שיפוץ בניין מגורים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיפוץ בניין מגוריםשיפוץ בניין מגורים הוא דבר שאתה בוחר לעשות או שהוא בוחר בך. לעיתים זה כתוצאה מרצון של הדיירים לשפר את אורח החיים שלהם ולעיתים זה כתוצאה מבלאי או ליקוי שהתגלה בבניין. ישנם גורמים שונים שיכולים להביא לשיפוץ ואין זו משנה הסיבה אלא ההבנה שתהליך של שיפוץ בניין מגורים או לא דבר של מה בכך ושכדאי לעשות אותו עם הרבה מחשבה.

שיפוץ בניין מגורים מבחירה

יש כאלו שבוחרים לגור בית שנראה לא טוב. כזה שהוא מוזנח, הקירות בו מתקלפים, כל הכניסה שבורה ומחלידה ויש כאלו שבוחרים לקחת את הגורל של הבית שלהם בידם ולבצע שיפוץ בניין מגורים מתחילתו ועד סופו. יש לכך כמה סיבות. הראשונה היא שאנחנו לא אוהבים לגור בבית מוזנח. זה לא משרה תחושה טובה עלינו. לא לחינם אנחנו משקיעים רבות בעיצוב וניקיון הדיר הפרטית שלנו. אין שום סיבה שכאשר נצא מפתח ביתנו, נעשה צעד אחד בלבד ונהיה בעולם אחר קודר ומלוכלך יותר.

ישנו כמובן גם המקרה בו תקלות שמתלות מכריחות אותנו לבצע תהליך של שיפוץ בניין מגורים. למשל בעיות איטום, סדקים משמעותיים בעמודי הבניין, התפוררות הבטון, קורוזיה בברזלים ביסודות,  אריחי חיפוי שנופלי ומסכנים את מי שתחתיהם. אבל גם אם אין איזו תקלה אקוטית ואנחנו רק רוצים  לשפר את הכניסה ללובי, לטפח מחדש את הגינה, לצבוע את החזית, לחדש את חדר המדרגות והמעקות ולבצע עוד שיפוצים שבמהותם הם אסתטיים אבל יש להם משמעות רבה – מה טוב. המשמעות תבוא לידי ביטוי גם ברמת הערך של הנכס. שיפוץ בניין מגורים באופן כולל יכול להעלות ת ערך הדירות בו קרוב ל-30 אחוז – שווי נכבד לכל הדעות. 

וזה עוד לפני שהתייחסנו לתוספות בנייה שניתן לבצע כחלק מתהליך שיפוץ בניין מגורים. למשל הוספת ממ"ד (שיכול להגדיל את שטח הדירה, בלי לפגוע בזכויות הבניה ולהקנות לכם בטחון רב), הוספת מרפסות תלויות, שגם הם ירחיבו את שטח הדירה, התקנת מעלית, הסדרת החניות ועוד.

שיפוץ בניין מגורים בהסכמה

שיפוץ בניין מגורים אינו יכול לצאת לדרך סתם כך. אין זה משנה עם אנחנו יוזמי הרעיון כאנשים פרטיים, היוזמה מגיעה מדייר שנפגע למשל כתוצאה מרטיבות החודרת דרך הגג או שהיא מגיעה מטעם ועד הבניין. תמיד נצטרך להשיג את הסכמת הרוב לצורך היציאה לתהליך. באופן כללי, כדאי מאוד שכל הדיירים יסכימו לשיפוץ. זוהי אינה חובה אבל דרך נכונה. החוק מחייב את התחלת השיפוצים לפי רוב משתנה של המשפחות דיירי הבניין. יש פעמים שרוב של 51 אחוז יספיק ויש פעמים שנזדקק גם לרוב של 75%. הכל תלוי מורכבות והיקף השיפוץ. 

