קונסטרוקטור לבריכה על גג

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

קונסטרוקטור לבריכה על גגרוצים לבנות בריכה על הגג? בניה של בריכה על הגג מצריכה אישור קונסטרוקטור. בריכה על הגג מוסיפה עומס רב על המבנה ועל מנת להיות בטוחים שהמבנה יכול לשאת את העומס יש לבצע בדיקות מתאימות ולקבל אישור קונסטרוקטור לבריכה על הגג. על כך נרחיב במאמר הבא.

קונסטרוקטור לבריכה על הגג- מהו קונסטרוקטור?

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין או הנדסאי בניין שמתמחה בקונסטרוקציה. הקונסטרוקטור צריך לשרת את חזון האדריכל מבחינה פרקטית ובטוחה. תפקידו של האדריכל הוא לעצב את המבנה באופן אסתטי מבפנים ומבחוץ ולבנות תוכנית בניה. קונסטרוקטור לעומת זאת, מתכנן את כל הפרקטיקה, את עובי המבנה, תוכנית עבודה וכדומה.

כמו כן, הקונסטרוקטור מהווה כמפקח עליון של העבודה בשטח. בתקופת הבניה, הקונסטרוקטור צריך להגיע מדי פעם ולפקח שתהליכי הבניה מתבצעים באופן נכון, בטוח ושהבניה עומדת בלוח הזמנים שנקבע. לאחר כל שלב שבוצע בתהליך הבניה יש לבצע בדיקת תקינות בה מוודאים שהמבנה תקין ולא מסוכן.

קונסטרוקטור לבריכה על הגג- מהו אישור קונסטרוקטור?

אחד התפקידים של קונסטרוקטור הוא להעניק אישור קונסטרוקטור. אישור קונסטרוקטור נדרש לפני בניה, שיפוץ או כל שינוי חיצוני במבנה. האישור מאמת את העובדה שהשינוי במבנה ניתן לביצוע והוא לא פוגע ביציבות המבנה או בביטחון השוהים בו. לפני אישור קונסטרוקטור תתבצע בדיקת קונסטרוקטור בהתאם לשינויים הצפויים.

אישור קונסטרוקטור נדרש בשני מקרים מרכזיים- 

  • לפני שיפוץ- המקרה הראשון בו יש צורך באישור קונסטרוקטור הוא לפני שיפוץ. רוצים לשפץ את הבית? להוסיף או להוריד אלמנט בבית? לשם כך צריך אישור קונסטרוקטור. האישור יאמת שהשינויים לא פוגמים ביציבות הבניין. כלומר אם אתם רוצים להזיז או להרוס עמודים, קורות או קירות תצטרכו אישור קונסטרוקטור.
  • לפני הוספת עומס על המבנה- המקרה השני בו יש צורך באישור קונסטרוקטור הוא לפני הוספת עומס על המבנה. במקרים בהם אתם רוצים להוסיף משהו כבד לבית והוא עלול להכביד על שלד המבנה יש צורך באישור קונסטרוקטור. לכל מבנה יש הגבלת עומס. במידה שעוברים את הגבלת העומס המבנה עלול להפוך למסוכן מאוד. לדוגמא, רוצים להוסיף מרפסת? רוצים לבנות בריכה על הגג או להתקין ג'קוזי במרפסת? רוצים לסגור את המרפסת ולהוסיף במקומה חדר נוסף? כל המקרים הללו מחייבים אישור קונסטרוקטור שיאמת כי המבנה אכן מסוגל לשאת את העומס הזה.

קונסטרוקטור לבריכה על הגג- מה זה אומר?

בשנים האחרונות, אנשים רבים בוחרים לבנות בריכות על הגג. בריכה על הגג מוסיפה עומס רב על המבנה ולכן מחייבת קבלה של אישור קונסטרוקטור על מנת למנוע תקלות ותאונות ולהיות בטוחים שהמבנה נשאר יציב ובטוח.

בניה של בריכה על הגג מצריכה לקחת מספר פרמטרים שונים בחשבון ולכן חשוב לבצע זאת על ידי קונסטרוקטור. בין הפרמטרים שהקונסטרוקטור ייקח בחשבון יהיו שטח הגג, המשאבות הנדרשות להתקנה בבריכה, תאורה, חשמל ואלמנטים נוספים.

