אישור קונסטרוקטור לפיגום

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

אחד מן הפונקציות החשובות ביותר בעת בנית מבנה, מכל סוג שהוא: בנין, בית פרטי, מחסן, מבנה ציבורי וכד' הוא הקונסטרוקטור. תפקיד הקונסטרוקטור הוא לבדוק כי המבנה נבנה בצורה נכונה ובטיחותית וכי החומרים, צורת הבניה, החיזוקים שנדרשים וההשפעות השונות של הבניה, לא יביאו לחוסר יציבות של המבנה אלא להפך. פונקציה זו חשובה מעין כמוה, שכן הקונסטרוקטור הוא השומר שלנו בכל הנוגע לבטיחות שלנו, של משפחתנו ושל כל מי שיבוא בשערי המבנה.

לא רבים יודעים אבל לצד בדיקות של מבנים מאסיבים וגדולים, בהם בעיקר מתמקדים בשלד המבנה, ישנם כמה בדיקות חשובות המחויבות בחוק גם לקונסטרוקציות קלות ופשוטות יותר לכאורה. כך הם פני הדברים למשל בעת בנית בריכה, בעת הוספת פרגולה, סגירת מרפסת וכן הצורך בבקשת אישור קונסטרוקטור לפיגום.

מי מוסמך להגיש אישור קונסטרוקטור לפיגום

לא כל אחד יכול לאשר פיגומים. בוודאי שמדובר במתקן כל כך מסוכן. בניגוד לבית שגם בו תקלות הן קריטיות אבל המעטפת מסביב יכולה לכסות על כך במידה מסוימת (וכמובן שעדיין חובה והכרחי לבנות בצורה הכי יציבה ובטוחה), הרי שבפיגומים מדובר על מבנה ארעי, שיכולות לקרות בו לא מעט תקלות ובעיקר מושפע גם מהסביבה עליו הוא ניצב. פעמים רבות שמעתם בחדשות על פועלים שנפלו מפיגומים ונפגעו. לכן אישור קונסטרוקטור לפיגום חייב להיות מאושר רק על ידי מי שמוכשר לכך. זוהי למעשה דרישה של משרד העבודה והמפקח על עבודות הבנייה כלקח מריבוי המקרים.

מי שמאושר לכך הו מהנדס או הנדסאי תכנון יכולים לבדוק ולאשר התקנת פיגומים. פיגומים מורכבים יותר או פיגומים ממוכנים, צריכים להיות מאושרים על ידי מהנדס מבנים רשום וקונסטרוקטור. הקונסטרוקטור הוא מהנדס אשר יש לו היכולות לבדוק ולתכנן מבנים מורכבים ביותר, שם הוא אחראי על יציבות המבנה.

מה כולל אישור קונסטרוקטור לפיגום

לרוב, כאשר נדרשים עבודות גובה בבניה או בגמר בניה, יש צורך בהתקנת פיגומים. ישנם כמה סוגים של פגומים, כאשר הנפוצים ביותר בישראל הם פיגומי זקיף – פיגומי מתכת ניצבים לקרקע, כשבניהם מפלסים של משטחי עץ, אשר משמשים לעמידה ותנועה של העובדים. כאמור, מדובר במנה נייד המורכב כל פעם מחדש במקום אחר ולכן, אחד מן התפקידים של הקונסטרוקטור הוא  לאשר את המיקום של הפיגומים  ולבדוק כי הם הורכבו כיאות וחשוב מכך, כי הם בטוחים לעובדים עצמם הנעים עליהם וכן לעובדים ולאנשים העוברים מתחת לפיגומים או בסביבה.

למעשה, כל מבנה כמעט, גם אם אלו רק עבודות חוץ, דורש פיגומים. גם אם מדובר בגובה של קומה אחת, כדי למשל לבצע עבודה בחלק העליון של המבנה – יש להקים פיגומים. כמובן שקיימים פתרונות נוספים כמו במות הרמה, אך הם מתאימים פחות לעבודות הדורשות זמן רב.

כעקרון, מבנה הפיגום חייב להיות יציב וחזק בפני עצמו ולעמוד בעומסים גבוהים (של אנשים + ציוד) וכן בפני תנאי מזג אויר קיצוניים ורוחות חזקות היכולות להרעיד ולהקריס את הפיגום. אישור קונסטרוקטור לפיגום גם אמור להכיל בדיקה כי הפיגום מאפשר הגעה לכל חלקי הבית (כדי שבמידה ולא, העובדים לא יתפתו לעשות מעשים שיבכנו אותם), שהוא אכן תואם את מסלול העבודה של הפועל. שהוא אינו חסר (למשל רווחים בין פיגומים), מרחק מקיר המבנה עצמו ועוד בדיקות המבקשות לוודא כי הפיגום בטוח ויציב וכי הוא אינו מסכן את הנעים עליו.

ביצוע הבדיקות

הקונסטרוקטור בודק ובוחן את התוכניות של המבנה, שכן יש להם השפעות הן על הקונסטרוקציה של המבנה עצמו (עבודתו הרגילה של הקונסטרוקטור הבוחנת את יציבות ובטיחות השלד) והן על המעטפת הנדרשת לבניה-  במקרה זה הקונסטרוקציה של הפיגומים. חלק גדול מן הקושי בעולם הפיגומים הוא היציבות שלהם מבחינת המגע עם הקרקע. לא תמיד הקרקע אחידה, חלקה וישירה. כמובן שהפיגומים לא יכולים להיות מתנדנדים. גם הבטיחות של התנועה על הפיגומים קריטיים והיא צריכה להכיל אביזרי בטיחות כמו מעקות, למניעת נפילות.