דייר סרבן לשיפוץ יוכל אולי לעכב אותנו מעט בתהליך אבל בסופו של דבר, ובטח שמדובר בשיפוץ בסיסי או שיפוץ שנובע מצורך אחזקתי, הוא יצטרך, מבחינה משפטית הוא גם יצטרך לשלם על השיפוץ. בסופו של דבר גם הוא ייהנה ממנו למרות שלא רצה בכך.  ועדיין, כמו תמיד ביחסי שכנות , התהליך הארוך והמורכב יהיה נחמד יותר אם נשיג הסכמה רחבה.

מגוון רמות של שיפוץ בניין מגורים

ישנם רמות שונות של שיפוץ בניין מלא ולא כל בית יצטרך את אותו השיפוץ. יתרה מזו, גם בשיפוץ מלא יש רמות שונות, למשל אין דין שיפוץ הכולל החלפת ריצוף מלאה לשיפוץ הכולל רק תיקון מרצפות שבורו ואין דין חיפוי המעטפת החיצונית בשיש לחיפוי באמצעות שליכט צבעוני.

יש שיפוץ שעניינו יהיה רק שיפוץ קוסמטי. לעיתים שיפוץ זה יהיה רק חיצוני ולעיתים יכלול גם שיפוץ פנימי, בעיקר של השטחים הציבוריים כמו חדרי המדרגות, המרחבים המוגנים המשותפים, המעליות וכד'. יש שיפוצים שלצד החלק הקוסמטי שלהם, יתעסקו גם עם ליקויים בטיחותיים, למשל כאלו הפוגעים בשלד הבניין או איטום בגג וכד'.  

הבחירה בסוג השיפוץ וברמה שלו היא שילוב של הצורך שנגלה לנו ושל התקציב. גם אם למשל החלטנו לשפץ את לובי הכניסה ניתן להשקיע יותר או פחות. ניתן להחליף את הזכוכית של הכניסה, את הדלת, את מערכת התאורה, את האינטרקום, לשפץ את שלבי הגישה, להתקין חיפויי זכוכית בלובי, להחליף ריצוף, להתקין מצלמות, לשתול צמחיה ועוד ועוד פריטים שונים – שבסופו של דבר כדאי לקבל החלטה מראש כדי לקבל תמונה מלאה של עלות שיפוץ בניין מגורים.

בית אחד

בשל העובדה כי שיפוץ בניין מגורים יכול לכלול כל כך הרבה אספקטים וזוויות שונות, יש חשיבות גדולה בבחירה של קבלן או חברת שיפוצים גדולה, מקצועית ומנוסה. יש לכך כמה טעמים. ראשית, חברה גדולה ומקצועית מאגדת בתוכה אנשי מקצוע בכל תחום רלוונטי. וכשאנחנו מדברים על כלתחום זה יכול להיות החל מהקונסטרוקטור הבודק את חוזק הבניין ויציבותו, המשך באנשי חשמל וצבע, אנשי איטום ואלומיניום וכלה באנשים שידעו לסייע לכם בכל הפרוצדורות והאישורים הנדרשים מול הרשויות. קבלן או חברה רצינית המתמחים בשיפוץ בניינים, יוכלו לתת לנו את מלא הפתרונות שאנו זקוקים להם.

לצד זאת הם מחזיקים בידע ובכלים כדי לבצע את העבודה במורה מהירה ויעילה. ואל לנו לזלזל בכך, שכן שיפוץ בניין מגורים אינו תקופה קלה. הדיירים ממשיכים לגור במקום שהוא אתר בניה פעיל. יש לכך ם משמעות בטיחותית. קבלנים לא מקצועיים ובטח כאלו שאינם עם תודעת שירות או מקפידים על לוחות זמנים, יכולים לגרום לזמן להתמשך הרבה מעבר לנדרש.  בסופו של דבר אנחנו רוצים שתהליך שיפוץ בניין מגורים יהיה יעיל ואיכותי, ערך הדירה שלנו יעלה וגם מצב הרוח שלנו ולחברה איכותית המתמחה בשיפוצים (וגם רשומה כקבלן מוסמך תחום מבחינת רשויות המדינה ואף נותנת אחריות מקיפה לעבודה) – יכולת לסייע לנו בכך.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!