תכנון ושרטוט של בריכה מתבצע כך שהבריכה תהיה בטוחה ומבוססת על יסודות שימנעו מצבים של סדקים, שקיעה, התמוטטות או מצבים מסוכנים אחרים. תכנון ואישור של בניית בריכה מתבצעים על ידי קונסטרוקטור המומחה בהנדסת בניין ומכיר באופן ספציפי את הדריכות והצרכים של בריכה בכלל ובריכה על הגג בפרט.

קונסטרוקטור לבריכה על הגג- חשוב מאוד

המשקל של הבריכה הוא כבר מאוד, גם אם היא ריקה ממים וכמובן שכאשר היא מלאה במים. כאשר בונים בריכה על הגג מדובר בעומס רב מאוד על המבנה, במיוחד כאשר מוסיפים את הציוד, ריהוט, אנשים שיסתובבו על הגג וישחו בבריכה ואנחנו מסתכנים בחצייה של מגבלת העומס של המבנה. במצב בו נעבור את מגבלת העומס אנו מסתכנים בקריסה של הגג וכך מסכנים את כל השוהים במקום.

אישור קונסטרוקטור לבריכה על הגג יינתן רק לאחר חישוב עומסים על המבנה והגעה למסקנה כי הגג מסוגל לשאת את המשקל של הבריכה וכי הבריכה לא פוגעת ביציבות המבנה. לעתים יהיה תורך בתוספת של חיזוקים הנדסיים בגג. הקונסטרוקטור יגיע ויבדוק את המבנה, האם יש צורך בהוספת חיזוקים, מה המיקום האופטימלי בו כדאי להציב את הבריכה ועוד. במהלך הבדיקות שיבצע הקונסטרוקטור הוא יבצע חישובים הנדסיים שונים וייקח בחשבון גם פרמטרים כמו ההיסטוריה של המבנה, תוכניות הבניה שלו, החומרים בהם נבנה המבנה, מיקומים ועוד.

חשוב מאוד לא לזלזל בחשיבותו של אישור קונסטרוקטור לבריכה על הגג על מנת לשמור על הבטיחות של דיירי הבית ושל האורחים.

כמה עולה קונסטרוקטור?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה יעלה אישור קונסטרוקטור לבריכה על הגג מאחר שתלוי בגורמים שונים כמו היקף הפרויקט, גודל השטח, מורכבות הפרויקט, האם מדובר בקונסטרוקטור מורשה או לא מורשה ועוד.

המחיר לאישור קונסטרוקטור לבריכה ינוע בין 1,200 לבין 1,600 שקלים, כולל מע"מ. במידה שתרצו גם תכנון של קונסטרוקטור לבניית הבריכה ניתן לצפות לעלייה של מספר אלפי שקלים למחיר.

כולנו חולמים על בית עם בריכה. בעבר זה היה סמל סטטוס, כיום זה חלק מהחיים הטובים. פעם בניית בריכה הייתה דבר מורכב ויקר. היום זה כבר יותר פשוט וגם לא כל כך יקר אלא נגיש לכולם. למען האמת, גם לא צריך היום שטח אדמה או בית פרטי בשביל בריכה. רבים מנצלים את הגגות והמרפסות לבנית בריכה או ג'קוזי גדול ונהנים מהחיים הטובים.

אלא שלצד ההנאה מסתתרת גם סכנה. שכן שינוי במבנה או עצם בנית בריכה מאפס, יכולה לסכן את המשתכשכים בה במידה והיא נבנתה לא נכון. יתרה מכך, בריכה בתוך מבנה קיים, היא למעשה שינוי בשלד המבנה, דבר העלול לפגוע ביציבותו של המבנה כולו וגרימת סכנה לבאים בשעריו. זו הסיבה אם כך לצורך הקריטי של אישור קונסטרוקטור לבריכה.

