שיפוץ וחידוש בניינים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיפוץ וחידוש בנייניםישראל היא מדינה שאינה גדולה במיוחד ולכן יחסית כבר בראשית המדינה התחילה בניה גבוהה והעדפתה על פני בניה פרטית. כתוצאה מכך, ישנם לא מעט בניינים ותיקים בשטח, שאת חלקם לא שיפצו או חידשו מעולם. למען האמת, גם בית שאינו מראשית המדינה אלא לא עבר שיפוץ וחידוש בניינים בעשור וקצת האחרונים – יתכן וזקוק לכך. 

ויש לכך כמה סיבות. הראשון הוא העניין הבטיחותי. מצבו הפיזי- היסודי של בניין ישן אינו כמו של בניין חדש פגעי הזמן, בלאי טבעי, נזקי מים ומזג אוויר מביאים לערעור היסודות, התפוררות חלקים קריטיים, הופעת סדקים במקומות אסטרטגים ועוד דברים שמערערים את היציבות של הבניין ושלומם של האנשים הדרים בו. במקרה כזה, שיפוץ וחידוש בניינים כולל ומעמיק הוא צורך קריטי. 

מעבר לכך, כאשר אנו דרים בבניין בעל מראה ישן ומוזנח יש פגיעה אסתטית כמובן אבל בעיקר פגיעה בתחושות והשפעות לא נעימות על הדיירים עצמם. זה לא נעים לגור בבניין כזה, גם אם הדירה הפרטית עצמה שלנו יפה מאוד ומחודשת. וישנו גם העניין הכלכלי. כשם שאנחנו לא רוצים לגור במקום מוזנח וישן, גם רוכשים פוטנציאלים – לא. לכן ערך הדירה יורד בחדות. לעומת זאת, לאחר ביצוע תהליך של שיפוץ וחידוש בניינים, ערך הדירה יכול לעלות גם ב-30% במקרים מסוימים ולהביא רווחה גם במישור הכלכלי לכלל הדיירים בבניין.

על פי רוב, ההחלטה על שדרוג הבניין מתקבלת על ידי הדיירים. עם זאת, חשוב לדעת כי קיימים בניינים ישנים ומוזנחים, שעלולים להפוך למפגע סביבתי ולסכן את הדיירים ואת עוברי האורח, ובמצב כזה הרשות המקומית עלולה להוציא לבניין "צו מבנה מסוכן" ולהטיל קנסות על הדיירים, אם הליקויים אינם מתוקנים.

כל בניין צריך חידוש

שיפוץ וחידוש בניינים הוא תהליך, שמובן לכולנו הצורך לבצע אותו, בייחוד נוכח הסיבות שכתבנו לעיל. אבל כשם שזה מובן לנו, באופן מפתיע, תמיד נגלה כי חלק מהדיירים מסרבים לצאת למהלך. לעיתים ההתנגדות תהיה עקרונית, לעיתים מבוססת על אינטרסים שונים, לפעמים סלע המחלוקת יהיה היקף השיפוץ וכד'. תהליך של שיפוץ וחידוש בניינים הוא תהליך מורכב ונושא בחובו גם עלויות לא קטנות. ככל שהוא יהיה מוסדר ומקובל על כולם – הוא יעבור בקלות רבה יותר.

לכן יש צורך לנסות ולשכנע גם דיירים סרבנים להשתתף בשיפוץ. ההחלטה על השיפוץ מתקבלת ברוב משתנה (על פי היקף השיפוץ) בישיבה בה נוכחים כלל הדיירים (מי שלא הגיע, קולו לא נחשב). במידה והתקבלה החלטה, ברוב המקרים יאלצו גם דיירים סרבנים לשאת בעלות השיפוץ בסופו של דבר למרות התנגדותם. זאת בשל העובדה כי שיפוץ חזית בניין או מעלית, יעלה את ערך כלל הדירות בבניין, בין אם קיבלנו את הסכמתם או לא. מנגד, יש מקרים בהם רק שיפוץ בסיסי – ניתן לכפות על כולם או במקרה שהשיפוץ עוסק בענייני בטיחות או ליקויים חמורים (למשל נזילות מהגג). לעומת זאת שיפוץ אסתטי ניתן לכפות עד רמה מסויימת. אם הרוב יחליט לצפות את הבית בזהב, לא נוכל להכריח את כולם לשאת בכל העלות.

