מהנדס בניין קונסטרוקטור

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מהנדס בניין קונסטרוקטורמהנדס בניין קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין שמתמחה בקונסטרוקציה. המהנדס מתכנן את כל הפרקטיקה, את עובי המבנה, תוכנית עבודה וכדומה.  בנוסף, מהנדס בניין קונסטרוקטור מהווה כמפקח עליון של העבודה בשטח. בתקופת הבניה, מהנדס בניין קונסטרוקטור צריך להגיע מדי פעם ולפקח שתהליכי הבניה מתבצעים באופן נכון, בטוח ושהבניה עומדת בלוח הזמנים שנקבע. לאחר כל שלב שבוצע בתהליך הבניה יש לבצע בדיקת תקינות בה מוודאים שהמבנה תקין ולא מסוכן. על מהנדס בניין קונסטרוקטור וחשיבות התפקידו שלו נרחיב במאמר הבא.  

תחומי האחריות

למהנדס בניין קונסטרוקטור תחומי אחריות רבים. מהנדס בניין קונסטרוקטור אחראי על התכנון של הבניה וצריך להכיר מגוון גורמים שונים כמו בדיקת רעידות אדמה, חישוב עומסים ועוד. כמו מהנדס בניין, מהנדס בניין קונסטרוקטור יכול להיות אחראי על בניה קלה, עבודות בטון מורכבות וקונסטרוקציות פלדה. אך מלבד לאלה מהנדס בניין קונסטרוקטור מעניק אישורים, עורך בדיקות קרקע לפני הקמת מבנה, סוקר תוכניות של אדריכלים וחותם על מסמכים. 

מהנדס בניין קונסטרוקטור הוא בעל חשיבות רבה הן בעולם הבניה והן בעולם השיפוצים. במידה שאתם רוצים לבצע שיפוץ יהיה עליכם לבחור במהנדס בניין קונסטרוקטור לפיקוח על התהליך. 

בעת שיפוץ הבית חשוב מאוד להביא למהנדס בניין קונסטרוקטור את תוכניות הבניה המפורטות על מנת שיביא לכם אישורים בהתאם. רק לאחר שתקבלו אישורים לביצוע הבניה תוכלו להתחיל בשלבי הבניה בפועל. יש לקחת בחשבון שללא אישורים לשיפוץ שלכם לא יהיה אחריות ובעלי מקצוע רבים לא יסכימו לעבוד. 

לעומת הנדסאי בניין קונסטרוקטור

קונסטרוקטור יכול להיות מהנדס בניין עם התמחות בקונסטרוקציה או הנדסאי בניין עם התמחות בקונסטרוקציה. ההבדל הראשון בין השניים הוא ההשכלה. בעוד שמהנדס בניין הוא בעל תואר ראשון בהנדסת בניין הנדסאי בניין עבר לימודי תעודה בתחום הבניין. כמו כן הבדל נוסף בין מהנדס בניין קונסטרוקטור להנדסאי בניין קונסטרוקטור הוא גודל הפרויקטים שכל אחד יוכל לנהל. הנדסאי בניין קונסטרוקטור יוכל לקחת פרויקטים שמוגבלים עד 4 קומות ואין בהם מפתחים העולים על שישה מטרים. 

מהנדס בניין קונסטרוקטור נחשב לקונסטרוקטור מורשה ואילו הנדסאי בניין קונסטרוקטור נחשב לקונסטרוקטור לא מורשה. 

מהנדס בניין קונסטרוקטור- לעומת מהנדס בניין רגיל

כפי שציינו מהנדס קונסטרוקטור בניין הוא מהנדס בניין שתחום ההתמחות שלו הוא קונסטרוקציה. אך למרות זאת, עבודתו של מהנדס בניין קונסטרוקטור שונה מעבודתו של מהנדס בניין. אז מה ההבדל בין שני התפקידים הללו?

המהנדס  הוא איש מקצוע שעוסק בתחום הקונסטרוקציה בלבד. למהנדס קונסטרוקטור תחומי אחריות שונים בהם תשתיות המבנה ופיקוח על שלבי הבניה.המהנדס למעשה נוכח מתחילת ההקמה עד לסופה, בכל שלבי הבניה כמפקח. 

לעומת זאת, מהנדס בניין אחראי על שלושה תחומים עיקריים- עבודות בטון מורכבות, קונסטרוקציות פלדה ובניה קלה. מהנדס הבניין ממלא תפקידים רבים בהם תכנון מבנים שיעמדו מול כוחות ולחצים שונים (בתי מגורים, מבנים ציבוריים, מבנים תעשייתיים, מבני תשתיות, גשרים ועוד). 