נחיצות אישור קונסטרוקטור לבריכה

לאישור קונסטרוקטור ולבדיקות, התוכניות והחישובים שהוא עורך יש חשיבות רבה בעיקר בעת בנית מבנים חדשים. הקונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס בניין אשר מחזיק ברישיון לביצוע תכנון ופיקוח על עבודות קונסטרוקציה. עבודות הקונסטרוקציה הן בעצם החלק ההנדסי של הבניה. אם האדריכל אחראי על העיצוב והנראות, הקונסטרוקטור אחראי על הפרקטיות ועל יציבות המבנה. איפה לבנות חיזוקים, כמה בטון לשים, אילו כמויות ואילו חומרים וכד'. אלא שכאמור, יש חשיבות לאישור קונסטרוקטור גם בעת בניות קלות יותר. בין אם מדובר בעת בניית ממ"ד, הוספת חדר, בניית מרפסת חדשה וכד' וכן עבודות פשוטות יותר כמו בניית פרגולה גדולה, סגירת מרפסת, וכאמור, אישור קונסטרוקטור לבריכה.

מדוע אנו זקוקים לתהליך של אישור קונסטרקטור לבריכה?

דבר ראשון, כי אנחנו רוצים להבטיח את חוזקה המבני ועמידותה של הבריכה. כדי שהיא תחזיק מעמד, לא תיסדק, לא תשקע וכד'. כולנו נחשפנו למקרה הטראגי של פעירת הבולען בבריכה בוילה. זה לא היה אסון טבע. זה היה כנראה תוצאה של חלחול מים עקב בניה לא נכונה וקריסת חלקים ממנה, מסיבה דומה. בכך למעשה, בדיקה, תכנון, וכמובן איור קונסטרוקטור לבריכה שהיא אכן בוצעה כיאות ועם החומרים והכמויות הנכונות, יש כדי להבטיח גם את שלומנו ושלום יקירנו. זה כמובן הדבר החשוב ביותר אבל כדאי גם להזכיר את העניין הכלכלי. בריכה שנבנתה לא נכון, קוראת לצרות (למשל שקיעה, איבוד מים וכד' – ומדובר בנזק כספי אדיר של בזבוז משאבים יקרים וכמובן עלויות התיקון הגבוהות.

בריכות שונות

קונסטרקטור בריכהישנם כיום כמה סוגי בריכות. סוג הבריכות הפשוטות ביותר אלו בריכות הבולטות מעל פני הקרקע. הבולטות שבהם הם בריכות צינורות ניידות. לרוב, עבורם לא יהיה צורך באישור קונסטרוקטור לבריכה (אם כי במידה וגודלם גדול מאוד והם מונחים על מרפסת יש לבחון מה המשמעות של משקלם העצום בכל הנוגע לעומס על המרפסת ושלד הבניין).

הסוג השני הוא בריכות החפורות בקרקע. גם הם זקוקות לחלק של אישור קונסטרוקטור לבריכה משום שמשתנה משקל המים שלהם יכול ליצור בעיה מבחינת המשקל והעומס שהוא מטיל על קירות הבטון של הבריכה. לכן, לקוב יש להקים קונסטרוקציות מפלדה או יציקות בטון וחפירת יסודות תוך תכנון הנדסי מוקפד. יש צורך להתחשב גם בתנועתיות והתנודות בקרקע, תנאי הקרקע וסוגה שכן גם הם משפיעים על הבריכה ועל יציבותה. חשוב לזכור כי תכנון ובניית הבריכה אינם קשורים רק למיכל הבריכה בו נמצאים המים אלא גם לכל האזור שמסביב לבריכה שגם הוא בנוי וגם עליו יש אנשים, ציוד ומשקל, למשל מערכות סינון ומשאבות וכד'.
הסוג השלישי והבעיתי ביותר הוא בריכות הנבנות על מקומות גבוהים כמו גגות ומרפסות. לרוב אלו בריכות שהן תוספות בניהכאן חובה להזדקק ולקבל אישור קונסטרוקטור לבריכה.

