עלות חיזוק בניין לרעידת אדמה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

עלות חיזוק בניין לרעידת אדמהלא כל מבנה עונה לדרישות של תקן 413 בהתייחס לרעידות אדמה. התקן בא לתת לנו אומדן לגבי חוסן של מבנה, מי עומד בתקנים ומי לא כדי לדעת האם אנחנו צריכים לבצע שיפוץ בבית כדי להכין את עצמו לרעידת אדמה. עלות חיזוק בניין לרעידת אדמה משתנה בהתאם לסוג המבנה, גילו, מורכבות עבודה, מצב נוכחי וכמו כן, האם יש צו מבנה מסוכן או לא.

מהו תקן 413?

תקן 413 הוא התקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידות אדמה. התקן תוקן בשנת 1980 ולאחר מכן, כל מבנה שנבנה לאחר השנה הזאת נבנה בהתאם לתקנים הכתובים בחוק. אז מה קורה אם מבנים שנבנו לפני? כאן מתחילה להתעורר הבעיה. לא כל מבנה עומד בתקנים אם נבנה לפני שנת 1980, ולכן כדי לבדוק האם המבנה שלכם עמיד בפני רעידות אדמה חשוב לבצע בדיקה כללית על ידי מהנדס. בעל המקצוע בוחן את המבנה, את הבסיס שלו, ליקויים פנימיים וחיצוניים ויכול לתת לכם דוח ליקויים. בהתאם לדוח הליקויים נצטרך לחזק את המבנה ולהכין אותו למקרה של רעידת אדמה. במקרים חריגים (במיוחד כאשר מדובר על מבנים ישנים), ייתכן ובעל המקצוע יוציא לכם צו מבנה מסוכן. 

כמה זמן לוקח לחזק בניין לרעידת אדמה?

לפני שנדבר על עלות חיזוק בניין לרעידת אדמה, חשוב לבין מהם הסימנים לכך שאתם צריכים חיזוק בניין וכמו כן, כמה זמן זה לוקח. אין זמן קבוע לחיזוק בניין לרעידת אדמה, הדבר תלוי בין היתר גם בהוצאת היתרים מטעם הרשות המקומית. משך השיפוץ עצמו נע בין שבועות בודדים ועוד חודשים – זאת בהתאם להיקף העבודה. כאשר מדובר על מבנה בהיקף רחב, הפעולות שייבצע בעל המקצוע הן יותר רגישות וצריך להיעזר בקבלני משנה רבים. רק לאחר דוח ליקויים ניתן יהיה לתת תקופת זמן עבודה משוערת. 

קראו עוד: חיזוק מבנים לקראת רעידות אדמה

מהם הסימנים לכך שאתם צריכים חיזוק בניין?

מלבד למה שציינו לגבי תקן 413, יש עוד לא מעט סימנים שיכולים להעיד על כך שאתם צריכים לחזק את הבניין שלכם. ריכזנו עבורכם מספר סימנים בולטים שכל אחד יכול לראות, ואין צורך בעין מקצועית בהכרח:

  1. עיוות – אם תסתכלו על הקרקע בתוך המבנה שלכם או בקרבתו, תוכלו להבחין האם יש עיוות בקרקע. זאת אומרת, האם חלקים בולטים יותר, האם חלקים שקועים יותר. בדרך כלל עיוותים באדמה אינם נוצרים באופן טבעי, אלא כאשר יש חוסר איזון במבנה.
  2. שינוי גובה – תוכלו להבחין האם קיימים שינויי גבוה בריצוף שלכם. תוכלו לבצע את הבדיקה באמצעות שפיכת מים בחלל החדר ולראות האם המים הולכים לכיוון אחד באופן אוטומטי או נשארים עומדים. כמו כן, תוכלו לגרור את הרגל שלכם צמוד לרצפה ולראות האם אתם חשים שינויים. בדרך כלל שינויי גובה ניתן לראות בקלות, תוכלו להסתכל על המקרר במטבח ולראות האם הוא ישר או עקום באמצעות פלס או על פי ראיה.
  3. פגמים – האם קיימים פגמים בחלק החיצוני של המבנה? קל מאוד לזהות פגמים, בין אם מדובר על חיפוי ובין אם מדובר על צבע. תוכלו לראות האם יש סדקים על גבי המבנה בחלקו החיצוני ואם קיימים סדקים זה יכול להעיד על מבנה שאינו עומד בתקנים הבסיסיים. תוכלו להסתכל גם בחלקו הפנימי של המבנה ולראות בחדר מדרגות את כל הדברים שציינו כמו שקעים, סדקים פנימיים ונזק מקומי.
  4. משקוף – האם יש סדקים מעל המשקוף של הדלת שלכם? אם כן, זה אחד הסימנים המעידים על הצורך בחיזוק בניין. מלבד לכך, אם כבר ביצעתם תיקון או שיפוץ קטן בבית תוכלו לזהות שאם הסדקים חוזרים על עצמם לאחר כל תיקון, הבעיה היא בתשתית הבניין. 

