב יותר. תהליך השיפוץ עוסק גם בהפיכתו של הבניין לבטוח יותר, חסכוני יותר באנרגיה וידידותי לסביבה. הכול עניין של סוג השיפוץ שתרצו לבצע, כאשר בחלק מהשיפוצים גם אפשרי להתקין לוחות סולאריים במבנה.

בשורה התחתונה, שיפוץ בניין מגורים בכל זמן מסוים הוא חשוב כי זה תהליך שיכול לעזור להעלות את ערך הנכס. בתוך כך, השיפוץ גם יכול לעזור לשפר את איכות החיים של הדיירים שגרים באותו בניין, ובמקרים מסוימים שיפוץ בניין משותף נדרש עקב סיבות בטיחותיות של התיישנות חומרי הבנייה.

מה חשוב שדיירים יידעו לפני שיפוץ בניין מגורים?

חשוב לזכור, הדיירים יכולים לצפות לאי נוחות במהלך תהליך השיפוץ, כשם שהם יצטרכו להתמודד גם עם אבק ורעש מעבודות הבנייה. כמו כן, על הדיירים להיות מודעים לעלויות הכרוכות בשיפוצים אלו. בתוך כך, לא נדיר שבעלי הדירות מעלים את דמי השכירות לאחר השלמת השיפוץ, אבל השוכרים שלכם צריכים להיות מודעים לתקנות החלות עליהם במהלך פרק זמן זה. זאת, כי ייתכן שהם יצטרכו לעבור דירה באופן זמני או לעבור דירה לצמיתות אם אינם יכולים לעמוד בתקנות השונות, ברעשי הבנייה וכולי.

בסופו של דבר, ואולי הכי חשוב, על הדיירים לדעת שעליהם לקבל ייעוץ מקצועי לפני שיפוץ בניין מגורים משותף. יש הרבה היבטים שצריך לקחת בחשבון וחשוב לוודא שהשיפוץ לא יגרום נזק למבנה, לא יגרום לאי נוחות מוגברת לדיירים וכדומה.

והכי חשוב, הדיירים חייבים להיות מודעים לכך שבמהלך שיפוצים בד"כ יש כל מיני מקרי בלת"מ. למשל, חומרי בנייה חסרים, קבלני משנה שמאכזבים וצריכים לבצע עבודות בשנית, מחסור בכלי עבודה שונים ועוד. ולכן, הדיירים צריכים לקחת בחשבון שהצפי לסיום השיפוץ צריך להיות גמיש. 

מי אנשי המקצוע שילוו תהליך שיפוץ בניין משותף? 

באופן כללי ומבלי להכליל קבלני משנה ופועלים שונים, שיפוץ בניין משותף מצריך קבלן או מהנדס בניין. קבלן אחראי על בנייה והתקנה של גימורים, מתקנים וציוד חדשים, מרצפות, ביצוע עבודות צביעה או עבודות בטון ועוד. מצד שני, מהנדס בנייה אחראי לבדוק את תקינות המבנה ולוודא שהוא יכול לעמוד בעומסים עתידיים, במשקלים כבדים, שהבניין עמיד בפני רעידות אדמה ועוד. 

הכול עניין של סוג השיפוץ שתצטרכו לבצע. למשל, ייתכן שיהיה צורך בקבלן להיבטים מסוימים של שיפוץ, כמו עבודות אינסטלציה וחשמל, ריצוף, עבודות חיתוך בטון ועוד. עם זאת, ייתכן שיהיה צורך במהנדס מבנים אם הבניין ישן או ניזוק בשריפה או אסונות טבע אחרים, אם חומרי הבנייה מתפוררים ועוד.

קראו עוד: עלות שיפוץ בניין משותף

התהליך בשיפוץ בניין משותףהתהליך בשיפוץ בניין משותף מתחיל ונגמר בהחלטות אשר נקבעות באספת הדיירים. בין לבין, יהיה צורך לקבל החלטות בנוגע לסוג השיפוץ שעתיד להתבצע, בנוגע לבחירת הקבלן, חומרי הגלם, התקצוב של הפרויקט ועוד כהנה וכהנה החלטות שונות. 