בריכה על הגג והמרפסת

אישור קונסטרוקטור לבריכה הנמצא על הגג או המרפסת, בוודאי כאשר אנו בונים אותה באופן קבוע -הוא קריטי. אם אנו נזקקים לאישור קונסטרוקטור עבור סגירת מרפסת או אפילו פרגולה, שהם דברים פשוטים וקלים יחסית, הרי שבריכה היא כבר סיפור אחר לגמרי. המשקל של הבריכה הוא כבד מאוד, כשהיא ריקה ובטח ובטח כאשר היא מלאה במים. מדובר במשקל עצום ובעומס עצום, בטח ובטח אם גם נוסיף את כל האביזרים שנמצאים מסביב לכל בריכה. . קיימת סכנה שהגג או המרפסת פשוט יקרסו תחתיהם ובכך אנו מסכנים את השוהים בקרבת הבריכה ואת הסביבה.

חשוב לזכור, כי בעצם בנית הבריכה פגענו כבר בבסיס השלד ולכן הסכנה גדלה. לעיתים, קונסטרוקטור יכול להמליץ (וכדאי להקשיב לו) שלא לבנות בכלל בריכה במקום מסוים. לעיתים הוא יאפשר בניה אבל רק לאחר חיזוקים מסוימים שיערכו במבנה או בניה בנפח קטן יותר, שישפיע על המשקל. רק כאשר הקונסטרוקטור יגיע אחרי החישובים והבדיקות למסקנה כי המרפסת או הגג מסוגלים להחזיק את המשקל הנוסף כתוצאה מבנית הבריכה ומילואה, הוא ייתן את אישור קונסטרוקטור לבריכה.

אישור לג'קוזי

עד כה דיברנו על אישור קונסטרוקטור לבריכה אבל למען האמת אותו הדין קיים גם לגבי ג'קוזי. אומנם הוא קל וקטן יותר מבחינת מימדים מאשר בריכה ומכך, גם משקל המים בו פחות אך גם הוא יכול לסכן את יציבות המבנה והאנשים השוהים בו, במידה והוא מוצב למשל על מבנה ישן שכבר אינו עמיד כבעבר או שלא נבנה נכון. ולא מסוגל לשאת משקלים גבוהים.

גם כאן, המהנדס יבדוק שהעומסים שיצור הג'קוזי ומשקלו נכונים עבור הגג (יש לחשב גם ציוד ואת משקל האנשים שישהו בו ובסביבתו). לעיתים הקונסטרוקטור יאסור הצבת ג'קוזי ולעיתים יציע פתרונות חלופיים. למשל, הצבת הג'קוזי בחלק פינתי של המרפסת הנחשב בטוח וחזק יותר בשל קורות הבטון הסמוכים אליו או בנית דק עץ עליו ישב הג'קוזי כך שמשקלו יפוזר נכון יותר.

בכל מקרה, גם אם מדובר בג'קוזי ובטח בבריכה גדולה ובעלת משקל אדיר – אסור לזלזל בנושא ואסור לדלג על השלב של אישור קונססטרוקטור לבריכה. רחצה נעימה.

קונסטרוקטור לבריכהמהנדס בנייה נקרא גם קונסטרוקטור לבריכה, והוא למעשה איש המקצוע אשר בונה בריכות פרטיות וכן אחראי על בדיקת האתר, תכנון הבריכה ופיקוח על כל שלבי הבנייה. כמו כן, על אנשי המקצוע האלו לוודא שהבריכה בטוחה ועומדת בכל תקני הבטיחות.

מהנדסי בניין הבונים בריכות פרטיות חייבים להיות בעלי תואר בהנדסה אזרחית. כמו כן, עליהם להיות בעלי ניסיון בכל הכרוך בבניית בריכות שחייה פרטיות. אם אתם מחפשים קונסטרוקטור לבריכה, חשוב לבחור באיש המקצוע הנכון ובקבלנים המתאימים לעבודה זו. מעבר לכך שהבריכה חייבת להיות בטיחותית, היא גם צריכה להיות בנויה בצורה תקינה. מה עשוי לקרות אם קונסטרוקטורים לבריכה לא מדייקים בעבודתם? המשיכו לקרוא.

מה הסיכונים בבנייה לא מקצועית של בריכה?

