בניית מרפסת שמש

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

בניית מרפסת שמשבוודאי גם אתם שמעתם על המושג "מרפסת שמש". חלקכם אולי קוראים מאמר זה בעודכם יושבים במרפסת שכזו. בין אם קיימת עבורכם מרפסת שמש (וכדאי לכם לדעת שבתנאים מסוימים את יכולים להרחיב אותה) ובין שאין לכם בכלל (ואז כדאי מאוד לבנות אחת כזו), ראוי להכיר מעט טוב יותר את המונח ואת השיטות השונות להוספת מרפסת והרווח הצפוי לנבוע ממהלך שכזה.

מרפסת שמש הינה תוספת חיצונית לשטח הדירה, כזו שאינה תחומה בין הקירות הרגילים של שטח הדירה. לרוב היא תהיה מאווררת לפחות מהחזית אבל לא מעט גם מבצעים סגירות אלומיניום וזכוכית ויוצרים יחידה שמישה גם לימות החורף הקרים או הגשומים. מרפסת השמש יכולה להיות תלויה מן הקיר או נמצאת על עמודים או שהיא מונחת על הגג. מעבר לעובדה שניתן לשבת וליהנות מהשמש או מהאוויר המנשב דרכה או מהנוף הנשקף ממנה, שטח מרפסת השמש יכול לשמש גם לאחסון, ביצוע פעולות פנאי ועוד. אלו מקת הסיבות שהופכות את בניית מרפסת שמש לפופולארית כל כך במדינה שמשית כמו בישראל אבל לא רק.

השווי הכספי של מרפסת שמש

בניית מרפסת שמש מעניקה לנו יתרונות נוספים מאוויר לאור, האוויר, שטח פעילות נוסף שניתן לממש לטובתנו, שטח שהוא כמו חצר בבית פרטי ועוד. ישנה גם המשמעות הכספית וזאת משום שעלות בניית מרפסת שמש אומנם קיימת אבל היא בטלה אל מול הרווח הניתן להפיק ממנה.

על פי הערכות מומחי נדל"ן, בניית מרפסת שמש בגודל של כ-12 מ"ר, מעלה את ערך הבית בכ-10% עד 20% מערכו הקודם (כמובן שזה משתנה לפי המקרה, האזור, גודל המרפסת, מיקומה בבניין, האלמנטים המשולבים בה ועוד). אם ניקח דירה בשווי 3 מיליון ₪, אנו מדברים על עליית ערך של כ-450 אלף ₪ בממוצע. למעשה, אין לנו דרך להשפיע על גודל השטח של הדירה או ערכה באופן משמעותי מלבד שיטה זו. בנקודה זו גם חשוב להבהיר כי מלבד העלות הראשונית של בניית מרפסת שמש, לרוב לא תהיה תשלום ארנונה בהמשך בשל היותה שטח שירותי.

קבלת אישור עבור בניית מרפסת שמש

חוק ורפורמת המרפסות הציגו שלל הקלות והטבות שמטרתם היא עידוד אנשים בצע בניית מרפסת שמש. בעיקר הדברים אמורים בהסרת חסמים פרוצדורליים ובירוקרטיים. ועדיין עלינו לוודא כי הרשות העירונית או המועצה המקומית מאפשרת לנו בניית מרפסת שמש ומאשרות לנו את התוכניות שנגיש. אומנם מדובר על בירוקרטיה מופחתת אבל גם בירוקרטיה מופחתת יכולה להוציא אדם מגדרו. כדי לא לתסכל אתכם, לעכב את הפרויקט או לעשות שגיאות שיעלו לנו כסף בהמשך, מומלץ שחברת בניית מרפסת שמש שתיקחו, תדע לסייע לכם בכל הקשור להשגת האישורים.

