שיקום וחיזוק מבנים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שיקום וחיזוק מבניםשיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך נפוץ בארץ, יש מספר מטרות לשיקום מבנים, מבניהם לשמור על בטיחות וכמו כן, השבחת הנכס. תהליך שיקום וחיזוק מבנים משתנה בהתאם לסוג הפרויקט והיקפו, יש חברות שונות שעוסקות בתחום זה, אך אנחנו נסביר לא רק מה זה אומר בכלל, אלא גם איך בוחרים את החברה המתאימה לפרויקט שלכם. 

מה זה שיקום וחיזוק מבנים?

שיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך הכולל בתוכו מגוון יתרונות. התהליך יכול להיעשות בכפייה, או על ידי החלטה כוללת של דיירי המבנה (לפחות בשיעור של 70% כאשר מדובר על בניין משותף). המטרה העיקרית של שיקום וחיזוק מבנים הוא לחדש את אותו מבנה ולדאוג לכך שיהיה בטיחותי, בין אם מדובר על מבנה ישן או לא. התהליך כולל שיקום וחיזוק עמודי בטון, צביעת מחודשת פנימית וחיצונית, החלפת תשתיות, תיקוני תשתיות, תיקוני בטון וטיח, איטום ועוד מגוון רחב של טכניקות עבודה. בסופו של דבר, המטרה היא שהמבנה שלכם יתנהל כחדש על ידי שיקומו. 

כאשר מדובר על מבנים משותפים התהליך עשוי להיות מורכב יותר, זאת מכיוון שבשביל להתחיל בתהליך צריך לקבל אישור בשיעור של 70% מסך דיירי הבניין. כאשר אין הסכמה כוללת שמגיעה לאחוז ההסכמה הקבלן יעדיף שלא לקחת את הפרויקט. בדרך כלל מקרים כאלה מבטלים את הפרויקט או מובילים את דיירי הבניין להליכים משפטיים. חשוב להדגיש מצד שני, אם מדובר על עניין בטיחותי אין צורך בהסכמה של דיירי המבנה. מהנדס מגיע ובוחן האם המבנה נחשב למסוכן, וכאשר הוא נחשב למסוכן יש לבצע הליך שיקום. 

שיקום מבנים

הרבה פעמים אנחנו יכולים לראות ברחבי העיר מבנים שעוברים שיפוץ מקיף, למעשה מדובר ברוב המקרים על שיקום כאשר אנחנו רואים פיגומים. התהליך יכול להיות בשל התחדשות עירונית, וכאשר אין אפשרות לבצע תהליך פינוי בינוי באותו מבנה. המטרה היא להדביק את הפער הנוצר, מכיוון שבכל פעם יש סטנדרט בטיחות שנקבע על פי הרשויות המקומיות. אם כך, השאלה הנשאלת היא מה ההבדל בין שיקום מבנים לבין שיפוץ? שיפוץ הוא עניין שאינו נחשב לדחוף, אלא החלטה לשדרוג המבנה שיכול להוביל גם להשבחת הנכס, אפשרות להוסיף מעלית, מרפסות וכד'.

תהליך שיקום וחיזוק מבנים הוא בדרך כלל עקב כשלי בטיחות כמו קורוזיה בתוך ברזלי זיון, עמודי תמיכה וכד'. גם כאשר אין צו מבנה מסוכן, עדיין יש מקרים בהם נדרשים הדיירים לערוך חיזוק מבנים כדי למנוע נזקים עתידיים. יש מגוון תהליכים של שיקום וחיזוק מבנים. לדוגמא, הזרקת אפוקסי, בתהליך זה אנחנו מזריקים אפוקסי כדי לתקן סדקים בתוך מבנה. השיטה השנייה היא מערכת מורכבת, באמצעות השיטה הזאת אנחנו מסייעים במניעת פגיעות מבנים, אנחנו משדרגים את רמת העומס ומונעים נזקים עתידיים.

השבחת הנכס באמצעות שיקום וחיזוק מבנים

עוד דבר פופולרי הוא להשביח את הנכס באמצעות שיקומו. איך זה עובד בעצם? כאן יש אינטרס כולל לכל דיירי הבניין, אם שווי הנכס שלהם הוא X כרגע, לאחר שיקום מבנים ערך הנכס עולה משמעותית בשיעור שנע בין 7% ל-20%. התהליך כולל גם חיזוק עמודי בטון, וכמו כן גם שינויים קוסמטיים כגון חיפויים, איטום שלילי או חיובי, צביעת קירות, צביעת חללים פנימיים כמו לובי, חידוש מרזבים, שיקום בטון ועוד. השינוי אינו רק קוסמטי, אלא גם בטיחותי. 