בניית בריכות היא תהליך מסובך הדורש שימוש בכלים ומיומנויות מיוחדות. אם תהליך הבנייה לא נעשה בצורה נכונה, זה יכול להוביל למספר בעיות. הסיכונים כוללים, בין היתר, אי-שלמות מבנית, שחיקת חומרים וחלחול מים וכן הסיכון לשקיעת הבריכה.

במקרים בהם קונסטרוקטור לבריכה, אחד מאנשי המקצוע או אחד מקבלני המשנה לא מבצעים את עבודתם נכון, הבריכה יכולה לשקוע באדמה. זה רלוונטי במיוחד בבניית בריכות בטון, ולא רק בבניית בריכות עם ציפוי PVC. בטון הוא חומר כבד מאוד, שמחייב בניית בריכה בצורה תקינה כדי שהחומר לא ישקע במהלך הזמן. כיצד עושים זאת? הנה המידע לפניכם.

עבודות עפר, קונסטרוקטור לבריכה ומה שבין לבין 

באופן כללי, עבודות עפר מתייחסות לכל סוג של עבודה הנעשית עם אדמה, לרבות חפירתה, עיצובה, או הובלתה ממקום למקום. ובאופן יותר פרטני, חפירות ועבודות עפר הם אחד מהצעדים הראשונים בתהליך בניית בריכת שחייה פרטית.

שני שלבים אלו חיוניים לקבלת הערכה מדויקת של האתר ולוודא שהקרקע מוכנה לבנייה. חפירה מתייחסת לחיתוך פני השטח של האתר, כך שניתן יהיה להשתמש בו למטרות שונות, כגון בניית בריכת שחייה פרטית. בתוך כך, סוג החפירה הדרושה תלוי בסוג הצרכים שלכם ועד כמה עמוק אתם רוצים לרדת מתחת לפני הקרקע. אלו הם פקטורים שנלקחים בחשבון על ידי קונסטרוקטור לבריכה, בדרך כלל.

יש לציין, חפירות ועבודות עפר הן החלק החשוב ביותר בתהליך הבנייה בכל הנוגע לבניית בריכת שחייה פרטית. הסיבה לכך היא, שפעילויות אלו אחראיות להסרת כל מכשול שעלול למנוע התקנת בריכה. במובן הזה, עבודות אלו גם יוצרות את מפלס הקרקע החדש שבו תתקינו את הבריכה החדשה שלכם.

היתרונות של בניית בריכת שחייה מבטון

קונסטרוקטור לבריכה ימליץ בד"כ על בניית בריכות בטון, כי הן סוג הבריכה העמיד ביותר. חומר זה יכול לעמוד בפני הכול כמעט, כולל תנאי מזג אוויר משתנים וכימיקלים קשים. זו הסיבה שהן גם האפשרות היקרה ביותר. לעומת זאת, בריכות PVC זולות יותר מבריכות בטון מכיוון שהן אינן דורשות כל עבודת בטון. אתם רק צריכים למסגר מבנה עץ או מתכת ואז להתקין בו PVC כדי ליצור מעטפת בריכה. עם זאת, בריכות בטון נוטות פחות להיסדק, מה שאומר שבעל הבית לא צריך לדאוג להחליף אותן כל כך מהר או לתקן אותן בכל כמה חודשים או שנים.

בממוצע, בריכות PVC יהיה צורך להחליף כל 10-15 שנים. זאת, כי הן עשויות מסוג של פלסטיק, מה שאומר שהוא לא יכול לעמוד בקרני השמש הישראלית, כמו שבטון מסוגל לאורך זמן. בשורה התחתונה, בטון הוא חומר עמיד הרבה יותר מ-PVC ויכול להחזיק מעמד שנים ללא צורך בהחלפה או תיקונים.

מה כולל התפקיד של קונסטרוקטור לבריכה? 

קונסטרוקטור לבריכה אחראי על תכנון והקמה של בריכות שחייה פרטיות, כאשר הוא מבטיח שהאתר ישר ושהקרקע מוכנה כראוי לפני החפירה. בסופו של דבר, קונסטרוקטורים לבריכה אחראים על תכנון בריכות שחייה פרטיות על מנת לוודא שהן עומדות בתקני הבטיחות. הם מבטיחים שהאתר יהיה מפולס ומכינים אותו כראוי לפני שחופרים בור למקם את הבריכה בו.

