עמידות מבנים ברעידות אדמה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

עמידות מבנים ברעידות אדמהבדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה היא בדיקה של בעל נכס צריך לבצע. כיום אנחנו רואים יותר מודעות סביב רעידות אדמה, תוך הידיעה שרעידת אדמה עשויה לפקוד גם את קרקע ישראל. בשביל להתמודד נכון מול רעידות אדמה אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהבעיה היא לאו דווקא רעידת האדמה, אלא החוסן של המבנה שלנו. יש מבנים שיש להם עמידות בפני רעידות אדמה ואחרים שאין להם – איפה אתם עומדים?

עמידות מבנים ברעידות אדמה – תקן 413

תקן 413 הוא התקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידות אדמה. בפועל, מה שהתקן אומר הוא שמי שביתו נבנה לפני שנת 1980 נמצא המבנה שלו בסיכון גבוה יותר לקריסה בזמן רעידת אדמה. התקן הוצא ותוקן לאחר שנת 1980, ועקב כך אותם מבנים לא עומדים בתקן. מבנים שנבנו לאחר שנת 1980 בסבירות גבוהה יותר לעמידות בפני רעידות אדמה. התקן מתייחס גם למבנים על עמודים, מבנים מעל חמש קומות ועוד. הדרך הטובה ביותר לבדוק עמידות מבנים ברעידות אדמה היא על ידי מהנדס.

בעל המקצוע בוחן את טיב עמודי התמיכה, הוא בודק האם המבנה נמצא בסכנה בזמן רעידת אדמה וכמו כן, יכול לתת לכם פתרונות חיזוק מבנים. מבנים שאינם עומדים בתקן לא צריכים להרוס את המבנה, אלא לחזק אותו באחת מכמה שיטות. השיטות המוצעות הן: שיפוץ כללי, השבחת קרקע, בידוד סיסמי, מערכת שיכוך, חיזוק מסגרת מבנה, תמיכה.

מהי השיטה הטובה ביותר לחיזוק מבנים?

כאמור, יש לא מעט שיטות בהן נוכל להשתמש כדי לחזק את המבנה שלנו. בחירת שיטת החיזוק היא בהתאם למבנה שלכם, למיקום בו הוא נמצא, לגיל שלו ובהתאם למצבו הנוכחי. בעל המקצוע בוחן את עמודי התמיכה, ברזל מזוין, עמודי בטון ולאחר מכן יוכל לזהות את היציבות של המבנה. במקרים רבים במבנים ישנים אנחנו יכולים לראות שכבר נוצרה חלודה, יש סדקים במבנה ועמודי התמיכה עצמם התנפחו. כאשר הבעיה היא בעמודי התמיכה בלבד, מה שבעל המקצוע עושה הוא חלוקה שווה בין עמודי תמיכה תקינים וכאלה שאינם תקינים.

ניתן לבצע תיקון בעמודי התמיכה על ידי ניסור בטון ולאחר מכן הצבה וחידוש של בטון. כמו כן, בעל המקצוע יכול להוסיף תמיכה במבנה על ידי הוספת קירות תמיכה מהקרקע או במסגרת המבנה. בדרך כלל נהוג להוסיף חיזוק צולב וחיזוק אלכסוני. היתרון שיש לנו דווקא בחיזוק מבנים באמצעות הוספת עמודי תמיכה היא שניתן לשמור על חלוקת משקל שווה לרוחב המבנה.

במקרים אחרים, כאשר מדובר על מבנה ישן דיירי הבניין יכולים להחליט על שיפוץ כללי בו גם המבנה מחוזק, וכמו כן ניתן להשביח את הנכס. השבחת הנכס באמצעות שיפוץ יכולה לעלות את ערך המבנה בשיעור של 5% עד 15%, זאת על ידי שיפוץ חזית הבניין, סגירת סדקים, הוספת עמודי תמיכה, איטום תקין, חיזוק מבנים באמצעות השבחת קרקע ובאמצעי אחר כמו הוספת פלדה, עיבוי עמודי בטון, הוספת ממ"ד ועוד.