ביצוע הבדיקות

את הבדיקות חייב לבצע מהנדס שיש לו הכשרה לעסוק בקונסטרוקציה. במקרה שנרצה לבצע בדיקה שאינה שגרתית או לקבל חוות דעת משפטית, נצטרך למצוא בעל מקצוע שמנוסה באופן ספציפי בדרישות שלנו. חברת סטטיקה הנדסה מתמחה בתחום ויכולה ללוות אותנו בתהליך הבניה, השיפוץ, לפני קניה, בהתנהלות משפטית ועוד. בכל הנוגע לאיכות המבנה, נרצה לפנות למומחים בתחום וכל שעלינו לעשות הוא ליצור קשר עם החברה כדי שתוכל ללוות אותנו במקצועיות.

הימים שאחרי האישור

לאחר קבלת אישור קונסטרוקטור לפיגומים, עוברת האחריות על תקינות הפיגומים למנהל העבודה באתר הבניה שחייב אחת לשבוע לבדוק את תקינות הפיגומיםקונסטרוקטור ולהתריע במידה ומתגלה בעיה. גם במידה ונערכת הפסקת עבודה מסיבות מסוימות לפרקי זמן של מעל 3 ימים, חובה לבדוק שוב את הפיגומים על ידי מנהל העבודה וכן במקרים של מזג אוויר סוער במיוחד, שיתכן ופגע ביציבות הפיגומים. יש לערוך רישום מסודר של כל הבדיקות.

כמובן שהסיבה החשובה ביותר לבדיקת הפיגומים על ידי מנהל העבודה או אישור קונסטרקטור לפיגום היא השמירה על בטחון האנשים והעובדים אבל סיבה נוספת היא שללא אישורים מתאימים  במקרה של תקלה או אסון, חברות הביטוח לא יכירו במקרה אם לא היו האישורים הנדרשים.

התנגדות לבדיקת פיגומים

רבים אינם אוהבים את עודף הרגולציה המתלווה לעיתים לעולם הבניה. אבל חוקים אלו אינם סתם. הם נכתבו בדם. בייחוד בעולם הפיגומים. ועדיין, לא מעט קבלנים, בוודאי קטנים יותר (חס וחלילה להזכיר קבלנים לא מורשים) לא אוהבים להשקיע בפיגומים. מדובר מבחינתם בסרבול ובהוצאה כספית. אלא שבמקרה של בעיה זו לא תהיה בעיה רק שלהם אלא גם שלכם.

ועדיין, המחוקק מנסה למצוא את האיזון הנכון, לא להקשות לחינם, לשמור על יעילות ונוחות ועדיין לשמור על רמה מקסימלית של בטיחות. לפיכך, אישורים רבים ובדיקות רבות ניתן לעשות עם מנהל העבודה אבל באם מדובר בדברים מורכבים הדורשים התמחות יש צורך לקבל אישור קונסטרוקטור לפיגום.

אולי יעניין אותך גם:
מידע על בניית בית פרטי והכנת תכנית עבודה
קראו את כל מה שחשוב לדעת על קבלן מפתח
כל מה שחשוב לדעת על בנייה קלה בישראל

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הנדסאי בניין קונסטרוקטור
הנדסאי בניין קונסטרוקטור

אם אתם שואלים את עצמכם מיהו הנדסאי בניין ומיהו קונסטרוקטור, מהנדס בניין הינו תחום אשר עוסק בסוגיות תכנון הנדסי, בנייה של מבנים וכן ניהול תוכניות

קונסטרוקטור זול
קונסטרוקטור זול

בכל מקרה בו אתם מחפשים אחר קונסטרוקטור זול, אתם חייבים לזכור שלעיתים מחירים מאוד זולים באים על חשבון איכות העבודה והמקצועיות של אנשי המקצוע. ובכל

תכנית קונסטרוקציה
תכנית קונסטרוקציה

בנייה היא תחום שקיים מאז ומתמיד, וזו תעשייה שלעולם לא תדעך כי היא הכרחית לצמיחת החברה שלנו. במאמר זה, אנו הולכים לדבר על תוכניות בנייה

טופס אישור קונסטרוקטור
טופס אישור קונסטרוקטור

בין אם מדובר על פרויקט בנייה קטן או גדול יותר, ברוב המקרים תצטרכו טופס 4, שנקרא גם קבלת היתר אכלוס תוך השלמת הדגשים הבטיחותיים הרלוונטיים.

קונסטרוקטור לבריכה על גג
קונסטרוקטור לבריכה על גג

רוצים לבנות בריכה על הגג? בניה של בריכה על הגג מצריכה אישור קונסטרוקטור. בריכה על הגג מוסיפה עומס רב על המבנה ועל מנת להיות בטוחים

אישור קונסטרוקטור מחיר
אישור קונסטרוקטור מחיר

רוצים לשפץ את הבית? להוסיף מרפסת או בריכה? לשינויים רבים שמבצעים בבית יש צורך באישור קונסטרוקטור. מהו אישור קונסטרוקטור? כיצד מקבלים אישור קונסטרוקטור? כמה זה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!