בניית מרפסת ברזל

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

בניית מרפסת ברזלתהליך בניית מרפסת ברזל אינו מורכב ומונה מספר שלבים בודדים, אם נשווה את התהליך לבניית מרפסת בטון נוכל לראות פער משמעותי בין שתי הטכניקות, על זה נפרט בהמשך. אם אתם מעוניינים להתקין מרפסת ברזל בבית שלכם יש לקחת בחשבון האם יש דיירים נוספים בבניין, עלויות, היתרים והאם זה באמת משתלם לכם. ריכזנו לפניכם את המידע המלא על בניית מרפסת ברזל.

מהי בניית מרפסת ברזל?

יש למעשה שתי שיטות עיקריות לבניית מרפסות כיום, האחת היא בניה יבשה והשנייה היא בניה רטובה. בניה רטובה היא בניה של מרפסות בטון. שיטה זו נחשבת לזולה יותר, אך מצד שני משך זמן העבודה ומורכבות העבודה מהווים חיסרון משמעותי. כמו כן, בנייה רטובה יותר קשה לקבלת היתר אם נשווה בין שתי השיטות, אם כי חשוב להדגיש שלא תמיד בניה רטובה תהיה זולה יותר מאשר בנייה יבשה. בניה רטובה כוללת פיגומים, יציקת עמודי בטון ועוד. 

מנגד, בניית מרפסת ברזל נחשבת לבניה יבשה. הסיבה לכינוי המקצועי הזה הוא עקב כך שלא נדרש להכין את המרפסת, אלא היא מגיעה מוכנה. התקנת המרפסת נעשית באמצעות עיגון וכבלים מפלדה אל חלד, הם למעשה מקובעים למבנה ובכך המרפסת "תלויה". הכבלים של המרפסת צריכים להיות מחוברים לצידה הקיצוניים של המרפסת ומתקבעים ב-45 מעלות לחיבור של המבנה (קירות חיצוניים). בניית מרפסת ברזל אינה מורכבת, בדרך כלל היא מגיעה כיציקה אחת ובמשקל של כטון, זאת לעומת מרפסת בטון שמגיעה לשבעה טון ואף יותר. משך זמן ההתקנה גם הוא משתנה בין שתי הטכניקות, כאשר התקנת מרפסת תלויה לוקחת בערך יום עד שבוע. מנגד, זמן ההמתנה של מרפסת בבנייה רטובה לוקח מעל שבוע ואף יותר.

האם כדאי להוסיף מרפסת?

ההחלטה על בניית מרפסת ברזל יכולה לנבוע מכמה סיבות, האחת היא שאתם רוצים מרפסת שמש, מקום לבלות בו עם חברים באוויר צח וכמו כן, להימנע מלכלוך הבית בזמן אירוח. ניתן לבשל בחוץ, לעשות על האש ויש לכם מגוון רחב של אפשרויות שללא מרפסת לא תוכלו לעשות. אך זאת לא הסיבה היחידה, רבים בוחרים להתקין מרפסות בבנייה יבשה כדי להשביח את הנכס שלהם. השבחת הנכס על ידי התקנת מרפסות יכולה להגיע ל-20% משווי הנכס. כמובן, ההשבחה תלויה בהרבה גורמים כמו מיקום המבנה, גילו, אוכלוסייה ועוד נתונים רבים אחרים. 

קראו עוד: תוספת מרפסת לבניין קיים

בניית מרפסת ברזל בבניין משותף

מה קורה כאשר אנחנו רוצים להתקין מרפסת ברזל בבניין משותף? ברוב המקרים לא תראו בניינים שלחלק מהדירות יש מרפסות ואילו לאחרים אין, אבל זה קיים. בניית מרפסת ברזל בבניין משותף היא פתרון מעולה כאשר קיימת התנגדות של דיירים רבים. נסביר, בשביל להתקין מרפסת בבניין משותף אתם צריכים לקבל אישור של דיירי הבניין בשיעור של 75% מסך כל הדיירים. כאשר אין התנגדות ואף דיירים נוספים מעוניינים לבצע את ההתקנה תוכלו לקבל מחיר זול יותר לכל מרפסת. 

אם קיימת התנגדות אנחנו נכנסים לסיפור אחר. אם ההתנגדות פוחתת מ-75% תוכלו להמשיך בהתקנת המרפסת ללא חשש. אם יש מעל 25% של דיירים מתנגדים מה שנותר לעשות הוא להגיע לבתי משפט. כאשר מדובר על מרפסת תלויה, התהליך יהיה הרבה יותר פשוט מכיוון שאתם לא פוגעים באף דייר במהלך ההתקנה, ההתקנה היא פשוטה, זריזה, אינה מלכלכת ואינה רועשת. מנגד, כאשר מדובר על בנייה רטובה התהליך יהיה מורכב יותר, ולכן אנחנו יכולים לראות בהרבה מבנים מרפסות תלויות. 

בניית מרפסת ברזל – ייעוץ

לפני שאתם בוחרים קבלן, חשוב לקבל את הייעוץ המתאים. לאחר קבלת אישור הדיירים, הכרת העלויות וכמו כן, בדיקה של עלויות מיסוי הגיע הזמן לבדוק את היתכנות הפרויקט. בשביל לעשות זאת אתם צריכים ליצור קשר עם אדריכל או מהנדס, בעל המקצוע בוחן את היתכנות הפרויקט ויוכל לתת לכם את המענה הטוב ביותר למה שביקשתם. פעמים רבים כאשר לקוחות מבקשים מרפסת בטון, בפועל המהנדס יציאה להם בניית מרפסת ברזל עקב אישור הרשויות. בעל המקצוע עומד מול הרשויות ובודק לא רק היתכנות של פרויקט, אלא גם ילווה אתכם בתהליך הוצאת היתרים. 

לפני תהליך הבנייה חשוב להכין תוכנית עבודה מסודרת (בעל המקצוע עושה זאת) ויש להגיש את התוכניות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. לאחר מכן, יש להמתין עד לקבלת היתר, התהליך הזה יכול להימשך כמה חודשים ולעיתים גם יותר משנה. כל שינוי בבית או הוספה של חלל נוסף מחייב אותנו בהיתר בנייה, חשוב להדגיש שקבלת היתר בנייה תלוי גם ברשות המקומית, יש מקומות שיסכימו לכם להתקין מרפסת בודדת במבנה משותף, ואילו אחרים לא יתנו לכם את ההיתר הזה. הוועדה בוחנת בין היתר את המרפסת, משקל מותר לכל מ"ר וגודל המרפסת, בדרך כלל מעל 12 מ"ר נדרש לשלם ארנונה. שימו לב, יש תו תקן ישראלי למרפסות כאשר העומס המירבי הוא 350 ק"ג לכל מ"ר.

מה המחיר של בניית מרפסת ברזל?

על פי הערכות, המחיר של עלות בניית למ"ר עבור מרפסת ברזל היא בין 6,000 ש"ח ועד 6,500 ש"ח לכל מ"ר. זאת אומרת שעל מרפסת בשטח של 14 מ"ר אנחנו נשלם בין 84,000 ש"ח ועד 91,000 ש"ח. המחיר הזה משקף את המחיר של המרפסת בלבד, אבל בכל פרויקט כזה ישנן עלויות נוספות, העלויות כוללות ריצוף במקרה הצורך, התקנה של שקעי חשמל, מעקות ועוד. לכן, כאשר אתם פונים לבעל מקצוע יש לבקש הצעת מחיר כוללת לכל הפרויקט. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!