מבחינת החוק, בבית משותף, נדרשת הסכמת 75% מהדיירים להוספת מרפסת. אין בכך כדי לעצור לחלוטין אפשרות לבניה אבל אפילו שכן עקשן אחד יכול לעכב משמעותית ולכלות את כוחכם בדיונים משפטיים בלתי נגמרים. לכן תמיד טוב לקבל את הסכמתם של הכנים למהלך ואפילו להציע להם להצטרף. כאשר מדובר בבניה קלה של מרפסות פלדה, חלקם לא יתנגדו מראש בשל העובדה כי הבניה קצרה מאוד וכמעט לא משפיעה על הסביבה. אבל גם אם מדובר בבנייה בבטון שהיא יותר ארוכה ויותר מלוכלכת, ניתן לשכנע אותם להצטרף, בעיקר עקב ההבנה של הרווח הצפוי גם להם. גם ערך הדירות שלהם יעלו משמעותית וגם המחיר של עלות בניית מרפסת שמש יהיה נמוך יותר, במידה ויותר אנשים יצטרפו לפרויקט ויוכלו להביא להצעות אטרקטיביות יותר מקבלן הבניה, יוכלו להתחלק בצורה נעימה יותר מול מטלות הרשויות והמטלות התכנוניות וכן יוכלו לשאת יחדיו בעלויות מופחתות שיתחלקו  כולם.

עלויות בניית מרפסת שמש

עלויות בניית מרפסת השמש, מחושבות ונקבעות על ידי מספר גורמים: בראש ובראשונה:  גודל המרפסת שאנו מעוניינים בה  וככל שהיא תהיה גדולה יותר, המחיר הכללי יהיה גבוה יותר  (אם כי המחיר למ"ר יתכן ויהיה זול יותר). מגוון פרמטרים אחרים המשפיעים על המחיר הם סוג החומרים שנבנה מהם (בטון או פלדה), שיטת הבניה, מורכבות הבניה, מורכבות מקום המרפסת (מבחינה הנדסית ומבחינת גישה) סוג האביזרים המשלימים כמו החיפויים, התאורה, המעקות, האלומיניום, הוויטרינות ודלתות היציאה ועוד ועוד. בחלק מן המקרים, במידה ואין לנו מרפסת קיימת שאנו רוצים לחדש או להרחיב, נדרש לבצע פריצה של הקיר החיצוני ויצירת מפתח ממנו נצא למרפסת וגם לכך יש עלות. עלות נוספת שיש לקחת בחשבון היא העלות התכנונית, בעיקר זו של הקונסטרוקטור הבודק את ההתכנות לביצוע הפרויקט או הדברים שיש להיערך אליהם כדי לבנות בצורה יציבה וכן של האדריכל האמון על התוכניות. כמובן שאין סוף להוצאות ותמיד בניית מרפסת שמש והגימור הסופי שלה תלוי רק בנו. אם נרצה להוסיף צמחיה ואפילו ריהוט מיוחד – הדבר ישתקף גם במחיר.

נהוג לחשב הוספת מרפסת שמש תלויה בשיטת הבניה הקלה עם קורות הפלדה בכ- -5000- 6000 ₪ למ"ר בממוצע. המשמעות היא עלות של כ-70,000 ₪ עבור 12 מ"ר. אבל שוב, נוכח המספר הזה נסו להיזכר בחישוב עליית הערך שביצענו ותבינו עד כמה משתלמת בניית מרפסת שמש חדשה.

בניית מרפסת שמש עם קורות פלדה

עמדנו על שיטת הבניה הקלה באמצעות קורות הפלדה ונעמיק בה מעט, בעיקר נוכח היותה פופולארית מאוד כעת. שיטה זו עושה שימוש בקורות פלדה חזקות מאוד, הנבנות כיחידה במפעל חיצוני ורק מורכבות באתר המרפסת. התוצאה היא בניה מהירה מאוד, לא מלכלכת ולא משפיעה על הסביבה. גם המחיר יותר זול. אולם אין במחיר הנוח כדי להעיד על האיכות. מדובר במרפסות בטוחות וחזקות במיוחד שלצד הרמה הגבוהה שלהם, מאפשרות מגמות עיצוביות חדשניות יותר כך שהן מציגות את הטוב מכל העולמות.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!