מהי עלות חיזוק בניין לרעידת אדמה?

קשה מאוד לתת מחיר ספציפי לחיזוק בניין, יש שיטות שונות לחיזוק מבנים והמחיר נקבע בין היתר גם בהתאם להיקף הבניין. ריכזנו עבורכם מחירון המתייחס לביצועי עבודות שונות בתחום חיזוק בניין. ככה נוכל לדעת פחות או יותר מהי עלות חיזוק בניין לרעידת אדמה. כדי לקבל את המחיר המדויק אנחנו ממליצים להתייעץ עם קבלן המתמחה בחיזוק מבנים, הוא יוכל לתת לכם את המחירון המלא בהתייחס לליקויים שנמצאו בדוח הליקויים לאחר בדיקת מהנדס. 

עלות חיזוק בניין לרעידת אדמה – מחירון

סוג עבודה מחיר הערות
בדיקת מהנדס לפני חיזוק בניין 2,200-3,500 ש"ח בדיקה ודוח ליקויים
פיגומים 120-250 ש"ח למיטה המחיר מתייחס לפיגום בשטח של 5 מ"ר
השכרת מנוף 1,500-3,500 ש"ח המחיר מתייחס ליום עבודה
צביעת בניין 50-90 ש"ח למ"ר צביעה במקרה של שיפוץ כללי
קורת תמיכה זוויתית 3,500-7,000 ש"ח לקורה המחיר כולל עבודה
קורה אנכית 4,300-5,000 ש"ח המחיר כולל עבודה (לא כולל מנוף)
עמודי תמיכה 5,500-6,500 ש"ח כ-1,000 ש"ח למטר – המחיר מתייחס לקומה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה

כדי לדעת איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה חשוב להבין מה החוק קובע בהתאם לתקן 413. היום המודעות סביב חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה גבוהה, אבל

שיקום וחיזוק מבנים
שיקום וחיזוק מבנים

שיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך נפוץ בארץ, יש מספר מטרות לשיקום מבנים, מבניהם לשמור על בטיחות וכמו כן, השבחת הנכס. תהליך שיקום וחיזוק מבנים משתנה

תיקון מבנים לרעידות אדמה
תיקון מבנים לרעידות אדמה

לאחר שרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה, ישראלים רבים החלו לשאול את עצמם מה יקרה כאן במקרה של רעידת אדמה. רעידת אדמה עשויה לפקוד את

עמידות מבנים ברעידות אדמה
עמידות מבנים ברעידות אדמה

בדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה היא בדיקה של בעל נכס צריך לבצע. כיום אנחנו רואים יותר מודעות סביב רעידות אדמה, תוך הידיעה שרעידת אדמה עשויה

חיזוק מבנים מחיר
חיזוק מבנים מחיר

חיזוק מבנה קיים הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לחזק מבנים ברחבי המדינה ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידת אדמה. כיום יש מבנים ישנים רבים ברחבי

חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה
חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה

בישראל יש חשש ממשי לרעשי אדמה. ככל שהשנים עוברות כך החשש מתגבר. בנוסף לכך, קיימים מבנים ישנים רבים שהחשש שהם יקרסו בזמן רעידת אדמה הוא

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!