עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

עיבוי ושיפוץ עמודי הבנייןאם אתם מחפשים מידע לגבי עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין, חשוב לדעת שאתם נכנסים לפרויקט שיצריך יותר מסיוע של קבלנים. מאחר שמדובר בפעולת שיפוץ של חלקי השלד והמבנה של הבניין, אתם ברוב המקרים תצטרכו מהנדס בניין, או לחילופין, קבלן שהוא מהנדס. 

כאשר אתם מעוניינים להוציא לפועל פרויקט כמו עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין, חשוב להבין כי עמודים משמשים לכל מיני מטרות שונות חוץ מתמיכה מבנית. עמודים אמנם משמשים בבניינים כתמיכה מבנית לרצפות או תקרות, אבל הם גם מספקים יציבות לכל אלמנט ארכיטקטוני גדול שעשוי להיות בבניין, כגון גרמי מדרגות. ומעבר לכך, ניתן להשתמש בעמודים גם ליצירת אפקט אדריכלי מרהיב ועדכני.

עיצוב העמודים לא פחות חשוב מהתמיכה המבנית שלהם 

עיצוב ואדריכלות עוסקים לא רק בעמודים, אלא גם בצורת המבנה עצמו ובאופן שבו עמודי הבניין מתקשרים-עיצובית עם הבניין. במילים אחרות, עמודים הם חלק חשוב בבניין, מכיוון שהם נותנים לו תחושה של איזון וסימטריה. בהיבט הזה של הדברים, ניתן לשפץ את העיצוב והארכיטקטורה של עמוד בדרכים רבות ושונות. 

דרך אחת היא לשנות את החומר ממנו העמוד עשוי. לדוגמה, אתם יכולים לשפץ אותו מאבן לבטון או מתכת, להתקין חיפוי שיש ועוד. דרך נוספת היא לשנות את צורתו או גודלו של העמוד. לדוגמה, אתם יכולים לעשות את העמוד גבוה יותר או דק יותר ממה שתוכנן במקור, אבל לשם כך תצטרכו מהנדס בנייה. הדרך השלישית תהיה לשנות את הצבע או המרקם של העמוד, כך שייראה מעוצב יותר ממה שתוכנן במקור כשהבניין נבנה. מה עוד חשוב לדעת על עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין? המשיכו לקרוא. 

התפקיד של עמודי בניין

אפשר לטעות ולחשוב שהתפקיד של עמודים הוא, להיות האלמנטים האנכיים של בניין למטרת תמיכה ותו לא. הם עשויים בדרך כלל מבטון, אבן או פלדה, כאשר עמודות אלו יכולות להיות מבניות או לא מבניות. באופן פשטני, אפשר להגיד כי עמודים מבניים מספקים תמיכה למבנה על ידי העברת משקלו ליסוד והתנגדות לכוחות רוחביים כמו רוח ורעידות אדמה. 

מנגד, עמודים לא מבניים משמשים לחלוקת חלל בתוך בניין, כגון בלובי או מסדרון, מבלי לספק כל תמיכה מבנית לשלד המבנה. אם כך, כאשר מדובר על עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין, חשוב לדייק ולהבין באילו עמודות בדיוק מדובר ובאיזה סוג שיפוץ אתם מעוניינים. 

בתוך כך, ישנן כמה דרכים לשפץ או לעבות עמוד בניין, כאשר לרוב, אנשי המקצוע יבחרו בשיטות אשר כוללות הוספת שכבת בטון נוספת מסביב למשטח החיצוני הקיים של העמוד. כמו כן, ניתן לבצע עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין על ידי חיזוק העמוד במוטות פלדה, ע”י החלפת העמוד באחד חדש ועוד.

מתי נצטרך שיפוץ עמודי בניין 

כאשר יש צורך במשהו כמו עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין, חשוב להבין כמה דגשים לגבי השחיקה של העמודים האלו. עמודי הבניין נשחקים עם הזמן עקב חשיפה לתנאי סביבה שונים כמו לחות, רטיבות ואור שמש. במילים הכי פשוטות, כאשר עמודים נשחקים, יש לשפץ אותם. באופן כללי, ישנם שני סוגי בלאי עיקריים שיכולים לגרום להידרדרות של העמודים: הידרדרות פיזית והידרדרות כימית. 

הידרדרות פיזית מתרחשת כאשר החומר נתון לכוחות חיצוניים כמו רוח, גשם וכו', בעוד שהידרדרות כימית מתרחשת כאשר חומרים כימיים באים במגע עם העמוד למשך פרקי זמן ארוכים. ובסופו של דבר, ישנם גורמים רבים לבלאי של עמודי מבנה, לא רק המשקל שהעמוד נושא עליו ומזג האוויר. למשל, העמוד גם יישחק אם הוא לא מתוחזק היטב. לדוגמה, במקרים של הזנחה על ידי הדיירים או אפילו ונדליזם. בתוך כך, אנו צריכים לשפץ עמודים בבניין כאשר הם אינם מסוגלים יותר לשאת את משקלם או כאשר הם נפגעים ממזג האוויר או מגורמים אחרים.

אנשי המקצוע שמבצעים עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין

כאשר מדובר על המשימה של עיבוי ושיפוץ עמודי הבניין, מדובר על מהנדסי קונסטרוקציה, מה שנקרא גם מהנדס אזרחי, מהנדס בניין או מהנדס בנייה. מהנדסי בנייה הוכשרו לתכנן, להבנות ולפקח על פרויקטים של בנייה. 

מהנדסי בנייה משתמשים בשרטוטים אדריכליים, שרטוטי קונסטרוקציה ותוכניות בנייה כדי להנחות את עבודתם של קבלנים וקבלני משנה. בתוך כך, המהנדסים גם מוודאים שהבניין עומד בתקנות הבטיחות. 

למה נצטרך מהנדס בנייה לעיבוי ושיפוץ עמודי בניין?

בעצם אפשר להגיד כי מהנדסי בנייה אחראים להבטיח שכל תקנות הבטיחות והבנייה מתקיימות במהלך הפיתוח של הפרויקט. כפועל יוצא מזה, מהנדסים גם מבטיחים שהבניין יהיה תקין מבחינה מבנית ומבחינה שלדית לפני שהוא יאכלס על ידי אנשים. 

התהליך המורכב הזה כולל הנפקת אישורי חומרים המשמשים בבנייה, כמו גם בדיקת קורות פלדה ולוחות בטון לפני הכנסתם למקומם, בדיקת וחישוב כוחות לחץ פיזיקליים המופעלים על המבנה (כמו רעידות אדמה ורוחות חזקות) ועוד. אלו הם פקטורים וגורמים שישפיעו ישירות על הבטיחות שלכם, מה שיחייב הזמנת מהנדס. לחילופין, תוכלו להזמין גם קבלן שלמד הנדסת בניין. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!