תיקון מבנים לרעידות אדמה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

תיקון מבנים לרעידות אדמהלאחר שרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה, ישראלים רבים החלו לשאול את עצמם מה יקרה כאן במקרה של רעידת אדמה. רעידת אדמה עשויה לפקוד את אדמת ישראל, אבל חשוב להדגיש שמה שגורם לאובדן נפשות היא לא בהכרח רעידת האדמה אלא המבנה שלכם. כאשר מדובר על מבנה מסוכן שלא עומד בתקן 413 הוא בעל סבירות גבוהה לקרוס בזמן רעידת אדמה – אך היום ניתן לבצע תיקון מבנים לרעידות אדמה. 

 

אילו מבנים נדרשים לעבור תיקון מבנים לרעידות אדמה?

איך נדע האם המבנה שלנו נמצא בסכנה בזמן רעידת אדמה? למעשה, כל מבנה נמצא בסכנה, אבל יש מבנים שנמצאים בסכנה גבוהה יותר. בשביל לייחס את רמת הסכנה בהתאם למבנה שלכם, הדרך הטובה ביותר לבצע את הבדיקה היא באמצעות יצירת קשר עם מהנדס שבוחן את המבנה. עם זאת, יש תקן שיכול לשקף לכם את המצב הנתון. התקן נקרא התקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידות אדמה או במונחים פשוטים – תקן 413. 

התקן מתייחס למבנים שנבנו לפני שנת 1980 ומבנים שנבנו לאחר הוצאת התקן. כל המבנים שנבנו לאחר שנת 1980 עומדים בתקן לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה, מבנים שנבנו לפני התאריך הנקוב אינם עומדים בתקן ונדרשים לבצע חיזוק מבנים דרך קבלן פרטי או על ידי חידוש עירוני. כמו כן, מבנים על עמודים, מבנים מעל 5 קומות ועוד סוגים שונים של בניות גם הם נמצאים בסכנת קריסה בזמן רעידת אדמה. כאמור, לא כל מבנה חדש ולא כל מבנה ישן נדרשים בחיזוק, אבל כדי לדעת האם אתם נדרשים לבצע תיקון מבנים לרעידות אדמה עליכם יהיה לפנות לבעל מקצוע לביצוע בדיקה מקיפה. 

 

תיקון מבנים לרעידות אדמה – כל הדרכים

  1. שיפוץ כללי – אחת הדרכים לחזק ולתקן מבנה לרעידות אדמה הוא באמצעות שיפוץ כללי. תהליך זה נועד עבור מי שמעוניין לחדש את המבנה לחלוטין ולהשביח את הנכס. כחלק מהשיפוץ, ניתן יהיה לשפץ את חזית המבנה באמצעות סגירת סדקים, חיזוק בטון, צביעה מחודשת, איטום וכמו כן, תיקון מבנים לרעידות אדמה על ידי הוספת תמיכה למבנה קיים. התמיכה נעשית על ידי חיזוק קירות, שדרוג בסיס המבנה, הוספת פלדה, עיבוי עמודי בטון, חיזוק חדר מדרגות, הוספת ממ"ד ועוד. כל הדברים שנמנו אינם מחויבים, אלא יכולים להתווסף להליך שיפוץ כחלק מתיקון מבנים לרעידות אדמה. 
  2. השבחת קרקע – התהליך הבא הוא השבחת קרקע. בסופו של דבר, מה שקובע את חוזק רעידת האדמה על המבנה שלכם הוא לא רק המבנה, אלא גם הקרקע עליו מוצב המבנה. אם מדובר על אדמה חולית יחסית, התנועה במהלך רעידת אדמה תהיה עוצמתית יותר. לכן, כחלק מתיקון מבנים לרעידות אדמה ניתן לדחוס את הקרקע ואפילו להוסיף כלונסאות ויסודות נוספים.
  3. תמיכה – ניתן לתמוך במבנה בפני רעידות אדמה על ידי הוספת תמיכה נוספת לקירות או לקרקע. נהוג להוסיף חיזוק צולב, לעיתים גם חיזוק אלכסוני. היתרון בשיטה זו היא שניתן למנוע קריסה של מבנה כל עוד נשמור על חלוקה שווה לרוחב המבנה. כמו כן, ניתן לבצע את התמיכה גם למבנים ישנים וגם למבנים חדשים. אנחנו לא תמיד ממליצים לבצע את התמיכה בלבד, אלא בשילוב של טכניקה נוספת כאשר מדובר על מבנה שנבנה לפני 1980.
  4. מערכות שיכוך – המערכות המתקדמות יכולות לספוג אנרגיה סיסמית ועל ידי הספיגה עוצמת גלי ההלם יהיו נמוכים. יש סוגים שונים של בולמי זעזועים שניתן להציב אותם על פי הקרקע ואף יריעות שתורמות על הפחתת עוצמת גלי ההלם. מערכות אלו נחשבות ליקרות יותר, אך בהחלט נמצאו יעילות. 
  5. בידוד סיסמי – המטרה של טכניקת בידוד סיסמי נועדה כדי להפריד את המבנה מהקרקע במהלך רעידת אדמה. מדובר גם כאן על מערכת מתקדמת שיכולה למנוע נזקים גדולים למבנים שאינם עומדים בתקן הישראלי בפני רעידות אדמה. בשל עלות הטכניקה היקרה, אנחנו כמעט ולא רואים בתים פרטיים שמשתמשים בטכניקה הזו, למעשה הרוב שכן בוחרים להשתמש בבידוד סיסמי הם מוסדות ציבוריים.