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לקבוע איזה סוג שיפוץ אתם רוצים לבצע. יש הרבה סוגים שונים של שיפוצים שניתן לבצע, כולל שיפוץ חזית בניין, שיפוץ חדר מכונות או חדר מעליות, או אפילו שיפוץ בניין קומפלט. לאחר שקבעתם איזה סוג של שיפוצים אתם רוצים לעשות, השלב הבא הוא לברר כמה זה יעלה ומה ההבדלים במחירים בין הקבלנים השונים. כמו כן, כדאי גם לשקול אם יש אישורים או הגבלות אזוריות באזור שלכם לפני תחילת כל עבודה על הפרויקט, מה שניתן לברר מול העירייה בדרך כלל. 

השלב הראשון והכי חשוב בתהליך שיפוץ בניין מגורים

השלב הראשון והכי חשוב בתהליך שיפוץ בניין מגורים הוא, לרכז את כל הדיירים באספת הדיירים ולערוך את ההצבעה הנדרשת לתחילת השיפוץ. ההצבעה צריכה להיות מחולקת לתתי הצבעות שונות, כאשר בחלק מהמקרים תצטרכו רוב מוחלט ובחלק מהמקרים השיפוצים יצריכו רוב יחסי. זאת, בהתאם לסוג השיפוץ ובהתאם למה שמצוין בחוק לגבי אותו מקרה. 

אלמלא השלב הזה של אספת הדיירים, לא היה ניתן להחיל שום שלב אחר בתהליך של שיפוץ בניין מגורים משותף. בתור התחלה, חשוב לערוך הצבעות בנוגע לתכנון הבנייה, תקנון התקצוב לפרויקט, תכנון בחירת הקבלנים הנכונים, הצבעה בנוגע לתכנון סוג השיפוץ ועוד. 

מה צריך לדעת על שיפוץ בניין מגורים משותף

שיפוץ בנייני מגורים משותפים הוא תהליך של שיפור מצבם של מבנים קיימים על ידי שינוי או בנייה מחדש שלהם. ניתן לראות בשיפוץ דרך להאריך את מחזור החיים של נכס, כמו גם לשמר או לשפר את ערך השוק שלו. העלאת ערך הנכס, לפיכך, היא חלק בלתי נפרד מתהליך השיפוץ. 

כאשר מדובר על שיפוצי בניין, חשוב להבין את היתרונות של שיפוץ מהסוג הזה. כדאי לשפץ את הבניין שלכם אם אתם רוצים להעלות את ערכו ולהאריך את תוחלת חייו, אבל ישנם יתרונות רבים נוספים הנלווים לשיפוץ מבנים כמו אסתטיקה משופרת, יעילות אנרגטית מוגברת, תנאי עבודה טובים יותר לעובדים (אם למשל יש שומר בלובי) ועוד.

הצעדים הראשונים בתהליך שיפוץ בניין משותף 

הצעד הראשון הוא להכין תוכנית. התוכנית צריכה לכלול את התקציב, ציר הזמן והיקף העבודה. במהלך התכנונים הראשוניים, אחד מהשלבים החשובים יהיה להעריך את המצב הנוכחי של הבניין המשותף שלכם. זאת, כאשר השלב השני הוא למצוא קבלן או מהנדס בנייה, אדריכל, מעצב נופים וכולי. 

אתם אמורים להיות מסוגלים למצוא קבלנים באמצעות הפניות או על ידי חיפוש באינטרנט, אבל בכל מקרה, הקפידו לבדוק את הביקורות וההפניות של אנשי המקצוע לפני שתעסיקו אותם. בסופו של דבר, הרבה השתנה בעולם שיפוץ הבית במהלך השנים. כיום, תוכלו למצוא מידע רב באינטרנט שיעזור לכם לקבל החלטה מושכלת מה לעשות עם הבית שלכם ואיך לנהוג.

מה כולל שיפוץ בניין מגורים?

שיפוץ בניין מגורים כולל פינוי כל חלק ישן או פגום, כמו גם התקנת אלמנטים דקורטיביים שונים, וידוא שהבניין עומד בתקנות הבטיחות הנדרשות ועוד. כמו כן, הבניין צריך להיות תקין מבחינה מבנית על ידי הוספת בידוד וחיזוקים אחרים במידת הצורך. 

