מבנה מסוכן למגורים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מבנה מסוכן למגוריםבכל מקרה בו מונפק לחובתכם צו מבנה מסוכן למגורים, יהיה עליכם לאתר מהנדס אזרחי, מה שנקרא גם מהנדס בניין או מהנדס בנייה. אם אתם מתגוררים בבניין שמתיישן ומראה סימני בלאי, המדריך הבא הוא נטו עבורכם.

אם אתם מתגוררים בבניין מגורים ישן או בניין שניזוק לאחרונה, אתם ודאי עדים לתהליכי ההתיישנות והבלאי של המבנה. זה מתבטא במובנים והיבטים רבים, מה שלעיתים אפילו יכול להוביל למצב של מבנה מסוכן למגורים. מכיוון שזהו נושא מורכב, ריכזנו עבורכם מדריך תיקון לקויות בנייה בבניינים, דגשים וטיפים שונים.

קצת על חומרי הגלם מהם הבניין עשוי 

בנייני מגורים מורכבים ממגוון גדול מאוד של חומרים כמו עץ, פלדה, בטון, חומרים מרוכבים, סגסוגות של מתכות ועוד. חומרים אלו מהווים את החלקים החיצוניים והפנימיים של הבניין וכן את מערכות האינסטלציה, החיווט ומערכות אחרות של המבנה. מטבע הדברים, לכל חומר יש את תהליך ההתיישנות שלו, מה שלעיתים מוביל אפילו למצב של מבנה מסוכן למגורים.

רגע לפני שהעירייה מנפיקה לכם צו מבנה מסוכן (לצפייה בחוק מבנים מסוכנים), חשוב מאוד להבין דבר או שניים בנושא הזה. למשל, מה תפקידו של המהנדס בתהליך הסרת צו מבנה מסוכן? ומה המהנדס בדיוק מבצע, כיצד הוא פועל להסרת הצו? האם תצטרכו קבלן בתהליך של תיקוני לקויות בנייה? הנה כל המידע לפניכם, המשיכו לקרוא.

סיבות שונות להתיישנות או בלאי בבניין מגורים 

ישנן סיבות רבות לכך שבניין מגורים יכול להיות מסוכן. אחת הסיבות הבולטות היא התיישנות מהותית, בלאי, ונדליזם, שימוש רשלני או מזניח בבניין על ידי הדיירים ועוד. בתוך כך, חשוב לדעת איך לזהות סימני הזדקנות ומה לעשות אם אתם מוצאים אותם.

בטון, שיש, פלדה ומתכת הם כולם חומרים בהם משתמשים בבניית הבתים שלנו. כל אלה הם חומרים שמתיישנים, כאשר בטון מתיישן ומזדקן יכול להוביל לסדקים, התכווצות, התעוותות של הבטון, התפוררות או התפרקות.

אותו דבר יכול לקרות עם שיש, שהוא חומר טבעי, כאשר הוא נחשף לחומרים חומציים או לחומרי ניקוי כימיים ועוד. כמו כן, פלדה עלולה להחליד ומתכת יכולה להתחיל להחליד כאשר היא חשופה ללחות, רטיבות וכולי, מה שקורה בדרך כלל כאשר איטום המבנה אינו תקין.

איטום מבנים לא תקין וההשפעה על המבנה 

איטום לא תקין של מבנים עלול להוביל לבלאי, נזק והתפוררות הבטון. זה יכול גם לגרום נזק למסגרת הבניין ולשלד הבניין, כמו גם לאריחי שיש שבדרך כלל נמצאים בחזית הבניין. בתוך כך, חשוב לאטום את הגגות, הקירות והחלונות של בניין לפני שמתחילה עונת החורף. כאמור, הסיבה העיקרית לכך היא, שאיטום לא נכון עלול להוביל לנזק מבני של מבנה ופגיעה בשלדת המבנה.

כל הבעיות הללו יובילו להידרדרות מבנית ולצורך בתיקוני לקויות אשר יעלו ביוקר, ככה שחשוב לבצע בדיקת איטום מבנים לפחות פעם בשנה. רוב האנשים מעדיפים לבצע בדיקות איטום מבנים בכל תחילת חורף, ובד"כ יהיה עדיף כחודש-חודשיים לפני הגשם הראשון. אמנם איטום לא תקין לא יוביל בהכרח למצב של מבנה מסוכן למגורים, אבל הוא כן יכול לגרום נזק לבטון, מה שיכול להחמיר עם הזמן.

