חשיבות אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

למרות שרובינו איננו בקיאים בתהליך בניה של בית פרטי או מנגד של מבנה גדול יותר, ברור לנו כי קיים הצורך לתכנן אותו בצורה מוקפדת כדי שהוא יהיה בטוח ויציב מאוד. אנחנו גם יודעים, שזהו אינו תפקידו של האדריכל או לכל הפחות לא תפקידו הבלעדי. לצורך כך נעזר האדריכל בקונסטרוקטור.

הקונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס בניין שהוסמך לנושא בתום הכשרה ארוכה ומפרכת ותפקידו הוא לדאוג השלד או הקונסטרוקציה של הבית או המבנה נבנית ומיושמת על פי כל הכללים ההנדסיים הנכונים, שיביאו לכך שהבית או כל קונסטרוקציה שיש בו יהיו יציבים, בטוחים, יוכלו לעמוד בעומסים שונים ובאירועי טבע וכד' ויחזקו כיאות את המבנה.

חשיבות אישור קונסטרוקטור

אז במידה ונרצה לבנות משהו גדול מאוד כמו בניין רב קומות, מחסן גדול, בית ספר, אולם או כל מבנה ציבורי גדול אחר ואפילו גשרים – יהיה לנו ברור למה אנחנו צריכים את פעילותו של הקונסטרוקטור. הרי מדובר במבנים מורכבים וגדולים. אנחנו גם נבין מדוע אנו זקוקים לקונסטרוקטור כאשר אנחנו בונים בית פרטי. גם אם הוא קטן יחסית. הרי בסופו של דבר אנחנו ובני המשפחה שלנו נגור בו או נעבוד במשרד הקטן ואנחנו חוששים לשלומנו ושלומם.

אבל האם אנחנו יודעים שגם כאשר כבר הבית יציב, בטוח ועומד ואנחנו רק רוצים לעשות בו שינויים קלים, נצטרך אישור קונסטרוקטור? ובכן, נצטרך גם עבור תוספת בניה קטנה ונצטרך גם אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר, פריצת גרם מדרגות ודברים מעין אלו. כן, גם אם אין כל שינוי חיצוני בבית. למרות  שרובנו לא באמת מודעים לכך ולא חושבים להזמין ולקבל אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר, הרי ש מדובר בפעולה קריטית עבורנו מכל כך הרבה בחינות, ובראשם – השמירה על בטחון היקרים לנו ביותר.

האחריות עלינו

כאשר בונים בנין רב קומות, מחסן או מבנה גדול. הדבר נעשה על ידי חברות קבלניות גדולות ולהן ברור כי עבודת הקונסטרוקטור היא חשובה מאין כמותה. אפילו כאשר קבלן בונה את ביתנו הפרטי הקטן, הוא ידרוש קונסטרוקטור, משום שחשובה לו הפרסטיזה המקצועית שלו והוא לא רוצה שבית הוא בנה ירשם לדיראון עולם כבית שהתמוטט או נפגע בגלל תכנון לא נכון.  אבל כאשר מדובר על שיפוץ שאנחנו עושים לאחר סיום הבית, לעיתים שנים רבות מאז גמר הבניה – אין את הקבלן הזה. יש במקסימום קבלן שיפוצים. אנחנו רוצים בהוספת חדר, הגדלת חללים, עליה לקומה שניה,  פתיחת דרך החוצה וכד' דברים שלרוב נעשים באמצעות שיפוצניק, שאין לו חשיבה של קבלן מנוסה. הוא לא מכיר בצורך של קונסטרוקטור כחלק מהתהליך.

אלא שלמעשה, עדיין מדובר בדבר קריטי, כי אנו פוגעים למעשה ביציבות המקורית של המבנה. אנחנו עורכים בו שינויים ולכל שינוי עלול להיות מחיר אם לא נתכנן ונבדוק את הנושא על ידי איש מקצוע המתמחה בכך. לכן צריך אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר תומך, לכן נצטרך אישור על חציבה בתקרה או פתיחת קיר חיצוני ועוד דברים כיוצא באלו. וכאן מגיעה האחריות שלנו. אין קבלן גדול שמכיר את התהליך והוא חשוב לו. אולי אפילו בשיפוץ קטן או שבירת קיר אין אדריכל בתמונה. לכן זו האחריות שלנו לדאוג שהמבנה והשיפוץ יעברו אישור קונסטרוקטור. האחריות שלנו כי זה החיים שלנו ואף אחד אחר לא ידאג לנו.

אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר

קונסטרקטור קירנדמיין רגע שאנו רוצים לשבור קיר תמך בין 2 חדרים, כדי לקבל חדר גדול יותר או שבמסגרת שיפוץ הסלון אנחנו רוצים להסיר עמוד שנראה לנו מיותר ומפריע. זהו המקום בו אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר או בדיקת הקונסטרוקטור לגבי העמוד כל כך קריטיות. למעשה, הקונסטרוקטור נותן אישור וחותמת לכך שהבניין בנוי בצורה יציבה ובטחוה וכי במידה ונשבור את הקיר או נסיר את העמוד, המבנה לא צפוי להתערער, חוזקו לא יפגע והוא לא יסכן את  יושבי הבית בשל החוסר שאנו יוצרים כעת.  לעיתים, ידרוש הקונסטרוקטור שלא להסיר כלל את העמוד או הקיר. לעיתים הוא ייתן אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר אבל יתנה זאת בבניית קיר תומך אחר או קונסטרוקציה אחרת שתשמור על המבנה יציב ולעיתים הוא ידרוש בדיקה מעמיקה או שימוש בחומרים שיתאימו לתוספת או הסרת האלמנט המבוקש.

כאמור, זו אינה המלצה. יתרה מכך, הדרך הטובה והנכונה (ושלא במפתיע – גם הזולה ביותר) היא לערב את הקונסטרוקטור עוד בשלב הראשוני והמקדמי של תכנון הבניה, ממש במקביל לעבודת האדריכל או מי שמתכנן עבורכם את השיפוץ, אם ישנו כזה. הם יעסקו בתכנון היופי, הנראות והפרקטיות של השיפוץ והבית והקונסטרוקטור ידאג כי תהליך הבניה יהיה נכון ויציבות המבנה לא תפגע.

מתי נצטרך אישור קונסטרוקטור?

כאמור, נצטרך אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר אבל נדרש לאישור גם בעת בנית חלק חדש או תוספת לבית, הוספת ממ"ד  הוספת מרפסת וכל דבר חדש שנבנה ושיכול להעמיס על המבנה, כמו, פרגולה גדולה בריכה או ג'קוזי על הגג או המרפסת. גם כאשר נבצע שינוי מהותי במבנה עצמו או בשלד המבנה, על ידי החסרתו ושבירתו, נדרש לאישור קונסטרוקטור. למשל הסרת קיר תמך, פריצת קיר חיצוני, חציבה בגג ועוד.

אישור הקונסטרוקטור הוא לא רק חשוב בשל הצלת החיים שלנו. אלא הוא גם יחסוך לנו כסף. אם הבית יפגע, גם אם לא יהיו נפגעים בנפש – הנזק הכספי יהיה גדול. גם לגבי התיקון וגם לגבי תכנון מחדש ובניה חדשה שיביאו את הבית חזרה לכדי יציבות. במקרים מסוימים, גם ערכו של בית שנבנה לא על פי אישורים יכול לרדת. ובכלל, תמיד כדאי לזכור ששיפוץ הוא דבר מבורך אבל אם אנחנו רוצים לשנות אפילו משהו קטן, רק לשבור קיר אחד, עדיין חשוב לבקש אישור קונסטרוקטור לשבירת קיר. ככה נוכל לישון בבית שלנו בצורה שקטה יותר.

אולי יעניין אותך גם:
מידע על קבלנים בישראל
קראו את כל מה שחשוב לדעת על קבלן מפתח
כל מה שחשוב לדעת על בנייה קלה בישראל

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הנדסאי בניין קונסטרוקטור
הנדסאי בניין קונסטרוקטור

אם אתם שואלים את עצמכם מיהו הנדסאי בניין ומיהו קונסטרוקטור, מהנדס בניין הינו תחום אשר עוסק בסוגיות תכנון הנדסי, בנייה של מבנים וכן ניהול תוכניות

קונסטרוקטור זול
קונסטרוקטור זול

בכל מקרה בו אתם מחפשים אחר קונסטרוקטור זול, אתם חייבים לזכור שלעיתים מחירים מאוד זולים באים על חשבון איכות העבודה והמקצועיות של אנשי המקצוע. ובכל

תכנית קונסטרוקציה
תכנית קונסטרוקציה

בנייה היא תחום שקיים מאז ומתמיד, וזו תעשייה שלעולם לא תדעך כי היא הכרחית לצמיחת החברה שלנו. במאמר זה, אנו הולכים לדבר על תוכניות בנייה

טופס אישור קונסטרוקטור
טופס אישור קונסטרוקטור

בין אם מדובר על פרויקט בנייה קטן או גדול יותר, ברוב המקרים תצטרכו טופס 4, שנקרא גם קבלת היתר אכלוס תוך השלמת הדגשים הבטיחותיים הרלוונטיים.

קונסטרוקטור לבריכה על גג
קונסטרוקטור לבריכה על גג

רוצים לבנות בריכה על הגג? בניה של בריכה על הגג מצריכה אישור קונסטרוקטור. בריכה על הגג מוסיפה עומס רב על המבנה ועל מנת להיות בטוחים

אישור קונסטרוקטור מחיר
אישור קונסטרוקטור מחיר

רוצים לשפץ את הבית? להוסיף מרפסת או בריכה? לשינויים רבים שמבצעים בבית יש צורך באישור קונסטרוקטור. מהו אישור קונסטרוקטור? כיצד מקבלים אישור קונסטרוקטור? כמה זה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!