 

כמה עולה תיקון מבנים לרעידות אדמה?

לאחר שהכרנו את הטכניקות השונות, איך נדע איזו טכניקה מתאימה לנו? בחירת הטכניקה נעשית בהתאם לכל מצב אינדיבידואלי. זאת אומרת, בעל המקצוע בוחן באופן מקיף את המקרה, בודק את היקף העבודה, נגישות למקום ומיקום גיאוגרפי ובהתאם לכך ייתן לכם הצעת מחיר הכוללת את טכניקת העבודה. כאשר מדובר על מבנה משותף, התשלום נעשה בחלוקה שווה בין הדיירים. אם קיים סירוב של אחד מהדיירים, עדיין ניתן לבצע את העבודה ברוב של 75%. שימו לב, אם מדובר על מבנה שהוצא לו צו מבנה מסוכן אין צורך בהסכמה של הדיירים, אלא חובה לבצע את התיקון.

המחיר של תיקון מבנים משתנה, הוא יכול לנוע בין 1,500 עד 2,200 ש"ח עבור עיבוי עמודי תמיכה, ועד לעשרות אלפי שקלים עבור שיפוץ כולל למבנה. לכן, כאשר אתם יוצרים קשר עם חברה המתמחה בתיקון מבנים לרעידות אדמה בקשו הצעת מחיר מפורטת הכוללת את כל העבודות שעומדות להתבצע. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה
איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה

כדי לדעת איך מחזקים מבנים לרעידות אדמה חשוב להבין מה החוק קובע בהתאם לתקן 413. היום המודעות סביב חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה גבוהה, אבל

שיקום וחיזוק מבנים
שיקום וחיזוק מבנים

שיקום וחיזוק מבנים הוא תהליך נפוץ בארץ, יש מספר מטרות לשיקום מבנים, מבניהם לשמור על בטיחות וכמו כן, השבחת הנכס. תהליך שיקום וחיזוק מבנים משתנה

עמידות מבנים ברעידות אדמה
עמידות מבנים ברעידות אדמה

בדיקת עמידות מבנים ברעידות אדמה היא בדיקה של בעל נכס צריך לבצע. כיום אנחנו רואים יותר מודעות סביב רעידות אדמה, תוך הידיעה שרעידת אדמה עשויה

חיזוק מבנים מחיר
חיזוק מבנים מחיר

חיזוק מבנה קיים הוא תהליך חשוב מאוד שמאפשר לחזק מבנים ברחבי המדינה ולשפר את העמידות שלהם בפני רעידת אדמה. כיום יש מבנים ישנים רבים ברחבי

חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה
חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה

בישראל יש חשש ממשי לרעשי אדמה. ככל שהשנים עוברות כך החשש מתגבר. בנוסף לכך, קיימים מבנים ישנים רבים שהחשש שהם יקרסו בזמן רעידת אדמה הוא

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!