בכל מקרה, לקויים או דברים מהותיים, שיש להם מימד של סכנה למבנה ולאנשים, ניתן להתחיל בשיפוץ גם בלי הסכמת כלל הדיירים ולנסות לבצע את זה כמה שיותר מהר. מומלץ במקרה זה לשכור בעלי מקצוע המתמחים בליקויים, שיפוץ וחידוש בניינים מקיף.

מגוון העבודות בתהליך שיפוץ וחידוש בניינים

שיפוץ בניינים הוא עולם ומלואו וכולל סל שלם של פעולות שניתן לבצע. כמובן שאין הכרח לבצע את כולם ניתן לבצע שיפוץ חזית בלבד, שיפוץ חיצוני בלבד, שיפוץ פנימי בלבד ושיפוץ כולל- גם פנימי וגם חיצוני. הנה כמה דוגמאות לפעולות שונות, לכולם אפקט איכותי על בית ישן.

בראש ובראשונה שיפוץ יעסוק בכל הנושא של צביעה מחדש וחיפוי הקירות. שוב אלו יכולים להיות הקירות החיצוניים של הבניין כמו גם הפנימיים (לא של הדירות עצמן אלא של שטחים ציבוריים כמו מדרגות ולובי). יש סוגים שונים של סגנונות וגמרים וחיפויים. הכל תלוי תקציב. גם תחום האיטום חשוב מאוד. הן האיטום של הגג והן האיטום החיצוני. במידה ומים יחלחלו דרך סדקים שנפערו במעטפת או בגג או בשל התיישנו האיטום הקיים, התוצאה תהיה נזקי רטיבות קשים גם בקירות הפנימיים של הבית וגם במעטפת השלד החשובה של הבנין כולו. 

באותו הקשר יש גם אפשרות לשיקום של חלקי בטון וטיח (הסרה ויישום מחדש), עיבוי של עמודים ויסודות, במידה וקונסטרוטור מקצועי נתן חוות דעת בנושא, חידוש הלובי (על כל המשתמע מכך, מריצוף, חיפוי ועד מראות, צמחיה ותאורה), חידוש פנים המעלית, שיפוץ וחידוש בניינים גם באלמנטים משלימים כמו מעקות במרפסות, מסתורי כביסה וסורגים, חידוש חדרי מדרגות ועוד. ניתן גם לעסוק בסביבה הקרובה לבניין. למל אזור הכניסה ללובי עם חידוש ויטרינות הכניסה והדלתות, החלפת תיבות הדואר המחלידות, הצבת אינטרקום משוכלל כולל מצלמה, שיפוץ שבילי הגיה וריצופם מחדש, טיפוח הגינה, סידור החניות, הצבת מחסום בכניסה לחניות, סידור חדרי הגז וחדרי האשפה ועוד כהנה וכהנה.

הוספה, שיפוץ וחידוש בניינים

כאשר מבצעים שיפוץ וחידוש בניינים יש המנצלים את סביבת העבודה כדי להוסיף דברים שיקפיצו משמעותית את ערך הדירה. ישנם 3 אלמנטים כאלו. הראשונה היא הוספת מעלית. בייחוד בבניינים ישנים יחסית שאיתם מזדקנת גם האוכלוסייה המתגוררת בהם. אותו הדין גם לגבי הוספת חדר ממ"ד שלא על חשבון שטח הדירה הקיים, שכן לכולם מגיעה היכולת לחיות בביטחון. ולבסוף גם נושא הוספת המרפסות, המקנה שטח חדש לחלוטין למגוון שימושים. גם פעולות אלו קבלן שיפוצים איכותי ומנוסה יוכל לבצע וגם לסייע לכם, בהשגת האישורים הנדרשים עבור פעולות אלו.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!