שיפוץ חלקי לבניין

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיפוץ חלקי לבנייןשיפוץ חלקי לבניין הוא שיפוץ שאינו מצריך עבודות בנייה מאוד מורכבות, כאשר תהליך זה יכול להתבצע כדי לשפר את הפנים או החלק החיצוני של הבניין. הנה כמה דגשים וטיפים שחשוב לדעת בנושא שיפוצי בניין חלקיים, המשיכו לקרוא.

שיפוץ חלקי לבניינים יכול להתבצע מסיבות שונות וזה קצת שונה משיפוץ מלא. אחת מהן היא, כדי לשפר את הפנים או החלק החיצוני של בניין מגורים, בניין מסחרי או מבנה עסקי. תהליך זה לא מצריך הריסה של חלקי המבנה למטרת שיקום, וניתן לעשות זאת כדי לשפר כל חלק בבניין, כמו חזיתו, החלונות, הבידוד והאיטום וכדומה.

מה חשוב לדעת על שיפוץ מבנים חלקי?

במקרים רבים הרעיון מאחורי שיפוץ מבנים חלקי הוא, לעדכן את החלק החיצוני של המבנה תוך שמירה על תקנות בנייה שונות. מבחינת היתרונות של שיפוץ מבנים חלקי, הכי חשוב, אתם זוכים ליהנות מחדש מהבית  שלכם ומהפנים שלו, או החוץ.

שיפוץ מבנים חלקי הוא תהליך של שיפוץ רק חלק מחלקי המבנה. תהליך זה יכול להיעשות מכל מיני סיבות, אבל זה נפוץ ביותר כאשר אנשים רוצים לעדכן או לשדרג את המבנה מבלי להכניס את עצמם לפרויקטים מורכבים של שיפוץ קומפלט.

מה הסיבות העיקריות לשיפוץ חלקי לבניין?

לא משנה באיזה סוג של מבנה אתם מתגוררים, החומרים המרכיבים את המבנה יזדקנו וידרשו תחזוקה. חומרים מזדקנים עלולים להוביל להידרדרות מבנית, שעלולה לגרום למספר סכנות בטיחותיות, מה שיוביל לצורך של שיפוץ חלקי לבניין. 

הזדקנות החומרים היא תהליך מורכב המושפע מגורמים חיצוניים כמו מזג אוויר, בלאי טבעי וזיהום. ישנם גורמים רבים המשפיעים על הזדקנות החומרים, בעוד כי אפשר אפילו להגיד שמבנים הם “אורגניזמים” חיים ונושמים שמזדקנים ומשתנים עם הזמן. 

תנאי הסביבה משפיעים על הצורך בשיפוץ חלקי 

בטון, מתכות, פלדה וחומרים מרוכבים אחרים מגיבים מאוד ללחות ורטיבות. אם איטום המבנה אינו תקין, הבטון עשוי יהיה להתרחב, להתעוות, להתפורר, להתכווץ או להתרחב ועוד. כאשר מדובר על שיפוץ חלקי לבניין, חשוב להבין כי החומרים המשמשים בבנייה חשופים לתנאי סביבה שונים. 

בד"כ, חומרי הבנייה השונים יושפעו מהשינויים האטמוספריים והאקלימיים, כמו גם מהחומרים הקיימים בסביבה (למשל חומרי ניקוי כימיים חזקים או חומצתיים). במקרים בהם התפתחה קורוזיה רבה על חלקי המבנה, כנראה תצטרכו שיפוץ חלקי . 

איטום מבנים והצורך בשיפוצים חלקיים לבניינים 

החומר הנפוץ ביותר בשימוש הוא פלדה, שנמצאת לעתים קרובות בקורות, עמודים ואלמנטים מבניים אחרים של מבנים. קורוזיה של פלדה יכולה להיגרם על ידי גשם או חומרים המכילים כלוריד המגיעים ממקורות טבעיים כגון אדמה, לחות, מי ים או ממקורות אחרים. למשל, פליטות רכבים או פליטות תעשייתיות.

איטום לא תקין ישפיע על התיישנות ובלאי של פלדה, בטון וחומרים נוספים בשתי דרכים. ראשית, זה יהפוך אותם לרגישים לקורוזיה, מה שאומר שהם יתפרקו מהר מהרגיל. שנית, זה יכול להוביל לנזקי מים שעלולים להפוך את החומרים הללו לחלשים יותר ממה שהם בדרך כלל. זה בדרך כלל קורה כאשר חומרי הבנייה השונים נחשפים למים במשך תקופה ארוכה.

באילו מקרים שיפוץ חלקי לבניין יצריך מהנדס בניין? 

במקרים מסוימים, שיפוץ חלקי של מבנה ידרוש מהנדס בניין, כאשר מהנדסי בניין אחראים על האלמנטים המבניים והשלדיים השונים של המבנה. למשל, מהנדס בניין יהיה אחראי על ניתוח מבני, כמו גם תכנון המערכת המבנית כדי לעמוד בדרישות העומס והתקנות הבטיחותיות. 

כמו כן, מהנדסי בנייה אחראיים גם על חישוב ותכנון חלקי הפלדה והבטון המבניים, החלטות עיצוב אדריכליות המשפיעות על המבנה, על בחירת שיטות וחומרי בנייה, על התקנה, תחזוקה או תיקון ציוד התומך במבנה ועוד. אם אתם צריכים שיפוץ חלקי אשר מצריך התנהלות מקצועית באחד מההיבטים הנ"ל, אתם תצטרכו מהנדס בניין מומלץ לשיפוצים חלקיים לבניינים. 

בדקו את תיק העבודות של הקבלן או המהנדס

מציאת קבלן לשיפוץ בניין חלקי יכולה להיות מאתגרת, אין ספק, כי בשלב הראשון צריך לוודא שיש לקבלן את כל מערך הכישורים והניסיון הנכונים כדי לבצע את העבודה. מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של התמחויות והסמכות שונות, לא פשוט למצוא קבלן עבור שיפוץ חלקי לבניין. בתוך כך, הטיפ הכי חשוב הוא לבחון את תיק העבודות של הקבלן או של המהנדס, של האדריכל וכולי.

בחינת תיק העבודות של הקבלן תאפשר לכם לעמוד על טיב ואיכות עבודתו, אבל חשוב מכך, תוכלו להבין באילו פרויקטים אותו קבלן הכי מתמחה. אם למשל אתם צריכים שיפוץ חלקי לבניין הכולל שיפוץ חזית, יהיה חשוב למצוא איש מקצוע שמתמחה בדיוק בכך. 

מציאת אנשי מקצוע לשיפוץ בניין חלקי 

ישנן שיטות רבות למצוא קבלן לשיפוץ חלקי של הבניין שלכם. הצעד הראשון הוא לבדוק את הקבלנים באזור שלכם. משם תוכלו להסתכל על עבודות קודמות של כל קבלן ולראות האם יש לו ניסיון בשיפוצים כמו שלכם. 

ניתן גם לבקש הפניות מחברים ובני משפחה שעברו שיפוץ בבית בעבר, אבל חשוב לעשות את המחקר הנכון לפני שכירת קבלן. זאת, מכיוון שאתם לא רוצים להגיע למישהו שלא יודע מה הוא עושה או שיש לו ביקורות בעייתיות באינטרנט.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!