החשיבות שלו בתהליך הבנייה

למהנדס בניין קונסטרוקטור תפקידים רבים ומגוונים והוא אחראי לקבוע האם המבנה בטיחותי מספיק או לא. בלי מהנדס בניין  לא ניתן להתקדם בתהליך הבניה. שלבי הבניה צריכים להיות מוקפדים ולהתבצע כראוי, בזמן הנדרש ובקצב הנכון. חשוב מאוד שהעבודה תתבצע באופן מקצועי במיוחד בשלבים הראשונים של התהליך שיאפשרו המשך התקדמות תקינה ונכונה. 

מדובר בתפקיד חשוב מאוד עם אחריות רבה שמצריך בדיקה של העובדים ושל תהליך הבניה בשלבים השונים שלו. כמו כן מהנדס בניין שאחראי לוודא שהכל מתבצע בהתאם לנהלי הבטיחות ולתקנים הנדרשים. אם מהנדס בניין קונסטרוקטור לא יבצע את עבודתו כראוי, המבנה עלול להיות לא בטוח לשהייה ולסכן את מי שעתיד להתגורר או לשהות בו. כלומר, אחריותו של המהנדס בניין נוגעת לדיני נפשות. לכן חשוב מאוד לבחור במהנדס בניין קונסטרוקטור מומלץ, מקצועי, בעל ניסיון ואמין שיבצע את התפקיד באופן נכון. 

קראו עוד: אישור קונסטרוקטור

כיצד נבחר?

על מנת לבחור מהנדס בניין קונסטרוקטור יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים- 

  • ניסיון- מדובר בתפקיד עם אחריות רבה ולכן חשוב לבחור במהנדס עם ניסיון. המהנדס בניין עם פחות שלוש ניסיון נחשב לחדש בתחום. 
  • חוות דעת- חוות דעת והמלצות הן דרך מצוינת לבחור מהנדס בניין קונסטרוקטור. אם אין לכם המלצות ממקור אישי אתם יכולים לחפש באינטרנט המלצות וחוות דעת. 
  • הכשרה- ההכשרה של קונסטרוקטור ותחום ההתמחות שלו צריכים להיות הנדסת בניין או הנדסאי בניין. כפי שציינו להנדסאי יש הגבלות שונות וחשוב לוודא מראש האם הכשרת הקונסטרוקטור מתאימה לפרויקט שלכם. 
  • רישיון- פרמטר נוסף שיעזור לכם לבחור מהנדס בניין קונסטרוקטור הוא רישיון. תחום הבניה הוא תחום פרוץ ועוסקים בו אנשים רבים אשר חלקם לא אמינים ולא מיומנים לביצוע העבודה. חשוב מאוד לוודא שלמהנדס בניין קונסטרוקטור יש רישיון. כמו כן וודאו שהרישיון בתוקף ולא בשלילה. במקרים בהם לקונסטרוקטור אין רישיון הוא לא יוכל להעניק את האישורים הנדרשים ולעבודה שלו אין אחריות.
אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הנדסאי בניין קונסטרוקטור
הנדסאי בניין קונסטרוקטור

אם אתם שואלים את עצמכם מיהו הנדסאי בניין ומיהו קונסטרוקטור, מהנדס בניין הינו תחום אשר עוסק בסוגיות תכנון הנדסי, בנייה של מבנים וכן ניהול תוכניות

קונסטרוקטור זול
קונסטרוקטור זול

בכל מקרה בו אתם מחפשים אחר קונסטרוקטור זול, אתם חייבים לזכור שלעיתים מחירים מאוד זולים באים על חשבון איכות העבודה והמקצועיות של אנשי המקצוע. ובכל

תכנית קונסטרוקציה
תכנית קונסטרוקציה

בנייה היא תחום שקיים מאז ומתמיד, וזו תעשייה שלעולם לא תדעך כי היא הכרחית לצמיחת החברה שלנו. במאמר זה, אנו הולכים לדבר על תוכניות בנייה

טופס אישור קונסטרוקטור
טופס אישור קונסטרוקטור

בין אם מדובר על פרויקט בנייה קטן או גדול יותר, ברוב המקרים תצטרכו טופס 4, שנקרא גם קבלת היתר אכלוס תוך השלמת הדגשים הבטיחותיים הרלוונטיים.

קונסטרוקטור לבריכה על גג
קונסטרוקטור לבריכה על גג

רוצים לבנות בריכה על הגג? בניה של בריכה על הגג מצריכה אישור קונסטרוקטור. בריכה על הגג מוסיפה עומס רב על המבנה ועל מנת להיות בטוחים

אישור קונסטרוקטור מחיר
אישור קונסטרוקטור מחיר

רוצים לשפץ את הבית? להוסיף מרפסת או בריכה? לשינויים רבים שמבצעים בבית יש צורך באישור קונסטרוקטור. מהו אישור קונסטרוקטור? כיצד מקבלים אישור קונסטרוקטור? כמה זה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!