במקרים אלו אשר כוללים שיפוצים מורכבים (כמו שיפוצי מבנה ושלד), לא תצטרכו קבלן, אלא מהנדס בניין. לחילופין, אפשר למצוא קבלן שהוא גם מהנדס בניין (יש מעט כאלו). מאוד חשוב לאתר את איש המקצוע הנכון, כי שיפוץ בניין מגורים יכול לכלול שדרוגים למערכות האינסטלציה, החשמל והחימום, אבל התהליך יכול לכלול גם עבודות חיצוניות כגון חלונות חדשים וחיפויים, שיפוץ אריחי שיש חיצוניים ועוד. כל איש מקצוע וההתמחויות שלו, ככה שחשוב לאתר את הקבלן או המהנדס הנכון. בואו נבין מה ההבדלים בין אנשי המקצוע האלו, המשיכו לקרוא. 

מה ההבדלים בין קבלן שיפוצים לבין מהנדס? 

מהנדסי בניין וקבלני שיפוצים הם שני מקצועות שלרוב מתבלבלים ביניהם, ובעוד ששניהם עוסקים בענף הבנייה, יש להם תפקידים ואחריות שונים. ובכן, מהנדס בניין הוא איש מקצוע שאחראי על תכנון ופיקוח על הקמת מבנים, גשרים, כבישים ותשתיות נוספות, כאשר קבלן שיפוצים הוא מי שמתמחה בשיפוץ או שיקום מבנים או בנייני מגורים משותפים. בתוך כך, שניהם מקצועות שונים מאוד עם אחריות שונה ודורשים מערכי מיומנויות שונים.

 קבלני שיפוצים דואגים לתכנון, בנייה והתקנה של פנים המבנה והחוץ ללא כל דגש על המבנה והשלד של המבנה. מנגד, מהנדסי בנייה מתמקדים בתכנון, הבניית תוכניות קונסטרוקציה, תכנון וניהול כל היבטי הפרויקט מתחילתו ועד סופו. זאת, תוך חישובים פיזיקליים ומתמטיים של כוחות (כוחות כמו רעידות אדמה, סופות חזקות, משקל הרהיטים והאנשים בבניין ועוד) המופעלים על המבנה ושלד המבנה ועוד.

לאחר שאתם יודעים מה ההבדלים בין אנשי המקצוע השונים, יהיה לכם קל יותר להתחיל בתהליך של שיפוץ בניין משותף. במידה ואתם רוצים לדעת מה המחיר שלהם, זה הזמן להיכנס למחירון שיפוץ בניין.

שיפוץ בניינים משותפיםשיפוץ בניינים משותפים יכול לכלול המון עבודות שיפוץ שונות, כאשר המוקד של כל אותן עבודות תמיד יהיה זהה: העלאת ערך הנכס, שיפור הבטיחות בנכס ושיפור רווחת הדיירים בבניין המגורים המשותף. מה חשוב לדעת בנושא שיפוץ בניין מגורים משותף? המשיכו לקרוא. 

כאשר מדובר על שיפוץ בניינים משותפים, אחד השינויים המבניים הנפוצים ביותר הוא החלפת חלונות בחלונות חדשים חסכוניים יותר באנרגיה ובעלי תכונות בידוד טובות יותר. כמו כן, ייתכן שתרצו גם לשנות את חומרי הקירוי, החיפוי או האיטום של הבניין, כדי לשפר את העמידות ולהפחית את העברת הרעש. זאת ועוד, שיפוץ בניינים משותפים יכול לכלול גם את הדברים הבאים, המשיכו לקרוא. 

מה יכול לכלול שיפוץ בניין משותף?

שיפוץ בניין מגורים יכול לכלול מספר דברים, כולל חלונות חדשים לדיירים, צנרת חדשה ותשתיות חדשות, ואפילו מטבח חדש לכל דייר. הכול תלוי בסוג השיפוץ שאתם מחפשים, כלומר עד כמה עמוק תיכנסו לעובי הקורה, תרתי משמע. 

בעת שיפוץ בניין, ניתן לנצל את ההזדמנות לבצע שינויים במספר ממאפייני המבנה. שינויים ושיפוצים אלו יכולים להיות מבניים, אסתטיים או שניהם, כאשר רווחת הדיירים תמיד תהיה חייבת להילקח בחשבון. הדיירים יצטרכו לדעת כי אמנם שיפוץ בניינים משותפים מלווה באי נוחות מסוימת, אבל בטווח הארוך זה שווה את התוצאה. 

