שיפוץ בניין חיצוני קטן

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיפוץ בניין חיצוני קטןבישראל קיימים לא מעט בניינים קטנים. כאלו בני 2 עד 5 קומות. למרות שהם גם כן נחשבים בניינים משותפים, הם שונים לחלוטין ממגדלי המגורים או מהבניינים רבי הקומות שמאפיינים את הבניה הרוויה בשנים האחרונות. העובדה שכיום מרבית הבניינים נבנים הרבה יותר גבוה, יכולה להעיד על כך שרוב הבניינים הנמוכים והקטנים הם גם מאוד וותיקים. 

לצערנו, מצבם של בניינים ותיקים, כאלו אשר נבנו לפני עשרות שנים, לא נהפך טוב יותר עם הזמן. באופן טבעי, המראה שלהם הולך ונשחק. גם מצבם הפיזי מתדרדר, תוצאה של פגעי הזמן, מזג האוויר ועוד וגם מידת ההשקעה בהם פוחתת. לרוב, חוסר בהשקעה הופך אותם להיות יותר מוזנחים, לא מתוחזקים כראוי ובעלי מראה כללי עגום. במקרים חמורים יותר, נפגעת גם יציבות הבית, סדקים מופיעים במקומות אסטרטגיים, האיטום כבר אינו עושה את תפקידו וחלילה, חיפויים שהיו יפים בעבר, מתחילים לנשור, חושפים חורים במעטפת ומסכנים את העוברים ושבים מתחתיהם. במקרים כאלו, ועד הבית יכול להתכנס ולהחליט על שיפוץ בניין חיצוני קטן.

גדול כקטן

כאשר אנחנו מדברים על שיפוץ בניין חיצוני קטן אנחנו מדברים הן על שיפוץ של בניין קטן אבל גם על האפשרות לשפץ את החלקים החיצוניים של הבית בקטנה. שיפוץ יכול להיות כולל ולהכיל שיפוץ פנימי וחיצוני, כולל עבודה על דברים משמעותיים וגדולים כמו הוספת מרפסות או בניית ממ"דים והוא יכול להיות קטן ובעיקר אסתטי (אם לא נדרש שיפוץ ייסודי יותר). העיקרון המנחה הוא שמראה הבית ישתנה לטובה ושנראות הבניין תהיה משביעת רצון.

ויש לכך משמעות רבה. גם אם הדירות עצמן שאנחנו גרים בהם מעוצבות וחדשות לחלוטין מבפנים יש למראה החיצוני של הבניין לא מעט השפעה. למראה חדש ומכובד ונאה של הבניין יש אמירה. ראשית, עבור הדיירים עצמם: אנחנו לא גרים במזבלה ואנחנו משקיעים בעצמנו. שנית, יש לכך משמעות ברמה של תפיסת אחרים את הבית ואת היושבים בו, שכן הרושם המתקבל הוא הרושם המשליך על הייצוג של מי שגר בבניין. בנוסף, לעיתים יש בכדי להגיע לסכנת נפשות במידה והבית לא מתוחזק. למשל איטום לקוי שמוביל לרטיבויות ומפגעי עובש, אריחי חוץ שנושרים ועלולים לפגוע בעוברים ושבים, התפוררות של קירות, סדקים בעמודי הבניין ועוד ועוד.

ולבסוף יש גם את העניין הכספי, שכן בית שאינו משופץ מאבד מערכו. איש אינו רוצה לגור במקום מוזנח וכשהביקוש יורד, יורד גם המחיר. לעומת זאת אפילו שיפוץ בניין חיצוני קטן, מעלה את ערך הדירות משמעותית (בין 5 ל-30 אחוז, תלוי השיפוץ).  וזאת בלי להביא בחשבון כי שיפוץ בניין חיצוני קטן יעשה יישור קו, ימנע המשך הדרדרות הבניין ולכן יוביל בהכרח להקטנת הוצאות עתידיות על שיפוצים משמעותיים יותר בהמשך.