כמו כן, אנשי מקצוע אלו גם דואגים לניקוז ולשיפוע בזוויות הנדרשות, כדי שהמים יזרמו מהבריכה ובבריכה בצורה נכונה. ניתן לפרק את תהליך בניית בריכת שחייה פרטית לשלבים שונים, כאשר המהנדס יהיה מעורב בתהליכים כמו:

  1. תכנון ועיצוב הכוללים עבודה עם הלקוח כדי לשרטט ולתכנן תוכנית לבריכה הכוללת את הגודל, הצורה, העומק והמיקום שלה.
  2. הכנת האתר הכוללת וידוא שיש מספיק מקום לבריכה לפני תחילת הבנייה, ושהקרקע ישרה ללא שקעים או שיפועים.
  3. בנייה הכוללת פיקוח על קבלנים כלליים וקבלני משנה, כשהם בונים את הבריכה לפי התוכנית שסופקו על ידי קונסטרוקטור לבריכה.

מה עוד כולל התפקיד של קונסטרוקטור לבריכה?

מעבר למה שציינו עד כה, קונסטרוקטור לבריכה אחראי גם על וידוא שימוש בחומרים ובציוד המתאימים לעבודה. אנשי המקצוע צריכים להיות בקיאים בתחום זה, כי הם יעבדו עם סוגים שונים של חומרים, כגון בטון, פלדה, עץ, לבנים או אבן, PVC ועוד.

לבסוף, אם אתם צריכים מהנדס בנייה להקמת בריכה פרטית, הטיפ הכי חשוב הוא, לוודא שיש לו ניסיון עם סוג הבריכה שתרצו להקים. זאת, תוכלו לברר על ידי סקירה של תיק העבודות של איש המהנדס.

אולי יעניין אותך גם:
מידע על בניית בית פרטי והכנת תכנית עבודה
קראו את כל מה שחשוב לדעת על קבלן מפתח
כל מה שחשוב לדעת על בנייה קלה בישראל

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הנדסאי בניין קונסטרוקטור
הנדסאי בניין קונסטרוקטור

אם אתם שואלים את עצמכם מיהו הנדסאי בניין ומיהו קונסטרוקטור, מהנדס בניין הינו תחום אשר עוסק בסוגיות תכנון הנדסי, בנייה של מבנים וכן ניהול תוכניות

קונסטרוקטור זול
קונסטרוקטור זול

בכל מקרה בו אתם מחפשים אחר קונסטרוקטור זול, אתם חייבים לזכור שלעיתים מחירים מאוד זולים באים על חשבון איכות העבודה והמקצועיות של אנשי המקצוע. ובכל

תכנית קונסטרוקציה
תכנית קונסטרוקציה

בנייה היא תחום שקיים מאז ומתמיד, וזו תעשייה שלעולם לא תדעך כי היא הכרחית לצמיחת החברה שלנו. במאמר זה, אנו הולכים לדבר על תוכניות בנייה

טופס אישור קונסטרוקטור
טופס אישור קונסטרוקטור

בין אם מדובר על פרויקט בנייה קטן או גדול יותר, ברוב המקרים תצטרכו טופס 4, שנקרא גם קבלת היתר אכלוס תוך השלמת הדגשים הבטיחותיים הרלוונטיים.

אישור קונסטרוקטור מחיר
אישור קונסטרוקטור מחיר

רוצים לשפץ את הבית? להוסיף מרפסת או בריכה? לשינויים רבים שמבצעים בבית יש צורך באישור קונסטרוקטור. מהו אישור קונסטרוקטור? כיצד מקבלים אישור קונסטרוקטור? כמה זה

אישור קונסטרוקטור לפרגולה מחיר
אישור קונסטרוקטור לפרגולה מחיר

רוצים להוסיף פרגולה? לשם כך יש לקבל אישור קונסטרוקטור. אישור קונסטרוקטור מעיד כי הפרגולה בטיחותית ולא מסכנת את המבנה או את השוהים בו. על מנת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!