מה משפצים ובכל כמה זמן? עניין של תקציב 

שיפוץ בניינים משותפים יכול להיות משימה מאוד מורכבת, ואולי שמעתם שאתם צריכים לשפץ את המבנה כל 10 שנים, אבל זה לא תמיד המצב. זה מאוד תלוי בגיל הבניין שלכם ומה אתם רוצים לשנות, לחזק, לחדש או לתקן. בתוך כך, ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות במהלך שיפוץ בניין מגורים שישפרו את איכות החיים לכם ולמשפחתכם.

אתם יכולים לבצע איטום בניין מחדש, להחליף חלונות לכל הדיירים, לצבוע את חזית הבניין, לצבוע את קירות הפנים של המבנה, לרצף מחדש או לבצע פוליש למרצפות ישנות, לשנות את שטח הגינה שלכם ועוד. בשורה התחתונה, זה הכול עניין של תקציב.

לבחור את אנשי המקצוע הנכונים לשיפוץ בניין מגורים 

שיפוץ בניין מגורים הוא פרויקט גדול והוא אפילו נקרא שיפוץ בניין מלא, ככה שצריך למצוא את אנשי המקצוע הנכונים הבקיאים בתחום כדי לבצע את העבודה. בהיבט זה, בעלי המקצוע המשפצים מבנים נקראים קבלנים כלליים ולרוב הם דואגים לכל ההיבטים של תהליך השיפוץ. כמו כן, במקרים רבים פרויקטים של שיפוץ בניינים משותפים יצריכו אנשי מקצוע כמו מהנדסי בנייה. 

בסופו של דבר, בעלי המקצוע הדרושים לשיפוץ בניין מגורים תלויים בהיקף הפרויקט ובסוג שלו. לדוגמה, אם צריך מישהו שיעשה קצת צביעה או יתקן קיר גבס, אז תצטרכו קבלן מורשה. עם זאת, אם אתם מחפשים מישהו שיבצע שיפוץ גדול כמו התקנת צנרת חדשה או חיווט בביתכם, אז תרצו לשכור קבלן ספציפי לעבודות אלו במקום זאת. ובנוסף, בחלק מהמקרים שיפוץ בניינים משותפים יצריך גם את הסיוע של מהנדסי בניין.

שיפוץ בניינים משותפים: מתי נצטרך מהנדס בניין?

מהנדסי בנייה אחראים על תכנון, ביצוע וניהול של פרויקטים של בנייה, כאשר לעתים קרובות הם אחראים על בניית מבנים, גשרים, כבישים, מסילות ברזל ופרויקטים אחרים של הנדסה אזרחית. עם זאת, יש למהנדסים מגוון תחומי אחריות נוספים, כולל תכנון מבנים או בנייני מגורים כדי לעמוד בדרישות ספציפיות. למשל, דרישות כמו תקנות בטיחות או תקנות סביבתיות-אזוריות מטעם העירייה. 

בנוסף, המהנדסים יהיו אחראים על יצירת תוכניות ושרטוטים מפורטים, כמו גם פיקוח על תפעול הבניין המשופץ על מנת לוודא שהעבודה הושלמה על פי התוכנית. זאת ועוד, מהנדסי בניין יהיו אחראים גם על מתן ייעוץ טכני לגבי הפרויקט ללקוחות או לבעלי עניין אחרים. 

בהיבט הזה של הדברים, מהנדסי בניין עובדים עם אדריכלים וקבלנים כדי להבטיח שתכנון הבניין עומד בכל תקני הבטיחות. הם גם מוודאים שהחומרים המשמשים בבנייה עומדים באותן תקנות בטיחות שונות במהלך הפרויקט של השיפוץ. 

טיפים לשיפוץ בניין מגורים 

בכל הנוגע לתהליכי שיפוץ בניין משותף, השלב הראשון הוא לערוך רשימה של השיפוצים ותיקוני הלקויות שברצונכם לבצע במראה החיצוני והפנימי של המבנה. חשוב שתתייעצו עם אנשי מקצוע בשלב זה, כי יהיה להם ייעוץ חשוב לגבי מה שיתאים ביותר עבור הנכס שלכם. כמו כן, תמיד צריך לקחת בחשבון את התקציב ואת ציר הזמן עבור הפרויקט. צריך לדעת מה חשוב לעשות קודם וכמה זמן ייקח עד שתוכלו לעבור לדברים אחרים. ובנוסף, חשוב גם לא לשכוח את הפרטים הקטנים, כמו צביעה וניקיון לאחר סיום הבנייה.