שיפוץ בניין חיצוני קטן בהסכמת הדיירים

על פי החוק העוסק בשיפוץ בניינים בישראל, התהליך צריך להיות מוסדר ומוסכם. למעשה, גם אם את הרעיון מעלה אחד הדיירים, הובלתו חייבת להיעשות על ידי ועד הבניין (וזה גם נכון) ועל פי הפרוטוקול הנהוג בבניין לגבי החלטות שונות. יש צורך לבצע כינוס אספת דיירים בה תעלה ההצעה של שיפוץ בניין חיצוני קטן ותערך הצבעה. על פי החוק, כדי להתחיל בשיפוץ נדרש רוב של שני שליש מבעלי הדירות. זה לא אומר שדייר שהתנגד לשיפוץ ולא מוכן להשתתף בעלות, ייהנה ממנו בחינם. בישראל קיימות פסיקות רבות בנושא ההולכות עם הרוב בנושאי שיפוץ ובאופן כללי, תמיד אפשר להתייעץ עם מומחים (למשל האגודה לתרבות הדיור) בנושאים משפטיים כמו גם להיעזר בהם בנושאים כספיים.

כדאי להביא לאחת הפגישות המקדימות קבלן שיפוצים המתמחה בתהליך של שיפוץ בניין חיצוני קטן. אחד כזה, שהוא גם מנוסה, מקצועי ובעל סטנדרטים גבוהים יכול לתת מבט מעמיק יותר על התהליך, לבצע הערכת עלויות, לתת טיפים לייעול התהליך ולהפחית חששות באופן כללי. זה לא אומר שתוותרו על תהליך התמחור והשוואת עלויות אבל באופן כללי, ככל שתערבו בתהליך אנשי מקצוע אמינים – הוא יהיה קל יותר עבורכם.

שיפוץ בניין חיצוני קטן עם מומחים

ובכלל, העובדה כי מדובר פה רק על שיפוץ בניין חיצוני קטן לא אומר שאפשר לזלזל בו. בסופו של דבר מדובר בעלויות כבדות ואתם רוצים להגיע בתום השיפוץ לבניין ברמה גבוהה, מכל הסיבות שציינו מקודם. ענף הבניה בישראל, בכלל וענף השיפוצים, בפרט, לא תמיד הכי מסודר בישראל. קל ליפול עם חברות לא מקצועיות שלא לומר פיראטיות. קל ליפול גם כי השוק די פרוץ וגם כי בואו נודה על האמת, רובנו לא מבינים בבניה ושיפוץ. אם יש סדקים במעטפת החיצונית של הבניין ויש רטיבויות על הקירות הפנימיים, קל מאוד לצבוע את הכל באופן חיצוני והופ- אין בעיה. אבל למי שמבין, יהיה ברור שזה רק לזמן קצר ורק למראית עין. וזו רק דוגמא אחת.

לכן חשוב מאוד להתייעץ עם קבלן שיפוצים המתמחה בתחום שיפוץ חיצוני ומאחוריו תיק עבודות מרשים. לניסיון והאמינות אין תחליף. קבלן כזה גם יבצע  בדיקה יסודית של הבניין לאיתור בעיות שאולי חמקו מעיננו, גם ידאג לחומרים הכי איכותיים שיש, גם יבצע עבודה על הצד המקצועי הטוב ביותר.

ככלל, שיפוץ בניין חיצוני קטן הוא לא המקום לעגל פינות, גם אם מדובר בשיפוץ קטן או בשיפוץ רק של חלק קטן. ראשית, בניגוד לבניה מאפס, שיפוץ בניין חיצוני קטן מאפשר לדיירים להמשיך לגור בעת השיפוץ בדירותיהם. זה לא אומר שסביבת המגורים תהיה נוחה. היא תהיה מאתגרת. ולכן קבלן רציני מאפשר מרחב מחיה נעים ככל האפשר וחשוב מכך, דואג לבטיחות הדיירים. בסופו של דבר הם ימשיכו להיכנס ולצאת מהבניין ולא נרצה שחלילה מישהו יפגע מהעבודות שבחוץ. קבלנים אמינים, מיומנים ולא פחות חשוב מורשים ומוסמכים, מגלים אחריות ויוצרים סביבת חיים מוגנת ובטוחה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!