היתר בניה למרפסת

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

אחת הדרכים הטובות ביותר לשדרג את הדירה שלכם היא לבנות מרפסת. זה רק נשמע מסובך, בפועל, אתם יכולים תוך זמן קצר מאד לשדרג את הדירה שלכם וגם להרוויח הרבה כסף כי שווי הדירה יעלה משמעותית. הדבר העיקרי שנדרש לעשות זה לבדוק אם העירייה או הרשות העירונית מאפשרת זאת. ובכן – הרבה מאד רשויות מעודדות מרפסות. הרבה פעמים גם צריך לשכנע את השכנים, פעולה לא מאד מסובכלת – כי גם הם מרוויחים לא מעט מהמהלך. אז קדימה, למה אתם מחכים?

אין ספק שצפויות עליות וירידות. ייתכן וחלק מהשכנים יתנגדו, בחירת הקבלן המבצע יכולה להימשך תקופה, וישנם עוד מגוון גורמים שיכולים לגרום לעיכוב. אבל אין ספק שבניית מרפסת היא משימה אפשרית ביותר ואתם ממש לא הראשונים שעומדים לצלוח את התהליך. בניית מרפסת משפרת את איכות החיים בצורה ניכרת ( אין חלל בבבית שדומה לה אפילו לא בקצת), והיא גם מעלה את ערך הנכס בצורה משמעותית. אז איך בעצם עושים את זה?

 

מרפסת בודדת או מרפסות לכל הדיירים?

לא כל הרשויות העירוניות מעודדות בנייה של מרפסות בודדות פנו לחברת מרובעים היתרי בניה והסדרת חריגות , ורובן אף מתנגדות לכך נחרצות. בתל אביב למשל כמעט ובלתי אפשרי לבנות מרפסת בודדת. קל הרבה יותר להגיע למימוש התוכנית על ידי צירוף כל הדיירים או רובם המוחלט לתוכנית כזאת או אחרת. פעולה זו גם עוזרת מאד להוזלת עלויות.

אם לא כל הדיירים רוצים מרפסת ומתנגדים לפנות לחברת אדריכלות לצורך קבלת היתר בניה יש חוק ברור שמסביר מה עושים בסיטואציה הזאת. על פי חוק המקרקעין צריך אישור חתום של לפחות שבעים וחמישה אחוזים מבעלי הדירות בבניין כדי לבצע בניית תוספת מרפסת. אין איך לסובב את זה, אם אין אישור של שלושת רבעי מבעלי הדירות לא תהיה מרפסת. אתם יכולים לדפוק על דלתות כל הדיירים ולהזמין אותם לחתום, אבל ההחלטה הנכונה תהיה בדרך כלל לכנס אסיפת דיירים ולהסביר על התוכנית ולנסות לשכנע. אפשר גם להזמין את החברה הבונה אם כבר יודעים את מי רוצים כדי שאלו יתנו פרטים טכנים שהם חשובים לא פחות כדי להרגיע שכנים לחוצים ברמה כזאת או אחרת.

 

מה עם סכסוכי שכנים?

ובכן, במקרים רבים אכן קורים סכסוכי שכנים ומלחמות התשה בין התומכים במהלך לאלו שמתנגדים לו נחרצות. למתנגדים אין כל כך מה לעשות כדי לעצור את התהליך מלבד להגיש התנגדות. ההתנגדות נדחית ברוב המקרים, כי כמו שאמרנו לרשויות המקומיות יש רצון לגרום לכמה שיותר מרפסות להיבנות, אלא אם למתנגדים יש טענה רלוונטית שיכולה לעצור את הבנייה. בנוסף, אם אותם דיירים שהתנגדו לבנייה לא רוצים את תוספת המרפסת בדירה שלהם, הם מאפשרים לדיירים האחרים להגדיל את שטח המרפסת שלהם ולהתחלק בשטח הנותר.

לסיכום, ההיתר תלוי בהסכמה הדדית של כמה שיותר שכנים, לכן כנסו אסיפת דיירים!

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בנייה קלה מעץ

בנייה קלה מעץ הוא פתרון אקולוגי בר קיימא. ייתכן שכאשר יזכירו בפניכם את הביטוי "בנייה מעץ", הדברים הראשונים שתחשבו עליהם יהיו דקים למרפסות או פרגולות,

קצף פוליאוריטן

בתחום הבניה והשיפוצים יש כוכב עולה שהופך לפופולרי יותר ויותר בזכות הרבגוניות והיעילות שלו – קצף פוליאוריטן. אם עוד לא הכרתם, ואינכם יודעים כיצד קצף

wooden-figurine-house-female-hands-white
מיגונית לבית פרטי מחיר

הגיע הזמן לגונן על עצמנו ולהבין מה הפתרון המתאים לנו ביותר. לשאול מה יאפשר לנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר כשאנחנו מביאים בחשבון את הביטחון

ריהוט לבית

רענון וחידוש מראה הבית לא מוכרח להיות תהליך מורכב מדי, כיוון שניתן לשדרג את חללי הפנים בקלות באמצעות ריהוט לבית מעניין ואיכותי. לכן אם אתם

איך עובדת מערכת פנאומטית?

מהי מערכת פנאומטית? איך היא עובדת ומי צריך אותה? בהמשך המאמר תוכלו לקבל את כל המידע!   עניין של אשפה כולנו מייצרים המון אשפה ופסולת.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!