בסופו של יום, השלב החשוב ביותר בשיפוץ בניין מגורים הוא זיהוי צרכי הדיירים. זה יעזור לכם להבין מה הדיירים צריכים ולמה הם מצפים מתהליך השיפוץ. זה גם יעזור לכם להבין כיצד לעצב את פרויקט השיפוץ שלכם, כך שיוכל לתת מענה לצרכים ולציפיות הללו. וטיפ אחרון חשוב מאיתנו, תמיד תקפידו לבחון היטב את תיקי עבודות של הקבלנים ומהנדסי הבניין.

שיפוצים לשיפוץ בניין מגוריםשיפוץ בניין מגורים אינו קורה בכל שנה. הוא תלוי בכל כך הרבה גורמים, בכל כך הרבה דעות של אנשים שונים המתגוררים במקום, במגוון רחב של מקרים וצרכים וכו'. אבל לעיתים גם אתם תרגישו כי נדרש מקצה שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים, גם אם אתם סתם עוברים ושבים ברחוב ובטח ובטח אם אתם מתגוררים בו.

מה הסימנים המסגירים? לרוב אלו יהיו צבע שמתקלף, אריחי חיפוי שהולכים ונשמטים מגובה רב כלפי הרחוב (וזה כבר מסוכן), כניסה ללובי שידעה ימים יפים יותר בעבר, גינה לא מטופחת, מעקות ואלמנטים מברזל שמחלידים, סדקים בבטון, בייחוד על גבי עמודי הבניין, דליפות מי גשם הנכנסים מהגג או מהקירות החיצוניים ועוד ועוד דברים שזועקים – שפצו אותי שאם לא כך – הבניין יסבול ממראה מוזנח ועלוב. צריך קבלן שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים.

מדוע צריך שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים?

כאמור הבניין לא נראה משהו. אבל האם זה אמור להפריע לנו? ובכן, גם אם אנחנו האנשים האדישים בעולם, למראה מוזנח של הבניין תהיה השפעה עלינו. ובואו נודה על האמת, אנחנו א האנשים הכי מוזנחים. למה? כי בבית שלנו, בתוך הדירה עצמה אנחנו לא חוסכים על עיצוב ובטח לא משאירים קירות מקולפים או חרסינות נופלות וכד'. אז מדוע שבחלקים החיצוניים של הבית זה יהיה כך. מדוע בכל פעם שנצא ונכנס בשערי הבניין נרגיש שהגיעו מים עד נפש וצריך להזמין כבר קבלן שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים?

ויש עוד נקודה חשובה לא פחות שתשכנע גם את אלו שקצת פחות מפריע להם לגור בחירבה. הערך ש הדירה שלכם. כאשר הדירה אומנם יפה אך סביבתה מוזנחת, גם שווי הדירה יורד. מהסיבה הפשוטה: שאר האנשים לא יסכימו לשלם סכום נכבד בשביל לגור במקום מתפורר. אבל יש גם את הצד השני. אם תשקיעו בתהליך של שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים, אתם תגדילו את ערכה של הדירה. על פי המומחים מדובר בטווחים של בין 5 ל-20% מערך הדירה המקורי, תלוי כמובן בהיקף השיפוץ. אם תיקחו דירה של כ- 2 מיליון ₪ ותעלו את ערכה רק ב-10 אחוז, תקבלו עליית ערך של כ-200,000 ₪. כשמחלקים עלות שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים בין כלל הדיירים, נגיע לסכומים רחוקים מאוד מהרווח שלנו, כך שזה גם משתלם.

שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים בהסכמה

אז אחרי שהחלטנו שצריך שיפוץ, אנחנו צריכים לגרום גם לאחרים מבין שכננו להסכים לכך. אין זה משנה עם אנחנו יוזמי הרעיון כאנשים פרטיים או כוועד הבניין. כדאי מאוד שכל הדיירים יסכימו לכך. אין חובה שכולם יסכימו. החוק מחייב את התחלת השיפוצים גם עם רק שני שליש ממשפחות דיירי הבניין מסכימים לכך. אז אומנם דייר סרבן לשיפוץ לא יוכל לעכב אותנו יותר מידי ומבחינה משפטית הוא גם יצטרך לשלם על השיפוץ, שגם הוא ייהנה ממנו (למרות שלא רצה בכך), אבל כמו תמיד ביחסי שכנות – כאשר כולם מסכימים – התהליך נחמד יותר.

ככלל, שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים נכללים לרוב בקטגוריית שיפוצים. אומנם לעיתים כחלק מהשיפוצים גם נבנה מעלית לבניין, או נוסיף ממ"דים לדירות או מרפסות תלויות חדשות ואז נצטרך אישורים והיתרי בניה יותר משמעותיים, אבל לרוב שיפוצי צבע וחזית אינם דורשים אישורים רבים. יחד עם זאת, עדיין תזדקקו לכמה כאלו. בנוסף, שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים כוללים בעלי מקצועות רבים ומישהו צריך לתכלל הכל ולהזמין את בעלי המקצוע בסדר הנכון ולרכוש את החומרים הטובים ביותר ולעשות הדמיות ועוד ועוד.

מכאן חשובה גם ההתקשרות עם קבלן שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים איכותי, מקצועי ובעל ניסיון. כחברה עם ניסיון עשיר בתחום, נתקלנו לא מעט בלקוחות של חברות אחרות שמטה לחמן נשבר והשיפוצים נתקעו או שלא הלכו כמתוכנן, בלשון המעטה. קבלן מקצועי ואיכותי, ידע להעניק חיים חדשים לבניין שלכם, לא יוותר ויעגל פינות אם השיפוץ כולל גם אספקטים של תיקונים וליקויים בטיחותיים ויוכל לתפור עבורכם חבילה מתאימה לרצונות, הצרכים והתקציב שלכם.

רמות שונות של שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים

באופן עקרוני וטבעי ישנם רמות שונות של שיפוץ ולא כל בית יצטרך שיפוץ יסודי. יש כאלו שיצטרכו רק שיפוץ קוסמטי, אחרים ידרשו לשיפוץ חיצוני קצת יותר מסיבי, אחרים לשיפוץ שנועד גם לתקן ליקויים הפוגעים בשלד הבניין וכד'. שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים, מתחלקים ל- 3 חלקים עיקריים וגם הם מתחלקים לסוגים שונים. ישנו השיפוץ החיצוני ששם דגש על החלק החיצוני החשוף לעין כל מהרחוב. לעומתו יש את השיפוץ הפנימי. שיפוץ זה לא כולל את תוך הדירות אלא את השטחים הציבוריים השונים כמו חדרי מדרגות, לובי, מרחבים מוגנים, גגות ועוד וישנו שילוב של השתיים – השיפוץ הכולל.

בכל סוג של שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים, ניתן לבחור בכמה רמות, שילוב של צורך ותקציב. שיפוץ חיצוני יכול לכלול צבע מחדש אבל גם הסרת שכבת שליכט קודמת ויישם חדשה. הוא גם יכול לכלול חיפויי לבית של אריחים שונים, שיותר יקרים מצביעה בלבד.

אותו הדין יש גם בלובי. ניתן להחליף רק את דלת הכניסה, את האינטרקום, את התאורה, את הצמחייה מסביב, אלמנטים של עיצוב כמו מראות וחיפויי שיש או זכוכית בלובי ואפילו את הריצוץ והשבילים המגיעים אליו. כאמור, יש חשיבות גדולה בבחירה של הקבלן המאגד בתוכו אנשי מקצוע נכונים לכל תחום, שכן עבודות חשמל אינם דומות לעבודות גינון, שאינם דומות לעבודות איטום או צביעה. קבוצה או חברה רצינית המתמחים בשיפוץ בניינים, תוכל לתת לכם את מלא הפתרונות שתבחרו. ותזכרו, בסופו של דבר דעו שככל שהשיפוץ מקיף יותר, צורת הבית שלכם תהיה נאה יותר וערך הדירות יעלה גם הוא. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!