מהנדס בנייה בתהליך שיפוץ בניין מסוכן למגורים

אם אתם שואלים מה התפקיד של מהנדס בנייה בתהליך של שיפוץ וחיזוק מבנה מסוכן למגורים, התשובה תלויה בסוג המבנה, במצב שלו, בגיל המבנה ובלקויות שקיימות בו. במילים פשוטות, מהנדסי בניין הם אנשי המקצוע אשר אחראים על שיפוץ וחיזוק בניין מגורים מסוכן.

מהנדסי בנייה הם גם מהנדסים אזרחיים, והם צריכים לוודא שהמבנה בטוח וניתן למגורים, מה שמתבצע על ידי בדיקות רבות ושונות בתחילת התהליך. זאת, כדי לזהות את הלקויות המבניות או השלדיות של המבנה.

מהנדסי בנייה נקראים לעתים קרובות לבדוק מבנים עבור בעיות מבניות, כאשר בעיות אלו יכולות לנבוע מאסונות טבע או תחזוקה לקויה. כמו כן, מהנדסי בניין עשויים להיקרא גם לתכנן שיקום שלם ומקיף של מבנה מסוכן למגורים.

טיפים למציאת מהנדס בנייה מומלץ 

שיפוץ בניין מגורים מסוכן הוא תהליך יקר וזה שבהחלט גוזל זמן, אנרגיה ומשאבים רבים ושונים. בתוך התהליך המורכב הזה שכולל גם לא מעט בירוקרטיות שונות מול העירייה והרשויות המקומיות, נדרשת מומחיות של מהנדס מבנים כדי לזהות את המפגעים המבניים ולפתח תוכנית לתיקון שלהם. לכן, הטיפ הכי חשוב הוא לאתר מהנדס בניין אשר מכיר לעומק את סוגי התהליכים האלו.

ישנן דרכים שונות למצוא מהנדס מבנים לפרויקט שיפוץ בניין מגורים מסוכן, כאשר הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לערוך מחקר מעמיק. במילים אחרות, עליכם לזהות את סוג המהנדסים הזמינים באזור שלכם ואת ההתמחויות השונות שלהם.

הדבר הבא שעליכם לעשות הוא לבחון ולסקור לעומק את תיק העבודות של המהנדס. כמו כן, כדאי גם לשקול לבקש הפניות מאנשים שעבדו בעבר עם מהנדסים. זה יעזור לכם לדעת איזה סוג של עבודה המהנדסים השונים מסוגלים לעשות וכמה טוב הם עובדים עם לקוחות.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בנייה קלה מעץ

בנייה קלה מעץ הוא פתרון אקולוגי בר קיימא. ייתכן שכאשר יזכירו בפניכם את הביטוי "בנייה מעץ", הדברים הראשונים שתחשבו עליהם יהיו דקים למרפסות או פרגולות,

קצף פוליאוריטן

בתחום הבניה והשיפוצים יש כוכב עולה שהופך לפופולרי יותר ויותר בזכות הרבגוניות והיעילות שלו – קצף פוליאוריטן. אם עוד לא הכרתם, ואינכם יודעים כיצד קצף

wooden-figurine-house-female-hands-white
מיגונית לבית פרטי מחיר

הגיע הזמן לגונן על עצמנו ולהבין מה הפתרון המתאים לנו ביותר. לשאול מה יאפשר לנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר כשאנחנו מביאים בחשבון את הביטחון

ריהוט לבית

רענון וחידוש מראה הבית לא מוכרח להיות תהליך מורכב מדי, כיוון שניתן לשדרג את חללי הפנים בקלות באמצעות ריהוט לבית מעניין ואיכותי. לכן אם אתם

איך עובדת מערכת פנאומטית?

מהי מערכת פנאומטית? איך היא עובדת ומי צריך אותה? בהמשך המאמר תוכלו לקבל את כל המידע!   עניין של אשפה כולנו מייצרים המון אשפה ופסולת.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!