מה המחיר של שיקום מבנה?

תהליך שיקום מבנים הוא עם מחיר משתנה, זאת בהתאם להיקף הפרויקט. מי שאחראי על התשלום הוא הדייר, אם מדובר על בניין משותף המחיר מתחלק בין כל הדיירים וכך ניתן להוזיל את המחיר משמעותית. כאשר מדובר על תהליך מורכב וכולל, המחיר עשוי לנוע בין 50,000 ש"ח ועד 120,000 ש"ח לדייר. כמובן, המחיר יכול להיות יקר יותר אם מדובר על הוספת מעלית, מרפסות וכד'. כאשר דייר אחד מעוניין להתקין מרפסת או ממ"ד בבית שלו, יהיה עליו לשלם בנפרד. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שאם מדובר על התקנת מעלית, ייתכן והמחיר יתחלק בכל דיירי הבניין מלבד למי שגר בקומה ראשונה. 

כדי לקבל את המחיר הסופי יהיה עליכם ליצור קשר עם בעל מקצוע. המחיר של בדיקת קונסטרוקטור יכול לנוע בין 1,500 ש"ח ועד 3,000 ש"ח. לאחר מכן, בעל המקצוע מגיש תוכנית עבודה הכוללת הצעת מחיר והיקף זמן עבודה. משך זמן עבודה של שיקום וחיזוק מבנים גם הוא משתנה בהתאם לפרויקט, בהתאם לגישה למבנה, בהתאם לצרכים האישיים של הדיירים ולרוב נע בין כמה שבועות בודדים ועד חודשים בודדים. חשוב להדגיש, בתהליך גם נדרשים להוציא היתרים מטעם הרשויות – דבר שיכול לעכב את התהליך. 

איך בוחרים חברה לשיקום וחיזוק מבנים?

תחילה חשוב להבדיל בין מקרים שמדובר על יוזמה מטעם העירייה או כאשר מדובר על יוזמה של דיירי הבניין. יש מקרים בהם היזם הוא זה שיפנה אליכם כדי להשביח את הנכס, הוא ייתן לכם הצעת מחיר ולאחר ההסכמה ייקח נתח מהסכום הכולל של הפרויקט. בשני המקרים חשוב לדעת איך לבחור את החברה הנכונה שתבצע את התהליך עבורכם. יש לא מעט קבלנים וחברות בנייה שמתעסקות בתחום שיקום וחיזוק מבנים, כדי לבחור את החברה הטובה ביותר עליכם לקבל חוות דעת, לראות פרויקטים שכבר נעשו על ידי החברה וכמובן לוודא היטב שמדובר על קבלן שעובד עם רישיון.

שיקום וחיזוק מבנים יכול לכלול קבלני משנה, כמו קבלני איטום, קבלני ניסור בטון, קבלן שיפוצים וכד'. גם כאן, מה שמעניין אתכם הוא מי אחראי על הפרויקט ועל אותו אדם לעבור אתכם את התהליך בצורה מקצועית, מנוסה ותוך כדי בקשת היתרים. התהליך הוא כפוף לחוק, יש לפנות ולקבל אישור קונסטרוקטור, היתרי בנייה ואישורים נוספים כדי שהפרויקט יוכל לצאת לפועל.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה

כדי לדעת איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה חשוב להבין מה החוק קובע בהתאם לתקן 413. היום המודעות סביב חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה גבוהה, אבל

תיקון מבנים לרעידות אדמה
תיקון מבנים לרעידות אדמה

לאחר שרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה, ישראלים רבים החלו לשאול את עצמם מה יקרה כאן במקרה של רעידת אדמה. רעידת אדמה עשויה לפקוד את

עמידות מבנים ברעידות אדמה
עמידות מבנים ברעידות אדמה

בדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה היא בדיקה של בעל נכס צריך לבצע. כיום אנחנו רואים יותר מודעות סביב רעידות אדמה, תוך הידיעה שרעידת אדמה עשויה

חיזוק מבנים מחיר
חיזוק מבנים מחיר

חיזוק מבנה קיים הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לחזק מבנים ברחבי המדינה ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידת אדמה. כיום יש מבנים ישנים רבים ברחבי

חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה
חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה

בישראל יש חשש ממשי לרעשי אדמה. ככל שהשנים עוברות כך החשש מתגבר. בנוסף לכך, קיימים מבנים ישנים רבים שהחשש שהם יקרסו בזמן רעידת אדמה הוא

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!