לכן, אי אפשר להצביע על שיטה אחת שהיא הטובה ביותר, אלא השיטה נבחרת בהתאם למצבו של המבנה ובהתאם ליכולת של בעל המקצוע להיות עם גישה למקום. כאשר מדובר על ערי מרכז צפופות הקושי גדול יותר בבחירת שיטת חיזוק המבנה ובמקרים מסוימים יש לקבל היתר כדי לבצע עבודות המשנות את חזית המבנה.

צו מבנה מסוכן

כאשר בעל המקצוע בוחן את המבנה שלכם עבור עמידות מבנים ברעידות אדמה, יש מקרים מסוימים בהם המהנדס רשאי להוציא צו מבנה מסוכן. זאת אומרת שהמבנה לא רק שלא עומד בתקן 413, אלא גם מסוכן לשהייה בעת הנוכחית. לצערנו, קרו לא מעט מקרים בהם מבנים קרסו על הדיירים מכיוון שאינם ענו לתקנים הבסיסיים או עקב בלאי טבעי. ההמלצה שלנו היא לא לוותר על בדיקה מקיפה של מהנדס, הן עבור עמידות מבנים ברעידות אדמה והן בדיקה שגרתית. נוסף על כך, גם אם המבנה שלכם נבנה לאחר שנת 1980 ואתם רואים סדקים במבנה, בטון חשוף, ברזלים חשופים אנחנו ממליצים גם לערוך בדיקה מכיוון שלעיתים המבנים יכולים להיות על לקות קריטית.

כמה עולה חיזוק מבנים?

בשביל לבצע עבודת עמידות מבנים ברעידות אדמה יהיה על בעל המקצוע להעריך את היקף העבודה. המחיר של חיזוק מבנים משתנה בהתאם לסוג העבודה, המחיר בדרך כלל נקבע לפי מ"ר. במקרים רבים כאשר מדובר על שיפוץ כללי המחיר יכול לנוע בין 1,500 ש"ח למ"ר ועד 4,500 ש"ח למ"ר, המחיר נעים בטווח רחב מכיוון ששיפוץ כללי הוא מונח שאינו מפורט. אם ניקח בחשבון גם עיבוי עמודי בטון, המחיר יכול להגיע לכ-1,500 עד 2,200 ש"ח לעמוד. בשביל לקבל הצעת מחיר בעל המקצוע צריך לבחון את המבנה שלכם, ולתת לכם תוכנית עבודה מפורטת בה הוא מדגיש כל שינוי שעומד להתבצע וטכניקת חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה.

קראו עוד: חיזוק מבנה קיים

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה

כדי לדעת איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה חשוב להבין מה החוק קובע בהתאם לתקן 413. היום המודעות סביב חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה גבוהה, אבל

שיקום וחיזוק מבנים
שיקום וחיזוק מבנים

שיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך נפוץ בארץ, יש מספר מטרות לשיקום מבנים, מבניהם לשמור על בטיחות וכמו כן, השבחת הנכס. תהליך שיקום וחיזוק מבנים משתנה

תיקון מבנים לרעידות אדמה
תיקון מבנים לרעידות אדמה

לאחר שרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה, ישראלים רבים החלו לשאול את עצמם מה יקרה כאן במקרה של רעידת אדמה. רעידת אדמה עשויה לפקוד את

חיזוק מבנים מחיר
חיזוק מבנים מחיר

חיזוק מבנה קיים הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לחזק מבנים ברחבי המדינה ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידת אדמה. כיום יש מבנים ישנים רבים ברחבי

חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה
חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה

בישראל יש חשש ממשי לרעשי אדמה. ככל שהשנים עוברות כך החשש מתגבר. בנוסף לכך, קיימים מבנים ישנים רבים שהחשש שהם יקרסו בזמן רעידת אדמה הוא

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!